Eli kun lähdin nyt ensimmäistä kertaa ajelemaan talven jälkeen niin kun kääntää tupin nuri niin seitsemäntonnin kohdanna hyytyy meno, mut kun hellää vähän kaasua niin taaslähtee vätämään (tukehtuu bensaan?) muuten toimii hienosti vaikka vei normaalia enemmän bensiiniä... Mitä pitäisi tehdä ensin?
Avata kaasuttimen, ja ruuvata pääsuuttimet kiinni?
Eli mitä olet talven aikan pyörälle tehnyt? Ilmeisesti toimi ihan hyvin viime kesänä/syksynä?
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Joo kyllä toimi hyvin viime syksynä kun vein talliin. Normaalit talvitoimenpiteet tein (akku pois, öljyö mäntien pälle...) Ja nytten vaihdoin öljyt. Kaasareille en ole tehnyt mitään. Tankillisen ajoin uudella bensalla ja ei nykiminen hävinnyt. Voisiko siis kaasareihin olla mennyt jotain roskia talven aikana?? Mitkä paikat tarkistan???
Eli normi-toimenpiteistä lähtisin, tulppien vaihto ja kaasuttimien tarkistus/puhdistus, ja katso vielä ettei falskaa ilmaa jostain imukurkkujen kohdalla.
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
OK. Pitää huomenna ruuvata ja säätää. Kyselen taas neuvoa jos ei selviä.
Kiitos neuvoista.![]()
Eilen katsoi/putsasin ilmanputsarin jossa oli hieman (vettäbensaaöljyä?), tulpat ja valutin kaasareista bensat pois. Tuoksena löysin vuotavan bensaletkun, josta otin pätkän pois. Mutta oleellisin ei korjaantunuteli nykii vieläkin kun kiihdyttää 7000 kirrokseen niin nykii, mutta kun hellittää hieman kaasua niin lähtee taas kihtymään.
Missä vika?? Miten noita kaasareita uskoltaa purkaa jotta näkis onko roskia? Meneekö kaasuttimien synkat miten sekasi??
Eihän ne nyt sekaisin mene, mutta kuullostaa siltä että pääsuuttimissa olisi joitan häikkää? Eli ei auta kun avata kaasuttimet ja tarkistaa että kalvot ovat ehjät, neulat kohdallaan/kunnossa, ja suuttimet kunnossa/puhtaita/kiinni. Aika paljon mutu-tietoa tässä tulee, mutta olen aika varma että sulla on nyt kaasuttimessa joku mörkö.(Epelis @ Huhti. 23 2006,14:20) kirjoitti
Viisaammat korjatkoon, mutta synkkaukset eivät pitäis mennä mikskään jos suoritat normi-kaasutinpuhdistusta.Eli luistin ulos, neula irti, koppa irti, tiivisteiden tarkastus, joku kunnon myrkky sisään, ja paineilmapuhaltimella kögöt pihalle. Ei se siitä mikskään pitäis mennä ellet mee siirtämään neulaa, tai koskemaan seosruuveihin/ilmaruuveihin.
Tota mäkin epäilin, mut pitihänse varmistaa et ei mee synkat sekasi. Joten eiku rohkeesti kaasarit purkuun. Kannattaako ottaa koko setti irti koneesta vai voiko purkaa paikallaan?? Taitaa olla aika vaikee purkaa muutoin ku ottamalla koko setti irti koneesta, vai??
Tuskin, elleivät ole olleet irti. Mutta vettä on voinut kertyä tankkiin seisokin aikana ja sehän ei sieltä uudenkaan bensan mukana poistu, ellet lorauta tenttua sekaan. Eli koitas nyt vielä ensin Masinolilla, ennenkuin purat mitään.(Epelis @ Huhti. 20 2006,14:38) kirjoitti
Itsellä sama pyörä, kaksi vuotta nuorempi ja Täysin sama ongelma.
Masinolia laitoin tankkiin ja kävin ajelee selleset 50km ja nykiminen eiolluu enään ihan niin pahaa kun aijemmin. Joten pitää ajella enemmän ja käyttää tota tököttiä niin eiköhän toi siitä korjaannu
Kiitoksia ohjeista![]()
Paljon sitä masinolia pitää sinne tankkiin työntää? Tippa vai reilusti lorauttaen purkki tyhjäksi? Pitää tätäkin kokeilla mutta epäilen vahvasti..
Nelisenkymmentä kilsaa ajelin masinolit tankissa. Ei vaikutusta, kuten arvelinkin.(kuulapää @ Huhti. 24 2006,21:16) kirjoitti
![]()