Öljyt pitäisi vaihtaa ja öljypropun tiiviste olisi kai syytä uusia samalla jottei ala vuotamaan. Mistä liikkeestä pääkaupunkiseudulla noita saa? Olisi hyvä olla riittävä valikoima noita jottei tarvitse alkaa ympäriinsä juoksemaan mokoman renkulan perässä. Pyörä on honda ntv.
Luulisin että joka ainoossa mopotarvike kaupassa ropun tiivareita löytyy. Ota vanha mallix, ni ei tarvii juosta montaa kertaa. Muista kiristäessä että ei tosiaan tarvii vetää hampaat irvessä, ihan hellästi kiinni vaan ni säästyt isoilta murheilta.![]()
Kovat kundit ei tanssi.
Stormilla ainakin myivät eioota, kuulemma autotarvikeliikkeestä pitäisi saada. Nyt jos joku jaksaisi kertoa mistä on omat tiivisteensä ostaneet, niin voisin samantien hakea sieltä.
Vantaan Bikeworldin varaosapuolelta luulis löytyvän. Hondissa tuskin kovin montaa eri tiivistekokoa on käytetty, eli samat tiivisteet käyvät useimpiin pyöriin.
Ainakin jokaisessa liikkeessä, jossa tehdään mp-huoltoja noita luulisi olevan. Jos tuollasesta liikkeestä niitä ei löydy, kannattaa jatkossa ainakin harkita vakavasti viekö sinne sitten minkäänlaista kulkupeliä huoltoon.
Tiivisteprikkoja, alumiinista tai kuparista, saa ainakin kaikista autotarvikeliikkeistä, joissa on olemassa hyvät valikoimat. Samaten kaikista hydraulikkaa, laakereita ja teollisuuden tarvitsemaa kamaa myyvistä liikkeistä.
Oikeastaan siis melkein kaikkialta. Hyvän huolen vehkeistään pitävä vaihtaa aina tiivisteen kun vaihtaa öljyt. Kyseessä ei ole millään lailla kustannuskysymys vaan ainoastaan kun muistaisi varata niitä kotiin siinä missä öljyjä ja suodattimiakin.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Yamahan merkki- ja mallikohtainen tiiviste alkuperäisessä, korkkaamattomassa yksittäispakkauksessaan maksoi virallisen maahantuojan varaosatiskillä vuonna 2005 1,40 euroa.(r1150r @ Huhti. 21 2006,16:51) kirjoitti
Kalliimpaa tuskin löytyy, joten ei liene prätkäharrastuksessa merkittävä kuluerä...
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Ok. Huomenna oon muutenkin menossa samalle suunnalle niin käynpä bike worldista kysäisemässä.
Huoltoasemillakin noita aika usein löytyy, kunhan vaan on oikea koko tiedossa. Tosin ei ne niin hirveesti maksa etteikö vois vaikka muutaman erikokoisen ottaa jos ei satu mallikappale mukaan.(r1150r @ Huhti. 21 2006,16:51) kirjoitti
No höh, mulla on ainakin siinä suodattimen paketissa ollut teipillä kiinni uusi kuparirengas aina...
Kuparisia löytyy tosiaan melkein mistä vaan missä autojen varaosia myydään tai öljyjä vaihdellaan. Itse ostin viimeksi vissiin Motonetistä kourallisen ja AD varaosasta sitä ennen.(pajazo @ Huhti. 21 2006,15:39) kirjoitti
Yleisin prikkakoko pyörissä taitaa olla 14mm sisämitta ja se leveämpi versio niistä kahdesta, jos on tarjolla leveää ja ohukaista prikkaa.
Ei mikään valtava rahasumma sinänsä, mutta hyvät prätkälisät siinäkin prosentuaalisesti. Autotarvikeliikkeissä noi on yleensä 20-40 senttiä.(koris66 @ Huhti. 21 2006,18:06) kirjoitti
Ja huollossa "pientarvikelisä" 5€ ko. tiiviste . 4 kertaa olen
vaihtanut öljyt ja sama tiiviste edelleen : roppu pysyy muuten
kuivana . Näitä ei maksa mitään ja ei kannata säästää nipparoita pyöräkisoissa riittää pilvin pimein . Muutenkin tarpeeksi kallis harrastus : ei sitä ihan tahallaan kannata kalliimmaksi tehdä . Ja kyllä se niin vaan on , että kilpailu hinnat kurissa pitää . Sieltä ostetaan , mistä halvemmalla saadaan .
Kyllä se kannattaa vaihtaa joka kerta. Metallitiiviste ei palaudu alkuperäiseen muotoonsa, eli on kertakäyttöinen. Kerran kasaan puristunut tiiviste tarvitsee isomman puristusvoiman muotoutuakseen toisen kerran tiivistepintohin -> liian iso kiristysmomentti -> öljypohjan kierteet vaarassa.
Vantaan Bike Worldista löytyi Hondan tiivisteitä 50c kappale. Ostin muutaman varalle niin ei tarvitse vähään aikaan taas noita etsiä.