Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 69:sta
    Shoei X-Spirit! Paras kypärä mitä on tehty!
    Mulla GSX-R1000 -08 (valkohopea)
    Pikku-Broidilla CBR1000RR -08 (valkomusta)
    Vaimolla Shoein Raid II ja itsellä Arai Condor. Shoei on hiljaisempi - Araissa todella tarvitsee tulppia. Nolanin Outlaw -avopottani on paljon hiljaisempi kuin Arain Condor!

Istuvuus mielestäni Araissa Shoeita parempi, etenkin arskojen tai silmälasien kanssa.

Nuo Arain tuuletuskanavat ovat todella hieman hankalakäyttöisiä ja ainakin leuan luukut poimivat ilmasta kärpäsiä!!! Johtuneeko ilman pyörteilystä pyörässäni, mutta noin kerran päivässä sinkoutuu jokin pikkuöttiäinen alhaalta ylöspäin näkökentän ohi ja sitten ei auta kuin aukoa visiiriä. Toinen vaihtoehto on toki seurata ajon aikana sen per***een kärpäsen edesottamuksia (tutkimusretki silmäripsillä tai samoilua sieraimissa).
    Kawasaki VN800 Classic -99
    Jos itse laittaisin noin paljon (300-400eur) kypärään rahaa, niin silloin se olis jo hiilikuitua...
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No se ei kovin hyvin suojaisi; tuppaa meinaan pelkkä hiilikuitu olevan hiukan kovaa ja siten iskussa murtuvaa. Mutta ihan miten vaan.
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (Crazy Frog @ Elo. 08 2007,20:14) kirjoitti
    Nuo Arain tuuletuskanavat ovat todella hieman hankalakäyttöisiä ja ainakin leuan luukut poimivat ilmasta kärpäsiä!!!
    Vaihda RX7 niin ei poimi
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
    Lainaa (Staga @ Elo. 11 2007,23:23) kirjoitti
    No se ei kovin hyvin suojaisi; tuppaa meinaan pelkkä hiilikuitu olevan hiukan kovaa ja siten iskussa murtuvaa. Mutta ihan miten vaan.
    Häh? Pelkkä hiilikuitu? Eiköhän se hiilikuitukuori toimi siinä kuin muutkin lasi- ja komposiittikuidut yms. Hiilikuidun etuna vaan on paino, niiden kypärien paino on siinä 1kg:n tienoilla, esim. Uvex RS750, HJC AC-12 Carbon, Marushin RS-1, jne..
    Jotain noita on tullut kokeiltua, mutta toistaiseksi en ole viitsinyt maksaa kypärästä kuin alle 200 euroa... sillä kun saa ihan hyviä komposiittikuitukypäriä.
    Itsellä Arai Condor ILMAN pinlockia. Huurtuu tosi helposti ja aika meluisakin. Istuvuus tosin jees. Pinlock visiiri olisi maksanut 75 egee EMC:llä ja tarvikesisävisiiri taitaa mennä tiukaksi. Aika kallista.
    Jotain tähänkin piti keksiä
    Käy kokeilemassa erilaisia kypäriä, mahdoton sanoa täällä mikä sinulle sopii parhaiten koska päitä on niin monenlaisia. Itselle ei Schubertit yms. sopineet vaikka moisen olisin halunnut ostaa joten päädyin omaan päähäni parhaiten sopivaan arain viperiin. Condor malli mahtuisi tuohon sinun budjettiin joka myöskin olisi sopinut mutta halusin ehdottomasti irroitettavan sisustan joten panostin muutaman juuron lisää.
    98% of all statistics are made up

Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
    Lainaa (tomppa82 @ Huhti. 25 2006,13:00) kirjoitti
    AGV GP-pro
    Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.

Hyvä tuuletus, huurtumaton visiiri ja
    sen lisäksi ilmanohjain.

Niin ja hieno myös!!

Shopista taitaa saada 400 eurolla.
    Samaa mieltä, kantsii kokeilla.
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
    X-lite on ainakin hiljainen....itsellä X-901 malli ja olen ollut tyytyväinen. Kakspäälläajoon sopii kuulemma paremmin kuin enemmän muotoillut mallit kuten toi hyllyssä oleva AGV:n X-R2 (tekee mielenkiintoisen pyörteen kuskin ja matkustajan väliin hieman suuremmalla nopeudella). AGV on loistava valinta silloin kun ajaa yksin. Lisäetuna molemmissa kypärissä DD-kiinnitys.
    Makuasioita tottakai, suosittelen käyntiä mopoliikkeessä ja pieniä koeajolenkkejä eri kypärien kanssa niin eiköhän se sopiva ala löytymään
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Onkos kokemusta noista x-lite x-601 ?
    Kokeile AGV:tä. Itse ainakin ollut tyytyväinen
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
    Mulla on ollut pari vuotta AGV gp-pro, enkä ole ollenkaan tyytyväinen. Itse kypärä on mukava päässä, mutta visiirin ja venttiilien kanssa ollut ongelmia, lisäksi kypärän sisusta repeillyt. Voip olla että olen saanut italon maanantaikappaleen ja Luigilla ollut huono päivä kypärää tehdessä.
    Shoei XR-1000 ehdottomasti!!
    Pain is just weakness leaving the body
    Lainaa (Jimmies @ Huhti. 25 2006,13:44) kirjoitti
    Arai Condor oli hyvä hankinta, pinlock kaksoisvisiiri tuli mukaan, ei pitäis huurtua talvellakaan.
    Oliko tuon pinlockin laitto vaikeaa? Itse luovuin ajatuksesta katsottuani ohjeita...

Monivärinen (ilmeisesti 2005 väritys) Condor lähti torstaina mukaan NPM:n halvennuksesta. 250,00e. Vaikutti todella tiiviiltä Bieffeen verraten. Säistä ja töistä johtuen testaamaan en ole päässyt, mutta epäilen tuon olevan selkeästi hiljaisempi.

EDIT: Tosin nyt täällä on kyllä toistakin mieltä iso osa Arain käyttäjistä... Ainakin Bieffessä on paljon avarampi tuo alaosa kaulan liki. Noh, jos ei muu auta niin jatketaan tulppien kanssa.

Retired
    Okei. Ensimmäiset n. 60km testattu Araita. Ristiriitaiset tuntemukset Bieffeen verraten. Itse kypärä tuntuu lähes kaikilla osa-alueilla paremmalta... Se on paljon hiljaisempi, hiukan lämpimämpi, istuu päähäni vielä Bieffeäkin paremmin, tuntuu siis oikein hyvältä kaikin puolin. Paitsi. Visiiri on onneton. Huurtuu mielettömän helposti, mikä on Bieffen huurtumattoman visiirin jälkeen todellä ikävää. Bieffen "Permanent Antifog" tosiaan toimii tilanteessa kuin tilanteessa. (Toiminut ainakin ensimmäiset 10tkm.)

Tuossa Araissahan tuli mukana sellainen erillinen kalvo, mutta asennus näyttää porauksineen ja ruuveineen aika hankalalta, etenkin kun esim. ruuveja ei tullut mukana. Lisäksi kalvo näyttää aika huonosti läpinäkyvältä (vai onkos siinä jokin poistettava juttu vielä päällä?) Pitänee kysyä, josko voisivat liikkeessä asentaa tuon. Vai onko kokemuksia jostain huurteenestoaineista? Toimivatko ja mitä suosittelette?

Bieffen eduksi on vielä laskettava paremmat ja jykevämmät ilmastointiaukkojen luukkujen namiskat. Arain visiirin huono puoli on myös siinä yläreunassa olevat näkökenttää ainakin aluksi haittaavat luukut. Ainoa hyvä puoli Arain visiirissä on lukittavuus (Bieffe saattoi hieman aueta taakse vilkaistessa yli satasen vauhdissa) ja sekin on vähän kömpelö käyttää ja huurtuvuus haittaa sen hyödyntämistä.

Jos tuohon Araihin saisi Bieffen visiirin se olisi täydellinen kypärä minulle.

EDIT: Tuntuu myös, että Arain saa helpommin riittävän tiukalle. Molemmissa on siis tuplaD lukitus, mutta Arain tuntuu jotenkin fiksummalta.

Retired
    Olen ymmärtänyt, että kypärä, kuten öljytkin ovat marginaalikustannuksia, joten kannattaa valita itselleen mahdollisimman sopiva.
    Per aspera ad lunam!
    Toinen pidempi testilenkki takana. Visiiri pysyi nyt läpinäkyvänä suihke käsittelyn jälkeen. Ongelmana on kypärän asento päässä. Jotenkin se asettuu epämukavasti siten että niskaa tulee jännitettyä enemmän. Ihan kuin olisi leuka liian ylhäällä kypärän sisällä. Tuntuu olevan paljon Bieffeä tarkempi sen suhteen miten päähän asettelee potan. Vaikea selittää mitä tarkoitan. Jatketaan harjoittelua. Edelleen on vaikea päättää kumman jätän omaan käyttöön ja kumpi menee takanakeikkujalle.
    Retired
    Onko kenellä kokemusta modular 2 kypärästä?
    TIEMASSAAREN MP-LUPI, RANTASALMI KINGDOM
    Tuli hankittua talvella SHOEIn potta, kun edullisesti sai. Ei sovi mulle melun vuoksi. Just oikean kokoinen, mutta ei todellakaan mulle. Tämä kesä on ollu humiseva ilman harjujakin.

Siispä kävin koittamassa ARAIn koeajopottaa Bikeworld’ssa; ne keltaset. 200 m ja tiesin, että tässä ei ole ratkaisu. Edellisistä kypäristä oli 2x Nolan 901 ja se oli hiljainen, kunnes löystyi käytössä. Oli silti hyvä potta. 601 en ole kokeillut, mutta 801 on ilmeisesti ainakin seuraava testattava.
    ... jotain piti muistaa
    Itelle istuu Icon Skull päähän kuin nenä. On paljon hiljaisempi kuin edellinen Vemar VXN skin. Hommasin Iconin Rikumotorilta hintaan 289€. Kokemus kummastakin kypärästä on useempi tkm.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
    Agv:n Ti-tech on käytössä. Lähti syyshintaan visiirin kanssa 390€, joten alennuksella sopisi tuohon hintahaarukkaan. Hyvä kypärä, ei varsinaisesti pahaa sanottavaa, mutta tuuletus voisi olla hieman vaatimattomampi, nyt tuntuu, että +110km/h vauhdissa pää jäätyy näillä kylmemmillä keleillä. Kesällä voi tuntua tosin varsin mukavalta.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
    Schubeth S1:sen ostin edellispäivänä ja hyvältä tuntuu... Testejen mukaan yli 15db hiljaisempi kuin esim shoein xr1000 tai raidII... hinta 440€
    Honda cb 600 f hornet
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 01 2007,20:19) kirjoitti
    Tuossa Araissahan tuli mukana sellainen erillinen kalvo, mutta asennus näyttää porauksineen ja ruuveineen aika hankalalta, etenkin kun esim. ruuveja ei tullut mukana. Lisäksi kalvo näyttää aika huonosti läpinäkyvältä (vai onkos siinä jokin poistettava juttu vielä päällä?) Pitänee kysyä, josko voisivat liikkeessä asentaa tuon. Vai onko kokemuksia jostain huurteenestoaineista? Toimivatko ja mitä suosittelette?
    Mistä tuollaisen Arain ostit? Olen ymmärtänyt, että kaikissa on reiät ja ruuvit valmiina visiirissä. Itsellä oli Arai Astro, hankittu kolme vuotta sitten, ja siinäkin jo oli.

Pinlockissa tosiaan on suojamuovi päällä, sillä sileämmällä puolella missä ei ole silikonirantua.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa (NOx @ Syys. 14 2007,23:14) kirjoitti
    Mistä tuollaisen Arain ostit? Olen ymmärtänyt, että kaikissa on reiät ja ruuvit valmiina visiirissä.

Pinlockissa tosiaan on suojamuovi päällä, sillä sileämmällä puolella missä ei ole silikonirantua.
    NPM:n Nakkilan liikkeen 60-vuotis alesta. Pinlock valmis visiiri maksaa jotain 70-80e... Sen suojamuovin jo huomasinkin. En vain raaski koittaa porailla tuota, enkä raaski toisaalta ostaa uutta visiiriäkään tuolla hintaa.

Hassua kun tuo Bieffe on vain vähän äänekkäämpi, mutta huurtumaan sitä ei saa sitten millään. Luulisi että tuollaisen huurtumattoman (ilman lisävipstaakeja) visiirin pystyisi sitten muutkin tekemään.
    Retired
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 14 2007,23:27) kirjoitti
    NPM:n Nakkilan liikkeen 60-vuotis alesta. Pinlock valmis visiiri maksaa jotain 70-80e... Sen suojamuovin jo huomasinkin. En vain raaski koittaa porailla tuota, enkä raaski toisaalta ostaa uutta visiiriäkään tuolla hintaa.
    Oisko ollut 60-vuotta varastossa?

Juuri olin itse ostamassa uutta pottaa ja pk-seudulta kolmen liikkeen valikoimista en löytänyt kuin muutaman Arain, jossa ei olisi ollut visiiri valmis Pinlockille, kalvo paikalleen ja menoksi. Nuokin muutama oli kalliimpia kisakypäriä, joissa taas oli repäisykalvon nastat valmiina ja jokunen tosi vanha malli.

Pinlock on kyllä tosi hyvä. Mitä enemmän extremeksi keli menee, sitä parempi se on.

Nyt on Shoeissa Pinlock ja Whisper Kit (eli ilma ei juuri kierrä kypärässä kuin reippaassa vauhdissa) ja kestää silti liikennevalotkin huurtumatta.

Jotkut liikkeet on sapluunalla noita reikiä poraillut ihan ilmaiseksi. Kysäise ostopaikasta saisiko reiät ja nastat samaan hintaan.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Oman Arai Condorini ostin muutama vuosi sitten Tampereen KX-Centeristä, nykyisin se tosin on Yamaha Motor Center. Valkkasin ihan yksivärisen aluminium silver -väritteisen ja pinlock-visiirin. Siellä pistettiin ihan samaan hintaan nastat ja pinlock paikoilleen. Ylimääräisiä nastojakin on siunaantunut mukaan.

Sittemmin olen toisaalta tilannut hopean peilivisiirin, missä ei ole edes pinlock-valmiutta. Pyysin jo tilatessa, että visiiriin tehdään reiät ja pinlock on siinä paikalleen, ja näin kävi.

Yksivärinen Condor kustantaa kai nykyäänkin jotain 330e paikkeilla, ja ainakin omaan päähän istuu ku hanska käteen. Olen kokeillut myös Shoein, HJC:n, AGV:n, BMW:n, Schuberthin, Lazerin ja liudan muita kypäriä, mutta Arai on ainoa, joka istuu päähän, eikä paina kipeää kohtaa otsaan.

Ei se Araikaan jokaiseen päähän sovi, silläpä kannattaa sovittaa niitä vaihtoehtoja, ja tehdä päätös sen perusteella.

Mitä kevyempi kypärä, sen meluisampi se usein on. Hiilikuitukypärä (esim Lazer Fiber-Pro Carbon Light) on kylläkin kevyt, mutta vastaavaa komposiittikuitukypärää (tässä tapauksessa Lazer Fiber-Pro) paljon meluisampi.

Arai Condor on myös suhteellisen kevyt kypärä, siksi se ei ole sieltä hiljaisimmasta päästä. Monet "halvat" kypärät, jopa muoviset, voivat olla hiljaisempiakin kuin nämä kalliimmat kuitukypärät. Schuberth S1 on hiljainen, sillä siinä on tämä hyvinkin tiukka ja istuva reuna kaulan ympärillä. Suurin osa suhinasta kypärän sisällä on sitä viimaa mikä puhaltaa korvan taakse. Toisia ahdistaa tämä tiukka kaula-aukko, itelle kypärä ei vaan mitenkään sopinut pään ympärille.

Korvatulpat ovat omalla kohdalla toimineet desibelien vähentämisessä. Kun mitään muuta kypärää en saa päähäni sopimaan, on pakko keksiä se vaimennus muualta. No, toiseen korvakäytävään en ole ikinä saanut mitään plug in -kuulokkeitakaan menemään, niin eipä ole toimineet apteekista saatavat Earit, Bilsomit eikä mitkään kitit mitä olen kokeillut, edes S-kokoisena, edes modifioituina.

Ja sitten se löytyi: taivaallisen pehmeä tulppa, jota ei tarvinnut käyttöä varten saksia lyhyemmäksi ja kapeammaksi - eikä se paina aluksi, eikä se tee sitä kipupainetta pidemmälläkään matkalla.

Oma neuvoni olisi, että pohdi budjetti (Condor meni itellä noin 130e yli budjetin ) ja käy sovittamassa mahdollisimman monia malleja, vaikka ne olisivat liian halpoja tai aivan liian kalliita. Mieti myös juuri ne ominaisuudet, mitkä haluat kypärältä (ilmastointi, pinlock/muu huurteenesto, tupla-D-lukko/pikalukko jne) mutta ennen kaikkea, kuuntele päätäsi, mikä siihen istuu parhaiten.

Allekirjoittanut kiersi kesällä 2005 kaikki Tampereen mp-liikkeet läpi sopivan kypärän perässä. Oli se sen vaivan arvoista.
    Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
    Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
    Lainaa (ppjv @ Huhti. 30 2006,20:52) kirjoitti
    Itsellä on 2kpl. C2-Schubertteja , enkä voi ainakaan kehua!
    Mikä on syynä pettymykseen?
  30.  
    Lainaa (Roadster @ Maalis. 21 2008,13:32) kirjoitti
    Lainaa (ppjv @ Huhti. 30 2006,20:52) kirjoitti
    Itsellä on 2kpl. C2-Schubertteja , enkä voi ainakaan kehua!
    Mikä on syynä pettymykseen?
    Oliskohan huonon värisiä?

Kaikki näytti tarjoavan ei-avattavia ja väritys on tietty tärkeä. Minä en kyllä näe minkä värinen kypärä on päässäni. Mutta tiedän että se on musta.

Kaikkihan tietää (?) mitkä kypärät on hiljaisimpia, mutta jos ei sovi päähän tai pirtaan, niin ei voi ostaa.

Pää mukaan ja sovittelemaan.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen