Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Olettehan huomanneet, miten liikenneministeriön psykologit keskittyvät oleelliseen. Ne eivät puutu tiehallinnon asioihin.

    Niinpä pääkaupunkiseudulla on meneillään merkittävä liikenneturvallisuuskoulutus. Jokavuotinen ”älkää turhaan poistako hiekkoja risteyksistä”, on saanut rinnalleen merkittävämmän opetuskampanjan.

    Nyt saamme opetella Puolan tieolosuhteita Suomen tieverkostossa! Urat ovat, autojen talvirenkaiden nastojen jäljiltä, syvemmät kuin Puolassa. Lisäksi asfaltissa on vekkuleita reikiä, jotka isonevat alati. Täällä ei enää ilman kunnon ajotaitoa pärjää. Kombinaatio ”helvetisti hiekkaa, kunnon urat ja reikänen asfaltti” lienee viranomaisten merkittävin turvallisuuskampanja vuosiin. Nyt voidaan todella näyttää, miten vaarallista moottoripyöräily on –ja kohta tulokset näkyvät.
    ... jotain piti muistaa
  2. #2
    Tässä piilee Suomen menestys kansainvälisellä tasolla endurossa.
  3. #3
    Täysin samaa mieltä, tiet on kuin rajan takaa karjalasta. Kuoppaa kuopan perään. Autolla ajaminenkin alkaa olee syvältä, varsinkin kun sattuu olemaan tavallista jäykemmät iskarit, ni kyllä kolisee. Mukavaa odotella ekaa ajokautta kun tietää nykyisten teiden kunnon. Seuraa siinä sitten liikennettä kun saa kokoajan tuijottaa tienpintaa erinäisten kraatereiden pelossa.... Teiden kunto hetkellä ->
    Siperia opettaa
  4. #4
    Juu, tosi hyvässä kunnossa ovat Suomen tiet. Onnistuinpa tässä eräänä päivänä ajamaan sellaiseen painaumaan, että Mitsubishi otti mahasta kiinni.

    Aina sanotaan ettei ole rahaa korjata muita kuin pääväyliä, mutta eipä tien kunnossa ole hurraamista pääväylilläkään. Edes Kehä I:lle ei ole kohta menemistä millään city-maasturia heikommalla pelillä.
  5. #5
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 13 2006,11:25) kirjoitti
    Tässä piilee Suomen menestys kansainvälisellä tasolla endurossa.
    Johan vakuutuskin suosii enskoihin siirtymistä, joten turha potkia vastaan, enskakauppaan mars ja säästyy teiden kunnossapitomäärärahat johonkin tarpeelliseen, esim kansanedustajien palkankorotuksiin.
  6. #6
    Valtion tulot tieliikenteestä armon vuonna 2005 oli luokkaa 6,1 mrd. egee ja menot noin 800 milj.egee (lähde Autoalan Tiedotuskeskus).
    Jossakinhan tuon hmmm...kohtuullisen erotuksen pitäis näkyä!
    Valo(pää)petrooli, pyöriin hurahtanut.
  7. #7
    Lainaa (petrooli @ Huhti. 13 2006,13:43) kirjoitti
    Valtion tulot tieliikenteestä armon vuonna 2005 oli luokkaa 6,1 mrd. egee ja menot noin 800 milj.egee (lähde Autoalan Tiedotuskeskus).
    Jossakinhan tuon hmmm...kohtuullisen erotuksen pitäis näkyä!
    Ei riitä liikenteeseen rahaa enempää; loput menee poliitikkojen, juoppojen ja mut...sten hyysäämiseen.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  8. #8
    Lainaa (aironia @ Huhti. 13 2006,14:25) kirjoitti
    Ja sen verran pitää olla aikaa, että teitä korkkaillessa laittaa kaverille sen risun merkiksi, jos törmää pahaan monttuun kesken ajoreissun, vaikka kaikki tätä lukevat osaavatkin tuon ennakoinnin eivätkä itse siihen monttuun osuisi, mutta niille muille.....
    Sinänsä vanha ja toimiva idea jossain syrjäkylillä. Mutta jos täällä pääkaupunkiseudulla merkattaisiin vaikkapa vajaan kymmenen kilometrin työmatkaltani löytyvät vaaralliset tai vähintään ajoa haittaavat reiät risuilla, alkaisi fiilis olla kuin Wengenin pujottelussa. Ja määrätyissä paikoissa kepit säilyisivät pystyssä tasan siihen asti, kunnes ensimmäinen bussi tai kuorma-auto saapuu paikalle.

    Kieltämättä todella mielenkiintoisesti suunnattu tämä tieliikenteeseen varattujen ja siitä saatavien rahojen käyttö.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  9. #9
    varsin mielenkiintosta olisi kyllä saaha selonteko, notta minne nuo "ylijäämät" menevät, kerta jos noin 1/8 saaduista varoista palautuu tielle niin jossain kenties tökkkii...
  10. #10
    Vuoden liikenneturvallisuusteot Helsingin seudulla jatkuvat. Edelleen ajetaan nastarenkailla, vaikka kulumaurat alkavat lähestyä keskimääräisen perunanistutusvaon syvyyttä.

    On tosin liukasta. Kaupunki liukastaa tiet kemiallisesti, ettei talviset ajotaitokyvyt katoaisi. O tempore, O more…
    ... jotain piti muistaa
  11. #11
    Päättäjät ajattelevat, että pysyypähän ylinopeudet kurissa kun ei kukaan uskalla ajaa edes rajoitusten sallimaa nopeutta!
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Rubberduck @ Huhti. 15 2006,21:34) kirjoitti
    varsin mielenkiintosta olisi kyllä saaha selonteko, notta minne nuo "ylijäämät" menevät, kerta jos noin 1/8 saaduista varoista palautuu tielle niin jossain kenties tökkkii...
    No tuohon antaa pientä osviittaa vaikkapa tuo Aironian vastaus. Rahaa saadaan menemään hämmästyttävän suuria määriä kaikenlaiseen korkealentoiseen ja turhanpäiväiseen puuhasteluun ja lillukanvarsien listaukseen virkamiestasolla. Rahalla saadaan aikaan kymmenissä, ellei sadoissa kiloissa tai metreissä mitattavia paperipinoja hienoihin mappeihin sekä kymmeniä, ellei satoja megoja sähköisiä versioita nettiin, mutta varsin vähän tai ei lainkaan käytännön asioita ja 'asiakkaita' eli kansalaisia ja yrityksiä oikeasti hyödyttäviä tekoja. Vaikkapa sitä käytännön työtä, jota olisi edes näiden nykyisten teiden ylläpito ja korjaus.

    Olen saanut/joutunut seuraamaan vierestä erään toisen alan virkasektorin edesottamuksia ja käytännön toimintaa, ja kyllä se toisinaan surkuhupaisalta vaikuttaa. Käytännön asiat jäävät usein aika huonolle hoidolle, etenkin kulutettuun rahamäärään suhteutettuna.

    Sosiaalidemokraattinen byrokratiapöhö on siis yksi syy siihen että sitä rahaa hukkuu kankkulan kaivoon. Toisekseen pieni, pohjoinen ja vähäväkinen Suomi elää nyt jo muutenkin alati lisääntyvine hyvinvointi- ja holhousvelvotteineen ja raskaine verojärjestelmineen yli varojensa. Nämä liikenneturvallisuusteot tulevat siten ihan 'ilmaisena' bonuksena meille kaikille.