Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    millähän lailla tällä voorumilla voisi käsitellä turvallisuuteen liittyviä juttuja ettei se aina menis , no joopasenjoo

    kuiteskin pyöräilijöiden määrä kokoajan vaan lisääntyy raakasti ja kai tilastollisestikkin vahinkojen määrä kasvaa myös

    kuiteskii esim 5 motoristia kuoli viime vuonna ko ei ees kypärää käyttäny

    paljon hankitaan pyöriä ja harjottelu alkaa täysin itsenäisesti muun liikenteen seassa yrityksen ja erehdysten myötä josta viime viikonloppu oli jo hyvä esimerkki

    eiks täällä jos missä pitäs kokemuksen näyttää hyvää esimerkkiä aloittelijoille eikä esimerkiks niinko tuossa poliisin kauhistelulausunnon topikissa jo etukäteen vähätellä kuinka paljon motoristit sit ajaisivat ylinopeutta ja kaahaavat kahta kolmeesataa .

    mistä uudet motoristit saavat vaikutteita asenteisiinsa ???
    Triumph Tiger 800 XRX

  2. #2
    Itse ainakin huomannut hyötyneeni kerrotuista käytännön kokemuksista. Huomannut kuinka nyt liikenteessä niihin kiinnittää erityistä huomiota. Harmi vaan kun lähes joka aiheeseen löyty tietyiltä nimimerkeiltä aina negatiivista sanomista...on sitten aihe mikä tahansa. Moneen asiaan on tehnyt itsekin mieli kertoa mielipide, mutta todennut että varmaan parempi olla hiljaa kun antaa jollekin taas aihetta aloittaa kiukuttelu.

    Mielestäni turvallisuutta on käsitelty monissa topikeissa ihan fiksusti siihen asti kunnes joku heittää asian ihan pelleilyks, joka taas provosoi jotakuta jonka tekee mieli vittuilla jne...sitten sitä ketjua ei enää jaksakaan lukea enempää.
    En tiedä vastasiko tämä mitenkään kysymykseesi tai pohdiskeluusi, mutta...kerroin vain mielipiteeni...

    Turvallista matkaa itse kullekin...
    R1 - D.E.A.D
  3. #3
    tämmöistä typerää iltapohdiskelua... yksi ratkaisu olla jonkinlainen "oppipoika-systeemi": jokaiselle aloittelevalle motoristille määrättäisiin "mestari", jonka velvollisuus olisi eka vuoden aikana katsoa mitä ukko/akka oikein tekee. Ja ajokortti sitten kaksivaiheiseksi: Mestarin lausunto tarvis olla plakkarissa kun toista vaihetta (=täysi motoristitutkinto) haetaan.
  4. #4
    Aina joku provosoituu, kirjoittaa muut mitä tahansa. Minusta entinen käytäntö toimii, eli mahdollisimman paljon faktoja onnettomuuksista. Jokainen voi sitten arvailla missä meni pieleen. Vastuu siirtyy lukijalle, joka toivottavasti oppii jotakin.
    Ennakoivasta ajosta yms. löytyy netistä tietoa, jos sitä haluaa, eikä kovapäisimmät ota kuitenkaan opikseen, eivätkä ehkä edes lue näitä ketjuja.
    Mutta uskoisin, että .orgin käyttäjät ajavat vähemmän onnettomuuksia kuin keskimäärin. Kyllä se keskusteluun osallistuminen vaikuttaa alitajunnassa myös ajaessa. Voi tulla jopa "de ja vuu"-huomioita, joissa osaa toimia paremmin.
  5. #5
    Lainaa (arikorho @ Huhti. 25 2006,22:30) kirjoitti
    Aina joku provosoituu, kirjoittaa muut mitä tahansa.
    Ja yleensä se provosoituminen tapahtuu leirissä, joka pistää kaikki mällit toisten syyksi ja jonka mielestä liikennesäännöt on tehty vain motoristien kiusaksi. Tapahtuu vaiheessa, jolloinka joku jalat maassa kolmeakymppiä ajavaksi lällärikukkahatuksi luokiteltava mainitsee jotakin järjen käytöstä tuolla tien päällä. Valitettavasti, vaikka kirjoitus olisi kuinka hyvin faktoilla perusteltu.
  6. #6
    EAK kurssit jokaiselle ensimmäisen pyöränsä ostajalle !
    Asenteet saadaan pitkälti jo kotioloista nuorna miehenä !
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  7. #7
    Se on toi 12-15 se aika jolloin voi mennä aika hyvinkin alkanut asennehommeli pieleen. Ei ne jotka on kortin just saaneet, enää oo kovin otollista porukkaa. Mutta aina toivoa tietty on, itekkin oon muuttanut asenteita aikuisella iällä, vaikkei luulis...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  8. #8
    Lainaa (arikorho @ Huhti. 25 2006,23:30) kirjoitti
    Mutta uskoisin, että .orgin käyttäjät ajavat vähemmän onnettomuuksia kuin keskimäärin.
    Tai sitten enemmän,uskoisin
    God hates us all

    By SLAYER

    Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
    Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
    Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
    Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
  9. #9
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Huhti. 26 2006,14:51) kirjoitti
    Se on toi 12-15 se aika jolloin voi mennä aika hyvinkin alkanut asennehommeli pieleen. Ei ne jotka on kortin just saaneet, enää oo kovin otollista porukkaa. Mutta aina toivoa tietty on, itekkin oon muuttanut asenteita aikuisella iällä, vaikkei luulis...
    .., että silleenkö .. niinpä ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  10. #10
    Lainaa (bandit @ Huhti. 26 2006,18:49) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Huhti. 25 2006,23:30) kirjoitti
    Mutta uskoisin, että .orgin käyttäjät ajavat vähemmän onnettomuuksia kuin keskimäärin.
    Tai sitten enemmän,uskoisin
    Ei täällä ainakaan moni myönnä ajaneensa mällejä.

    Minä itseasiassa toivoin sisälläni, että nämä kirjoittelut hillitsevät ja auttavat ennakoimaan ajajajia, mutta nyt kyllä pelkään, että sinä voitkin olla oikeassa. Täällä on välillä aika paljon uhoamista, joka tunnetusti ei ole terveellistä liikenteessä. Toisaalta ne jotka uhoo äänekkäimmin, eivät taida olla pahimpia toteuttajia.

    Jäitä hattuun ja turvallista matkaa, tv. kukkahattu
  11. #11
    Lainaa (Anttoo @ Huhti. 25 2006,23:26) kirjoitti
    tämmöistä typerää iltapohdiskelua... yksi ratkaisu olla jonkinlainen "oppipoika-systeemi": jokaiselle aloittelevalle motoristille määrättäisiin "mestari", jonka velvollisuus olisi eka vuoden aikana katsoa mitä ukko/akka oikein tekee. Ja ajokortti sitten kaksivaiheiseksi: Mestarin lausunto tarvis olla plakkarissa kun toista vaihetta (=täysi motoristitutkinto) haetaan.
    Tuollane systeemi oli käytössä ammattiajolupaa "taksilupaa" hankittaessa muutama vuosi sitte. Eli piti olla se "mestarin" nimi papereissa ennen kuin luvan saa.
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
  12. #12
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Huhti. 26 2006,13:51) kirjoitti
    itekkin oon muuttanut asenteita aikuisella iällä, vaikkei luulis...
    Vaan mihin suuntaan..?
  13. #13
    Nooh...parempaan suuntaan...

    Ainakin voi kehua että oon muuttannu.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  14.  
  15. #14
    Pari viimistä viestiä erinomainen esimerkki läpäksi heittämisestä. Tartutaan pikku juttuun, ja sit lähtee menemään enemmän tai vähemmän ohi aiheesta. Vaikka tässäkin on kyllä ihan asiaa taustalla..

    Mun mielestä just hyvä, että asioista osataan keskustella asiallisesti.. Kuitenkin jos joku painaa mieltä ja pitää tehdä uus topic, niin siihen tulee suht nopeasti vastauksia, niitä asiallisia. Mihin sen jälkeen tarvitaan enään niitä asiallisia viestejä, jotka toistavat vaan sitä samaa. Siinähän on loistava tilaisuus heittää läpäksi, eikä se niin vakavaakaan pidä aina olla, kyllä ihmismieli osaa erottaa vastaukset ´vastauksista´..
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.