Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 70:sta
  1. #1
    Kärsiikö joku muukin käsien puutumisista?
    Oon nyt ekaa kautta ajelemassa ja ittellä meinaa koko ajan puutua kädet. Liekö tottumisesta kii vai mistä?
    Mielestäni en purista kahvoja kaikilla voimillani, eikä stonga tärise mitenkään liikaa..
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  2. #2
    Joo. Eiköhän sitä näin kauden avauksessa aina purista tai jännitä huomaamatta hieman liikaa vs. loppukauteen. Jos jatkuu mieti pyörän tai harrastuksen vaihtoehtoa, jos ei mikään muu auta *
    Kaikki mikä ei tapa, niin ainakin vituttaa
  3. #3
    Osa meistä on huonoja kestämään painoa käsille ja kyykky tahtoo…

    Mulla meni melkein kaks kesää, ennenku muinoin opin siirtämään sen painon käsiltä. Saman tien se kyykyn ajotapa ja kyky muuttu merkittävästi. Tutki ajotekniikkaa. Jospa on vielä joku puute(?)
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Kyllä nuo puutuu minullakin
    Honda CBR1100XX
  5. #5
    Tuttu tilanne.
    Viime keväänä 20km ajo aiheutti käsien puutumista. Syksyllä siihen tarvittiin sitten 200km.
    Treeniä, treeniä..
  6. #6
    Kroppa ja lihaksisto varsinkin kyykyillä tottuu käsille tulevaan painoon. Itselläni näin kesällä puutuu niin kädet kuin takamuskin mutta 2000km jälkeen ei enään ole ongelmia. Myöstupakoinnin lopettaminen auttaa asiaa (parantaa verenkiertoa). Ei se sen kummempaa kuin kovaa ajoa ja ajoasennon tarkkailua.
    Juupajuu jarru on vaudin surma http://jariklemetti.tarinoi.fi/
  7. #7
    Itsellä kyykkyyn siirtymisen myötä oletin käsien puutuvan pahasti varsinkin kun kermitti tärisee parissa kohtaa kierrosaluetta varsin komeasti. Kuitenkin ajoasento on muuten niin paljon edellistä parempi ettei käsien puutumista esiinny. Sen sijaan taas oikean käden ranne jäykistyy ja kipeytyy sadan kilometrin jälkeen. Vasemmassa kädessä ei mitään.. mikä lie aiheuttaa,

    Nyt kuitenkin saa otettua vartalon painon tukilihaksille helposti, niin ei tarvitse nojailla tankoon, mikä tekee ajamisen paljon herkemmäksi ja turvallisemmaksi.
  8. #8
    pidetään se paino poissa käsiltä oikealla ajoasennolla.
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  9. #9
    Lainaa (mazak @ Huhti. 24 2006,08:29) kirjoitti
    pidetään se paino poissa käsiltä oikealla ajoasennolla.
    Tai sitten säänöllisesti talvella kävellään käsillään.... vaikka työmatkat. Parempi ehkä kuitenkin katsoa sitä ajoasentoa, jos kovinkin pitkä tuo työmatka. Ja käyttämällä keskiruumiin lihaksia saa kummasti kevennettyä käsien kuormitusta.
    Palkka juoksee....minä en
  10. #10
    Niin tai sitten hommaa sellaisen muoviläpyskän, mikä lie Throttle rocker. Itsellä tuo auttaa asiaan, tosin kannattaa kiinnittää huomitota ajoasentoon yleisesti ja nostella kaasukäden sormet välillä vaikkapa jarrukahvan päälle jne.

    Myös oikeanlaiset ja kokoiset hanskat vaikuttaa asiaan. Mulla puutuu kädet toisilla hanskoilla, koska ovat aavistuksen verran liian pienet.
    Honda VTR 1000F
  11. #11
    Lainaa (Wen74 @ Huhti. 24 2006,08:27) kirjoitti
    Nyt kuitenkin saa otettua vartalon painon tukilihaksille helposti, niin ei tarvitse nojailla tankoon, mikä tekee ajamisen paljon herkemmäksi ja turvallisemmaksi.

    (mazak @ Huhti. 24 2006,08:29)
    pidetään se paino poissa käsiltä oikealla ajoasennolla.
    Tossahan ne oli. Mulla koko juttu meni vahingossa jakeluun, kun ajelin tankkilaukun kanssa ja nojasin siihen, jolloin handuilla ei ollu painoa. Se tuntuma siihen stongaan työntöohjauksineen oli heti ihan eri planeetalta. Siinä sitten oppi keventämään myös ilman tukia, automaattisesti.
    ... jotain piti muistaa
  12. #12
    Minä hommasin sen rannetuen (Throttle rocker),niin eipähän ranne puudu enää niinkuin aiemmin *.
  13. #13
    Lainaa (domus @ Huhti. 24 2006,08:41) kirjoitti
    Myös oikeanlaiset ja kokoiset hanskat vaikuttaa asiaan. Mulla puutuu kädet toisilla hanskoilla, koska ovat aavistuksen verran liian pienet.
    Minulla myös välillä näin. Tai pikemminkin jos tulee vedettyä hanskan kiristykset liian tiukalle niin aiheuttaa puutumista pidemmän päälle.
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
  14. #14

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Ajoasento ja hanskat, varsinkin miten tiukalla remmit on vaikuttaa.
  15. #15
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (koho @ Huhti. 24 2006,09:18) kirjoitti
    Minä hommasin sen rannetuen (Throttle rocker),niin eipähän ranne puudu enää niinkuin aiemmin .
    Itse olen ollut tuon lärpäkkeen tyytyväinen käyttäjä jo kolmatta kautta. Kaasukäden puutumiseen tuo auttaa paljonkin, kun voi jumpata räpylää samalla kun kämmenellä hoittaa kaasunpidon
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  16. #16
    Throttle Rocker on ihan jees (varauksin etenkin kaupunkiajossa)...toki jollekulle voisi auttaa painavammat tankopainotkin...
  17. #17
    ajoasento tai ei, ei ihmistä ole tehty nojaamaan käsiin.

    Yritä pitää ranne suorana, älä nojaa käsiin, vaan tue itseäsi keskivartalolla ja jaloilla tankista. älä purista turhaan.

    maantiellä ilmanvastus pitää painon poissa käsiltä kyykyssäkin, mutta kaupungissa kyykky on kyykky.

    oikeastaan koko kyykkykulttuuri kadulle on melko ihmeellinen. Jos autoissa olisi vastaava kulttuuri, niin porukka ajelisi tuolla formulamaisen ahtaissa ohjaamoissa.

    Joskushan oli polkupyörissäkin muotia, että piti olla käyräsarviset jokaisella kadun miehellä. Itse liitän koko jutun vähän samanlaiseen trendiin. Halutaan sporttisuutta. Lopulta polkupyörissä tuli maastopyörät ja kaikki tajusi, että se sopii katuajoon paljon paremmin kuin kilpapyörää matkiva käyräsarvinen. Toivottavasti sama tapahtuu lopulta moottoripyörissäkin.

    mikäs pyörä oli kyseessä? Moniin kyykkyihin helibars korkeammat tangot tekevät ajosta 100% nautittavampaa. Eikä tuo 100% ole liioittelua. ajo voi olla pelkkää tuskaa carpal tunneleiden turvotessa umpeen(ranteen hermo/jänne kanava), käsiä särkee vielä illallakin ja yöllä parhaassa tapauksessa.

    Kannattaa muuttaa ajotyyliä tai tankoja ennenkuin käsiä, käsiä on vaikeampi korjata
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
    Oikeasta ajoasennosta yksi erittäin oleellinen huomioitava seikka on se, että kroppaa tuetaan vatsalihaksilla eikä käsivarsilla. Kädet ja kyynärpäät voi pitää aikalailla rentoina, eli kropan painoa ei käsillä kannatella.

    Hyvä selkää tukeva selkäpanssari tai vastaava tukivyö on joidenkin mielestä auttanut oikean ajoasennon löytämisessä/pitämisessä, mutta tuo varmaan aika henkilökohtaista.
    "What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
    small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
  19. #19
    Lainaa (wount @ Huhti. 24 2006,09:23) kirjoitti
    Lainaa (domus @ Huhti. 24 2006,08:41) kirjoitti
    Myös oikeanlaiset ja kokoiset hanskat vaikuttaa asiaan. Mulla puutuu kädet toisilla hanskoilla, koska ovat aavistuksen verran liian pienet.
    Eikös tuolta moottorin suunnastakin saata tulla sellasia värinöitä joita ei edes huomaa, jotka sitten puuduttaa kädet, tai oikeammin kämmenet ja sormet.

    Oon huomannu omalla pyörällä ajaessa, että tämä puutuminen tulee kun ajaa tietyllä kierrosalueella pidempään ja se on ihan semmonen 200-300 rpm alue jossain tuolla 4000rpm:n kohdilla. Eli matka-ajossa se tulee esiin. Mutta kun pitää kierrokset sen alueen ulkopuolella niin ei puudu.

    Ja jotta kukaan ei sanoisi että saattaa johtua löysentyneistä moottorinkiinnitys pulteista ja muttereista, niin ne on tarkastettu.

    Ja noihin hanskoihin liittyen, veikkaisin että jos on löysät tai paksut hanskat niin silloin värinät ei niin helposti siirry kätöseen.



    Honda CBR1100XX
  20. #20
    Kroppa, etenkin selkä ja vatsa treenaamalla kuntoon niin sujuu ajaminenkin ja moni muukin asia mukavammin...
  21. #21
    Lainaa (jaket @ Huhti. 24 2006,09:40) kirjoitti
    Mikäs pyörä oli kyseessä?
    Pyörä on 600:nen Hornet ja sen verran tarkennan vielä, että puutuminen kohdistuu ranteesta sormiin, eikä koko käsiin, niinkuin hieman valheellisesti oon kirjoittanut otsikkoon.
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  22. #22
    Lainaa (rekallio @ Huhti. 24 2006,05:00) kirjoitti
    Joo. Eiköhän sitä näin kauden avauksessa aina purista tai jännitä huomaamatta hieman liikaa vs. loppukauteen. Jos jatkuu mieti pyörän tai harrastuksen vaihtoehtoa, jos ei mikään muu auta
    Harrastuksen vaihtaminen ei kuulu lähitulevaisuuden suunnitelmiin. Vastahan rupean pääsemään ajamisen makuun. Olkoon sit kädet puutuneet, tai ei..
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  23. #23
    Lainaa (Sakusammakko @ Huhti. 24 2006,10:04) kirjoitti
    Oikeasta ajoasennosta yksi erittäin oleellinen huomioitava seikka on se, että kroppaa tuetaan vatsalihaksilla eikä käsivarsilla. Kädet ja kyynärpäät voi pitää aikalailla rentoina, eli kropan painoa ei käsillä kannatella.

    Hyvä selkää tukeva selkäpanssari tai vastaava tukivyö on joidenkin mielestä auttanut oikean ajoasennon löytämisessä/pitämisessä, mutta tuo varmaan aika henkilökohtaista.
    Täsmälleen näin. Yritä saada selkärankaa S:n muotoiseksi ( vatsaa ulos ja persettä taaksepäin) vatsalihaksilla. Samalla reisillä voi ottaa enemmän tankista otetta. Näin painoa voi siirtää vatsalihasten avulla alavartaloon. Koeta uutta ajoasentoa pistämällä keskiseisontatuelle (tai pyydä kaveria pitämään pystyssä), ota ajoasento edellä mainitulla tavalla ja irroita kädet tangosta. Ei saisi kovin paljoa ajoasento notkahtaa, mikä on merkki siitä, että kädet ovat rentona tangolla. Rento ote tangosta vähentää oleellisesti hartialukkoa.
  24. #24
    Syitä puutumiseen:
    Jos ajelet esimerkiksi hartiat lysyssä voi niskarangan solmukohdista lähtevät hermot joutua puristuksiin. Itselläni oli tämä ongelma jonka paljasti sitten ammattimainen ihmisenleipoja. Jos sinulla puutuu vain muutama sormi, niin silloin on kyseessä juuri tämäntapainen vaiva.
    Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
  25. #25
    Jep, vääränlainen ajoasento, vatsa- ja selkälihasten kunto, siinäpä niitä on tullutkin hyviä syitä. Samoten nuo mopoon kiinnitettävät apuvälineet, ja tuon huonoryhtisen ajoasennon korjaamisen lisäksi sitä sormien ja ranteiden puutumista voi helpottaa myös varmistamalla, että ajovaatteet eivät purista hankalista, verenkiertoa rajoittavista paikoista, ja että ajaa ranteet suorina ja rentoina. Kyllä se siitä. Ja jos ei auta niin sitten vaikka tyystin erilainen mopo alle.



  26. #26
    Ajoasento itselläni aiheutti käsienpuutumista ennen. Nykyään ei sitten niinkään ole puutunut, muuta kuin matkoilla jotka on yli 200km.

    Tosiaan jos ei noi varusteiden tai ajoasennon vaihto auta, niin kokeile toisenlaista pyörää. Niissäkin on eroja!
    Suzuki GSX 600F -89 (myyty)
  27. #27
    Kyykky on aina kyykky. Tarkoitettu vähän vauhdikkaampaan ajoon, jolloin ajoviima kannatelee. Treenaus auttaa ja ajokauden kestäessä hommaan tottuu ja osaa hakea oikean asennon. Joillekin kyykky ei sovi lainkaan ja edessä on pyörätyypin vaihto. Henkilökohtaisesti voi kertoa että ajettuani 13 vuotta tonnisella cebarilla ja 4 vuotta bläckkärillä, nykyisen Pan Europeanin ajoasento on kyllä yhtä juhlaa. Ajelin eilen 250 km yhteen soittoon ja ei tuntunut sitten yhtään missään. Valitettavasti kyykky on kyykky ja matkapyörä on matkapyörä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  28. #28
    Talven aikana naama kohti lattiaa ja siitä 10 punnerrusta kerrallaan suorille käsivarsille ja välillä pidät pitemmän aikaa kropan painon käsien päällä niin tuleepi vähän pohjakuntoa.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  29. #29
    itsellä hanskojen vaihto auttoi.useimmat halvat hanskat ovat liian paksuja ja jäykkiä.hanskan täytyy varsinkin kämmenen puolelta olla ohut ja sormien mielellään muotoon ommeltu.
  30.  
  31. #30
    JOVAIN JOS...


    ...meän kerhon miehil alkaa käet puutumaan nii met laitamma net taskuun...ajamma käet taskuis sitte
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen