Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    Terve,

tuolla yhdellä audio foorumilla järkätään kimppatilausta noista Elacin (ML-suojainpalvelu) korvatulpista, tuossa alla kimppatilauksen järjestäjän tiedote:

=======
    Kyselisin kiinnostusta Elacin korvatulppien kimppatilaukseen Tampereen suunnalta. Mikäli saadaan tarpeeksi jengiä kasaan niin saatas toi reilu 30 eetun alennus. Noista tulpista en ole kuullut kuin kehuja.

-normaalihinta on 189 euroa/pari
    -kimpassa hinta 155 euroa/pari

Lisää tietoa kyseisestä kapistuksesta:
    http://www.ml-suojainpalvelut.fi/pdf/netview_er.pdf

Valoksia olisi tarkoitus ottaa Tampereen suunnalla 3.5 klo 16.30 alkaen. Vielä pääsee mukaan, kuhan ilmoittelee itsestään. Hesan päivämäärä on vielä auki.

========

Myös muualta kuin Tampereelta voi osallistua. Tampereelle tulee tosiaan joku ottamaan noita valoksia Vapun jälkeen. Saman homman voi hoitaa myös Helsingissä.

Itse aion ostaa nuo erityisesti MP-käyttöön suunnitellut O-Pact mallit Klik.

Tälläkin foorumilla jollain oli kokemuksia tuosta O-pact mallista, haulla löytyy. No, tuossa pari säiettä:

Klikkaa
    Klikkaa

Ilmeisesti vielä pari henkilöä tarvittaisiin mukaan jotta tuon alennuksen saa. Eli kiinnostuneet laittakaa Vesalle mailia, sieltä saa tarkempia tietoja.

Kimppatilaus on päättynyt tältä erää

.
    Itellä Elacinit ja ei voi muuta kuin kehua.
    Maksoihan ne jonkun verran kun otin viel 15 ja 25 db:n filtterit, mutta ovat ehdottomasti hintansa väärti!
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
    Lainaa (teebee @ Huhti. 24 2006,16:46) kirjoitti
    Itellä Elacinit ja ei voi muuta kuin kehua.
    Maksoihan ne jonkun verran kun otin viel 15 ja 25 db:n filtterit, mutta ovat ehdottomasti hintansa väärti!
    Olen hieman arponut noitten filttereiden kanssa, kumpi malli olisi parempi MP-käyttöön, 15db vai 25db.

Mulla on sellainen käsitys, että normaalit earit vaimentaa n.25db. Siinä mielessä nuo 15db filtterit voisivat olla paremmat, kuulisi hieman paremmin puheen ja putkesta tulevat murinat. Arveluttaa vain, että onko tuo 15db sitten jo liian pieni vaimennus...? Kumpia olet teebee itse käyttänyt pärrän kanssa?
    .
    Näköäjään kevään vakiokeskustelunaihe

Itseäkin kiinnostaa. Esim nuo Maalaisliiton suojainpalvelun Elacit. Jos yhden kerran sijoittamalla saisi koko kesäksi kunnolliset ja kipua tuottamattomat suojaimet.

Miten niiden kanssa onnistuu kypäräpuhelimen käyttö / musiiikin kuuntelu / tms.?
    Eli saako niihin sellaisia mikrokovaäänisiä, tai onnistuuko kypäräkaiuttimien kuuntelu?
    Onnistuuko 25 dB:n filtterillä, ilman että takapenkkiläinenkin saa kuunnella samoista kypäräkaiuttimista?
    Lainaa (mpuputti @ Huhti. 25 2006,09:25) kirjoitti
    Jos yhden kerran sijoittamalla saisi koko kesäksi kunnolliset ja kipua tuottamattomat suojaimet.
    Tuota noin, millaiset ovat kipua tuottavat suojaimet? Jotenkin hirvittää näin hifistiäkin maksaa 180€ jostain pelkistä kuulosuojaimista kun normaalit käytännössä ilmaiset tulpat ovat aina toimineen mainiosti...
    Power is nothing without mojo!
    Keväällä 2004 hankimme puoliskoni kanssa ko. tulpat 15 db:n vaimennuksella. Tulpat ovat edelleen hyvässä kunnossa kohtuullisen puhdistuksen ansiosta. Tulpat ovat hieman tummentuneet, mutta joustavat edelleen kuten ennenkin. Ne eivät paina eikä niitä juurikaan huomaa. Kevään ensimmäisellä pidemmällä reissulla (yli 400 km) käy aina niin, että korvakäytävä hieman hylkii tulppaa ja tulee araksi. Vuorokaudessa nuo oireet kuitenkin katoavat ja taas voi pitää tulppia korvissa hyvillä mielin. Puhdistaminen on tietty tärkeä juttu, ettei käyttömukavuus kärsi. Meillä käytetään puhdistamiseen sellaisia apteekista saatavia postimerkin kokoisia sterilisointilappuja. Niillä on helppo putsata tulpat ja ne säilyvät hyvinä.

Tuo vaimennusasia on kovin henkilökohtainen juttu. Ajelen pääasiassa max. 150 kilometrin päässä kotoa, joten tuurinkia ei tule kovasti vedettyä. Herkkäkorvaisena tuo vaimennustaso on ihan hyvä. Sitten kun lähdetään tien päälle ja vetäistään vaikka jonnekin pohjoiseen niin silloin käyttäisin 25 db:n tulppia. Tuulen suhinat ovat sellaiset, että 10 tunnin ajomatkalla ne saisivat olla jo hiljaisemmat. Tosin tuohon vaikuttaa monta tekijää kuten kypärä, pleksi, omat mitat jne. Arai RX-7 Corsair ei ole hiljaisimpia kypäriä, joten esim. tuonkin vaihdolla voi saada ne muutamat tarvittavat desibelit pois. Kaupunkiolosuhteissa pystyn käyttämään noita hyvin, koska tosiaan vaikka kioskilla käydessä noita ei tarvitse ottaa pois vaan kuulee kassatädin puheet. Ei kovin hyvin mutta kuulee kuitenkin. Mikäli pyörästä kuuluu jotain muuta kuin EURO3-standardin mukaista suhinaa, senkin myös kuulee alemmillakin kierrosluvuilla.
    Kypäräpuhelimista ei ole kokemusta, mutta uskoisin tuulen suhinan olevan suurempi ongelma äänessä kuin puheen kuuleminen muutoin. Tosin monet paremmat järjestelmät suodattavat suhinaa, joten ainakaan se ei lisäänny kuulijalle oman kypärän suhinoiden lisäksi.

Ehkä siinä tuli tärkeimmät kokemukset. Halvat nuo ei ole, mutta minäkin kokeilin aikoinaan tusinaa erilaista tulppaa eikä mikään sopinut. Arvioisin noiden käyttöiäksi ehkä 4 - 5 vuotta, joten mielestäni hankinta on vähintäänkin rahansa arvoinen. Ja ne joilla on kuulo alentunut/mennyt, tietävät kuulon todellisen arvon...
    - Rajatonta Voimaa! -
    Lainaa (makemich @ Huhti. 25 2006,09:34) kirjoitti
    Tuota noin, millaiset ovat kipua tuottavat suojaimet? * Jotenkin hirvittää näin hifistiäkin maksaa 180€ jostain pelkistä kuulosuojaimista kun normaalit käytännössä ilmaiset tulpat ovat aina toimineen mainiosti...
    Tavalliset EARit ja muut vaahtomuovitulpat, jotka litistetään korvakäytävään. Kivun syntysyy on jäänyt mulle vähän epäselväksi (ehkä ovat niin tiiviit, että paine ei vaihdu tms. tai laajetessaan painaa korvakäytävää), joka tapauksessa erittäin tuskallista pidemmän päälle. Ilmeisesti eivät aiheuta ongelmia kaikille, kun oli sinulle uusi juttu.

Pitkää matkaa ajaessani mun on pakko ajaa joka toinen tankkausväli ilman tulppia, kun kipu käy liian kovaksi. Ilman tulppiakaan ei kärsi ajaa yhtä väliä pidempään, humina on ihan hirveä (johtuu toki pyörä&kypärävalinnasta) ja sekin sattuu.

Eli, olisin kiinnostunut näistä Elacineista, jos pk-seudulla valoksia otetaan.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Tuota noin, millaiset ovat kipua tuottavat suojaimet? Jotenkin hirvittää näin hifistiäkin maksaa 180€ jostain pelkistä kuulosuojaimista kun normaalit käytännössä ilmaiset tulpat ovat aina toimineen mainiosti...
    Ennen päivittelyä kannattaa muistaa että korvia on täsmälleen yhtä monenlaisia kuin ihmisiäkin. Vaahtomuovitulpat on hankalat käyttää ja ns. kuusitulpilla mun korvani kipeytyvät. Pahimmillaan kun niitä tulppia joutuu pitämään toistakymmentätuntia putkeen niin alkaa kummasti miettimään mukavampia vaihtoehtoja.

Omat kokemukseni korvatupista on kerätty reilun kymmenen vuoden ajalta musiikkiharrastuksen myötä ja nykyään tietysti myös moottoripyöräilessä. Lisäksi työn puolesta saan olla aika meluisissa paikoissa melkein päivittäin. Eli testattu on monenlaista tulppaa ennen tätä.
    Hankin FinFonicin omaan korvaan tehdyt tulpat juuri hetki sitten ja kyllä ovat mukavuudessa hintansa väärti ehdottomasti. Nyt on koeajossa -15db vaimennus. Musakäyttöön sopiva, mutta täytyy tutkailla riittääkö se myös pyöräillessä.
    Se hienoin asia näissä on tasainen vaimennus kaikilla taajuusalueilla. Eli kaikki kuuluu kuin tulppia ei olisikaan, mutta sen 15db hiljempaa. Jopa kännykkää voi käyttää ottamatta tulppia pois.

Tuota varsinaista vaimennusfiltteriä tekee ilmeisesti ainoastaan Amerikkalainen Etymotic. Finfonic tekee siis sen tulppaosan. Elacin on Hollantilainen firma ja ML-suojainpalvelut teettää ne tulpat ottamiensa muottien mukaan siellä. Uskoisin siis että filtteriosa näihinkin tulee tuolta Etymoticilta. Merkillä ei liene suurta merkitystä ja hintakin oli tingatun kimppatilauksen yhteydessä sama. Molempiin (ainakin finfoniciin saa) taitaa filtteriosan tilalle saada myös kuulokkeen. Mun valinnan kohdalla mieltä hitusen enemmän lämmitti tuo suurempi kotimaisuusaste.
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
    Lainaa (anna @ Huhti. 25 2006,10:23) kirjoitti
    Tavalliset EARit ja muut vaahtomuovitulpat, jotka litistetään korvakäytävään. Kivun syntysyy on jäänyt mulle vähän epäselväksi (ehkä ovat niin tiiviit, että paine ei vaihdu tms. tai laajetessaan painaa korvakäytävää), joka tapauksessa erittäin tuskallista pidemmän päälle. Ilmeisesti eivät aiheuta ongelmia kaikille, kun oli sinulle uusi juttu.

Pitkää matkaa ajaessani mun on pakko ajaa joka toinen tankkausväli ilman tulppia, kun kipu käy liian kovaksi. Ilman tulppiakaan ei kärsi ajaa yhtä väliä pidempään, humina on ihan hirveä (johtuu toki pyörä&kypärävalinnasta) ja sekin sattuu.

Laita Anna mailia Vesa Laakkoselle, email löytyy ekasta viestistä.
    .
    Lainaa (anna @ Huhti. 25 2006,10:23) kirjoitti

Sama.
    Keltaiset, perinteiset EARit eivät omalla kohdallani aiheuttaneet kipua juuri ollenkaan, mutta 3M:n vaalean oranssit, joita käytin edelliset kaksi kautta, ovat olleet pitkällä reissulla jo sietämättömät. Ehkä sellanen 200 km on vielä jotenkin pärjätty, mutta sen jälkeen kipu on alkanut nousta sikäli korkealle tasolle, että se on häirinnyt ajokeskittymistäkin. Lisäksi, tulpat ovat pehmenneet päivän mittaan, ehkä sitten korvakäytävän tai kesäisen ilman lämmittäminä. Tällöin niistä on poistunut suurin koossa pitävä jännitys, ja niiden korvaan saaminen on ollut melko työlästä. Kaiken tämän lisäksi ne on omaan korvaani hieman liian pitkät. Siten ongelmaksi on muodostunut myös tulppien vetäytyminen korvasta, melutason nouseminen ja tulppien kosketus tärisevään kypärään. Jokin tai kaikki ylläolevista lienee syynä korvieni kipeytymiseen

Tämän talven aikana hankin itselleni edellä mainitun FinFonicin valmistamat korvan mukaan valetut kuulosuojaimet. Niistä ei vielä ole kokemusta ajossa, mutta kuten arvata saattaa, ne istuvat täydellisesti.
    Vaihtoehtona voisin mainita apteekista saatavan Korvakitin. Se on semmonen silikoniklimppi, joka painetaan korvakäytävän suulle, ei sisään asti. Vaimentaa hyvin ja on vedenpitävä. Itse olen käyttänyt koskimelonnassa näitä, säilyy tärykalvot ehjänä. Ja hinta muutaman euron, kestää useamman kuukauden kun pitää puhtoisena. Kannattaa kokeilla ennenkuin tilailee 200 € tulppia, varsinkin jos rahaa ei ole liiemmin riesana.
    Lainaa (SpeedFour @ Huhti. 25 2006,10:27) kirjoitti
    Ennen päivittelyä kannattaa muistaa että korvia on täsmälleen yhtä monenlaisia kuin ihmisiäkin. Vaahtomuovitulpat on hankalat käyttää ja ns. kuusitulpilla mun korvani kipeytyvät. Pahimmillaan kun niitä tulppia joutuu pitämään toistakymmentätuntia putkeen niin alkaa kummasti miettimään mukavampia vaihtoehtoja.
    No ei tässä sen kummemmasta päivittelystä ollut kysymys, itse muuten korvavaivaisena en vaan juuri tähän ongelmaan ole törmännyt käyttäessäni perinteisiä vihreitä halpistulppia, vaimentavat hyvin eivätkä ainakaan omia korviani juuri kiduttele. Mutta hyvähän se että siis markkinoilta löytyy valikoimaa.

Ei tosin tulisi mieleenkään ajella mopolla toistakymmentä tuntia putkeen, korvatulpilla tai ilman... *
    Lainaa (Pahus @ Huhti. 25 2006,12:23) kirjoitti
    Vaihtoehtona voisin mainita apteekista saatavan Korvakitin. Se on semmonen silikoniklimppi, joka painetaan korvakäytävän suulle, ei sisään asti. Vaimentaa hyvin ja on vedenpitävä.
    Tuo on ihan kelpo vaihtoehto, mutta valitettavasti vaimennusteho on aika vaatimaton (muistaakseni 18 dB). Useampia erilaisia tulppia on tullut testattua, nyt käytössä on toistaiseksi parhaat vastaan tulleet eli 3M 1100 -sarjan kertakäyttötulpat, joissa vaimennus on 31 dB (SNR). Mittatilaustulpat ovat epäilemättä parhaat, mutta toistaiseksi olen pärjännyt noilla kertiksilläkin.

Tulppien sopivuus on muuten varsin yksilöllinen juttu ja kaikille tulpat eivät sovi lainkaan.

"What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
    Niin, vähän epäilyttävää kertoa tuosta tahosta noin referenssinä, mutta Suomen Polizein mp-osasto käyttää kanssa noita Elacinin tulppia. Että jos ne työkäytössä kestää ja kukkuu niin kai ne kestää sitten muutenkin...
    - Rajatonta Voimaa! -
    Lainaa (Pahus @ Huhti. 25 2006,12:23) kirjoitti
    Vaihtoehtona voisin mainita apteekista saatavan Korvakitin. Se on semmonen silikoniklimppi, joka painetaan korvakäytävän suulle, ei sisään asti. Vaimentaa hyvin ja on vedenpitävä. Itse olen käyttänyt koskimelonnassa näitä, säilyy tärykalvot ehjänä. Ja hinta muutaman euron, kestää useamman kuukauden kun pitää puhtoisena. Kannattaa kokeilla ennenkuin tilailee 200 € tulppia, varsinkin jos rahaa ei ole liiemmin riesana.
    tämän kevään käyttänyt noita silikoneja ja eipä paina
    mutta taitaa olla mulla kädet aina niin paskaiset että
    jo muutaman käyttökerran jälkeen ovat mustat,mutta siitä huolimatta ovat toimivat,ja tuo kuulo olis vielä kiva säilyttää
    monta vuotta,vaikka tuo "kitti" vähän maksaakin kyllä kannattaa
    silti, oliko se vanha sanonta ei hierrä ei kierrä on helppo pierrä,
    siinä kiteytyy noiden tulppien käytännöllisyys
    Vaihtoehto pers'aukisille: Apoteekista saa vitosella Oropaxin tulppalooran, jossa 10 ohuella vanulla päällystettyä vahapalleroa. Toimii ainakin minulla oivallisesti. Eareista tulee korvat kipeiksi, noista ei. Vaimentavatkin ihan asiallisesti. Myös pakkaus on kätevä.

Huono puoli on melkoisen nopea likaantuminen.

Ei ole tarkoitus tehdä hallaa Elacien markkinoinnille, ottaisin sellaiset itsekin jos vain olisi sopivasti hilloa. Tiedän, että ovat hyvät.

155€:lla vain noita Oropaxeja saa 155 paria...
    Olisko kenelläkään innostusta kimppatilaukseen, kun ajattelin tehdä tilauksen Ear Plug Storesta ja tilata tällaisia kestäviä/pestäviä plugeja: SilentEar

On tuolla liikkeessä muunlaisiakin kuulonsuojaukseen tarkoitettua tilbehööriä tarjolla. Jos kiinnostaa, halukkaat pistäkööt privalla viestiä niin tehdään tilaus parin viikon sisään ja jaetaan postikulut osiin.

Kiitos ja kumarrus, nyt Wapun viettoon... *
    Lainaa (EskimoRR @ Huhti. 28 2006,10:33) kirjoitti
    Vaihtoehto pers'aukisille: Apoteekista saa vitosella Oropaxin tulppalooran, jossa 10 ohuella vanulla päällystettyä vahapalleroa. Toimii ainakin minulla oivallisesti. Eareista tulee korvat kipeiksi, noista ei. Vaimentavatkin ihan asiallisesti. Myös pakkaus on kätevä.

Huono puoli on melkoisen nopea likaantuminen.

Ei ole tarkoitus tehdä hallaa Elacien markkinoinnille, ottaisin sellaiset itsekin jos vain olisi sopivasti hilloa. Tiedän, että ovat hyvät.

155€:lla vain noita Oropaxeja saa 155 paria...
    Ilmeisesti tuo alennus porrastuu sen mukaan kuinka paljon on tilauksessa mukana, 10 hengellä ymmärtääkseni saa sen parhaan alennuksen. Eli eipä tässä isoa vahinkoa tule vaikka ei asia suuremmin kiinnostaisikaan, siellä oli tilauksessa mukana jo nimittäin ainakin 8 henkeä ennen kuin laitoin ilmon tänne.

Anyway, se mikä tässä harrastuksessa on paradoksaalista on se, että porukka kyllä laittaa slipareihin ja commandereihin tonnin tai parikin tuosta vaan, mutta ~150 euron investointi kuulonsuojaukseen on monen mielestä aivan liian kallista. Jos nämä kyseiset tekeleet vielä toimivat ainakin sen 5-vuotta niin eipä siinä säästöä taida juurikaan tulla jos käyttää kertakäyttötulppia. Itse olen kyllä siitä oletetusta mukavuudesta valmis jokusen euron ylimääräistä maksamaankin.

Mutta täytyy raportoida tähän säikeeseen sitten omista kokemuksista kunhan saa kyseiset ihmeet käyttöön. Helppo näitä tilauksia on järjestää toistekin jos joku haluaa myöhemmin investoida.
    .
    Lainaa (pr0gram @ Huhti. 28 2006,18:26) kirjoitti
    Anyway, se mikä tässä harrastuksessa on paradoksaalista on se, että porukka kyllä laittaa slipareihin ja commandereihin tonnin tai parikin tuosta vaan, mutta ~150 euron investointi kuulonsuojaukseen on monen mielestä aivan liian kallista.
    Samaa olen ihmetellyt musiikkipuolella. Kitaristeilla varsinkin on aina "sen" soundin hakeminen varsinainen mission impossible. Soundia on pahimmillaan etsitty vuosikaudet ostamalla tuhansilla vahvistimia ja polkimia mutta sitä lopputulosta kuunnellaan niiden vaahtomuovitulppien kanssa..
    Omalla asialla jo vuodesta 1978
    Lainaa (SpeedFour @ Huhti. 29 2006,10:01) kirjoitti
    Anyway, se mikä tässä harrastuksessa on paradoksaalista on se, että porukka kyllä laittaa slipareihin ja commandereihin tonnin tai parikin tuosta vaan, mutta ~150 euron investointi kuulonsuojaukseen on monen mielestä aivan liian kallista.
    Samaa olen ihmetellyt musiikkipuolella. Kitaristeilla varsinkin on aina "sen" soundin hakeminen varsinainen mission impossible. Soundia on pahimmillaan etsitty vuosikaudet ostamalla tuhansilla vahvistimia ja polkimia mutta sitä lopputulosta kuunnellaan niiden vaahtomuovitulppien kanssa..
    No mutta eiköhän tässä nyt puhuta hieman eri asioista. * Monen mielestä 150€ kuulosuojaukseen ei varmaan olisi hinta eikä mikään jos se ei suurimman osan mielestä onnistu vallan mainiosti jo lähes ilmaisilla kertakäyttötulpilla. Henkilökohtaisesti en tunne ensimmäistäkään motoristia jolla olisi asian suhteen ongelmia mutta kuten olen siis huomannut, se ei tarkoita etteikö heitä olisi.

Edit: EAR:n classic soft mallit ovat kyllä mukavat käyttää mutta todelliset kertakäyttömallit, poistuu tämän motoristin käytöstä nyt.

Jos kertakäyttötulpat aiheuttaa kipua niin kannattaa kokeilla eri kokoa ja merkkiä. Omat kokemukset tavallisista vahaeareista on huonot, pitkänpäälle alkaa jomottaa korvaa. Bilsomilta löytyy vähän pehmeämpää tulppaa eri kokoisina (S, L) . Parhaat tähänastisista on neonvihreät softearit, voi pitää korvassa yötäpäivää eikä tunnu missään. Paperitulpista varoituksen sana kun tongit niitä sateessa ajon jälkeen märin käsin korvasta ulos ne saattaa hajota eikä niitä saa nakkisormin korvasta pois...
    KTM
    Tänään otettiin Hervannassa valokset korvista, n. 4 viikkoa kestää valmistus (ilmeisesti ruuhkaa) ja tulpat tulee postissa kotiin. Hinnaksi tuli se 155 euroa ja maksetaan laskulla joka tulee tulppien mukana.

Siellä oli kaikkiaan ilmeisesti ~parikymmentä henkilöä, joukossa myös muutamia motoristeja.

Laitan kokemuksista infoa kunhan tulpat ovat olleet jonkin aikaa käytössä.

Niin ja 27db filtterit otin Elacin edustajan suosituksesta. Niillä kuulee ilmeisesti vielä jonkin verran puhetta. Hyvin vaimentava ear kunnolla korvakäytävään asetettuna vaimentaa kuulemma ~37db, eli tuo 27db lienee aika passeli.
    .
    Tänään oli O-pact:t postilaatikossa, valmistus/toimitus kesti sen ~4 viikkoa kuten oli puhekin. Mukana tulee pieni säilytyspussi, "puhdistuslaite" ja jotain rasvaa jota voi käyttää jos ei meinaa asennus muuten onnistua

Ensivaikutelmana voisi sanoa, että istuvuus on aika briljantti mikä oli tietysti odotettavissakin. Kyllähän sen huomaa että tulpat on korvissa mutta minkäänlaista painetta ei ole havaittavissa. Paikalleen laitto on helppo, kierrä ja työnnä samaan aikaan. Itse en tuota rasvaa tarvinnut.

Näissä on tosiaan nyt ne 27db filtterit edustajan suosituksen mukaan. Vaimennus tuntuu olevan sellainen, että saan vielä ihan ok selvää radiosta kun sen voimakkuus on samalla kuin millä yleensä kuuntelen. Erityisesti jännä tunne tulee siitä että vaimennus tuntuu olevan aika tasainen kautta spektrin. Eli musiikki kuulostaa aikas samalta kuin ilman tulppia, vaimeampana kuuluu vain.

Pitää katsoa jos kelit sallii illalla pienen ajolenkin niin pääsisi kokeilemaan ajossa. Luulen että pakoäänistä pääsee nyt nauttimaan kunnolla ilman tinnituksen vaaraa.

Pitää laittaa vielä toisen kerran update kunhan ovat jonkun aikaa olleet käytössä. Niin ja hintahan oli se 155e, ainakin ensi vaikutelman puolesta sen maksan hyvillä mielin. Eiköhän näillä ainakin se 4-vuotta pärjätä.
    .
    Vielä lyhyesti kokemuksia, nyt on tulpat olleet käytössä muutaman viikon pärrällä ajettaessa.

Mukavuus on tosi bueno, toistaiseksi en ole niin pitkää reissua vielä tehnyt, että tulppia olisi alkanut noteeraamaan, eli selvä parannus eareihin. Tuo 27db filtteri on imo ehdoton pärrän kanssa. Sanoisin, että tuo vaimentaa jonkin verran vähemmän kuin hyvin paikalleen laitettu ear. Puhetta kuulee vielä kohtalaisesti vaikka on tulpat korvissa. Itse en missään nimessä ainakaan 15db:n filttereitä hommaisi, ne lienevät tosin passelit musakäytössä jne.

Paikalleen nuo menevät nykyään helposti kun oppi sen kiertotekniikan. Puhdistuksen olen tehnyt ihan paperilla pyyhkäisemällä ajon jälkeen, ei ole ollut tarvetta mihinkään pesuoperaatioihin ainakaan toistaiseksi.

Ainoa miinuspuoli joka tulee mieleen (hinnan lisäksi) oli pienen pieni epätasaisuus/nystyrä toisessa tulpassa, se alkoi painamaan kun tulppa oli paikallaan. Jäänyt siinä valun yhteydessä varmaan siihen. Nappasin sen partakoneen terällä pois, sen jälkeen homma pelasi niin kuin pitääkin.

Omasta puolestani voin sanoa että kun näistä tulpista aika jättää niin hommaan samanlaiset tilalle, kyllä tässä hyvin sai vastinetta investoinnille.

.
    Eikös ois kannattanut hankkia samalla soivat napit etymotic er6
    Hintaa tulee 120e ja vaimentaa todella hyvin. Jos kunnolla korvassa niin turhankin kun ei enää kuule paljonko jengaa koneessa. Kypärään sopii hienosti ja korvaan laitto on muutako tökkää vaan eikä ainakaan itsella paina jos ei työnnä liian pitkälle.
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
    Lainaa (kawa @ Kesä. 24 2006,11:14) kirjoitti
    Eikös ois kannattanut hankkia samalla soivat napit etymotic er6
    Hintaa tulee 120e ja vaimentaa todella hyvin. Jos kunnolla korvassa niin turhankin kun ei enää kuule paljonko jengaa koneessa. Kypärään sopii hienosti ja korvaan laitto on muutako tökkää vaan eikä ainakaan itsella paina jos ei työnnä liian pitkälle.
    Nuo ovat tietääkseni vaimentavat nappikuulokkeet eikä korvatulpat. Itselläni on yhdet sellaiset ollut ja kyllä se vaimennus oli aivan turhan heikko.

No, nuo etymotic:t ovat tosin varmaan paljon paremmat kuin ne jotka mulla oli ja tosi hyvät omalla alueellaan. Uskallan kuitenkin väittää, että mukavuudessa/istuvuudessa ei pärjää noille valetuille tulpille.

Elacinia saa myös Unicom versiona joka on tarkoitettu juuri musiikin kuunteluun, siinä siis kaiuttimet ja johtosarja kiinni tuollaisissa valetuissa tulpissa. Itse en kuuntele musiikkia ajaessa joten kyseinen ratkaisu ei kiinnostanut, mulle tärkeää oli nimenomaan paras mahdollinen istuvuus + sopiva vaimennus.
    .
    Kyllähän se kirpaisee kun ajattelee maksavansa markoissa liki tonnin korvaan tungettavasta kapistuksesta. Tästä huolimatta tilasin Finfonicin suojaimet MP-messuilta 15dB vaimennuksella. Valetut tulpat menevät aina helposti ja oikein paikoilleen eikä korvakäytävä ärsyynny pitkässäkään ajossa (4h +). Toistaiseksi 15dB on ollut sopiva vaimennus, tuulen pyörteilyn aiheuttama hurina ja pörinä katoaa ja koneäänet yms. jäävät vielä kuultaviksi. Osa äänistä kuuluu jopa paremmin tulpilla kuin ilman, esimerkiksi TomTomin navigointiohjeet erottuvat paremmin kun viima ei pärise korvassa. Kovasti olen ollut jälkikäteen tyytyväinen eikä kova hinta enää harmita.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jälleen voisi muistutella pääkaupunkiseudulla liikkuvia Tarja Haapsaaren (ennen Kuulonhuoltoliiton nimissä) tekemistä yksilöllisistä tulpista, hinta 40 egee. Värin saa valita, ja käyttömukavuus on niin hyvä, että 7 tunnin veto ei tunnu missään. Tähän pääsee, kun tulpan antaa kovettua kypärä päässä. Eppäilenpä, että kaikki mitä tulpasta maksaa tuon hinnan päälle, on placeboa.
    1000
    Mites tuohon Haapsaareen mahdollisesti saisi yhteyksiä, ettei tarvitse tievarressa olla bongaamassa...

Virheitä jo vuodesta -81
  30.  
    Haapsaari Tarja löytyy ihan puhelinluettelosta. En nyt laita tähän numeroa, ettei tykkää pahaa että ilman lupaa markkinoitu numerolla.
    Soitin tänään ja sain ajan elokuun alkuun. On jäämässä just lomalle. Mutta: kannattaa varata aika. Onhan ajokautta vielä puolet jäljellä elokuun alun jälkeenkin!
    Yamadam
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen