Katso äänestykset tulokset: Jos ylinopeusrangaistukset lievenisivät - Miten kävisi?

Äänestäjät
215. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ylinopeudet vähenisivät

    10 4,65%
  • Ylinopeudet säilyisivät nykyisellään

    113 52,56%
  • Ylinopeudet lisääntyisivät

    92 42,79%
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    (poistettu tili)
    Lainaa (seku @ Huhti. 23 2006,19:38) kirjoitti
    Kyllä tässä nopeusrajoituskulttuurissa jotain omituista on.
    Eiköhän tuossa näy koko suomalainen kulttuuri ylipäätään. Ylhäältä annettuja sääntöjä on noudatettava pilkulleen.

    Suomalainen joustaa kuin rautakanki. Historiallisesti katsoen tuo piirre on pitänyt meidät itsenäisinä. Luupäitä ollaan, mutta onneksi ollaan sitä keskenämme!
  2. #32
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 23 2006,20:18) kirjoitti
    Suomalainen joustaa kuin rautakanki. Historiallisesti katsoen tuo piirre on pitänyt meidät itsenäisinä. Luupäitä ollaan, mutta onneksi ollaan sitä keskenämme!


    Voisko se olla niin ettemme osaa käyttää joustoa oikein vaan homma karkaa heti käsistä
  3. #33
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Ylinopeudesta en sano ..
    mutta kännissäajamisesta pitäisi laittaa minimissään kuukaudeksi lapiohommiin ...
    reippaaseen ulkoilmaduuniin ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  4. #34
    Ennaallaan säilyis, ne ajaa kovaa näinä päivinäkin.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  5. #35
    Ainakin henkilökohtaisella tasolla ylinopeudet kasvaisivat selvästi nykyisistä. Jos kortti ei olisi niin löyhässä kuin nykyään ja tuloihin perustuva sakotus lievenisi niin kyllä siitä tulisi otettua kaikki ilo irti.
  6. #36
    Lainaa kirjoitti
    Mutta joka tapauksessa, jos rangaistuksia lievennettäisiin niin takuuvarmasti rikkeet lisääntyisivät.
    Mutta onnettomuudet eivät. Eivätkä muutkaan oikeat ongelmat.
    Kyllähän vaikka kylpyammeessa piereskelystä saadaan iso rike, jos ongelmia halutaan tekemällä tehdä, nykykäytännön mukaisesti.
  7. #37
    Lainaa (seku @ Huhti. 23 2006,18:38) kirjoitti
    Kyllä tässä nopeusrajoituskulttuurissa jotain omituista on. Kun ajelee EU-alueella, on sitten kovin vaikeaa totuttautua täkäläiseen tasoon. Miksi suomalaiset ovat niin hel#t#n paljon huonompia kuskeja, että täkäläiset nopeusrajoitukset ovat niin merkittävästi Saksaa, Itävaltaa, Tsekkejä, Italiaa, yms alhaisempia. Mikä alikykylandia se Suomi on?
    Ovatko ne tosiaan niin MERKITTÄVÄSTI alempia, voi jokainen päätellä itse.
  8. #38
    Ehdottomasti loistava data! Taajaman merkitys on ilmeisesti määrittelykysymys, tapakulttuuria. Jos ny menee esim. koko Berliiniin ajeleen tota 50 km/h, ni…

    Puola on hauska paikka, paikoin se taajamanopeuden noudattaminen saa ne ohitteleen molemmilta puolilta.

    Benelux-maissa kyllä on tiukahko kameravalvontakulttuuri ja ainakin Hollannissa se kuvasi takaa…

    Itävallassa pitkälti myös noudatetaan nopeusrajoituksia, mutta koko käpykylä ei oo yhdellä taajamamerkillä hoideltu, vaan porrastus on osoitettu alueen sisällä eri tasoin.

    Se muun liikenteen ajonopeus on se, jota seuraa. Sopeutuu osaksi paikallista liikennekulttuuria. Se on yleensä turvallisin tapa. Siitä omasta mittarista näkee, siinä liikennevirrassa, mikä on paikallinen ”tulkinta”. Ihan kaikkein kuumaverisintä kyykkykuskia ei ny kannata matkia, esim. Italiassa

    Lisätään norjalaisnäkökulmaa -ja muidenkin
    http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=540



    ... jotain piti muistaa
  9. #39
    Varmaan nousis lukemat, niinhän tais käydä viinankin kans ku hinta tipsahti. Ei suomalainen osaa hillitä itteään kun on kaikenlaisessa ikeessä ollut ikänsä.
  10. #40
    Lainaa (seku @ Huhti. 24 2006,14:03) kirjoitti
    Ehdottomasti loistava data! Taajaman merkitys on ilmeisesti määrittelykysymys, tapakulttuuria. Jos ny menee esim. koko Berliiniin ajeleen tota 50 km/h, ni…
    TUOSSA toinen juttu, jonka lukeminen saattaa avartaa käsityksiä suomalaisesta tieliikenteestä verrattuna Euroopan "sivistysmaihin".
  11. #41
    Lainaa (seku @ Huhti. 23 2006,19:38) kirjoitti
    Kyllä tässä nopeusrajoituskulttuurissa jotain omituista on. Kun ajelee EU-alueella, on sitten kovin vaikeaa totuttautua täkäläiseen tasoon. Miksi suomalaiset ovat niin hel#t#n paljon huonompia kuskeja, että täkäläiset nopeusrajoitukset ovat niin merkittävästi Saksaa, Itävaltaa, Tsekkejä, Italiaa, yms alhaisempia. Mikä alikykylandia se Suomi on?
    No, ei mikään alikykylandia, vaan hujahaja-asutusmaa.

    Maailman harvimpaan rakennettujen taajamiemme pääväylät ovat liikenneympäristöinä ovat lähes lentokenttiä verrattuna tiiviiden keskieurooppalaiskylien kapeisiin kujosiin. Kai tämä heijastuu jotenkin siihen,millaisia nopeuksia koetaan hyväksi käyttää.

    Ja siinä, missä Keski-Euroopan asutus on sekä perinteisesti että nykyään keskittynyt kyliin ja kaupunkeihin, on Suomen eurooppalaista yhdyskuntarakenteen perinnettä viimeisen reilun parin sadan vuoden ajan tietoisesti hajautettu. Sen ohella, että maamme väentieheys on huomattavasti alempi kuin Euroopassa keskimäärärin, väestö levittäytyy hallitsemattoman hajautuneesti pitkin poikin taajamien ympäristöjä. Taajaman läheisillä maaseutualueilla isännät käyttävät täysimääräisesti hyväkseen perustuslaillista oikeuttaan realisoimalla maa- ja metsätalousmaaksi kaavoitettua maaomaisuuttaan kohtuullista hyötyä tuottavalla tavalla eli myymällä sitä tonttimaana siinä laajuudessa kuin se katsotaan haja-asutuksksi. Tällaista ei muualla ole. Niinpä missä tahansa isompien kaupunkien ympäristön pikuteiden varsilla saattaa tienvarsipuuston takana piillä se tiilialo, jota asustaa onnellinen lapsiperhe. Eli mistä ne parhaimpien mutkapätkien varsille teleportautuvat lapset tulevatkaan...
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

    "soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
  12. #42
    Varmaan lievät ylinopeudet lisääntyisi, muttei mitenkään radikaalisti.
    Suzuki GSX 600F -89 (myyty)
  13. #43
    Epäilen vahvasti että ne mihinkään muuttuisivat.
    Ei ne isot numerot lapussa mietitytä kun vauhtia on sen 200-->
    Vanhus:
    Honda CBR 600f -89
  14. #44
    Eipä tuolla mitään merkitystä olisi.
  15.  
  16. #45
    Hmm paha sanoa...

    Itse veikkaan ettei ne ylinopeudet (siis ylityksen suuruus) kovinkaan paljoa kasvaisi koska jokaisella ajoneuvon kuljettajalla on ainakin jonkinlainen käsitys siitä nopeuden kasvun merkityksestä... Vaikkakin noita täyshullujakin välillä näkee...

    Ehkä lukumääräisesti ylinopeuden ajaminen lisääntyisi, mutten tosiaan usko että ylityksen suuruus lisääntyisi kovinkaan paljoa...
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12