Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 86:sta
    Tonnin huolto tehty 167€
    Tämä 6:n ohjelmaversio on kuulemma huollon oma softa versio joka silsältää vaikka minkälaisia ohjelmia ja eikä ole millään tavalla tekemisissä ns itse uusien moottoripyörään tehtävien ohjelmien kanssa.

En tiedä mitä tuo maahantuoja edustaja oikein meinasi ohjelma versioiden päivittämisestä ja sen maksamisesta.

Minä en maksanut mitään ylimääräistä ellei tuota ohjelma töpselin kiinni laittamisesta 50€ (joutuu kuulemma aina maksamaan) ja *jonkun mittarin päivittämisestä, eivät muuten osaneet sanoa mitä päivitti mutta ainakin ajetut kilometrit hävisi.
    hasse
    Lainaa (Hasse @ Touko. 03 2006,21:16) kirjoitti
    Tonnin huolto tehty 167€
    Tämä 6:n ohjelmaversio on kuulemma huollon oma softa versio joka silsältää vaikka minkälaisia ohjelmia ja eikä ole millään tavalla tekemisissä ns itse uusien moottoripyörään tehtävien ohjelmien kanssa.

En tiedä mitä tuo maahantuoja edustaja oikein meinasi ohjelma versioiden päivittämisestä ja sen maksamisesta.

Minä en maksanut mitään ylimääräistä ellei tuota ohjelma töpselin kiinni laittamisesta 50€ (joutuu kuulemma aina maksamaan) ja *jonkun mittarin päivittämisestä, eivät muuten osaneet sanoa mitä päivitti mutta ainakin ajetut kilometrit hävisi.
    hasse
    Sulla onkin niin uusi pyörä, että siinä on uudemmat softat jo valmiiksi. Mun pyörä on muistaakseni helmikuun 2005 tuotannosta ja siinä on siis kaikki alkuperäiset "ominaisuudet"... Mutta olen yhteyksissä maahantuojaan tuon softapäivityksen osalta, kun siitä löytyi dokumenttikin ek@n vinkin suosiollisella avustuksella suuresta internetistä

Tuo kuulostaa hyvältä, etteivät tienneet mitä päivittivät...
    - Rajatonta Voimaa! -
    mun kohdalla rmheinon huolto toimi hyvin. pariviikkoa sitten kyselin hintaa nopeusmittarin impullssirenkaan asentamisesta cruiserin perään, sanoivat että noin 2 tunnintyö (a 64€). Torstai iltapäivällä vein pyörän huoltoon ja tänään lauantaina hain pyörän pois niin veloitus olikin 1,5 tuntia. suosittelen
    R1200RT:n 1000 km huolto maksoi Heinolla 255 euroa! Oli kyllä mielestäni melko pönttö hinta
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    Lainaa (ptm @ Touko. 10 2006,21:10) kirjoitti
    R1200RT:n 1000 km huolto maksoi Heinolla 255 euroa! Oli kyllä mielestäni melko pönttö hinta
    No mikä oli vertailuhinta Tripissä tai muualla?
    <p>2002-2014</p>
    *********** Viesti Editoitu *************

- Rajatonta Voimaa! -
    Oliko se harmaan sun? Tänään vein kanssa huoltoon. 30tkm huollossa Epanjassa valitin kytkimestä ja laatikosta. Kytkin ei vapauttanut kunnolla ja laatikko puolen tunnin reilumman rässimisen jälkeen alkaa nahistaa vaihdettaessa. Kytkimeen vaihdettiin siellä nesteet ja ilmattiin, mutta ei tullut kuntoon. Vaihdevivun laakerissa on klappia, mitä siellä epäilivät nahistamisen syyksi - ei kyllä siitä johdu. Ajelin sillä Suomeen, mutta pari viimeistä tonnia kytkin on pelittänyt ihan hienosti. Vaihteet toimii kanssa ihan hienosti, kun ajelee rauhallisesti. Etukäteen jo vähän pelkään, että vastaus on, ettei siinä mitään vikaa ole. Lisäksi Alpeilla kaasu hirtti kaksi kertaa. Tuskin se nyt hirttelee, kun on pelannut sen jälkeen ihan hyvin, mutta on kiva fiilis lähteä reissuun, jos sieltä ei mitään konkreettista saada esiin.

Palvelu oli hyvää, mukavaa ja asiallista - ihan kahvit tarjottiin bussia odotellessa. Toivottavasti viat selviää.
    Dixi et animam levavi
    Tänään käytin 1000km sisäänajohuollossa ---> 160€.

Valaiskaapa uutta K1200S omistajaa noista uusimmista softa ym. jutuista. Onko nyt joku ihan uus softa? Ite oon saanu pyöräni 5.5. Eikä oo mitään hajua mitkä softat on sisällä.

Sitten on mielenpäällä ihmetystäkin vähän tuosta pyörästä, mites teidän koneet pitää ääntä lämpöisenä? Kun tuntuu et ajossa kuuluu aika voimakkaana koneen vasemmalta puolelta ihan niinku venttiilin raksutusta, ääni muuttuu kierrosten mukaan ja välillä kuuluu raastavasti ja välillä tuskin huomaa. Wikström ei kuulema kuullut mitään erikoista. Muttakun silti tuntuu että ei hyvä, ei mun vanha kawakaan raksuttanu tollai. Pitäis varmaan päästä ajaan vertailukohdetta, kuunnella ja tunnustella jne.

On sillä silti niiiiin hieno vaan päristellä, mahtava pyörä!!
    K1200S
    Jos sen justiin olet saanut suoraan tehtaalta, niin eiköhän siinä ole uusin softa.
    Lapsenvikoja:
    - on ollut 2005-mallin mittaristossa - kuumalla hyppii pykälittäin tai näyttää omiaan tai lcd-näyttö hiipuu (omassa vaihdettu mittaristo),
    - 2005-mallin kytkimessä jokin lukkosokka on irtoillut, minkä takia on paljon vaihdettu kytkimiä ja samalla öljypumppu (tuota epäilen omassani),
    - vanhassa softassa näytti kokonaiskilometrit, kun olisi pitänyt näyttää kilometrit venttiilinen säätöön, ruiskukarttaa muokattu uudessa softassa paremmaksi (minulla uusi softa ja on kyllä selvä ero),
    - laatikossa on jokin teflonmutteripäivitys, kun on kuumana alkanut nahistaa (omassa tuotakin vikaa),
    - jarruissa jarruletkujen banjo-pultit vaihdettu, kun löytynyt heikko kohta (omassa vaihdettu)

Siinähän vissin nuo pahimmat viat, mitkä pitäisi sinulla olla jo kunnossa.
    Dixi et animam levavi
    Selvittelen oman myjäni kanssa parhaillaan, mitä tuolle nykimiselle pienillä kierroksilla voi tehdä. Uusin softa ei paranna tilannetta oikestaan kuin loiventaa sitä 3. vaihteella. Täällä ilmeisesti jopa BMW Suomi on haluton tutkimaan tuota "ominaisuutta".

Edit: Ek@, se harmaa oli mun. Käväisitkö itse aamupäivällä sen keltamustan tuomassa?

- Rajatonta Voimaa! -
    Jees, se kelta-musta on mun. En kyllä huomannut katsoa tarkemmin ketä siellä notkui, kun ryysäsin huollon ovesta sisään ja ajoivat sieltä myymälään - olisi voinut tulla morjestaan, jos olisi tiennyt. Mulla auttoi softan päivitys. Tyhjäkäyntikin on ihan erilainen. Vanhalla softalla auttoi minulla, kun resetoi pyörän seuraavasti:
    - akku irti muutamaksi tunniksi (itsellä oli yön yli, kun tuosta ajasta ei ole tarkempaa tieto - ihan 20 minuuttia ei vielä riitä)
    - akku kiinni
    - merkkaa kaasukahvaan puolen kaasun paikka
    - virta-avaimesta sähköt päälle, odota checkkaus ja käännä kolme kertaa tuohon puolen kaasun merkkiin ja pois. Sammuta virrat (älä starttaa)
    - sähköt uudestaan päälle ja kone käyntiin.

Homman nimi on se, että tuolle eculle opetetaan kaasukahvan minimi ja maksimi-asennot. Jos se luulee, että on enemmän kaasua kuin itse asiassa on, niin kone käy vähän rikkaammalla. Itselle auttoi tosi paljon vanhalla softalla tuo. Muutenkin pitäisi tuon ecu resetoida, jos vaihtaa putkia, suodattimia ym.

Testaapa tuota, jos ei huolto auta.
    Dixi et animam levavi
    Hahaa, sä taisit olla se kaveri Rukan puvussa...

Mä luinkin hätäisesti tuosta tuunauksesta k1200s.comista. Mutta miksi kahvan säätö tehdään puoleen väliin? Vai onko tuossa sun systeemissä nyt ikäänkuin puolikaasu täyskaasu?
    - Rajatonta Voimaa! -
    Siellä olikin torstaina oikeen K1200S pyörien kokoontumis/huoltopäivä, itse notkuin 13-14.30 välillä sielä ja sillon oli 5kpl:ta S:iä pihassa, oli Ek@:n pyörä ainakin, sit pari harmaata (oma mukaanlukien), yksi valkosininen ja yksi kokosininen.
    K1200S
    Kauheeta mimmoisia romuja noi KS:ssät, kun korjaamolla vaan makaavat kaiket päivät. Tommy koitas tuota piruuttaan. Suuremmalla kuormalla air/fuel-ratio on paljon rikkaammalla ja jos se luulee kuorman olevan todellista suurempi, niin paremminhan se käy.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (viromi @ Touko. 03 2006,19:29) kirjoitti
    Mielenkiintoista. Itse tilasin eilen Heinolta ajan R 1100 R 50tkm huoltoon ja hintaa kysyessäni sanottiin 200,- +/- 30 euroa.
    Eli siis 170-230 € haarukan antoivat.

Tripistä en viitsinyt enää kysäistä kun ei tämä nyt niin pahalta tuntunut. Saas nähä yrittävätkö sitten rokottaa enemmän kun laskun aika tulee. Tuskinpa. Luvattu mitä luvattu.

Mielenkiintoista tämä hinnoittelu
    Itse itseäni lainaten...

Tänään sitten se 50tkm huolto oli. Pientä säätöä puhelimessa tarjottuun hintaan viedessä oli. Sen kun näet piti sisältää myös jarrunesteiden vaihdon ja taisivat hieman alakanttiin silloin puhelimessa tarjota.

Sanoivat sitten että etsitään joku kompromissi ja noutaessani maksoin tasan 212,50 € Eli homma oli edelleen alkuperäisen hintahaarukan sisällä. Minusta hoitivat homman tyylikkäästi ja täytyypi asioida jatkossakin
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
    Lainaa (viromi @ Touko. 15 2006,16:20) kirjoitti
    Sanoivat sitten että etsitään joku kompromissi ja noutaessani maksoin tasan 212,50 €
    Mitenköhän ne mulle hinnotteli kun puhelimessa se oli että noin 300 €. Sama huolto ja samantyyppinen pyörä. Ja siis ilman jarrunesteiden vaihtoa. Pitääkö soittaa uudestaan...?

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Lainaa (ek@ @ Touko. 14 2006,03:17) kirjoitti
    Kauheeta mimmoisia romuja noi KS:ssät, kun korjaamolla vaan makaavat kaiket päivät. Tommy koitas tuota piruuttaan. Suuremmalla kuormalla air/fuel-ratio on paljon rikkaammalla ja jos se luulee kuorman olevan todellista suurempi, niin paremminhan se käy.
    Nyt on testattu kahdella asetuksella eli kääntämällä kaasu kokonaan auki ja sitten kiinni. Tuntui tekevän sen, että voimisti Laserin kanssa tuota nykimistä tuolla 2800 - 3300 alueella. Sitten testasin tuota siten, että väänsin nuppia puolikierrosta ja takaisin. Tuon tempun jälkeen se tuntui aloittaneen nykimisen myös muuallakin... Täytyy testata vielä tuo nollaus tuolla sentin käännöllä.

Onko sillä merkitystä, miten kauan nollamisen jälkeen ajelee eli muuttuvatko säädöt koneen omien "säätöjen" vuoksi johonkin suuntaan?

PS. Ek@: Pyörääni oli verrattu nykimisen osalta sun pyörään siellä "huollossa" ja se oli kuulemma vielä pahempi...
    - Rajatonta Voimaa! -
    Mulla kyllä käy nyt tosi tasaisesti uuden ohjelman jälkeen. Muutenkin taitaa olla aika hyvä yksilö kaikkien värinöiden ym. suhteen. Tänään hain mopon välillä ajoon, kun tuo vaihdevivun pusla ei vielä tullut. Jari alkoikin puhua tuosta sun postauksesta, että ei se mun mopo ollut mihin sitä oli verrattu. En heti tiennyt mistä oli kyse, kun en ollut viestiäsi vielä lukenut. Taas tuntuu mopo tosi hyvältä uusien öljyjen jälkeen. Jos haluat itse vertailla, niin pistä privaa, mutta pidä kiirettä, kun tilasin uuden hetken mielijohteesta. Tulee ensi viikolla tai seuraavan alussa (samanlainen).
    Ei vaan kateellisena kestänyt, kun muilla on tuoreemmat mopot.
    Dixi et animam levavi
    Eipä tuolla väliä, kummalla onpi parempi. Mulla menee pyörä mahdollisesti lähiviikkoina penkkiin niin nähdään paperilla miten huonosti puimurin softa ja anturit toimivat... Täytyy sitten sen mukaan ryhtyä mahdollisiin jatkotoimenpiteisiin. Tosin on tässä vielä nuo virallisten kanavien kautta saatavat tiedot kohta käsillä. Tarkoitan sitä, että saan tuota pikaa tiedon, mikä on BMW:n kanta tähän nykimiseen kun uuteen versioon on tehty kohtuullisesti modifikaatioita tämän ongelman poistamiseksi.

Toivottavasti uusi peli vörkkii paremmin kuin entinen! Johan se onkin vanha luuska, siis se nykyinen pyörä
    - Rajatonta Voimaa! -
    Näyttää se olevan niin, että ei noi moottoripyörkaupat mitään moottoripyöriä halua myydä

Mä kävin tänään ihan uteliasuuttani katsomassa sitä Heinon Espoon paikkaa. Kun olen täällä Helsingissä työreissulla.

Sain olla aika rauhassa siellä kaupassa. Kiertelin pyöriä ja joidenkin päällä istuin mm. R1200GS.

No ei ne myyjät olleet ollenkaan kiinnostuneet. Joivat vaan kahvia ja turisivat keskenään. Niitä oli aika monta varmaan 6.

Sitten hain kahvin siitä tiskiltä ja sitä siemailin. Kokeilin vielä muutamaa pyörää, mutta kun niillä myyjillä oli olevinaan jotain keskinnäistä rupattelua siellä tiskin takana niin ei kukaan tullut kyselemään, että haluanko ostaa vaikka tommoisten uuden r1200GS:n. Noi minähän haluan ostaa semmoisen, mutta en kuitenkaan osta sitä Heinolta, kun niillä on niin apaatitisia myyjiä

Pekka
    Pekka
    Kyllä mansessa on onneks toisenlainen meno.

Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

http://www.meikamotoristi.com
    Pekkavee, tuttu tilanne, mutta erilainen tarina !

EMC Oulu, vartti tallustelua GS 1200:n ja tiskin välillä ei riittänyt edes katsekontaktiin, olis vissiin pitänyt kaataa joku pyörä saadakseen huomiota.

Käyttöauto Vaasa, hyvä palvelu, mutta tarjousta / yhteydenottoa en saanut koskaan, selkeästi kiusasi Vantaalaisuuteni ja se etten käy Vaasassa kuin kerran kuussa.

RM Heino Espoo, hyvä palvelu, sain tarjouksen ja kaupat tehtiin uudesta pyörästä saman tien, koska Vaasasta ei muutamaan päivään kuulunut mitään ja ostopäätöksen pyörämallista olin jo itseni kanssa tehnyt.

Toisella Espoon jälleenmyyjällä en edes käynyt, edellisen syksyn koeajopäivillä ei meikäläistä jotenkin otettu tosissaan.

Tapahtuma-aika huhti-toukokuun vaihde, 38-vee mieshlö kyseessä.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
    Tuntuu olevan samanlaisia tarinoita (ainakin tuolla risuja ja ruusuja palstalla) kaikista liikkeistä. Itse en ole ikuna onnistunut Heinolle menemään (edes Espoon liikeeseen) ilman, että myyjä olisi kohtuullisen nopiasti tullut kysymään voiko olla avuksi. Varmaan kaikilla myyjillä on kuitenkin huonot hetkensä/kiireensä, jotka sitten potentiaalisen asiakkaan kannalta sattuvat pahimpaan aikaan ja jättävät ikävän kokemuksen muiston. Jokainen tietää omalta kohdaltaan kuinka pienestä se hyvä palvelukokemus voi olla kiinni... Tietty myös myyjien pitäisi tuo tietää...
    <p>2002-2014</p>
    Lukeekohan noi kauppiaat ollenkaan näitä sivuja.
    Tuntuu, että feed backiä ei tule ollenkaan.

Ei kai ne niin pihalla voi olla tästä Internet maailmasta.

Ei mulle ainakaan kukaan R.M.Heinon myyjä ole soitellut, että haluaisinko oikeasti ostaa sen R1200GS:n, jonka päällä istuskelin muutama päivä sitten.

Pienellä googletuksella kyllä selviää kuka minä olen ja puhelinnumerotkin löytyy.

Pekkavee

PS. No tämä oli jonkunlainen testi myyjien palvelukyvystä. Ei mulla oikeasti ole vielä varaa ostaa sitä R1200GS:ää, ehkä ensi vuonna, mutta R.M.Heino ei ole ensimmäinen, jolta kysyn tarjousta, kun ne oli niin apaattisia siellä tiskin takana.

Pekka
    Lainaa (mikan @ Kesä. 16 2006,10:34) kirjoitti
    Pekkavee, tuttu tilanne, mutta erilainen tarina !

Toisella Espoon jälleenmyyjällä en edes käynyt, edellisen syksyn koeajopäivillä ei meikäläistä jotenkin otettu tosissaan.
    Joo se Mototrip on kyllä aika oma lukunsa.
    Ostin sieltä kerran R1150 R:än. Sitten piti tehdä 1000 km huolto viikon päästä, kun olin sen verran ajanut, mutta ne herrat kertoivat, että kuukauden päästä ehkä löytyy huoltoaikoja.
    No vein sen Lahteen Riku-Motorille huoltoon, josta huolto löytyi päivässä.

No en ainakaan osta sieltä pyörää, mutta osia olen ostanut, ja se toimii jotenkin.

Pekka

Pekka
    Saattaa se toimiakin... Uus rengas alta alle asennettuna 200€.. orgin shopin kautta tokimotoon sama rengas alta alle asennettuna 135€...
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
    Lainaa (Pekkavee @ Kesä. 17 2006,21:34) kirjoitti

Lukee ne, parhaimmillaan uhittelee lakimiehillä jos kerrot tiettyjä omaan kokemukseen perustuvia asioita heidän toiminnastaan....

Tripistä on ihan hyviä kokemuksia sen jälkeen, kun laittoivat hinnoittelun uusiksi. Joskin nyt siellä on pahemmanlaatuinen ruuhka päällä.
    - Rajatonta Voimaa! -
    Lainaa (Tommy @ Kesä. 18 2006,14:17) kirjoitti
    Lainaa (Pekkavee @ Kesä. 17 2006,21:34) kirjoitti

Lukee ne, parhaimmillaan uhittelee lakimiehillä jos kerrot tiettyjä omaan kokemukseen perustuvia asioita heidän toiminnastaan....
    Tämä pitää täysin paikkansa
    Poliisi, nainen ja taxi. Mikään näistä ei ole paikalla kun niitä tarvitset
    Lainaa (toma @ Huhti. 28 2006,11:23) kirjoitti
    Käytin just omaa S:ää 30tkm huollossa Kaskelan Racing Team:llä, ja palvelu oli moitteetonta. Koko hinta oli 125€ pintaan. Huoltaa muuten kaikenmerkkistä härpätintä, ja tykkää & tuntee myös Bemareita.
    Toman kehuista rohkaistuneena minäkin käytin R1100S:ää Kaskelan Racing Teamissa huollossa. 50 tkm:n huolto + sovitut lisätyöt eli vapaavirt. ilmansuodattimen pesu ja öljyäminen sekä jarru- ja kytkinnesteiden vaihto. Nämä oli sovittu hintaan yht. 175 €.

Noudettaessa selvisi seuraavaa: kaikki oli tehty sovitusti plus takajarrupalat oli vaihdettu koska entiset oli lähes loppu, rekisterivalon lamppu vaihdettu (oikeesti siis on tarkastettu että kaikki toimii) ja vasemman etuvilkun kiinnitys oli korjattu liimaamalla, joku kiinnike oli vähän haljennut, tulpat oli vaihdettu koska entiset oli niin ruosteessa (! vuoden vanhat ...?)

* Loppusumma nousi lisätöistä johtuen 205 €:hen, jota pidän varsin kohtuullisena. Merkkihuollossa koko lysti olisi karkeesti arvioiden maksanut tuplasti. Kauneusvirheenä voi pitää sitä, ettei tulpista tai takajarrupaloista oltu sovittu mitään, mutta toisaalta hinta nousi vain 30 €. Mitä taas tulee koneen toimintaan, kaikki pelaa paremmin kuin koskaan. Pyörä käy tasaisemmin tyhjäkäyntiä ja vetää paljon tasaisemmin jo 2000 kierroksilta. Eli nämä ovat oikeasti osanneet säätää kaiken kohdalleen. Kaksi edellistä merkkihuoltoa ei saanut käyntiin mitään parannusta aikaiseksi.

* Voin tämän perusteella suositella bemaristeillekin Kaskelaa!!

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  30.  
    Noilla ei taida olla Moditec'ia - saati sen uudempaa GT-1 versiota, jota tarvitaan (ainakin väittämän mukaan) uusien Ärrien säätöön ja synkkaan? Jossain ainakin väittivät (tiedä kun omaa käytän vielä takuiden takia merkkiliikkeessä), että tuostakin olisi tehty uusissa malleissa entistä vaikeampaa. Eli ei onnistuisi enää ilman tuota?

<p>2002-2014</p>
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen