Hyvää palvelua minäkin olen aina Takatalolta saanut, ei valittamista. On kyllä tosiaan ollut joku huono päivä myyjällä menossa...(Speed King @ Syys. 09 2006,15:17) kirjoitti
Ja ihme kyllä etteivät olleet innoissaan myymään, kun eivät ensin välttämättä olisi edes bemaria silloin ottaneet vaihdossa kun eivät sitä muuten myy ja on vaikea myydä eteenpäin. Vaikeaa kait jos ei halua myydävaikka eipä siitä itsekään ollut helppo luopua
Ja eivät ne kyllä silloinkaan pyörästä mitään tienneet, kun sitä sinne vein ja koitin yhdelle myyjälle kaikki yksityiskohdat kertoa. Lupasin vielä vastata kysymyksiin ja annoin numeron jos joku asiakas haluaa kysellä. Vastailen ihan mielelläni pyörää koskeviin kysymyksiin.
Kävitkö kuitenkin koeajolla? Sehän kun ei mitään maksa... yleensä![]()
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
En päässyt, kun pyörä oli "huollossa". Tarkoitus oli kuulema vaihtaa jarrupalat ja ilmata letkut. Käyntiin pistivät, kun pyysin. En tiedä, oliko homma alussa vai kesken, vai vasta suunnitelmissa, mutta ei se koeajokaan sitten onnistunut. Hyvä silti, että huolehtivat vaihtopyörään uudet jarrupalat; vaikea siitä on valittaa.(mic @ Syys. 11 2006,12:12) kirjoitti
Entisestä omistajasta tai häneltä kysymisestä ei ollut puhetta. Myyjä ei tiennyt onko laitteessa ajotietokone tai hälytin. Vakioputkienkaan kohtalosta ei myyjä osannut kertoa. Mitään hän ei myöskään tiennyt siitä, onko lastua, tai onko Remuksen putkessa lamda ohitettu/ läppä jumitettu (vai toimiva).
Toiminta ei herättänyt minussa luottamusta, varsinkin kun kaupan kohde on aika kallis pyörä.
K1200R '06
Jos tässä nyt on vielä puhetta KR:stä, niin ajotietokone on, jos vasemmassa kahvassa on nappi BC. Ajotietokone tuli valinnaiseksi 2006-mallista lähtien. Jos on 2005, niin ei ole. Hälytin näkyy penkin alla kaukalossa vähän penkin puolivälin jälkeen. Jos kaukalo on tyhjä, niin ei ole hälytintä. Lisäksi pitäisi olla kaksi kauko-ohjainta hälyttimelle. KR:rrään ei saa lastua. Ainoa saatavilla oleva lisäruiskunohjain on Rapid Bike, mitä tuskin on asennettu. Lamdaa tuskin on ohitettu, koska ECU säätää seoksen sen avulla, eikä putkistossa myöskään ole mitään läppiä.(Speed King @ Syys. 11 2006,13:19) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Kiitos vastauksesta. Nyt olen ostajana ainakin vähän viisaampi.
Voisitko, ek, kertoa vielä vähän lisää ajotietokoneesta. Se varmaankin näyttää jäljellä olevan bensan riittävyyttä, keskinopeutta, kulutusta jne. En löytänyt KR:n esitteestä tarkempaa kuvausta tuolle lisävarusteelle. Hinnan löysin, 160 EUR.
K1200R '06
Ei siinä mitää ihmeellisyyksiä ole: ulkolämpömittari, kello, keskinopeus, keskikulutus ja jäljellä oleva matka tankilla. Ilman tuota ajotietokonetta BC:n tilalla on trippimittarin painike. Siinä on kaksi erillistä trippimittaria ja matkamittari. Jos on BC, niin nuo trippi-toiminnot on näytön vieressä olevassa painikkeessa. Ilman ajotietokonetta ilmoittaa kanssa hyvissä ajoin, miten paljon vielä tankilla pääsee, tyypillisesti jotain 70km ennen kuin loppuu. Tosin kyllä vielä parikymmentä kilsaa sillä pääsee, vaikka näyttäisi tyhjää - testattu on. 2006-mallin näyttö on selkeämpi ja siinä on parempi kontrasti, mutta kyllä sillä vanhemmallakin hyvin pärjää.
Dixi et animam levavi
No oma vanhan pyöräni kun kerran on niin voin sen verran vastata...
Pyörässä ei tosiaan ole hälytintä eikä ajotietokonetta. Mittaristo näyttää kilsat, tripin, kellon, vaihteen ja mennessä "varatankille" jäljellä olevat kilometrit. Toimii ihan hyvin, ei välttämättä pysy perässä jos olet juuri tulossa radaltaMatka-ajossa ajanut sen niin että mittari on näyttänyt 1km matkaa ja kerran rata-ajon jälkeen näytti vielä 14km ja loppui silti polttoaine.
Hyvä että vahtoivat jarrupalat, takana vielä reippaasti pintaa, mutta edessä olivat kohtalaisen loppu.
Pyörästä löytyy Remuksen kokoputki joka ollut ajossa jopa 3 viikkoa ennen vaihtoaMutta näinpä siinä yleensä mulle käy
Lamda on putkessa kiinni ja siihen on valmis paikka Remuksen putkessa. Säätää siis itse itsensä. Putkessa ei ole mitään läppiä, niin kuin ei vakiossakaan, mutta katalysaattori on jäänyt pois jo pelkän sliparin vaihdon yhteydessä. Ei ole lastua, kun ei sitä mistään saanut, PC saatavissaa KR:n ensi kesänä. Näin ainakin ilmoittivat.
Vakioputki löytyy multa edelleen tallista ja annan sen kyllä mukaan kun kerran lupasin sen Takatalolle toimittaa. Enpä vain ole saanut aikaiseksi vietyä
Kysellä voipi jos vielä jotain mieleen putkahtaa.
Ai niin, takuuna on vaihdettu oikea kahvanlämmitin kun oli johto irronnut juotoksesta.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Kiitoksia Ek@ ja Mic. Myyjä muuten ei osannut sanoa mitään vakioputkista, kun niiden perään kyselin... Sanoipa vain, ettei niitä ole mukana. Ajattelin, että sepä on outoa; onkohan vakioputki mällätty, naarmuinen tai jotain muuta. Mutta en nyt viitsi enää jauhaa tästä. Ostan luultavasti toisen KR:n. Ehkä aivan ihka-uuden.
Vaivaan nyt vielä arvon bemaristeja yhdellä kysymyksellä.
Osaako kukaan sanoa, millainen KR on 2-up, siis kaksipäällä. Onko tyttöystävä(t) tai vaimo viihtynyt kyydissä? Onko kuulunut kommentteja? Vertailukohtanahan on Triple. Sen kyydissä oma vaimoni on viihtynyt toistaiseksi ihan hyvin. Sanotte, ehkä että käykää itse kokeilemassa. Ongelma on siinä, että se ei näytä nyt olevan lähiaikoina mahdollista. Lähin koeajopyörä kun sijaitsee lähes 300 km:n päässä.
K1200R '06
Saapi vaivata ja kysellä...(Speed King @ Syys. 14 2006,11:34) kirjoitti
Uselta kyydityltä taholta niin nais- kuin miespuolisilta tullut kehuja takana istuvan tilasta ja mukavuudesta. On ollut niin lyhyitä kuin pitkiäkin kyytiläisiä. Ja pirullisen helppo pyörä ajaa kaksi päällä. Ei ainakaan hetku ja vetku ja vetele mihinkään suuntaan...
Turun TR-pyörästä löytyy tällä hetkellä keltainen uusi R, ei koeajoon vaan myyntiin. Ei kylläkään ole ESA:aa...
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Pieni päivitys aloittamaani viestiketjuun.
Kävinpä sitten tänään vaihtamassa Triplen vuoden 2006 K1200R:ään. Hankintalistalle saattaa tulla vielä slipari, vaikka ei tuosta nelikosta varmaan sittenkään tule kolmosen veroisia murinoita. En tosin ole varma, kannattaako "pelkistä" äänistä maksaa satoja euroja.
![]()
K1200R '06
Leo Vincen sliparissa on paras hinta/hyötysuhde ja sounditkin kohdallaan. Akrapovic Hexaconal taas on parhaimman näköinen.
Halpoja lisäheppoja saat, kun tilaat Evoluzionen filtterit. Tuossa KR:ssä on vähemmän heppoja, kun siinä on vaan yksi filtteri. Jollain Dremelillä kun avaa sen vasemman puoleisenkin filtterin paikan, niin siihen voisi veistellä vaikka KS:n snorkkelista pidikkeen muille filttereille.
Esimerkiksi tuossa infoa aiheesta.
Mulla olisi periaatteessa KS:n snorkkelit kiinnikkeineen ylimääräisinä, jos kiinnostaa.
Dixi et animam levavi
Onnea vaan hyvästä ostosta!(Speed King @ Syys. 18 2006,22:37) kirjoitti
Remuksella tuli ainakin pirun hyvät äänet, kun otti vielä pillin pois... Aika monet kyllä piti saundista. Ja koko putkella tehoero on kyllä jo aikas huomattava ihan jo persmittarilla ja pyrkii jo selvästi keulimaan paljon helpommin.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Ei kannata vilkkua mutkassa. Normaalikäytössä vilkkulaite toimii hyvin. GS:kin on robustihkosta ulkonäöstään huolimatta varsin hienostunut moottoripyörä. Mitä lieneekään sitten tuollainen uusi K.(TTA @ Huhti. 24 2006,00:37) kirjoitti
No ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa käytellä vilkkuja, vaikka kuinka kiihdyttelisi. Kaikkeen tottuu...
Dixi et animam levavi
Ainakin minun bemarissa menee vilkku itsestään pois päältä, meni muuten edellisessäkin.
Miksi kukaan ei mainitse harrikan vilkkuja?![]()
komea on pyörä! onneksi olkoon(Speed King @ Syys. 18 2006,22:37) kirjoitti
![]()
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.