Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Heippa

Ajattelin nyt tulla tänne esittäytymään eli, nyt on tunturikissa ostettu ja odotellaan että saisi vielä tuon kortin taskuun asti

Eli tosiaan kyseessä ensimmäinen pyörä ja tottakai yammu
    Yamaha R1 2004
    Proud member of MC 53
    Thundercat on vissiin Salmakissa tai joku ukkoseen liittyvä kissa

Hyvän pyörän hommasit! Mahdottoman mukava pyörä ajella Itselläni oli viimekesänä myöskin ukkoskisu , muttakun nälkä kasvaa syödessä tänäkesänä on alla Thunderace.
    Mukavia ajokilometrejä, mutta odottele se kortti ensin...
    Yammutar
    Turvallisia kilomeetrejä sitten vain. Tervetuloa kasvavaan motoristijoukkioon.

-These are my principles,
    if you don´t like them I have others-
    G.Marx

-Älä spekuloi-AJA!-
    Koneinsinööri A

-Canis culum in tua naso-
    17th century proverb
    Onnexi olkooon!Samassa veneessä ollaan,tiistaina eka ajotunti.Ja kortti kun on taskussa,niin alla on ukkoskissa! Parisataa kilsaa on kyllä tullu jo salaa ajeltua...

Sama se minullaki toi thundercatti tallis odottaa vahattuna tielle pääsyä, jos ens viikol joo sitä korttia pääsis ajeleen. Ei kyllä jaksas oottaa enää päivääkää
    Ostimpa itekkin thundercatin. Olen kyllä todella tyytyväinen näiden muutamien satojen kilometrien jälkeen hankintaani.

kuva mopottimesta

On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka.

-Erno Paasilinna-
    Onko tyypeillä ollu isompia vikoja thundercateissa ?

-Erno Paasilinna-
    Ei Niissä mitää vikoja ole...
    Muutaman tuhannen kilometrin jälkeen vaan huomaa että Catti on kuitenki aika tehoton ja alkaa ankara virittäminen...
    Onkohan tuo vika vai ominaisuus, kun moottorinlämmöt ei nouse juuri yli 60 asteen? Vai liekkö mittarissa vika?

-Erno Paasilinna-
    Eiköhän tuo ominaisuus ole... Kaupunki pyörityksessä/ matelussa saat "letin" pyörimään ja lämmöt ylös et muuten...
    Lainaa (T-CatMan @ Touko. 06 2006,19:04) kirjoitti
    Eiköhän tuo ominaisuus ole... Kaupunki pyörityksessä/ matelussa saat "letin" pyörimään ja lämmöt ylös et muuten...
    Oon vaan tottunu kotilolla ajaessa, että lämmöt nousee 80-90 tienoille ja pysyy myös siellä... aattelin, että kakspyöräsissä homma toimii samalla tavalla.

-Erno Paasilinna-
    Mitä ootte joutunu maksamaan cateistanne, tuntuu nuo pyynnit aika älyttömiltä joka paikassa vrt. jos hakee saksasta ja maksaa verot saa jo reiluun neljään tonniin+haku
    MotoRisto
    Terveys..

Saksalaisten autokauppiaiden mukaan parhaat maat kipata vanhat saksalaiset autot, joita kukaan ei siellä enää huoli, ovat SUOMI ja AFRIKAN MAAT!!!!! Sama koskenee mopoja.. Suomi on kehitysmaa..

Mitenkä muuten tollanen ukkoskissimirri soveltuu vähän pitemmälle (189cm) kuskille?
    Ittee ehkä kiinnostas vaihtaa vanha 600 ZZR pois kun se näyttää vähän minimotolta mun alla ja käy inansa selän päälle, kun pitempään ajelee. Eniwei, bongasin tollasen melko tyylikkään thundercatin tuolta myynnistä ja hintakin on ihan kohtis..

e:
    Entäpä, mitä mopo sanoo kun eukon kanssa kaksin ajellaan?

saa kertoo kokemuksia kys. fillarista..

tänks.

Lainaa (MotoRisto @ Touko. 08 2006,20:09) kirjoitti
    Mitenkä muuten tollanen ukkoskissimirri soveltuu vähän pitemmälle (189cm) kuskille?
    Soveltuu ja soveltuu... Ite päädyin Cattiin juur siks että oli yks tilavempia mopoja mitä istuin ennen ajoa, itellä pituus juur ja juur 193 Muissa polvet meni järjestään yli tankin pokkauksien, tuossa sopi istuun ja pitkä penkki antaa jonkin verran mahdollisuutta muuttaa ajo asentoa matkan aikana...
    Lainaa (MotoRisto @ Touko. 08 2006,20:09) kirjoitti
    Ittee ehkä kiinnostas vaihtaa vanha 600 ZZR pois kun se näyttää vähän minimotolta mun alla ja käy inansa selän päälle, kun pitempään ajelee. Eniwei, bongasin tollasen melko tyylikkään thundercatin tuolta myynnistä ja hintakin on ihan kohtis..

e:
    Entäpä, mitä mopo sanoo kun eukon kanssa kaksin ajellaan?

saa kertoo kokemuksia kys. fillarista..

tänks.
    Itse vaihdoin muutama vuosi sitten zzr 600 (d-malli) Thundercattiin ja vanhasta en jäänyt kaipaamaan mitään. No ehkä kawasakin moottorijarrutuksen ääni oli miehekkäämpi. Kawasaki oli kovassa kiihdytyksessä rajumman ja repivämmän tuntuinen kun catti taas kiihtyy aika eleettömästi ja tasaisesti.

Catissa kuitenkin paljon paremmat jousituksen säädöt ja muutenkin ajettavuus ihan toista luokkaa. Catti on myös kevyemmän tuntuinen ja hauskempi viedä mutkaan. Säädöillä pyörästä saa ihan asiallisen pelin kakspäälläkin, omat kokemukset on emännän kanssa kakspäällä ja ei sitä siellä kyydissä edes huomaa kun on niin kevyt.

Kannattaa käydä koeajamassa.
    Honda VTR 1000F
    Onnea hyvän pyörän johdosta.. Itsekin on tullut ajeltua catilla jo reilu 1500 kilsaa ja helppoa ja hauskaa on ollut.

<p>Mc mankkaan peruuttajat</p>
    Nyt on tosiaan sellainen 1700km takana kisulla ja kivaa on ollut.
    Tosin kaksi päällä aivan karsee
    Pitäisi varmaan perehtyä tuohon jousitukse säätöön koska tuntuu että ne on ihan pielessä :|

Olisko joku kokenut T-Cat kuski pks. seudulla tarjoamaan apuja jousituksen säätöön?

Palkaksi vaikka kaffet mutterilla munkin kera
    Yamaha R1 2004
    Proud member of MC 53
    Lainaa (miksuvaittinen @ Touko. 10 2006,15:21) kirjoitti
    Pitäisi varmaan perehtyä tuohon jousitukse säätöön koska tuntuu että ne on ihan pielessä :|
    En tiedä, mitä painat ja muutenkin jousituksen säädöt ovat varsin omakohtaisia, mutta mulla on näin ja tuntuu normaali käytössä ihan sopivalta. Minun tapauksessa kuski painaa 73kg ja kyytiläinen on siinä 50kg paikkeilla.

Etupää:

Esijännitys (se sininen ruuvi ylhäällä) 4 rinkulaa näkyvissä.

Sisäänmeno (alhaalla olevat ruuvit) 4 naksausta kiinni asennosta

Paluuvaimennus (pieni musta ruuvi ylhäällä) 5 naksausta kiinni asennosta

Takapää:

Esijännitys (säädetään sillä c-avaimella, jousen yläpäässä) 6 asento.

Sisäänmeno (taka-sivu katteessa) 5 naksausta kiinni asennosta.

Paluuvaimennus (jousen alapäässä) 5 naksausta kiinni asennosta.

Kakspäällä ajellessa laitan takapään sisäänmeno vaimennusta 3 naksua kiinni asennosta ja paluuvaimennusta 6 naksua kiinni asennosta. Jos pidempiä reissuja ajelee kakspäällä, niin pitänee etupäätäkin vähän jäykistää. Mutta pääsääntöisesti noilla on menty pari kesää.
    Honda VTR 1000F
    MotoRisto
    persleijaa!

Pyörä, jota havittelin (ääretömän hyvännäkönen catti) ei ookkaan rekisterissä!
    "Rek. no.: 0"

Mopo on vissiin uitettu saksasta.. mitenkähän tuo rulianssi mahtaa mennä ja mitä se tulis makselemaan..
    Lainaa (T-CatMan @ Touko. 06 2006,19:04) kirjoitti
    Nyt helpotti, olin jo menossa paikalliseen yamaha liikkeeseen kysymään että onkos tuo normaalia =) Matka-ajossa tosiaan kiepuu siinä vähän yli 60 ja kaupungissakin alle 80. Suht viileät kelithän tässä kyllä on ollu..

Lauantaina kävin -00 TCatin Tampereen suunnalta hakemassa, heräteostoksenna
    K750 -61
    Kyl se näil keleil joo siin 60astees o keikkunu, kaupungis hituse enempi..
    Mulla oli tunturikissa -03 ekana pyöränä Hyvä niin yksin, kun emännän kanssa. Varma Yammu! onnea uudelle pyörälle
    Japanilaisten amerikankustomien jaosto kiittää ja kumartaa
    Lainaa (miksuvaittinen @ Huhti. 21 2006,13:17) kirjoitti
    Heippa

Ajattelin nyt tulla tänne esittäytymään eli, nyt on tunturikissa ostettu ja odotellaan että saisi vielä tuon kortin taskuun asti

Eli tosiaan kyseessä ensimmäinen pyörä ja tottakai yammu
    Joo tervetuloa joukkoon kummaan. Ja tell yuor friend about us.
    "Siellä missä aita on matalin, ei aina tarkoita sitä että sinne pääseminen olisi helppoa"
    Siis pyörähän on ostettu jo vuosi sitten, ja kilsoja on tullut n. 7000. Mopolla ajettu 32500 km ja vm. -98. Kaikki täällä tuntuvat vain kehuvan pyörää. Nyt kyllä pistää harmittamaan. Olen kyllä tyytyväinen pyöräni ulkonäköön, ajoasentoon ja tehoon, mutta epäkohtiakin löytyy. Esim. alle 60 km/h:n nopeuksissa yammuni on aika levoton. Alle 3500 kierroksella ajettaessa mopo nykii, ja tuntuu, että kaasua pitäisi lisätä, jotta meno olisi sulavampaa. Onko normaalia tälle pyörälle?

Tuleeko teille muille Catin omistajille värinöitä tankoon ja jalkatappeihin alakierroksilla? Se vie niin perhanasti ajonautintoa pyörästä. * Ketjuista se ei oikein voi johtua, sillä vapaalla kaasuttaessakin värinät tulevat kierrosten mukana. Kahvoissa värinä on voimakkaimmillaan 3000-3500 välillä. Eli juuri kaupunkinopeuksissa... * Varsinkin noilla alakierroksilla kone käy epätasaisesti. Selvästikin juuri siksi tanko ja tapit värisee. Kun kone on kuuma, värinöitä on enemmän. Kaasarit on synkattu, tulpat vaihdettu, mutta ei tunnu auttavan...Eräs pyörähuoltaja epäili, että cdi-boksikin voi olla syyllinen tähän. No, voiko?

Vielä sellaista kysyn, että onko normaalia, että käynnistäminen on hieman nihkeää ilman kaasua? Kyllä ainakin edellinen pyöräni eli CBR 600 käynnistyi aina hienosti ilman kaaasuttamista. Tosin se kävi vielä paljon epätasaisemmin voimakkaine tärinöineen.
    Honda Monkey Z 50 J -94, Yamaha TZR 125 ypvs -91, Yamaha RD 350 LC ypvs -87, Honda CBR 600 f -91, Yamaha YZF 600 R -98. Yamaha YZF 600 R -03
    Itsellä kanssa -98 catti ja ajettu 40000km. Itse olen ajanut siitä n. 3000km. Mä olen kanssa havainnut tuon nykimisen alhaisilla kierroksilla, minkä vuoksi kaupungissa ei ole kovinkaan mukava pyöriä.

Tärinöitä tulee jonkin verran joillain kierrosalueilla, mutta ei mitenkään häiritsevästi.

Käynnistäminen on minunkin kissassa välillä vähän nihkeää. Varsinkin tällaisilla noin 20 asteen ilmoilla. Tarvii tosiaan aavistuksen kaasua. Kylmemmillä keleillä lähtee ilman kaasua ihan hyvin ryypyn kanssa. Myös kuuma kone lähtee hyvin ilman kaasua.

Ilmoittele, jos nuo ongelmat selviää ja miten. Olen kyllä vielä tullut niiden kanssa toimeenkin.
    YZF600R Thundercat 1998 -> CBR600RR 2006

"Value your freedom, or you will lose it, teaches history. 'Don't bother us with politics', respond those who don't want to learn." -Richard Stallman
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Catti on kyllä todella oiva peli, ajonautinto paranee kaksipäällä kun vaihtaa avarampaa pilliä ja säädättää esim dynojetin suuttimet tuonne, vääntöä tulee lisää ja meno maistuu siten paremmin.

Catin alusta on mukavan säädettävä, esim takapään säätö onnistuu kädenkäänteessä 1- ja 2-päälle vaihdeltaessa. Muutenkaan ei tuolta oikein mitään valittamista löydy.

Todella mukava fillari oli kun sillä 2 kesää ajelin - toki aina kusiainen on kusiainen, eli kierroksilla saa ajella.

P.S. Jos joku on kiinnostunut niin on vielä musta/hopea catin bagster tankkisuoja kaapissa - irtoais sopuhintaan tarvitsevalle. (kuva moposta suojan kanssa)
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Noista aikaisemmista viesteistä ymmärsin, että takapään esijännistystä säädetään siitä punaiseta jousesta. Mulla on se aina asennossa 2 eli toiseksi jäykin. Sitten siinä takasivukatteen alla on sellainen kultainen kartio. Siitä varmaankin säädetään lisää tuota takapäätä? Siinä näkyy olevan numerot ykkösestä kuutoseen. Mulla näyttäis pallukka olevan nelosen kohdalla. Vaatiiko sen säätö jonkin erikoistyökalun tai jotain mitä pitäisi tietää?
    Honda Monkey Z 50 J -94, Yamaha TZR 125 ypvs -91, Yamaha RD 350 LC ypvs -87, Honda CBR 600 f -91, Yamaha YZF 600 R -98. Yamaha YZF 600 R -03
  30.  
    Nii Elikkäs Siinähäm on jousen yläpäässä Just tuo Esijännityksen säätö, 8 pykälää... Asento yks ja kaks on löysä, kolme vakio, joten sulla lienee se sitte kuitenki löysällä eikä jäykällä... Siis jousi... Jousen alapäässä on Paluuvaimennuksen säätö, vastapäivään lisää ja myötäpäivään vähentää... Vakio 10 naksua, minimi 20 naksua ja maksimi 0 naksua... Pyrstössä katteen suojassa on sisäänmeno vaimennuksen säätö; Myötäpäivään lisää ja vastapäivään kierrettynä vähentää... Vakio 10 naksua, minimi 0 naks ja maksimi 20 naksua Ja ihan ruuvarilla pitäs mennä. Jousen esijännityksen säätöön olis hyvä olla sellai koukkuavain...

Mut paras tapa säätää on kai; säädä ja kokeile, säädä lisää ja kokeile, säädä vielä hieman ja nauti ajosta...

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen