Eli tuommoisesta olisi kysyttävää. Itsellä ei ole koskaan vielä Hondaa ollut ja nyt olisi kyseinen pyörä tarjolla/kiikarissa.
Eli onko kyseisessä mallissa jotain erityistä tyyppivikaa tai muuta erikoista tiedettävää jota pitäisi huomioida kun menee katsomaan ja ajamaan...?
Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
Honda VFR 750 F -91
Yamaha YZ 250 F -95
KTM 250 GS -86
Yamaha IT 250 -84
Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
RC24 = 1986-1989 (VFR750F G-K)
1991 = RC36 (VFR750F M)
Jaa-a että tyyppivikaa... jännitteensäädin, ei kai siinä muuta.![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Ahaa...vai noin menee merkinnät. Kaveri kuka pyörää kauppaa ilmoitti kyllä että on nimenomaan RC 24 ja vm -91. Sitten kyllä jompi kumpi mättää noista tiedoistakirjoitti
![]()
Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
Honda VFR 750 F -91
Yamaha YZ 250 F -95
KTM 250 GS -86
Yamaha IT 250 -84
Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
Joo, RC- 36 on malli, jossa tuli ykspuoleinen takasvingi.
Jännitteensäädin noista kilahtaa, helppo vaihtaa. HeavyDuty mallia saa ainakin t:mi Seppo Sulalta.
N. 75-80 tkm ajetuissa pakkaa meneen ohjauslaakerit vaihtoon, samoilla lukemilla takaiskari väsähtää, riippuen tietty, onko ajettu laukuilla ja 2 päällä paljon.
Nokkaketju ei katkea milloinkaan tässä mallissa ja 150 tuhannessa saattaa pimahtaa etuvalo, mutta se ei ole Hondan vika.
Eli laatulaite, suosittelen.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Itsellä ollu 3 kpl 750 Vihveröitä ( nyt 800 FI ) eikä yhdessäkään ole ollut mitää ongelmia tuon jännitteensäätäjänkään kanssa eli minulle täysin tuntematon "tyyppivika"(-O- @ Touko. 14 2006,18:13) kirjoitti
Eli kuten -O-, suosittelen![]()
Juu elikkä -89 saakka VFR oli se RC24, kakspuoleisella svingillä ja bensahanan valitsin siinä tankin takaosan kupeessa. 90-93 oli sit se RC36 jossa on ykspuoleinen svingi, ja bensahanan valitsin katteen paneelissa vasemmalla. Ja muutenkin konetta lukuunottamatta täysin eri pyörä. Koneessakin pieniä eroja. Jos se myyyntipyörä oli RC24, se saattoi olla ylivuotinen 89... mutta ei missään nimessä -91.
Itsellä kokemusta RC36:sta noin 40.000 km/4vuotta ja ei voi kuin positiivista kommenttia antaa monikäyttöisyydestä ja kestävyydestä ja huoltovapaudesta.
Koeajoa ajatellen ei voi muuta ohjetta antaa, kuin kuluvien osien tarkistus, ketjut, rattaat, renkaat, kenties takanavan laakerointi. Jännitteensäätäjää lukuunottamatta tyyppivikoja ei ole, ja sen kestävyyttä ei voi tarkastaa koeajossa.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Minkäs verran ajettuja viiffereitä siulla on ollut? Jännitteensäätäjä poksahtaa jossain 30.000-60.000 km paikkeilla jos poksahtaa. Omassa VFR:ssä oli 50tkm mittarissa kun ostin sen ja siihen oli juuri vaihdettu säädin. Nyt lasissa 90.000 ja ei ole ollut säädinongelmia.(hannu p @ Touko. 14 2006,22:56) kirjoitti
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Se saattaa olla valmistettu -89, mutta myyty vasta -91(freely @ Touko. 14 2006,16:11) kirjoitti
![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
freely,Touko. 14 2006,16:11 kirjoitti
^Juuri noin tuo meni. Eli tuli sitten ostettua kyseinen pyörä, kun tuntui kaikin puolin olevan ihan suht' hyvässä kunnossa. 41tkm on mittarissa ja muutenkin todella siisti peli ikäisekseen ja ennen kaikkia tuntuu toimivan kuin junan vessa.kirjoitti
On siis rekisteriotteen mukaan otettu käyttöön -91 mutta on kuitenkin mallia Rc24.
Yamaha YZF 1000R Thunderace -02
Honda VFR 750 F -91
Yamaha YZ 250 F -95
KTM 250 GS -86
Yamaha IT 250 -84
Suzuki PE 250 -83, PE 175 -82
Säädin ongelma johtunee maadoitusten hapettumisesta / akun huononemisesta --> säädin joutuu koville ja kuumenee liikaa. Tuota edesauttaa vielä se kun moottorin lämmöt ohjautuu katteiden alla juurikin säätimen ympärille -> ei saa haihdutettua kaikkea lämpöä. Uudemmissa säädin maleissa on jäähdytysrivat säätimen päällä. Itsellä on tuommoinen kaikesta huolimatta takaboxissa varaosana aina mukana (varmistaa että se ei koskaan laukea ;-)(Nevalan Tiikeri @ Touko. 31 2006,08:18) kirjoitti
Kun pitää akun kunnossa ja säätimen sekä akun maadoituksen kunnossa kestää säädin hyvin. Itse laitoin vielä oman Vifferiin (RC36) tietsikan laitetuulettimen säätimen päälle.
Hyvä valinta! Kiva ajaa, vähäruokainen, robusti....
Mun veehverin kuvatuksia löytyy:VFR