Kaikista parjaavista viesteistä Kuvaa kohtaan,haluan nyt Kiittää Timo ja Simo Kuvaa henkilökohtaisesti osallistumisesta Busa-miitingin järjestelyihin ottaen yhteyttä Suzukin maahantuojaan ja järjestäen rekvisiittaa jne meidän tapahtumaan....Kiitos!
Tämä oli erittäin hyvää palvelua asiakasta/asiakkaita kohtaan.Tämäkin onnistui hyvin yksinkertaisesti.......kysymällä kiinnostusta....ja vastaus oli kyllä.Ei se sen kummempaa ole edes Jyväskylässä.
On tainnut omistaja vaihtua sitten 80-luvun?
Kävin siellä viimeksi piikkiä ostamassa vuonna 85. Kun tiedustelin hintaa, vastaus oli että "rupee v:u latoon satasia pöytään, niin sanon sitten ku riittää"... Hain pyörän yllättäen muualta.
Nooh,
onhan näitä legendoja Kuvan asiakaspalvelusta liikkeellä vaikka kuinka paljon...
Eräskin isokenkäinen oli kysellyt ajokenkiä Kuvalta, ja kun kaikki hyllyssä olleet osoittautuivat pieniksi jampalle, oli karu jatko-ohje asiakkaalle: viulukoteloita myydään jossakin aivan muualla!
Toinenkin isopäinen oli joskus sattunut Kuvalle kypärän ostoon, mutta valikoima kattoi vain potat pienipäisille. Asiakaspalvelu päättyi lauseeseen: Orolla myydään muoviämpäreitä!
Ajat muuttuvat, ja asiakaspalvelukin on Kuvalla nykyään jo parantunut melkoisesti...
![]()
![]()
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Eipäs nyt liioitella kuitenkaan(Sandels @ Touko. 03 2004,11:04) kirjoitti
![]()
![]()
Good to the bone
...
******* MIELIPIDE LEIKATTU POES *******
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Nooh, olisittepa koittaneet viisitoista vuotta sitten! Silloiseen meisinkiin verrattuna saattaisit nykyään puhua kielillä ja laulaa virsiä ulostuessasi mutterin reiästä ulos...(willik @ Touko. 12 2004,13:48) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
Mikähän ihme siinä on kun ei sinne tunnu raha kelpaavan. Menin sinne noin vuosi sitten katsomaan uutta kevytmoottoripyörää mutta myyjällä ei vaikuttanut olevan pienintäkään kiinnostusta myydä minulle sitä, asenne hänellä oli luokkaa "Miksi minun pitää tehdä tätä hommaa?". En näe mitään järkeä siinä että noin käyttäydytään etenkin piikki-ja mopokuskeja kohtaan, moni heistä varmasti ostaa kunnon moottoripyörän mutta tuskin kuvalta sen kohtelun jälkeen.
Palvelun laatu riippuu myös täysin siitä kenen myyjän kanssa asioi mutta voi hyvä luoja, miten ne k*sipäät siellä voivat pitää työpaikkansa. Yrittääkö kuvan moottoripalvelu sitten olla joku elitistinen paikka jonne ei ole asiaa ennenkuin pyörä on tarpeeksi isokuutioinen ja oikean merkkinen?![]()
Tässä taannoin käytin pyöräni huollossa (kuvalla) ja kysyin samalla sitten vaihtotarjousta uuten R1:seen.
Sain sen ja vielä siitä parin päivän päästä kaveri soitti ja tiedusteli että mihin tulokseen päädyin...
Tällä kertaa en ostanu, muta ehkä jonain päivänä.
Oli aika iso toi väliraha(~10k€)![]()
Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
Suzuki SV 1000 S -04
Yamaha Yzf-R1 -06
Honda CBR 1100 XX
Honda CBR 1100 XX
Yamaha Yzf-R1
Suzuki GSX 750 R
Suzuki GSX 750 F
Yamaha FZR 1000
Minä olen ainakin pärjännyt liikkeen kanssa oikein hyvin. Vaikka en sinne kannakaan rahaa repulla koko ajan.
Ostin Kuvalta kesällä surullisenkuuluisan Kryptoniten lukon. Soittelin sinne alkutalvesta mitä tehdä kun sen voi kuulemma vaihtaa murtovarmaan... tehtaalla. Sanottiin että tuo tänne kyllä he hoitavat.
Maahantuoja oli vain ilmoittanut että se pitää ostajan itse lähettää tehtaalle jne jne. Kuvalta soitettiin asiasta ja sanottiin että kyllä he voi se aivan hyvin hoitaa kunhan vain annan tarpeelliset tiedot välitettäväksi lukon mukana.
Minusta ainakin tuollainen asiakaspalvelu tuntui hyvältä. Ja näinhän sen pitäisi periaatteessa mennäkin, viallinen tavara palautetaan myyjäliikkeeseen eikä sitä tarvitsi itse lähteä lähettämään valmistajalle jonnekin hevon kuuseen.
ISO kiitos tuostakin pienestä asiasta! Oli mukava käydä taas.
haemis
Se on muuten aika iso ja pitkällinen prosessi saada joku irtisanotuksi. Jos se ei tee selviä virheitä. Lähes mahdoton nykyään.(Muki^ @ Elo. 08 2004,23:57) kirjoitti
No joo. Aikanaan pyörää ostatellessa kävin myös Kuvalla katsomassa eri vaihtoehtoja. Ei muita asiakkaita kuin minä silloin liikkeessä. Kiertelin vaihtopyörien joukossa ja kokeilin kuinka kauan saan kierrellä, ennenkuin joku tulee esittelemään pyöriä tiskin takaa. Puolessa tunnissa iski sitten väsy ja lompsin takaisin kotiin ja löysin samana päivänä netistä nykyisen pyöräni. Kun vertaa palvelua vaikkapa saman paikkakunnan Bike Forumiin, niin ei ole epäilystäkään kummassa asioin.
Tähän pitäisi varmaan sitten kirjoittaa joku tosi tiedostava lause? Mieluiten latinaksi tai englanniksi....
Sama tunne tuli "rahikaiselle" aikoinaan ko. liikeessä.En tiedä johtuiko se omaaloitteellisuudestani,että päädyttiin kauppoihin.Palvelu tuntuu ehken nihkeältä,vai likkö heidän sukujuurensa sieltä "syvältä hämmeestä".Vai vielä "syvemmältä"....(Anselmi @ Tammi. 11 2005,11:17) kirjoitti
Olen kyllä sitä mieltä ,että myyjän pitää olla paljon,paljon enemmän
päälle käyvä.............![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
....hmmm.....outoa,en ole moiseen törmännyt....aina olen kunnon palvelua saanut ja eilen jopa myyjä soitti kun lupasi eräästä tuotteesta jonka sain vieläpä todella asialliseen hintaankin.....eli ei moitittavaa..päinvastoin...![]()
![]()
Ei se Kuvan "palvelu" ole kyllä aina mitään kovin hyvää ollut. Paljon tuntuu olevan kiinni siitä kenen kanssa asioi. Kun ei lähimailla ole vakavasti otettavia kilpailijoita, niin asiakaspalvelussa voi käyttäytyä miten tahansa.(Agostini @ Tammi. 11 2005,18:58) kirjoitti
Bike Forumista olen Jyväskylässä aina saanut miellyttävämpää palvelua, mutta kun ei vaan tuo merkkivalikoima oikein ole sopiva...
"Osmon" kanssa en kyllä tule jutuun millään ja vanhan "Matin" myyntialttius ainakin varaosia ostettaessa on kyllä ollut hieman kyseenalainen.
Olen ostanut sieltä lähinnä joitan varaosia, en siis useita uusia moottoripyöriä. Nyt on uusi Bemari tilauksessa, toivottavasti palvelu parantuu edes jonkin verran.
Sain kumma kyllä ihan hyvän tarjouksen, jonka vuoksi päädyin sen Kuvalta ostamaan, vaikka joskus aikoinaan on kyllä käynyt mielessä, että se on se vihon viimeinen paikka mistä meikäläinen uuden pyörän ostaa.
Sinne kannattaa näemmä ajaa pihaan mersulla mielummin kuin vanhalla moottoripyörällä.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
mutta näinhän se toimiikin...valitsee 'oikean' henkilön kenen kanssa toimii....voin vaikka vannoo,että jokaisessa liikkeessä on niitä hieman mukavampiakin myyjiä...toki riippuu myös omasta asenteesta jutun alku ja sen jatkuminenkin...
Ihmissuhteet ovat vaikia paikka Suomalaisille.... *
Topicci olikin Kiitos tietyille henkilöille Kuvalla...
(Ekku @ Tammi. 14 2005,14:42) kirjoitti
![]()
Niin tuskin tieto siitä, että tulossa olisi mahdollisesti maksukykyinen asiakas ainakaan myynti intoa laskee.
Itse ostin viime keväänä kuvalta R6 hinta oli pienen väänön jälkeen sama kuin "etelässä". No kaikki meni ihan ookoo siihen asti kun tämä osmo sattui olemaan tiskin takanaukko on kyllä ihan väärällä alalla
Mutta kun timon kanssa asioi niin asiat kyllä luistavat niin kuin on sovittusilti käytän huolloissa huolto-kaksikolla jämsässä on halvempi kuin kuva ja tuntuu aika pätevältä porukalta
ja saa hyviä vinkkejä![]()
Kävin alkuviikosta Jyväskylässä vaihtamassa pyöräni. Palvelu oli erinomaista ja kaikki sujui jouhevasti. Lisäksi lisävarusteena tullut isompi pleksi tuotiin seuraavana päivänä minulle Espooseen Timon toimesta. Iso kiitos!
Ei oo kuvalla palvelusta kuultukkaan. Toukokuussa -03 kiertelin liikkeessä varusteita katsellen eikä ketään kiinnostanut palvella. Itse piti mennä kysymään niin puolipakolla tultiin tiskin takaa hyvin ylimielisesti esittelemään. No myyjä pääsi helpolla kun ei sitä jaksanut kauaa kuunnella!
Ehkä se oli tarkoituskin.
No kesäkuussa sitten ostin uuden pyörän ja kaikki varusteet muualta, yllättävää kyllä
Hieman se hankaloitti toimintaa varusteista reklamoidessa, silti tuntui helpommalta kuin mennä kuvalle!
SV 650 S -03 Loukkaantui 7.5-06, kuoli saamiinsa vammoihin 23.5-06
Z 750 S -06
Jep, yhdyn näihin suurimman osan mielipiteisiin... Entisenä Jyväskylän asukkina kuvittelin paikkaa ihan hyväksi, ennenkun satuin käymään siellä viikko sitten.
Tarkoituksena ostaa kytkimen keventäjä...
Kysyin tyttömyyjältä, löytyykö heiltä sellaista (olin aiemmin saanut meilitse vahvistuksen että heillä on näitä hyllyssä). No, hetken aikaa se pohti ja selasi luetteloa ja sitten totesi että joo, tällainen... Kävi jostain hyllystä sen hakeen. Ei siinä mitään, mutta sitten kysyin josko siellä olisi joku asiantuntija joka pystyisi kertomaan kuinka se asennetaan. Vastaukseksi sain jotain epämääräistä huitomista, että tuolla meillä on tuo yks heppu tuolla takana se varmaan osaa kertoa. Odotin että neiti olisi sen miehen sieltä hakenut (niinkun hyvään palveluun kuuluisi)... Vihjasin, että niin missä tämä heppu on kun en oikeen näe. "No tuolla se on tuon toisen takana". Okei. Ei sitten.
Sitten siihen marssi joku huoltopäällikkö tai vastaava, jolta sitten saatiin pintapuolinen selitys kuinka se tulee asentaa...
Ja samalla siihen ilmaantui joku sen työkaveri kysymään jotain asiaa tältä päälliköltä, ja samantien päällikkö kylmästi tokasi meille "näkemiin". Ehkä olisin vielä jotain halunnut kysyä, ja housujakin sieltä olisin katsellut..... Empä kattele enää.
Kummallista...![]()
Itsekin rahaa kyseiseen firmaan kärränneenä lähinnä varaosa ja ajovaruste asioissa joudun toteamaan että asiakaspalvelu on todellakin kiinni siitä kenen kanssa asioi. Se on joko todella syvältä sieltä tai kuin oppikirjan mukainen asiakaspalvelu voi olla.
Pyöräni ei ole mikään uuden karhea enkä ole sitä edes kyseisestä firmasta ostanut, mutta vakuutusyhtiön kustantamissa korjausasioissa asioidessani asiakaspalvelu tuntui toimivan jokaisella minua kohtaan.
Mutta tietylle/tietyille henkilöille kiitosta minultakin, mutta toisilla kyllä riittää skarppaamista tuossa palvelualttiudessa.
Juupa, juu... Onhan tuolla Kuvalla tullut asioitua kohta kymmenkunta vuotta. Toisinaan tosin on ollut pitkiäkin taukoja, kun ei jaksa aina kuunnella vittuilua päin naamaa. Välillä tuntuu erikoiselle tuo koko liiketoiminta, kun tosimielessä jotain olen yrittänyt ostaa niin tuntuu ettei raha kelpaa. Jos en ajaisi Suzukilla tai jos ko. merkin osia saisi muualta JKL:stä niin hakisin ne myös sieltä muualta. Nykyään on vain välillä "pakko" pistäytyä tuolla hakemassa ne alkuperäisosat joita ei Bike Forumilta saa. Riippuu tietysti se palvelun laatu tosi paljon siitä kenen kanssa asioi... Bike Forumilla tilanne on paljon mukavampi, kun ei tarvitse arvailla sisäänastuessa, että millähän tuulella henkilökunta tänään on ja alkaako vittuilu välittömästi vai saman tien kun esitän asiani. Mutta saahan sitä omaa liikettään pyörittää niinkuin haluaa ja pitää töissä kenet haluaa... IMHO
En viitsi edes kirjoittaa koko tarinaa tähän, ei nimittäin riittäisi internetissä bitit.
Lyhykäisyydessään ostin viimekeväänä uuden pyörän kuvalta joka lommoutui ennen luovutusta. No sovittiin asiallisesti että osat vaihdetaan kunhan tulevat. Aikataulu varaosien saannissa takkusi ja muuttui noin 10 kertaa. Käytin kolhitun pyöräni 1000km huollossa jossa onnistuttiin naarmuttamaan etulokari. No varaosat tulivat aikanaan ja vaihdettiin. Ongelma oli että kate mikä vaihdettiin oli erisävyinen kuin alkuperäinen. No siitä sitten vääntämään. Ja lopulta sovittiin että saan uuden pyörän ja vanhan palautan kuvalle. (Tähän mennessä oli noin 20 asiaa mennyt sujuvasti ja 30 asiaa pitänyt itse vääntää en jaksa kaikkea kirjoittaa enkä edes niitä muista) No lopulta sain uuden pyörän alle ja laukkuteline kiinni siihen. Ajelin sillä tonnin ja vein huoltoon. Huollosta kotiin ajettuani huomasin että laukkutelineen alla katteessa oli naarmu/lommo. No soittamaan siitä kuvalle ja käytin näytillä tulos oli tuo perjantaina 10.00 niin hiotaan ja vahtaan.. vein sen kymmeneksi ja hain viideltä kun oli soitettu että pyörä on valmis. Sille ei oltu tehty mitään. Kävin hakemassa myyjän katsomaan joka sanoi että ai niin sitä ei voitu vain hioa tarvitaan maalari. Nyt on senverran kiireistä että jos seuraavassa huollossa sitten katsottaisiin se. Ajoin kotiin vahasin naarmun jolloin sain häivytettyä noin 80% jäljestä ja lopun tyydyin hyväksymään ja nuolemaan haavani. Tässävaiheessa olin jo aivan valmis lopettamaan koko paska harrastuksen kun ei tästä touhusta ole kuin harmia. Onneksi en lopettanut vaan päätin että olkoon kunhan saan ajaa en ota stressiä siitä miten on potkittu päähän. Nyt olen kesän nauttinut ajamisesta ja tässä toista kautta juuri aloitellaan. Pyöräni olen käyttänyt huollossa Tampereella koska kuvalle en sitä yksinkertaisesti enää IKINÄ vie ellei ole todellakin se AIVAN viimeinen vaihtoehto. Ja seuraavan uuden pyöräni ostan myös tampereelta samasta liikkeestä missä pyörääni nyt olen käytellyt huollossa koska siellä on kertakaikkiaan mallikas asiakaspalvelu ja toimiva huolto + yhtään pyöristäni ei ole vielä naarmutettu heidän huollossaan.
Niin ja eilen illalla (kun olin ruvennut ihmettelemään miksi pyörä "vetää" hieman vasemmalle) rupesin tarkastelemaan laukkutelinettä mikä oli asennettu niin sehän on asennettu vinoon. Ja laukkuteline on toispuoleinen. Ei ole mikään ihme että pyörä "vetää" vasemmalle jos takalaukku on toispuoleinen. No koitan sen nyt tässä korjailla itse sen tiedän että kuvan poikien en anna laitteisiini enää kajota.
Tässä oli pintaraapaisu kaikesta siitä paskasta ja kädetyksestä mitä sain osakseni kun sijoitin firmaan 15000e riihikuivaa + huoltomaksut. Talossa on muutama hyvä asiakaspalvelija, esim minua paljon palvellut Simo ja samaten Timon kanssa asiat sujuivat oikein hyvin. Mutta valitettavasti muut tekijät jättävät jälkeen niin pahan maun että oikein harmittaa.
Semper omnia haerent!
Oisin minäkin sieltä tänä keväänä uuden 10r:n ostanut mutta ei ketään kiinnostanut sitä myydä. Ei vaikka kuolasin sitä ½ tuntia ja yritin muutenkin esittää tosi kiinnostunutta ja potentiaalista ostajaa. Ihan oli asialliset vaatteetkin päällä ja kohtalaisella kotilolla pihaan. Asenne oli se että jos ne mulle pyörän myy niin heti ostan, rahatkin oli valmiina.
Oishan sitä voinut astella tiskillekkin ja sanoa että 10r kiitos koska siellä oli kyllä joitain tyyppejä jutustelemassa keskenään ilmeisen toimettomana. Mutta ei kai se sitten niiden homma ollu pyöriä myydä ja tärkeä juttukin varmaan kesken.
Jotain meni ilmeisesti vikaan ja pitää ehkä hioa vielä näyttelijäntaitoja ennen kuin sieltä pyörän saan ostettua livenä. Kaikenlaisia arvaamattomia taitoja sitä ihminen tarvii hyväksi asiakkaakseen jalostuakseen.
Toinen juttu on se kun edelliskesänä sähköpostilla neuvottelin Timon kanssa ja tilasin 6r:n pihaan. Kävin vain hakemassa kun reissuiltani palasin. Kaikki meni viimeisen päälle nappiin. Eli kai se on vaan siitä kiinni ketä siellä sattuu olemaan toisessa päässä. Ja onhan se 6r ihan hyvä pyörä sekin.
Nothing happens unless first a dream.
-Carl Sandburg
Useassa mopokaupassa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, pyöriä annetaan katsella ihan rauhassa. Voi johtua siitä että pyöräkaupoissa on totuttu siihen että katsojia on mutta kaikki ei ole ostamassa. Moni pyöränomistajakin käy vain katselemassa lämpimikseen erilaisia pyöriä vaikka ei ole edes aikeissa vaihtaa. Minä ainakin käyn mielelläni katsastamassa vähän valikoimia ja hintoja eri puolella Suomea pyöräkaupoissa. Puhumattakaan paljonko on renkaanpotkijoita jotka vain haaveilevat pyörästä. Minusta on ainakin mukavampi että myyjä ei tule heti kyselemään mitä laitetaan alle. Sitten jos halauan keskustella tarkemmin jostain niin vinkkaan kyllä myyjälle avuntarpeesta.
Autokaupassa ei viitsi edes käydä haaveilemassa paremmasta kun myyjä hyökkää heti kimppuun, siitäkin huolimatta että näytän köyhältä.
Samanlaista se myyjien käyttäytyminen on ollut tosiaan Hesasta Ouluun, niinkuin sanoin, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Useimmissa paikoissa on kuitenkin palvelua sitä tarvitessa saanut. Erästä Etelä-Suomalaista liikettä lukuunottamatta mihin pitää mennä nykyisin puku päällä...
haemis
Samaa mieltä olen itsekin, haluan katsella pyöriä kaikessa rauhassa ja ajan kanssa, ei tuo minua ole haitannut jos joutuu pyytämään myyjää ostotilanteessa, meinaan vaan että sen verran harvoin sitä kuitenkin pyörää vaihdan....nyt on nimittäin unelmien prätkä alla.(haemis @ Touko. 12 2005,09:49) kirjoitti
![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Samaa mieltä!(ShadowC2 @ Touko. 12 2005,16:45) kirjoitti
Olemme pari pyörää ostaneet liikkeestä ja kaikki on mennyt juuri niin kuin on sovittu, ja vielä hyvään hintaan.
Uskon, että on monessa tapauksessa tainnut olla ostajassa vikaa. Ei myyjät kuitenkaan mitään ajatustenlukioita ole, jos jokin askarruttaa, kysymään vaan. En mä ole koskaan odotellut punaista mattoa alleni.
Kuten aikasemmin sanoin itse pyörän osto meni hienosti, mutta tuskin on mussa vika jos pyörää naarmutetaan huollossa.. kahdesti.. ja kolmannella kerralla jätetään tekemättä korjaus vaikka sanotaan, että se on tehty... tai sitten oon tosi kusipää *(Hubert @ Kesä. 19 2005,02:14) kirjoitti
Semper omnia haerent!
Eiköhän sitä kaikki olla ihan samanlaisia kusipäitä!(tjarvi @ Kesä. 19 2005,07:24) kirjoitti
Kirjoitin vain ihan yleensäkin! Todella ikävää tuollainen, mutta sitten huollon puolella on joku todellinen käsi.
Mullakin on kokemusta k.o. liikkeestä. Viime syksynä ostin ajopuvun ja kypärän. Kypärän visiiri takkusi,joten kurkkasin mikä siellä on vikana.Toiselta puolelta oli iso pala lohjennut saranan ympäriltä. Vein kypärän takaisin ja pyysin tarkistamaan. Kaveri vei kypärän takahuoneeseen ja hetken kuluttua palatessaan kertoi,että siinä oli vain uutuudenjäykkyyttä! Palasin kotiin kun en ujona immeisenä kehdannut alkaa siinä valittamaan.Kotona taas kurkattiin ja todettiin että palaa oli yritetty tökerösti liimata siinä onnistumatta. Ukko sitten asialle ja niinhän ne viimein visiirin vaihtoivat....
Keväällä sain ihan rauhassa katsella pyöriä ja istuskella satulassa, ei ketään kiinnostanut. Niinpä minunkin pyöräni on netistä bongattu ja toiselta puolelta Suomea haettu.![]()
*kukkis*, *pilkunviilaaja*