Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    Eipä näyttänyt BMW K1200R olevan Tekniikan Maailman toimittajien mieleen. Vilkkukytkinten käytöstä ei kannata ryhtyä keskustelemaan - se lienee tottumiskysymys. Testaajien mielestä K1200R soveltuu lähinnä nopeaan maantieajoon, ei niinkään taajama/kaupunkiajeluun. He moittivat moottorin toimintaa pienillä kierroksilla; Bemaria oli kuulemma vaikea käsitellä hitaassa kaupunkilikenteessä (tai siis vaikeampi kuin muita testattuja nakuja)

Olisi mukava kuulla omistajien/ pyörää ajaneiden mielipiteitä - vaikka aion kyllä itsekin koettaa saada tilaisuuden koeajoon.
    K1200R '06
    Jospa siinä niiden koeajo-pyörässä oli ruiskun ohjema sama kuin osassa K1200S-malleja, niin kommentti on ihan paikallaan.

Ainakin meikäläisen K1200S oli todella v-mäinen ajettava kaupungissa ennen ruiskuohjelman päivitystä.

Kaasu oli pienillä kierroksilla täysin on/off-tyylinen ja alle 3000 kierroksen se ei nykimättä edennyt.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Itellä ensimmäiset kilsat takana K1200 R pyörällä ja lukasin artikkelin kans TM:sta viikonloppuna. Ja kyllä muakin ihmetytti ne jutut siinä lehdessä. Tosin ajattelin itse, että makuasioitahan jotkut on, kuten se, että miten niitä vilkkuja käytetään, mutta kuitenkin. Opettelen vasta ajelua, joten ihan täysillä en ole ajellut, mutta en ainakaan yhdy siihen teknarin kirjoitukseen. Toisaalta en ole vielä ajellut kuumalla ilmalla kaupungissa, hitaalla nopeudella....

Mutta ainakin vielä, ihka onnellisena olen omalla ärrällä ajellut ja kyllä on ollut hienoa... *

Monella on minäkin ajanut ja tohon vilkkuhommaan sanon sen, että se on kaikesta huolimatta loogisin versio. En omista Bemaria kahdella tai neljällä renkaalla olevaa.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
    Beemarin vilkkukytkin on kylä perseestä. Juuri mutkan jälkeen kun kiihdytät pitäisi kaasua säätelevällä kädellä venyä tappamaan vilkku. Ei ymmärrä.
    Noi vilkut on ollut ikuisuuskysymys ja narinaa on tullut lähinnä siksi koska ne on vain erilaiset kuin valtamerkeissä ja vertailussa herkkähipiäinen toimittajakunta ei niihin meinaa tottua kun Bemarin sarviin hyppää suoraan tojotan puikoista. Omistaja-asteella olen ainakin itse niihin tottunut vaikka alkaa vasta 20. kausi sakemannin puikoissa.

80-luvun jutuissa niistä ei valitettu.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Kun nyt noista vilkuista puhutaan, niin osaisiko joku sanoa, miksi oikean käden peukalolle on annettu tehtäväksi vasemman ja oikean vilkun sammuttaminen, ja tehtävää varten vielä oma namiskuukkeli. On oikein loogista ja käytännössä helppoa laittaa vilkku päälle sen puolen peukulla, minne ollaan kääntymässä. Miksei se sama peukku voisi samasta kytkimestä vilkkua myös sammuttaa? Tätä minä olen jo monta vuotta miettinyt, enkä ole keksinyt järkevää vastausta. Taidan olla vähän yksinkertainen...?
    BMW R 1200 GS Adventure
    Lainaa (TTA @ Huhti. 24 2006,00:37) kirjoitti
    Beemarin vilkkukytkin on kylä perseestä. Juuri mutkan jälkeen kun kiihdytät pitäisi kaasua säätelevällä kädellä venyä tappamaan vilkku. Ei ymmärrä.
    Se vaan on sillain, että kun bemun vilkkuihin tottuu (tottuu hetkessä), niin muut systeemit on hanurista.

Bemun systeemi on varmaan ainoita, joissa vilkkua pystyy käyttämään myös kytkinkahva pohjassa ja eiköhän lähinnä sitä ratkaisulla ole haettukin.
    Ja ihan samoin kaasukäden peukalollä ylettyy off-katkaisijaan, vaikka vääntäisi kaasuakin.

Ja kun tuossa oraniyan ihmetteli, miksi vilkuille pitää olla erillinen off-kytkin, niin siihenkin on ihan looginen selitys. Jos vilkku menisi pois ja päälle samasta nappulasta, niin silloin tulis varmaan vilkuteltua tahattomasti ja merkkivaloista pitäis seurata oliko ne vilkut nyt päällä, vai pois. Ja kun ne vilkut sitäpaitsi lakkaa vilkuttamasta ihan automaattisesti, niin silloinhan vilkun vois laittaa huomaamattaan uudestaan päälle.

Systeemin ymmärtää, eikä pois antaisi, kun sen kanssa pääsee sinuiksi. Vaan alkuun se saattaa olla tosiaankin outo ja hankalakin. Näin oli ainakin minulla.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Minä kyllä antaisin tuon Bemarin vilkkuhässäkän pois hetkeäkään miettimättä.
    <p>2002-2014</p>
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 24 2006,15:57) kirjoitti
    Lainaa (TTA @ Huhti. 24 2006,00:37) kirjoitti
    Se vaan on sillain, että kun bemun vilkkuihin tottuu (tottuu hetkessä), niin muut systeemit on hanurista.

Bemun systeemi on varmaan ainoita, joissa vilkkua pystyy käyttämään myös kytkinkahva pohjassa ja eiköhän lähinnä sitä ratkaisulla ole haettukin.
    Ja ihan samoin kaasukäden peukalollä ylettyy off-katkaisijaan, vaikka vääntäisi kaasuakin.

Ja kun tuossa oraniyan ihmetteli, miksi vilkuille pitää olla erillinen off-kytkin, niin siihenkin on ihan looginen selitys. Jos vilkku menisi pois ja päälle samasta nappulasta, niin silloin tulis varmaan vilkuteltua tahattomasti ja merkkivaloista pitäis seurata oliko ne vilkut nyt päällä, vai pois. Ja kun ne vilkut sitäpaitsi lakkaa vilkuttamasta ihan automaattisesti, niin silloinhan vilkun vois laittaa huomaamattaan uudestaan päälle.

Systeemin ymmärtää, eikä pois antaisi, kun sen kanssa pääsee sinuiksi. Vaan alkuun se saattaa olla tosiaankin outo ja hankalakin. Näin oli ainakin minulla.
    Hyvin perusteltu, mutta kyllä normaaliakin vilkkukatkaisijaa pystyy käyttämään kytkinkahva pohjassa

Onhan tuo Bemun vilkkusysteemi ihan älytön. Saa lähes kaikilta kritiikkiä, ja aina ne vaan käyttää sitä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Oon kiinnittänyt huomion, että bemarin "automaattinen" vilkunpalautus ei tunnu toimivan mateluvauhdeissa. Reippaammissa vauhdeissa toi kai toimii ihan ok.

Toisaalta monella jää vilkku päälle ilman palautussysteemiä. Yleisimmät paikat on viikkokokoontumiset.
    TL1000R
    Eiköhän nää ole taas kaikki makukysymyksiä... Ennen ollut itsellä muita kuin BMW, nyt K1200R, kaikki on toiminut hienosti ja vilkkukytkimiä en enää vaihtaisi vaikka alussa tuntui vähän hassulta. Hemmetin hieno pyörä ajaa voimansa ja mukavan ajoasennon takia. Taittuu niin radalla kuin kaupungissakin. Pientä nykimistä löytyy alakierroksilta, mutta jos 6.vaihteella voi huoletta körötellä vielä 50km/h ja alle 40km/h onnistuu myös, mutta kadottaa siinä mukavuutensä, ei minua ainakaan paljoa vaivaa . Sähköllä säädettävä jousitus toimii hienosti, kun valitsee tilanteiden mukaan. Muut valittelee huonokuntoisella tiellä ranteitaan ja mua sen kuin hymyilyttää.

Ruiskun päivityksellä poistuu nykimiset, joten ainoaksi mua vaivaavaksi tekijäksi jää silloin tällöin 5000rpm ajettaessa moottorin ravistelu.

7000km K1200R takana, kaupunki-, matka- ja rata-ajoa. Vielä ei muuta kuin slipari vaihdettu, tulossa koko putkisto ja joku hyvä lastu sitten kun löytyy.

Eli summa summarum, suosittelen mutta en pakota. Kaikki omia ajatuksia ja ne suotakoon kaikille! Ja nyt nautitaan ajosta oli sitten alla mikä pyörä tahansa
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

K1200R -05 (myyty -06)

CBR600F -90 (myyty -04)
    Ne jotka on ajanut Saksassa moottoritiellä tietävät että kun edessä on stau ja jononpää lähenee uhkaavasti laitetaan hätävilkut päälle
    samalla kun jarrutetaan niin maan pirusti. Parhaiten se mielestäni onnistuu kun painaa molemmilla peukaloilla samalla kun jarruttaa ja vetää kytkimen sisälle. Olisiko tuossa yksi syy viritykselle?
    Vilkut menee selkäytimeen nopeasti, ja ainakin -06 GS-mallissa palautus toimii ihan hyvin.
    Mutta jokunen kerta alkumetreillä on tullut yritettyä startata oikealla vilkkunapilla, eli starttinappi on perinteisen tappokytkimen kohdalla.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
    kävin koeajelemassa bemareita tosa viikonloppuna. myös otsikossa mainittua k1200r-mallia. siinä yksilössä ainakin oli ruiskunsäädöt ihan persiöllään. valtavia tehokuoppia, epälooginen ja on/off-tyyppinen ajoltaan ja kaasuunvastaavuus oli aina arvaamatonta.

ajoasennoltaan ja jousitukseltaan ihan toimiva, kivakin peli. tehoa oli yläpäässä kohtalaisesti. keppi ei häirinnyt menoa.

ne vilkut. on se kumma, ettei paremmin toimivia osata laittaa tai tehdä. mielestäni nuo bemun vilkkujen katkaisijat ovat ainakin alkuunsa todella tökeröt käyttää. epäergonomiset. kyllä normaalia ns. standardienmukaisia vilkkuja voi käyttää kytkinpohjassakin ja voi käyttää myös jarrutettaessa ja kaasua käännellessä, mikä on bemuissa hankalaa. vaikka kaiketi niihinkin tottuu kun paljon käyttää, mutta en haluaisi tottua kun tiedän parempia ns. normaaleja vilkkukatkaisijoita olevan ja niiden toimivan moitteetta.

jos vilkuille olisi ns. siirtosarja eli saisi vaikka kawasta katkaisijat bemuun, niin voisin jopa harkita tuollaista k1200r bemua.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Itse olen kyllä täysin tottunut noihin, enkä koko asiaa edes ajattele. Nappulat löytyy ihan itsekseen. Sama asia on aina joka testissä mersun viiksen kanssa. Itse olen siihen tottunut, enkä muita edes ajattele. Toi on kyllä ihan tottumuskysymys, mutta varmaan aluksi häiritsee, jos koko ikänsä on muunlaista käyttänyt.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 24 2006,16:05) kirjoitti
    Onhan tuo Bemun vilkkusysteemi ihan älytön. Saa lähes kaikilta kritiikkiä, ja aina ne vaan käyttää sitä.
    Saa kritiikkiä lähinnä niiltä jotka eivät siitä tykkää. Veikkaisin että lähes jokainen "bemaristi" taas tykkää niistä. (Paitsi C-A-D )Joten ääni kuuluville: minä tykkään niistä. Minusta on loogista että vasen vilkku vasemmalla kädellä ja oikea oikealla jne. Pois saa sitten yhdellä napilla oli päällä kumpi vaan. Tai kaasukäsi missä asennossa vaan. Tai jalka tai pää.

Loppujenlopuksi se on ihan sama minkänäköinen vilkkukatkaisija on mopottimessa. Minä en ainakaan sen perusteella dumaa tai nosta jalustalle koko pyörää. Jos se on ainoa murhe, niin silloin on kai perusasiat kunnossa.

No nyt siitten kaivelemaan niitä muita murheita...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Vielä ei ole ollut mitään murheita! Eilen oltiin taas Alastarolla ulkoiluttamassa K1200R:ää. Hyvin taipuu ja kulkee

Sanoo kukin mitä sanoo, mutta vanhassa pyörässä "tavallinen" vilkkusysteemi ja bemarissa omansa ja BMW vie kirkkaan voiton vilkun käytössä ja mukavuudessa! Välillä kun on sen jälkeen ajanut taas "tavallisella" vilkulla varustettua pyörää niin ei perkele et se nappula on kaukana, vilkku unohtuu päälle roikkumaan ja se on täysin väärässä paikassa! (p.s. omia mielipiteitä, jos joku kuvittelee minun varastaneeni ne muilta)

K1200R -05 (myyty -06)

CBR600F -90 (myyty -04)
    Minulla ei ainakaan noi puimurin vilkut aiheuttaneet mitään ongelmaa. 10 vuoden ajotauon jälkeen puikkoihin ja edellisessä pyörässä ei ollu sellasii laitteita ku vilkut, kädellä heilutettiin jos viitsi.

Sain yhdeltä kaverilta ohjeet, et noista päälle ja tuosta napista pois. Kertaakaan ei ole vilkut jääneet päälle, kytkin tai jarru pohjassa vilkun laitto onnistuu ongelmitta samoin ku vääntää kaasua lisää.

Eikä ole vielä tullut yhtään puimuria vastaan, jossa ois vilkut jääneet päälle. Muilla merkeillä tätä vilkkujen päälle jääntiin on ollut.
    Lainaa (tapjar @ Touko. 18 2006,08:49) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 24 2006,16:05) kirjoitti
    Saa kritiikkiä lähinnä niiltä jotka eivät siitä tykkää. Veikkaisin että lähes jokainen "bemaristi" taas tykkää niistä. (Paitsi C-A-D )Joten ääni kuuluville: minä tykkään niistä. Minusta on loogista että vasen vilkku vasemmalla kädellä ja oikea oikealla jne. Pois saa sitten yhdellä napilla oli päällä kumpi vaan. Tai kaasukäsi missä asennossa vaan. Tai jalka tai pää.

Loppujenlopuksi se on ihan sama minkänäköinen vilkkukatkaisija on mopottimessa. Minä en ainakaan sen perusteella dumaa tai nosta jalustalle koko pyörää. Jos se on ainoa murhe, niin silloin on kai perusasiat kunnossa.

No nyt siitten kaivelemaan niitä muita murheita...
    HAA! Viesti on mennyt perille! Henkilökohtaisesti minulla ei ole juuri mitään noita Bemarin vilkkurakennelmia vastaan. Olen noita vuosien saatossa oppinut käyttämään ongelmitta. Mielestäni kulkuneuvoissa ei pitäisi kuitenkaan suosia epästandardeja ratkaisuja! Ja tuota Bemarin vilkkuhässäkkää nyt ei standardiksi voi kuvata parhaimmalla tahdollakaan. Kun taas melkein kaikissa muissa maailman mopoissa se vilkku on siinä samassa paikassa vasemmalla peukulla tuupittavaksi. Hittojako siitä tulee jos jokainen valmistaja alkaisi keksiä omat hallintalaiteviritelmänsä. Varsinkin viritelmän, jolle ei oikeasti ole mitään syytä!
    <p>2002-2014</p>
    Palataas vielä vanhaan aiheeseen, kun löytyi taas jotain uutta kiinnostavaa.

[quote=J@ck,Huhti. 24 2006,15:57]

Jepulis, nyt kyllä ymmärrän ton kolmannen namiskuukkelin logiikan, tai siis ymmärsin jo huhtikuussa En silti ole täysin samaa mieltä, ainakaan sellaisen pyörän kohdalla, jossa ei sitä automaattista palautusta ole. Esim. nykyisessä pyörässäni (R 1150 RS) ei ole, edellisessä (R1110 S) taas oli.

Touratechin kataloogista kekkasin hienon vekottimen, jolla on suuri vaikutus vilkun toimintaan: Flash Back LC -niminen pieni vihreä kirppu, joka asennetaan vilkkuyksikön ja siihen tulevien johtojen väliin.
    http://www.touratech.de/Shop/en-us/d...tml#item_10300

(Ei siis se samalla sivulla oleva isompi vilkunpalautussysteemi, vaan se pienempi, 29 euron)

Vilkkukytkimiä voi asennuksen jälkeen käyttää kuten ennenkin, mutta pari uutta mukavaa ominaisuutta on käytössä: kun esim. kaistanvaihdon yhteydessä pitää vilkkukytkintä alaspainettuna, vilkku vilkkuu, ja sitten kun kytkimen vapauttaa, vilkku kytkeytyy itsestään pois päältä. YES!!!

Vilkkukytkintä kerran painamalla vilkku menee päälle normaaliin tapaan - painamalla sitä kahdesti (niinkuin tuplaklikkaus) vilkku kytkeytyy pois päältä. Toinen YES!!

Tänä aamuna tuon asensin paikalleen, ja toimii just niin kuin pitää. Mietin vähän ton tuplaklikkauksen toimivuutta, mutta tuntuu sopivan ainakin mulle. On se pirun paljon ergonomisempaa kuin peukalon nyrjäyttäminen sinne kolmannelle vimpstaakille.

Ei minulla sinällään ole mitään näitä vilkkuja vastaan - ne ovat erittäin loogiset. Paina vasemmalle, kun käännyt vasemmalle, paina oikealle kun käännyt oikealle. Logiikka, joka toimii ihmismielen kanssa yhteen aika hyvin Ergonomiakin on vilkkukytkimien kohdalla mielestäni niin kuin pitää, mutta juuri toi vilkunpalautuskytkin on mua aina hiertänyt. Se on ihan väärässä paikassa - sen käyttö on liian hankalaa. No, nyt se loppu mun osaltani

Tämän vekottimen tarjoaman toiminnallisuuden myötä en voi kuin ihmetellä, mikseivät BMW:n äärettömän viisaat insinöörit ole tehneet vilkkua alun perin toimimaan niin kuin se toimii Flash Back LC:n kanssa. Kun vilkkuyksikkökään ei ole rele, vaan tuollainen piirikortti, niin sinne ei tarvitsisi kovin monta osaa lisätä, jotta vilkkujen käyttö olisi todella paljon mukavampaa.
    BMW R 1200 GS Adventure
    No tässä on ollut vähän vähemmän juttua muusta kuin Bemun vilkuista. Tuo Oraniyan kuvailema Flash Back -systeemi kuulostaa tosin aika hyvältä. Oliko vaikea asentaa? (So. onnistuuko ilman sähköasentajatutkintoa?)

Kyselin alun perin kokemuksia "kooärrästä", mutta vähän hiljaista on ollut sillä rintamalla. Onkohan on/off -tyyppiseen kaasuun tullut korjausta uuden ruiskuohjelman myöstä? Ja kertovat, että ensi vuonna tulisi muutoksia jarruihin.

Micin entinen pyöräkin näyttää olevan myynnissä Salossa. En kysy kuitenkaan, miksi piti vaihtaa; olenhan itsekin suunnittelemassa hyvän, ellei erinomaisen pyörän myymistä. Ihan vain vaihetelun vuoksi.
    K1200R '06
    Juu, tästä tuli sellainen off-topic -keskustelu. Sanan "vilkku" käytöllä BMW-ryhmässä voi olla arvaamattomat seuraukset

Asennukseen meni aikaa muutama minuutti. Tosin fuskasin, ja luin ohjeet etukäteen. Vaikeaa oli ainoastaan keksiä, miten releelle tuleva johtoliitin irrotetaan. Ohjeissakin vain neuvottiin irrottamaan se. Irrottamiseen käyttämäni ajan vähensinkin työhön käyttämästäni kokonaisajasta. Nimittäin ekalla yrittämällä hämärässä tallissa en liitintä saanut irti. Siihen vaadittiin auringonvaloa ja hieman tuuria, mutta se oli sitten lopulta erittäin vaivaton toimenpide.

Huomattava on, että jos pyörässä on CAN-väylä, Flash Back LC ei siihen käy.
    BMW R 1200 GS Adventure
    No sehän on selvä että bemarin mainitsemalla päädytään arvaamattomiin...

Ensin ne teki bokseria. Kun sitten kaikki valitti että 45 heppaa ei piisaa 250-kiloisessa pyörässä, ne teki sitä vaan.

Seuraavaksi niitten tartti tehdä rivikone. Tottakai ne laitto sen pitkittäin siihen runkoon, että saa samallaiset savut lähtiissä kuin bokserillakin...

Lopulta ne laitto sen rivikonneen poikittain, mahtaako nyt kun parkkeeraa alamäkeen tulla samat intiaanimerkit...

No, etupään jousitus on samanlainen kuin mun -64-mallin Jupivieterissä ja muuta erikoisuuden tavoittelua.

Siellä on näköjään kaikki vastarannankiiskit töissä sielä bemarin tehtaalla.

Sikäli se on hyvä että ehkä ainoana moottoripyörävalmistajana uskaltaa vähäsen yrittää tehdä toisin kuin muut. Buell poislukien. Juu ja tietty mainostahan se on, onhan muillakin CAN-väylä käytössä...

Mutta nyt alkais olla aika luopua erillisistä runkosysteemeistä ja tehdä katteet, tankki ja muut samaan kokonaisuuteen helposti huollettavaksi systeemiksi...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    No nyt voin sitten vastata omaan kysymykseeni. Kysyin Tampereen R.M. Heinolta sähköpostitse, voisivatko he järjestää minulle mahdollisuuden koeajaa BMW K1200R:n. Sain parin pävän päästä puhelun myyjältä, joka kertoi pyörän odottavan minua Tampereella tällä viikolla. Aika hieno juttu! Vastaavat sähöpostiin ja järjestävät koeajon... juuri näin hankitaan asiakkaita.

Kävin eilen Tampereella ja siellähän se fillari odotti tankattuna(!). Myyjä kertoi vähän Bemarin hallintalaitteista, varoitti jarruista ja toivotti hauskaa matkaa. Ei muuta kuin paperit kuntoon ja baanalle.

Yhdessä BMW -liikkeessä minulle vakuutettiin, että KS -mallia ajamalla saa käsityksen KR:stä. Hyvä, etten uskonut. Se on pas**puhetta.

Jo muutaman kilometrin taajama-ajon jälkeen huomasin, että TM:n testaajat olivat varmaankin ajaneet eri pyörää. En huomannut mitään ongelmia alaväännössä, en myöskään havainnut minkäänlaista ON/OFF -efektiä kaasun säätelyssa. Triple stumppaa paljon KR:ää voimakkaammin siirryttäessä vedosta moottorijarrutukseen. Liikennevaloista oli helppo lähteä, koska kytkimen voi päästää oikeastaan miten vain - moottorin kuitenkaan sammumatta. Kyllä minä tällä pelillä kaupungissa ajelisin ihan mielelläni.

Oli kiva ajaa moottoritiellä, kun pystyi näkemään peileistä muutakin kuin kyynärpäänsä. Ihmettelin vähän aikaa sitten täällä orgissa pidettyä äänestystä, jossa kyseltiin kuka ajelee jatkuvasti sormi jarrukahvalla. Vaikka olen säätänyt Triplen kahvan kaikkein matalimpaan asentoonsa, ei sormeni yllä kahvalle normaalissa ajoasennossa. Bemarissa ylsi, ja jarrutukseen todellakin riittää yksi sormi.

Huomasin, että ympyrän ajaminen tuotti minulle yllättäviä vaikeuksia; oli laitettava jalkaa maahan. Tämä on varmasti vain tottumiskysymys, sillä varsinkin pienissä nopeuksissa etujarru puree vähän turhankin ärhäkästi... Olisi tietenkin pitänyt käyttää pelkkää takajarua ympyrää tehdessä. Ja onhan BMW:n painopiste erilainen Tripleen verrattuna. Omaa taitamattomuutta siis.

Pieni pyrähdys moottoritiellä osoitti, että koeajopyörässä oleva speed screen heitti pyörrettä rintakehän alueelle. Luultavasti pleksin asennus ei ollut ihan kunnollinen. Se tärisi ja nitisi kiinnikkeissään. Tästä ei pidä tehdä kuitenkaan liian pikaisia johtopäätöksiä. Huomasin nimittäin, että minun on seurattava vauhtia mittarista; tuulenpaine kasvoi kovaksi vasta kun nopeutta oli jo aivan liikaa.

Kaiken kaikkiaan kokemus oli sen verran myönteinen, että nyt lasketaan rahoja. Pitää vielä harkita, josko kannattaisi poiketa Salossa katsomassa sikäläistä nähtävyyttä.

Kiitokset R.M. Heinolle miellyttävästä aamupäivästä, hyvästä palvelusta ja kohtuullisesta tarjouksesta.
    K1200R '06
    No jos minä voin jotain asiasta sanoa, niin käyppä ihmeessä salossa katsomassa sitä mun vanhaa pyörää.. Huollot tehty, ruiskun päivitys tehty ja Remuksen kokoputkisto. Tuo putkisto vaikutti ýllättävänkin paljon pyörän käyttäytymiseen ja voimaan. Ja ne äänet on ihan helvetin hyvät

Täällä sitä taas ärrää ikävöidään, mutta onneksi on toinen ärrä lohduttamassa

Tietoa pyörästä saa kyllä multa lisää jos joku sitä haluaa....

K1200R -05 (myyty -06)

CBR600F -90 (myyty -04)
    Lainaa (mic @ Elo. 25 2006,13:05) kirjoitti
    No jos minä voin jotain asiasta sanoa, niin käyppä ihmeessä salossa katsomassa sitä mun vanhaa pyörää..
    Kiitos Mic, mutta taitaa jäädä ostamatta.
    Kävin kaikessa kiireessä vilkaisemassa entistä kultaasi. Eipä luonnistunut kaupanteko tällä kertaa tuon nimeltä mainitsemattoman Salolaisen moottoripyöräliikkeen kanssa. Kauppias ei osannut vastata oikeastaan yhteenkään MP:tä koskevaan kysymykseeni, eikä ollut selvästi edes kovin kiinnostunut myymään KR:ää minulle. Ilmoittipa myös, ettei ole kiinnostunut ottamaan Tripleä... muuta kuin todella halvalla. No, mikäs siinä. Ei ole pakko. Jokaisen kauppiaan on toki arvioitava vaihtopyöränsä siten, että taskun pohjalle jää vähän voittoakin.

Keskeytin ehkä myyjän juttutuokion, oli perjantai iltapäivä, ja porukka oli selvästi virittäytymässä viikonlopun viettoon. No oli se vähän minunkin vikani, mitäs paukkaan paikalle puoli tuntia ennen sulkemisaikaa... Ja olihan beemeri väärän värinekin ;-) Ja olihan vaihtopyöräkin aika arveluttava.
    K1200R '06
    Lainaa (Speed King @ Elo. 24 2006,11:44) kirjoitti
    Kiitokset R.M. Heinolle miellyttävästä aamupäivästä, hyvästä palvelusta ja kohtuullisesta tarjouksesta.
    Ehdottomasti samaa mieltä Tampereen Heinon palvelusta. Itse ajoin vaihtomielessä parisataa km Heinolle, kauppoja ei syntynyt ja silti koen, että minua kohdeltiin kuin kuningasta ja ajoin takaisin kotiin hyvällä mielellä.

Kauppa kaatui vaan siihen, että aikomani laite ei ominaisuuksiltaan ollutkaan sellainen kuin odotin. Pyörähän oli hieno kuin pakasta vedetty.

Ihan vastaveto oli hesalainen liike jossa jo puhelimessa voivoteltiin nykyisen moponi olevan mahdollisimman huono vaihtoesine, kaikkein vähiten haluttu ja tarjousmopona joka liikkeessä saatavana ihan ilmaiseksi. Siinä vaihtohalut vaihtuu puistatukseen aikuisella ukolla.

Miksei hesassa ole Tampereen Heinon ja Salon Takatalon palveluun yltäviä putiikkeja * niin vois käydä useammin?
    Lainaa (Speed King @ Syys. 09 2006,14:17) kirjoitti
    Eipä luonnistunut kaupanteko tällä kertaa tuon nimeltä mainitsemattoman Salolaisen moottoripyöräliikkeen kanssa. Kauppias ei osannut vastata oikeastaan yhteenkään MP:tä koskevaan kysymykseeni, eikä ollut selvästi edes kovin kiinnostunut myymään KR:ää minulle. Ilmoittipa myös, ettei ole kiinnostunut ottamaan Tripleä... muuta kuin todella halvalla.
    No on osunut huonoon paikkaan! Muutama kokemani asiointi Takatalolla on kyllä omalta osaltani ollut ihan toisella tasolla. Aina on oltu valmiita heti hieromaan kauppoja ja tarjotut hyvityksetkin ovat olleet ihan asiallisia. Ainakin N...i osaa lukea asiakasta ja toimia sen mukaan.

Sä Olet osunut vahingossa ihan hemmetin väärään väliin.
  30.  
    Lainaa (matula @ Syys. 09 2006,14:42) kirjoitti
    Sä Olet osunut vahingossa ihan hemmetin väärään väliin.
    Joo, en halua yleistää. Kirjoitukseni oli lähinnä päivitys edellisiin viesteihini. Ja eihän se beemerikuume näytä laskemisen merkkejä. Tämä tartunta tuli sitten vähän kalliiksi.

En myöskään kehoita muita tekemään mitään johtopäätöksiä tekstini perusteella. Varmaankin he osaavat myydä Itä- ja muitakin pyöriä asiantuntevasti ja alttiisti. Ja ehkä minun on vaikea myöntää, että yli kaksi tonnia muita huonompi tarjous vihlaisi vähän itsetuntoa. "Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" sopii ehkä tähänkin tilanteeseen.

TM -kritisoi viime keväänä Tampereen Heinon palvelua (huollon). Ehkä he ovat parantaneet toimintaansa testin jälkeen, mene ja tiedä sitten. Omat kokemukseni olivat - kuten sanoin - erittäin hyvät.

Tiedän monia, jotka ovat saaneet Salosta hyvää palvelua ja tehneet onnistuneet kaupat.

Joskus pieni ystävällisyys ja palvelualttius saattavat käynnistää asiakassuhteen, jossa MP -liike ei ole ainakaan häviäjänä. Salossa ei ole BMW:n edustusta, joten ehkä heillä ei ollut suuria toiveita asiakassuhteen syntymisestä. Oikeassa taisivat olla, sillä sinne on kotoa matkaa yli 200 km.

K1200R '06
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen