Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 168:sta
    Lainaa kirjoitti
    Mielenkiinnosta pakko kysyä että kuinka monella pk-seudun lenkillä Magna on ollut viimeisen vuoden aikana?
    tai sanotaan, että viimeisen 3 vuoden aikana ?
    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
    Nopea ryhmä ei ole sanonut vielä yhtään mitään koko asiaan, mutta silti veri lentää taas kerran tämänkin aiheen tiimoilta.

Juuri tätä mä tarkoitin edellisellä viestilläni. Miksi aina pitää väitellä samasta asiasta kun homma on ratkaistavissa tasan niin helposti, että muodostetaan sovinnolla kaksi eri ryhmää jo lähtiessä? Joka tapauksessa ryhmiä on vähintään kaksi jo kilometrin ajamisen jälkeen.

Minusta yhteisajelu ei ole pilalla jos ajetaan kahdessa eri ryhmässä. Asia on pikemminkin päin vastoin koska silloin kummankaan ryhmän kuljettajien ei tarvitse niuhottaa toisilleen kun vauhti ei miellyttänyt.
    Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,20:34) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,18:06) kirjoitti
    Helpoin konsti saada porukka pysymään kasassa on nopeusrajoitusten noudattaminen.
    Kuten sumppa tossa jo totesikin niin ihan rajoitusten mukaan ajamallakin se haitari tulee esiin kun lyödään 30-40 pyörää letkaan. Letka venyy ja venyy...

Mielenkiinnosta pakko kysyä että kuinka monella pk-seudun lenkillä Magna on ollut viimeisen vuoden aikana?
    Taitaa olla kohta 2 vuotta kun viimeksi olen ollut orgin yhteisajoissa mukana. Ja siihen on syynsä.

Mutta voinhan olla väärässä ja se selviää kysymällä
    Ajetaanko nykyään yhteisajoissa aina nopeusrajoitusten mukaan? Markku ja Jassu, rehellisyys peliin
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 26 2006,20:56) kirjoitti
    Nopea ryhmä ei ole sanonut vielä yhtään mitään koko asiaan, mutta silti veri lentää taas kerran tämänkin aiheen tiimoilta.
    Nyt heräsi mielenkiinto, miten määrittelet tämän nopean ryhmän ja ketä siihen mielestäsi kuuluu?
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,20:59) kirjoitti
    Taitaa olla kohta 2 vuotta kun viimeksi olen ollut orgin yhteisajoissa mukana. Ja siihen on syynsä.
    Joo, eli se siitä.

Lainaa kirjoitti
    Ajetaanko nykyään yhteisajoissa aina nopeusrajoitusten mukaan? Markku ja Jassu, rehellisyys peliin
    Se miten jokainen ajaa on ihan siitä kuskista itsestään kiinni, sanotaanko näin että jos keula ajaa tutkaan niin ei ole useimmiten pysäytysrajat rikki.

Sanoisin että sitä miljoonaa on enemmänkin tulleet ne siellä haitarin sisällä olevat jotka pelkäävät jäävänsä kelkasta.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:04) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,20:59) kirjoitti
    Joo, eli se siitä.

Lainaa kirjoitti
    Se miten jokainen ajaa on ihan siitä kuskista itsestään kiinni, sanotaanko näin että jos keula ajaa tutkaan niin ei ole useimmiten pysäytysrajat rikki.

Sanoisin että sitä miljoonaa on enemmänkin tulleet ne siellä haitarin sisällä olevat jotka pelkäävät jäävänsä kelkasta.
    Ei vastausta sieltäkään

No Markku?
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:12) kirjoitti
    Ei vastausta sieltäkään
    Pitääkö sulle tavata vai ymmärrätkö ihan ilman ?
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:13) kirjoitti
    Ei vastausta sieltäkään
    Olen tyhmä, myönnän

Eli saisinko selkeän vastauksen? Vaikka tavaamalla, kiitos
    Kyllä mun mielestä tässä on tärkeintä korostaa sitä, että jokainen muistaa(jos ei ole viimeinen), että sieltä tulee muita perässä ja tosiaan odottaa että perässä tulevat näkevät mihin mennään.
    Ongelmat syntyy juuri siitä että ei huomioida tätä asiaa.
    Mä en usko että siitä olis mitään haittaa vaikka kärki menis miljoonaa, jos tämä asia tosiaan tiedostetaan.
    Eikö tämä sääntö juurikin auttaisi siihen, että ei tule pelkoa kyydistä putoamisesta.
    Ja tosiaan toi vauhti on usein kovinta juuri siellä letkan puolivälissä, se haitariliike kun tulee sinne väkisin pitkässä letkassa.
    Eli, jos kaikki ensikertalaiset ja kokeneemmatkin letka-ajajat tämän sisäistävät, ei luulisi olevan ongelmaa lähteä mukaan vähemmälläkin kokemuksella.
    Kaikki me on oltu siellä joskus sen ensinmäisenkin kerran.
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:17) kirjoitti
    Ei vastausta sieltäkään
    Olen tyhmä, myönnän

Vastaus löytyy tuolta ylemmästä, jos et usko niin tervetuloa mukaan katsomaan ennenkuin mutu-tuntumalla arvot enempiä. Minä olen ollut aika monissa ajoissa viimeisen parin vuoden aikana mukana, joten minä tiedän - en arvaile.

Jos kysyt ajetaanko letkassa _aina_ nopeusrajoitusten mukaan niin siihen on mahdotonta vastata, siellä on 30-40 erilaista motoristia ajamassa ja jokainen vääntää sitä kahvaa ihan itse. Vaikka keula ajaisi kokoajan rajoitusten mukaan niin siellä haitarin sisällä voi joku ottaa mitä nopeuksia vaan.

Jos itse ajat _aina_ nopeusrajoitusten mukaan niin hyvä, itse en siihen pysty vaan joskus saatan ajaa mittarin mukaan esim 10km/h yli vaikka todellinen nopeus olisi vaikka 1-2 km/h yli rajoituksesta niin silti pilkunnussija voi todeta että "hahaa, ylinopeutta".
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:23) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:17) kirjoitti
    Ei vastausta sieltäkään
    Olen tyhmä, myönnän

Vastaus löytyy tuolta ylemmästä, jos et usko niin tervetuloa mukaan katsomaan ennenkuin mutu-tuntumalla arvot enempiä. Minä olen ollut aika monissa ajoissa viimeisen parin vuoden aikana mukana, joten minä tiedän - en arvaile.

Jos kysyt ajetaanko letkassa _aina_ nopeusrajoitusten mukaan niin siihen on mahdotonta vastata, siellä on 30-40 erilaista motoristia ajamassa ja jokainen vääntää sitä kahvaa ihan itse. Vaikka keula ajaisi kokoajan rajoitusten mukaan niin siellä haitarin sisällä voi joku ottaa mitä nopeuksia vaan.

Jos itse ajat _aina_ nopeusrajoitusten mukaan niin hyvä, itse en siihen pysty vaan joskus saatan ajaa mittarin mukaan esim 10km/h yli vaikka todellinen nopeus olisi vaikka 1-2 km/h yli rajoituksesta niin silti pilkunnussija voi todeta että "hahaa, ylinopeutta".
    Kun ei ole kanttia vastata suoraan niin sallinet tulkintani.

Keulan pysäytysrajat eivät ole rikki tarkoittanee maantienopeuksissa 10-20 km/h ylinopeutta. Ja kun ei ole "useimmiten"-tilanne niin nopeus on jotain 20+ km/h ylinopeutta. Ja letkan keskellä nopeus on välillä enemmän ylinopeuden puolella.

Käytännössä tuo tarkoittaa, että huonolla tuurilla jokaisella lenkillä osa ajaa nopeutta, jolla kortti lähtee kuivumaan samantien.

Ja kun keula ajaa tuollaisia nopeuksia niin ei todellakaan tarvitse ihmetellä letkan hajoamista tai letkan keskellä(kin) ajavien rajuja ylinopeuksia.

Ylläolevasta syystä minulla eikä monella muullakaan ole mielenkiintoa osallistua moisiin "yhteisajoihin". Enkä suosittele kenellekään aloittelijalle tuollaisiin ajoihin osallistumista.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:35) kirjoitti
    Kun ei ole kanttia vastata suoraan niin sallinet tulkintani.
    En tiedä miten selvästi se sinulle pitäisi kertoa, asia on sellainen johon kukaan ei vaan voi vastata.

Siellä se setä vaan arvailee ja mutua lentää, ei hajuakaan miten hommat menee mutta silti varoitellaan porukkaa ettei kannata mukaan tulla.

Lainaa kirjoitti
    Keulan pysäytysrajat eivät ole rikki tarkoittanee maantienopeuksissa 10-20 km/h ylinopeutta. Ja kun ei ole "useimmiten"-tilanne niin nopeus on jotain 20+ km/h ylinopeutta. Ja letkan keskellä nopeus on välillä enemmän ylinopeuden puolella.
    No varmasti ne heittelee, esim kiihdytyksissä varmaankin tuollainen 10-20 saattaa mennä yli, ajotilanteita on niin monta että välillä siellä mennään useita kymppejä alle rajoituksen ja välillä sitten muutama kilsa yli. Ihan niinkuin liikenteessä yleensäkin yleisesti porukka ajaa (nyt lasketaan siis ihan ääripäät pois).

Lainaa kirjoitti
    Käytännössä tuo tarkoittaa, että huonolla tuurilla jokaisella lenkillä osa ajaa nopeutta, jolla kortti lähtee kuivumaan samantien.
    se voi tarkoittaa tuota tai sitten ihan päinvastaista.

Lainaa kirjoitti
    Ja kun keula ajaa tuollaisia nopeuksia niin ei todellakaan tarvitse ihmetellä letkan hajoamista tai letkan keskellä(kin) ajavien rajuja ylinopeuksia.
    Ja se kokemus niistä ajeluista oli edelleenkin? Mutu on hieno asia?

Lainaa kirjoitti
    Ylläolevasta syystä minulla eikä monella muullakaan ole mielenkiintoa osallistua moisiin "yhteisajoihin". Enkä suosittele kenellekään aloittelijalle tuollaisiin ajoihin osallistumista.
    Niinpäniin. Kokemus puhuu.
    Pyörätön motoristi...

Mutta se siitä. Tämä tilanne on ollut koko ajan orgin ajoissa ja siihen osallistuvat ne joille ajotapa sopii.

edit. Itsesensuuri iski...

Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:45) kirjoitti
    Jassu, viimeiset kommenttisi olivat avuttomia etkä mitenkään pysty kiistämään sanomaani.
    Voitko väittää puhuvasi kovinkin kokemuksesta vai meneekö kenties mutun puolelle? Voitko?

Lainaa kirjoitti
    Mutta se siitä. Tämä tilanne on ollut koko ajan orgin ajoissa ja siihen osallistuvat ne joille ajotapa sopii.
    "Ollut koko ajan" - olet ollut kolme vuotta sitten mukana ja tiedät ihan tasan tarkkaan miten hommat ovat sen jälkeen kehittyneet ihan omasta kokemuksesta?

Aika vaisuja noi sun argumentit on mun mielestä ainakin.
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:48) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    "Ollut koko ajan" - olet ollut kolme vuotta sitten mukana ja tiedät ihan tasan tarkkaan miten hommat ovat sen jälkeen kehittyneet ihan omasta kokemuksesta?

Aika vaisuja noi sun argumentit on mun mielestä ainakin.
    Hyvinkin perusteltúja väittämiä esitin.

Mutta kerropas mikä on muuttunut?
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,21:54) kirjoitti
    Perusteltuja väittämiä vuodelta X ? Nyt puhuimme tästä päivästä ja nykyhetkestä josta sinulla ei ole omakohtaista tietoa, ainoastaan arvailua.

Lainaa kirjoitti
    Mutta kerropas mikä on muuttunut?
    Sanoin sinulle miten noi ajot nykyään menee ja sen että ei siellä nyt miljoonaa vedetä keulilla. Jos ennen on menty niin se on ennen.

Menneisiin saa toki hautautua mutta sillon ei pidä edes sorkkia nykyasioita mistä ei ole mitään tietoa.
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:58) kirjoitti
    Perusteltuja väittämiä vuodelta X ? Nyt puhuimme tästä päivästä ja nykyhetkestä josta sinulla ei ole omakohtaista tietoa, ainoastaan arvailua.
    En perusta vanhoihin, tilanne vaan ei ole muuttunut. Älä viitsi esittää noin tyhmiä väittämiä.

Kaikki lukutaitoiset foorumilaiset tietävät asian laidan, ei se mikään salaisuus ole.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,22:05) kirjoitti
    En perusta vanhoihin, tilanne vaan ei ole muuttunut. Älä viitsi esittää noin tyhmiä väittämiä.

Kaikki lukutaitoiset foorumilaiset tietävät asian laidan, ei se mikään salaisuus ole.
    Ei ole todellista. Niistä nopeuksista on puhuttu ja sinulle on selitetty miten tuollainen haitari toimii - se jos et halua ymmärtää lukemaasi ei sitten enää ole meidän käsissämme.

Ei se ole ylinopeutta jos joku pystyy taittamaan sen mutkan 80km/h rajoituksen mukaan ja joku tulee 40km/h saman mestan, noitakun on jokunen peräkkäin niin siinähän taas venyy - tämä siis yksi esimerkki vaan.

Toisena esimerkkinä annetaan rajoitusten mukaan menossa että osa porukasta jää liikennevaloihin, johonkin risteykseen tmv - taas venyy.

Sitten mennään ehkä jostain rekasta, perävaunullisesta autosta tmv ohi, se hoituu yksitellen ja taas letka venyy.

Vaikka ajettaisiin ilman edellämainittuja erikoistilanteita niin siltikin se letka vaan ottaa haitarin kun siinä on riittävän monta kikotinta.

Eikä tieto ole kekkosen ajalta, vaan ihan omakohtaisesti huomattua esim viime- ja tämän kauden ajalta.
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,21:01) kirjoitti
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 26 2006,20:56) kirjoitti
    Nyt heräsi mielenkiinto, miten määrittelet tämän nopean ryhmän ja ketä siihen mielestäsi kuuluu?
    Siinäpä sulle pähkinä purtavaksi. Jos vaikka teet listan nimistä, joiden olettaisit kuuluvan nopeaan ryhmään ja minä sitten kerron kuinka oikeaan/väärään osuit valinnoissasi? Onnea yritykseen!

Asiallisesti ottaen en näe mitään syytä mennä tässä asiassa henkilökohtaisuuksiin, varsinkin kun Kava10 kerran erehtyi luettelemaan nimiä ja jonossa ajettuja nopeuksia ja siitä seurasi luultavasti Orgin historian nopein moderointi.

Mutta tulipahan taas todistettua ettei tästä aiheesta pystytä edelleenkään keskustelemaan asiallisesti.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 26 2006,22:12) kirjoitti
    Siinäpä sulle pähkinä purtavaksi. Jos vaikka teet listan nimistä, joiden olettaisit kuuluvan nopeaan ryhmään ja minä sitten kerron kuinka oikeaan/väärään osuit valinnoissasi? Onnea yritykseen!
    Jos en tiedä määritelmääsi niin asia on hieman vaikea, mitä vaaditaan päästäkseen nopeaan ryhmään ? Onko esim polvimaassa lenkillä rajoitusten mukaan nopeata? On mun mielestä ainakin.

Lainaa kirjoitti
    Asiallisesti ottaen en näe mitään syytä mennä tässä asiassa henkilökohtaisuuksiin, varsinkin kun Kava10 kerran erehtyi luettelemaan nimiä ja jonossa ajettuja nopeuksia ja siitä seurasi luultavasti Orgin historian nopein moderointi.
    Tuolla kavan mainitsemalla lenkillä en itse ollut mukana, joten siitä valitettavasti en osaa sanoa mitään. Se mitä kuulin oli että kava10 ajeli siellä 10-20km/h alle rajoitusten suorillakin ja aiheutti sillä sitten letkan hajoamista omalta osaltaan - kaikkia kuitenkin odotettiin tietojeni mukaan risteyksissä joten katoamisia ei tapahtunut.

Mutta tämä siis se mitä olen kuullut, en rummuta sitä rinta rottingilla totuutena.
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,22:11) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 26 2006,22:05) kirjoitti

Ei ole todellista. Niistä nopeuksista on puhuttu ja sinulle on selitetty miten tuollainen haitari toimii - se jos et halua ymmärtää lukemaasi ei sitten enää ole meidän käsissämme.

Ei se ole ylinopeutta jos joku pystyy taittamaan sen mutkan 80km/h rajoituksen mukaan ja joku tulee 40km/h saman mestan, noitakun on jokunen peräkkäin niin siinähän taas venyy - tämä siis yksi esimerkki vaan.

Toisena esimerkkinä annetaan rajoitusten mukaan menossa että osa porukasta jää liikennevaloihin, johonkin risteykseen tmv - taas venyy.

Sitten mennään ehkä jostain rekasta, perävaunullisesta autosta tmv ohi, se hoituu yksitellen ja taas letka venyy.

Vaikka ajettaisiin ilman edellämainittuja erikoistilanteita niin siltikin se letka vaan ottaa haitarin kun siinä on riittävän monta kikotinta.

Eikä tieto ole kekkosen ajalta, vaan ihan omakohtaisesti huomattua esim viime- ja tämän kauden ajalta.
    Pieni vinkki, vaihtakaa keulamiehen ja letkan viimeisen paikkoja.
    Lainaa (Jassu @ Touko. 26 2006,22:18) kirjoitti
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 26 2006,22:12) kirjoitti
    Jos en tiedä määritelmääsi niin asia on hieman vaikea, mitä vaaditaan päästäkseen nopeaan ryhmään ? Onko esim polvimaassa lenkillä rajoitusten mukaan nopeata? On mun mielestä ainakin.
    Jos nyt välttämättä haluat leikkiä tyhmää niin tarkennetaan sen verran, että nopea ryhmä on se, joka joko kadottaa takanaan tulevat tai joutuu odottelemaan pitkiä aikoja takana tulevia risteyksissä. Suomeksi sanottuna siis se porukka, jonka perässä muut yrittävät pysyä.

Hidas ryhmä taas on se, joka yrittää epätoivoisesti pysyä edellä mainitun ryhmän perässä. Tästä ryhmästä löytyvät eksyneet lampaat joita kukaan ei odottanutkaan seuraavassa risteyksessä. Myös ryhmästä erkaantuminen vapaaehtoisesti on yleistä (ja tämä jos mikä v*tuttaa takana tulevia, jotka haluaisivat jatkaa letkan mukana, mutta se nyt ei kuulu tähän).

Ja ennen kuin nyt taas joku ehtii nussimaan pilkkua niin todettakoon ettei asia ole ihan näin mustavalkoinen vaan myös meitä on olemassa, jotka kuulumme jonnekin näiden kahden ääripään välille.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Wasserschwein @ Touko. 26 2006,22:56) kirjoitti
    Jos nyt välttämättä haluat leikkiä tyhmää niin tarkennetaan sen verran, että nopea ryhmä on se, joka joko kadottaa takanaan tulevat tai joutuu odottelemaan pitkiä aikoja takana tulevia risteyksissä. Suomeksi sanottuna siis se porukka, jonka perässä muut yrittävät pysyä.

Hidas ryhmä taas on se, joka yrittää epätoivoisesti pysyä edellä mainitun ryhmän perässä. Tästä ryhmästä löytyvät eksyneet lampaat joita kukaan ei odottanutkaan seuraavassa risteyksessä. Myös ryhmästä erkaantuminen vapaaehtoisesti on yleistä (ja tämä jos mikä v*tuttaa takana tulevia, jotka haluaisivat jatkaa letkan mukana, mutta se nyt ei kuulu tähän).
    En mä tyhmää koita leikkiä mutta halusin vaan tarkentaa mitä tarkoitat tuolla ryhmäjaollasi, sekun ihan oikeasti voi katsoa monella tapaa ilman että on polvimaassa tai sitten kukkahattu kypärän päällä - välimalli se voi olla täälläkin. Se että mistä kantilta sinä tätä katsoit oli tarkennuksen kohde.

Kuten toteat myöhemmin tuolla niin asiat eivät toki ole mustavalkoisia, siellä saattaa olla sekaisinkin niitä "nopeita" ja "hitaita", ei ne kaikki "nopeat" siellä keulilla vetele. Ja taas kasvaa haitarit...

Tarkennetaan vielä pilkunnussijoita varten, että mun mielestä nopea voi olla myös rajoitusten mukaan.

Lainaa kirjoitti
    Ja ennen kuin nyt taas joku ehtii nussimaan pilkkua niin todettakoon ettei asia ole ihan näin mustavalkoinen vaan myös meitä on olemassa, jotka kuulumme jonnekin näiden kahden ääripään välille.
    Noinhan se on. Itsekin usein siellä keskivaiheilla tulleena olen tuota nähnyt.

Tuo letkan venyminen, hajoaminen jne on ollut ongelma ja nyt siitä on aloitettu myös keskustelua - itseasiassa aloitin siitä ajojen vakionaamojen kanssa keskustelua jo useita viikkoja sitten.

Nyt sitten esim uusia aktiiveita (RIMMON esim) on tullut mukaan pähkäilemään tuota kehittämistä ja ihan hyviä ideoita sieltä mielestäni on tullutkin - näitä kaikenlaisia ehdotuksia pitää testata ja katsoa miten ne toimii. toki unohtamatta sitä että ketään ei pakoteta valvomaan peräpäätä jos haluaa ajaa keulilla tai päinvastoin - nää on edelleenkin aktiivien "hyvää hyvyyttään" järkkäämiä juttuja.

Pyörätön motoristi...

Eihän tämän keskustelun seurauksena voi muuta päätellä, kuin että seuraavassa pääkaupunkiseudun ajelussa kärjessä ovat MagnaMan ja Wasserschwein.
    Saadaan tähänkin hommaan joku roti
    Tervetuloa

* * GSX 1200 INAZUMA -99
    Paljon on hyviä ideoita jo tullut, joten heitetäänpä vielä yksi lisää sekaan;
    Kannattaa vaihdella paikkaa jonossa. Itse olen kokeillut tätä jonkin verran ja siinä näkee kyllä hyvin millä tyylillä missäkin mennään. Aivan totta, että letkassa eniten saa "repiä" ne jotka n. puolivälin tienoilla yrittävät pysytellä perässä. Taaempana ja keulilla taas mennään paljon tasaisempaa vauhtia.
    Sitten esim. taajamat yms. ovat hyviä paikkoja saada porukka kasaan, ja sitten on hienoa ajella parinkymmenen pyörän jonossa
    H-D Low Rider S -20
    Suzuki SV1000S -03
    Honda CBR 1100XX Super Blackbird -98
    Lainaa (MikaPa @ Touko. 26 2006,23:13) kirjoitti
    Eihän tämän keskustelun seurauksena voi muuta päätellä, kuin että seuraavassa pääkaupunkiseudun ajelussa kärjessä ovat MagnaMan ja Wasserschwein.
    Nyt sulta meni koko homman pointti täysin ohi. Tarkoitus ei todellakaan ollut laittaa tulppaa keulille vaan jakaa porukka kahtia juuri siksi ettei siellä letkan kärjessä olisi kukkahattua estämässä nopeampien menoa eikä vetomiestä pakottamassa kukkahattuja kaahaamaan. Tällöin molemmat ääripäät saisivat haluamansa ja kellään ei olisi paha mieli.
    No miksi ne pitäisi jakaa kahtia, jos aina odotetaan sitä hitaintakin, et kai säkin ole niitä jotka eivät itse osaa tehdä omia päätöksiä(esim. ajonopeuden suhteen).
    Kyllä tässä nyt tehdään tikusta asiaa
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
    Lainaa (MikaPa @ Touko. 26 2006,23:13) kirjoitti
    Saadaan tähänkin hommaan joku roti
    Tervetuloa
    Näille ajoille täytyy sitten muistaa ottaa Hesari mukaan sinne jonon hännille...
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Ja seuraavaksi ajatuksiani ilman provoilua ja tarkoitusta "herätellä" keskustelua asian tiimoilta

Kyllähän se niin on, että keulamiehen pitää ajaa max. rajoitusnopeutta, jotta letka pysyy edes jollain lailla kasassa. Jos keulamies ajaa rajoitu +20 km/h niin ei ole mitään toivoa pitää letkaa kasassa. Päinvastoin keulamiehen pitäisi odottaa ajoittain ja haitariliike voisi hoitua max +20 km/h ylinopeuksilla tarvittaessa.

Mutta muutenkin jos letkassa on yli 20 mopottia niin olisi jo senkin vuoksi syytä jakaa letka kahtia. Ja siinä tapauksessa olisi luonnollista jakaa porukka nopeampiin ja hitaampiin. Määränpää samaksi ja kun vielä hitaampi letka lähtee ensimmäisenä, siis jonkin verran ennen nopeita, niin homma voisi toimiakin ilman kitinöitä ja kaikki voisivat oikeasti nauttia yhdessäajamisesta. Molemmat ryhmät siis.

Kannattaa varmaankin pohtia asiaa sillä en todellakaan ole ainoa joka karsastaa nykyistä meininkiä. Org on niin iso foorumi, jotta ajotapahtumista voisi kehittyä oikeasti isoja kuukausi-/viikkotapahtuma jos asia hoidettaisiin hieman monipuolisemmin.
  30.  
    Laitetaanpa pari aloittelijan kommenttia, ja nämä siis puhtaasti letkan perältä nähtynä.

Minua ainakin häiritsee se, että letkassa edes jotenkin mukana pysyäkseen pitää ajaa reilua ylinopeutta. +20 km/h ei riitä siihen että näkee edellämenevän jatkuvasti. Toki mutkissa vauhti hidastuu taitamattomalla, mutta ei niissäkään paljon alle rajoituksen mennä.

Ymmärrän kyllä haitariliikkeen periaatteen, mutta ei se enää selitä sitä miksi usean kymmenen kilometrin pätkällä pitää ajaa jatkuvasti kovaa ylinopeutta.

Mitään ongelmaa ei sinänsä ole jos risteyksissä aina odotetaan. Ajakoon jokainen omaa vauhtiaan, niin minäkin teen, varsinkin sateella, josta oma kokemus on varsin olematon.
    Yamaha FZ6-S ABS -08
Sivu: 4 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen