Kumpaa laatua porukka käyttää ja onko 98E:n käytöllä jotain erityistä hyötyä esim. tehojen kannalta?
Oma mopo FZS600...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Eipä tuolla 98:lla ole muuta eroa kuin purituskestävyys parempi. Omaan tankaan 95:sta, hyvin on tähän asti pelannu.
Hieman taukoa
Ei, mutta jos moposi ohjekirja sellaista suosittelee käyttämään tai jos koneeseen on tehty puristuksia nostava viri-remppa, niin sitten sitä. Perus-fasu ei taida tarvita 98:a.(b_tommi @ Huhti. 18 2006,19:08) kirjoitti
95:sta toi fasu on hörppiny tähänki asti ja sama tahti jatkuuEikä siinä sen suurempia viripaketteja ole kiinni (vielä).
Kaikkea sitä pienessä mielessään miettii, ku on liikaa aikaa![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
piikkinen ryyppääpi 98e:tä, tosin 95:llä toimis kanssa mutta käypi tasasemmin 98e:llä...
Taitaa olla Jammujen vakio hommia tuo 98. Epäilisin että suurin syy siihen on suuret ennakot. Mulla on pakko käyttää tuota 98 remontin jälkeen... Voi olla ettei sekään riitä, vaan pitää laittaa keskialueella todella paksulle seokset.
Voihan sitä aina välillä törsätä 98:iin jos tuntuu, et lompakko painaa liikaa![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Näinhän se on... *(b_tommi @ Huhti. 19 2006,13:06) kirjoitti
![]()
Hulluus on neroutta suurempaa. Neroudella on rajansa, hulluudella ei.
Vessapaperi loppuu aina väärään aikaan. Sen on elämä opettanut.
kuinkas toi nesteen markkinoima biobensa johon on sotkettu etanolia? pitäis vissiin olla myynnissä jo pääkaupunkiseudulla? käykö se kuinka mopottimiin? ilmeisesti neste siitä väittää että pitäs toimia kaikilla moottoreilla ilman että tarttis koneisiin tehdä mitään muutoksia?
"Eikä liene rangaistus, jos käymme hetken yhtä matkaa"
Siinä on niin pieni määrä sitä etanolia ettei vaikuta lainkaan toimintaan, vain hintaan
Täälläkin on aiheesta jotain.
Sukisukimies
Hyvä artikkeli. Ollaan vähän samassa keskustelussa kuin öljyjen kanssa. Muistan ajat pikkupoikana, jolloin eli selkeästi se käsitys, että suurempioktaaninen on jotenkin herkemmin syttyvää ja sitä kautta jotenkin tulisi lisää tehoa. Heh heh. Korkeampi oktaaniluku on siis vain nakutuskestävyyden parantamiseen korkeaviritteisissä koneissa, ei niiden tehon nostoon itsessään.
Parhain juttu oli se, että laita Tunturin tankkiin lentokonebensaa ja se kulkee 90 km/h! Sittemmin olen oppinut että ainakin suihkumoottoripolttoaine on lähinnä dieseliin verrattavaa mömmöä. Ei taisi tuntsa paljon keulia.![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Aika moni on siinä uskossa aikuisenakin, usko tai älä.(hondamania @ Huhti. 22 2006,13:55) kirjoitti
Joo, se kerosiini eli lentopetrooli on itseasiassa dieselöljyä, josta on poistettu kaikki mahdollinen rasva. Mäntämoottorikoneisiin tarkoitettu lentobensiini taas on vajaat 90% bensaa, reilut kymmenkunta tolueenia plus ripaus lyijyä ja joitain lisätököttejä pieniä määriä. Kyllä sillä mopo käy, mutta teho ei taatusti ainakaan nouse, vaikka oktaania on ihan toiseen malliin.kirjoitti