Alkaa pikkasen hermo palaa, kun vaihdatin just mp-korjaamolla uudet stefat kikserin etuputkiin kun vuotivat ja eikun vaan vuotaa vieläki, prkl, siis niillä uusilla stefoilla.
Voiko olla mahdollista että putket joita stefat hankaa ovat kuluneet tjsp....? Onko olemassa jäykempää öljyä kun mitä merkkiliike sinne laitto, vai mikä ois sellanen hyvä konsti? Vai ajelenko vaan ja lisäilen aina öljyä väliajoin...? Soitin sinne huoltopaikkaan, ja se ei oikein tienny siellä syytä, kun niitä ei nyt vissiin oikein väärinkään saa sinne paikalleen tungettua...![]()
Vika on varmaan sisäputkessa, stefan asennuksessa tai stefan "istukassa" (eli siinä pääliputkessa johon se stefa istutetaan). Onko kuinka vanhasta pyörästä kyse? Tota asiaa ei voi varmistaa kuin purkamalla keula uudestaan. Noista stefan asennuksen voi sössiä ehkä helpoimmin, jos on kova kourainen. Voihan tietty olla, että stefat oli vialliset? Itse suosittelen alkuperäisiä stefoja.
Mopo on -92:nen 750. Se eka vesikoneella. Muuten toimii ku kello, mut nuo stefat....voi voi...antakee armoo...![]()
Ootko tarkastanu ettei putkessa, jonka päälle stefa tulee, ole mitään epätasaisuuksia (esim. naarmuja yms), jotka rikkoisivat stefan?
Voi olla, että stefat olivat jo "vanhat" eli kovettuneet. Kauan seissyt varastossa tai jotain. Jäykempiä öljyjä kyllä on suositeltavaa myös testata.
Suzuki Gsx-R 1000 L5
Mulla vuotaa myös etupään stefat ja pyörä on -03 kilo kiksu!!
Huoltoon piti aika varata, ottaa kyllä vähän pattiin ku 2 kesää vasta ajettu
Aika äkkiä on stefat alkaneet vuotaan... Kuivuminen kai tässäkin syynä?? Ei oo ainakaan etupää keulimisesta kärsinyt..
-Nopeat elävät, ainakin talven yli-
Syy voi olla myös öljyissä. Vanhemmiten tietyt liemet valahtavat pihalle.(jazzmaster @ Huhti. 25 2006,10:06) kirjoitti
Kun stefet öljyää ennen talvea saattaa välttyä siltä lähes jokakesäiseltä stefa remontilta.
Tuskimpa öljyn jäykkyydellä on kovin suurta merkitystä.
Mulla oli pari kesää myös GSX-R 750 mallia -93, eli etupää ymmärtääkseni sama kun tossa -92 mallissa. Kumpanakin keväänä jouduin stefat vaihtamaan vaikka pyörä talvehti lämpösessä ja koitin noita stefoja öljyillä.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05