Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 79:sta
  1. #1
    Ihmetyttää että esim Jammun XJR:stä oli mitattu 10 heppaa valmistajan ilmoitusta enemmän, mitattu 116 valm. ilm. 106.
    Sama juttu väännöissä 120 valm. ilm. 106.
    Piristetäänkö testipyöriä vai mitä toi nyt on. TM ei ottanut mitään kantaa asiaan.

    Jos fillareissa on normaalisti noin paljon valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä ei suutin ja putkipajojen pikkuvirityksillä ole mitään merkitystä jos vertailukohtana on ilmoitetut lukemat.

    Kommentoikaa te kaiken tietävät.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  2. #2
    PS unohdin mainita että kyseessä on isojen pyörien testi eilen (20.4) ilmestyneessä TM:ssä
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  3. #3
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:18) kirjoitti
    Ihmetyttää että esim Jammun XJR:stä oli mitattu 10 heppaa valmistajan ilmoitusta enemmän, mitattu 116 valm. ilm. 106.
    Sama juttu väännöissä 120 valm. ilm. 106.
    Piristetäänkö testipyöriä vai mitä toi nyt on. TM ei ottanut mitään kantaa asiaan.

    Jos fillareissa on normaalisti noin paljon valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä ei suutin ja putkipajojen pikkuvirityksillä ole mitään merkitystä jos vertailukohtana on ilmoitetut lukemat.

    Kommentoikaa te kaiken tietävät.
    Tietyissä pyörissä tehot on ilmoitettu alakanttiin, Yammun XJR on yksi niistä..

    Virityksiä verrataan yleensä ennen/jälkeen virityksen. Tehtaan ilmoituksella ei ole siinä mitään väliä, ne ovat vain numeroita paperilla. Kyllä niillä virityksillä on merkitystä, esimerkiksi XJR piristyy huomattavasti *



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  4. #4
    Kun noin kirjoitit niin osaat varmaan tietää paljonko pelkkä suutinsatsi antaa lisätehoa? Oma fillari nimittäin on just toi XJR.
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  5. #5
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,09:23) kirjoitti
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:18) kirjoitti
    Ihmetyttää että esim Jammun XJR:stä oli mitattu 10 heppaa valmistajan ilmoitusta enemmän, mitattu 116 valm. ilm. 106.
    Sama juttu väännöissä 120 valm. ilm. 106.
    Piristetäänkö testipyöriä vai mitä toi nyt on. TM ei ottanut mitään kantaa asiaan.

    Jos fillareissa on normaalisti noin paljon valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä ei suutin ja putkipajojen pikkuvirityksillä ole mitään merkitystä jos vertailukohtana on ilmoitetut lukemat.

    Kommentoikaa te kaiken tietävät.
    Tietyissä pyörissä tehot on ilmoitettu alakanttiin, Yammun XJR on yksi niistä..

    Virityksiä verrataan yleensä ennen/jälkeen virityksen. Tehtaan ilmoituksella ei ole siinä mitään väliä, ne ovat vain numeroita paperilla. Kyllä niillä virityksillä on merkitystä, esimerkiksi XJR piristyy huomattavasti *
    Nauresekelin samaa. Myös CB:n tehot olivat kasvaneet n. 10 hevosella ja rexi tienasi 5hv. Optimistinen penkki ja kertoimet kaakossa, niin paperille saadaan vaikka mitä.

    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
  6. #6
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:27) kirjoitti
    Kun noin kirjoitit niin osaat varmaan tietää paljonko pelkkä suutinsatsi antaa lisätehoa? Oma fillari nimittäin on just toi XJR.
    Suutinsatsi, avarampi putkisto ja muokkaa vähän ilmaboxia; n. +15hp.

    Pelkällä suutinsatsilla et tee mitään, nosta vaikka orkkisneuloja pykälä. Kaasareita voi säätää ilman suutinsatsiakin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  7. #7
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
  8. #8
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:32) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,09:23) kirjoitti
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:18) kirjoitti
    Ihmetyttää että esim Jammun XJR:stä oli mitattu 10 heppaa valmistajan ilmoitusta enemmän, mitattu 116 valm. ilm. 106.
    Sama juttu väännöissä 120 valm. ilm. 106.
    Piristetäänkö testipyöriä vai mitä toi nyt on. TM ei ottanut mitään kantaa asiaan.

    Jos fillareissa on normaalisti noin paljon valmistajan ilmoitusta enemmän tehoa ja vääntöä ei suutin ja putkipajojen pikkuvirityksillä ole mitään merkitystä jos vertailukohtana on ilmoitetut lukemat.

    Kommentoikaa te kaiken tietävät.
    Tietyissä pyörissä tehot on ilmoitettu alakanttiin, Yammun XJR on yksi niistä..

    Virityksiä verrataan yleensä ennen/jälkeen virityksen. Tehtaan ilmoituksella ei ole siinä mitään väliä, ne ovat vain numeroita paperilla. Kyllä niillä virityksillä on merkitystä, esimerkiksi XJR piristyy huomattavasti *
    Nauresekelin samaa. Myös CB:n tehot olivat kasvaneet n. 10 hevosella ja rexi tienasi 5hv. Optimistinen penkki ja kertoimet kaakossa, niin paperille saadaan vaikka mitä.

    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Viaberin penkki ei ole optimistinen.. Näissä "peruspyörissä" on kovin yleistä, että tehoja löytyy hieman ilmoitettua enemmän.

    Sen verran ammattitaitoista porukkaa oli tuotakin testiä tekemässä, ettei siellä varmasti ollut "kertoimet kaakossa" tai muuta..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  9. #9
    Ihn vaan mielenkiinnosta; Olikohan testissä käytetyt pyörät korkkaamattomia vai sisäänajettuja?
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
  10. #10
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Juu, olen toki samaa mieltä siitä, ettei nuo tehonumerot ole ollenkaan tärkeitä.

    Mutta varsinkaan siitä syystä, en ymmärrä, että mitä riskiä valmistajalla olisi niitä noin reilusti alakanttiin ilmoitella? Ja vieläpä kun sama "varman päälle"-linja näkyi kaikilla muillakin valmistajilla, paitsi baijerilaisilla, niin epäilen pikemminkin, että japsivalmistajat ja TM puhuvat nyt eri asioista ja/tai kyse penkin mielihyvälisästä. Edelleenkään sillä ei ole mitään merkitystä.

    Nimimerkillä "sivuseisontatuen käyttö hankalaa"
  11. #11
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:47) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Juu, olen toki samaa mieltä siitä, ettei nuo tehonumerot ole ollenkaan tärkeitä.

    Mutta varsinkaan siitä syystä, en ymmärrä, että mitä riskiä valmistajalla olisi niitä noin reilusti alakanttiin ilmoitella? Ja vieläpä kun sama "varman päälle"-linja näkyi kaikilla muillakin valmistajilla, paitsi baijerilaisilla, niin epäilen pikemminkin, että japsivalmistajat ja TM puhuvat nyt eri asioista ja/tai kyse penkin mielihyvälisästä. Edelleenkään sillä ei ole mitään merkitystä.

    Nimimerkillä "sivuseisontatuen käyttö hankalaa" *
    Se on ollut yleisessä tiedossa jo pitkään, että kyseisissä "peruspyörissä" on enemmän tehoa kuin ilmoittavat.

    Ei se ole penkin mielihyvää, usko pois. Ihan linjassa muiden mittausten kanssa kyseisistä pyöristä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,09:38) kirjoitti
    Viaberin penkki ei ole optimistinen.. Näissä "peruspyörissä" on kovin yleistä, että tehoja löytyy hieman ilmoitettua enemmän.

    Sen verran ammattitaitoista porukkaa oli tuotakin testiä tekemässä, ettei siellä varmasti ollut "kertoimet kaakossa" tai muuta..
    Ihanko?

    Täytynee taas piiskata itseäni turhasta epäileväisyydestä. Eikä siinä mitään, ei harmita ollenkaan
  13. #13
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:47) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Juu, olen toki samaa mieltä siitä, ettei nuo tehonumerot ole ollenkaan tärkeitä.

    Mutta varsinkaan siitä syystä, en ymmärrä, että mitä riskiä valmistajalla olisi niitä noin reilusti alakanttiin ilmoitella? Ja vieläpä kun sama "varman päälle"-linja näkyi kaikilla muillakin valmistajilla, paitsi baijerilaisilla, niin epäilen pikemminkin, että japsivalmistajat ja TM puhuvat nyt eri asioista ja/tai kyse penkin mielihyvälisästä. Edelleenkään sillä ei ole mitään merkitystä.

    Nimimerkillä "sivuseisontatuen käyttö hankalaa" *
    Onhan sillä merkitystä mutta tässä tapauksessa ei huono kun löytyy ilmoitettua enemmän.
    Mieti jos omalle vehkeellesi olisi mitattu -10% ?
    Hatuttaisiko?
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  14. #14
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 21 2006,09:38) kirjoitti
    Viaberin penkki ei ole optimistinen.. Näissä "peruspyörissä" on kovin yleistä, että tehoja löytyy hieman ilmoitettua enemmän.

    Sen verran ammattitaitoista porukkaa oli tuotakin testiä tekemässä, ettei siellä varmasti ollut "kertoimet kaakossa" tai muuta..
    Ihanko?

    Täytynee taas piiskata itseäni turhasta epäileväisyydestä. Eikä siinä mitään, ei harmita ollenkaan
    Se on näyttänyt vähiten niistä penkeistä, joissa olen käynyt. Viaber (varmaan ainakin 5 kertaa siellä), MR-Power, Vision Cycle, KX-Center ja Bike-World on tullut kokeiltua.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:52) kirjoitti
    Onhan sillä merkitystä mutta tässä tapauksessa ei huono kun löytyy ilmoitettua enemmän.
    Mieti jos omalle vehkeellesi olisi mitattu * -10% ?
    Hatuttaisiko?
    No eipä kyllä olisi hatuttanut ollenkaan. Eihän tuo pyörää olisi miksikään muuttanut
  16. #16
    jotkut valmistajat ilmoittavat tehot alakanttiin !
    Ettei ainakaan kukaan pääse sanomaan "ettei tässä ole niitä tehoja mitä luvataan".
    Sama hommahan on tietyissä kotilo merkeissä !
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  17. #17
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:52) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:47) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Juu, olen toki samaa mieltä siitä, ettei nuo tehonumerot ole ollenkaan tärkeitä.

    Mutta varsinkaan siitä syystä, en ymmärrä, että mitä riskiä valmistajalla olisi niitä noin reilusti alakanttiin ilmoitella? Ja vieläpä kun sama "varman päälle"-linja näkyi kaikilla muillakin valmistajilla, paitsi baijerilaisilla, niin epäilen pikemminkin, että japsivalmistajat ja TM puhuvat nyt eri asioista ja/tai kyse penkin mielihyvälisästä. Edelleenkään sillä ei ole mitään merkitystä.

    Nimimerkillä "sivuseisontatuen käyttö hankalaa"
    Onhan sillä merkitystä mutta tässä tapauksessa ei huono kun löytyy ilmoitettua enemmän.
    Mieti jos omalle vehkeellesi olisi mitattu -10% ?
    Hatuttaisiko?
    Ei hatuta kerrassaan yhtään. Sen takia pitää hankkia niin tehokas prätkä, että vaikka tehoja löytyisi mittauksessa 10 % vähemmän, se silti pieksee kulkevuudessa ja radalla XJR:t, CB:t ja ZRX:t sekä kaikenlaiset matkalehmät mennen tullen.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  18. #18
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,10:30) kirjoitti
    Ei hatuta kerrassaan yhtään. Sen takia pitää hankkia niin tehokas prätkä, että vaikka tehoja löytyisi mittauksessa 10 % vähemmän, se silti pieksee kulkevuudessa ja radalla XJR:t, CB:t ja ZRX:t sekä kaikenlaiset matkalehmät mennen tullen. *
    You are what you is
  19. #19
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,10:39) kirjoitti
    You are what you is
    - It's better to have something to remember than nothing to regret.. Frank Zappa
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  20. #20
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,10:30) kirjoitti
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,09:52) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,09:47) kirjoitti
    Lainaa (kaasunalle @ Huhti. 21 2006,09:36) kirjoitti
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,08:32) kirjoitti
    Tuttuun tyyliin TM ei tietenkään kerro, mitä ja miten ovat mitanneet jne, eikä sillä nyt taida olla isommin merkitystäkään. Tosin muistelen, että myös ulkolandian lehdistö on näistä pyöristä mittaillut suhteellisesti enemmän tehoja valmistajan ilmoittamiin lukemiin nähden kuin esim kyykkypyörillä, joilla se tehokilpailu on varmasti kovempaa myös markkinamielessä.
    Nakupyörän ostajalle ei yleensä ole tärkein asia miljardi pollea koljardilla kierroksella, joten eivät ota turhia riskejä tehoilmoitusten kanssa. Jammulla taitaa olla tällainen "varman päälle"-tapa vähän kautta linjan.
    Juu, olen toki samaa mieltä siitä, ettei nuo tehonumerot ole ollenkaan tärkeitä.

    Mutta varsinkaan siitä syystä, en ymmärrä, että mitä riskiä valmistajalla olisi niitä noin reilusti alakanttiin ilmoitella? Ja vieläpä kun sama "varman päälle"-linja näkyi kaikilla muillakin valmistajilla, paitsi baijerilaisilla, niin epäilen pikemminkin, että japsivalmistajat ja TM puhuvat nyt eri asioista ja/tai kyse penkin mielihyvälisästä. Edelleenkään sillä ei ole mitään merkitystä.

    Nimimerkillä "sivuseisontatuen käyttö hankalaa" *
    Onhan sillä merkitystä mutta tässä tapauksessa ei huono kun löytyy ilmoitettua enemmän.
    Mieti jos omalle vehkeellesi olisi mitattu * -10% ?
    Hatuttaisiko?
    Ei hatuta kerrassaan yhtään. Sen takia pitää hankkia niin tehokas prätkä, että vaikka tehoja löytyisi mittauksessa 10 % vähemmän, se silti pieksee kulkevuudessa ja radalla XJR:t, CB:t ja ZRX:t sekä kaikenlaiset matkalehmät mennen tullen. *
    Ootko mitannu onko itselläsi kaikki tehot tallella, meinaan lanttua.

    http://www.mensa.fi/index.php/alytestit

    Käy koeponnistamassa
    <p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
  21. #21
    Lainaa (pena1 @ Huhti. 21 2006,10:26) kirjoitti
    jotkut valmistajat ilmoittavat tehot alakanttiin !
    Ettei ainakaan kukaan pääse sanomaan "ettei tässä ole niitä tehoja mitä luvataan".
    Sama hommahan on tietyissä kotilo merkeissä !
    Totta puhut pentti. Vuosia sitten TM vertailu teholastuja ja testiautona oli edellisen korimallin Audi A4 1,8 turbo koneella. Vakiokoneesta irtosi jo 170hv, vaikka tehdas ilmoittaa 150 kaakkia. Lastuilla irtosi keskimäärin +-190 ponia.
    Keskustelin aikoinani Audi kaupoilla ollessani turbo myllyn tehoista merkin edustajan kanssa ja sanoi edellä mainittuun mittaustulokseen olevan selvä syy, koneessa oikeasti onkin toi 170 pollea, mutta koska Audi tekee 2,4 litraista veekuutosta samaan koriin ja sille ilmoitetaan 170 horsea, sekä samalla myös ko. koneella varustettu malli maksaa selvästi enemmän jiueroja, tehtaalla oli päädytty ilmoittamaan TBO koneesta vähemmän hästeja kuin oikeasti oli, ei olisi kutonen käynyt välttämättä kaupaksi halutulla tavalla, vaikka moottorin ääni onkin "kauniimpi". Tehtaan ilmoittavat suoritusarvot taas ovat hyvinkin lähellä toisiaan mikä puhuu sen puolesta että tehot ovat lähellä toisiaan.
    No eihän tämä nyt varsinaisesti liittynyt MoPyöräilyyn, mutta kertoo oman esimerkkinsä siitä ettei aina ole edullisinta kaupankäynnin kannalta ilmoittaa oikeata tehoa ja uskoisin että tämä pätee myös pyöriin, varsinkin suuriin valmistajiin, koska heillä on malleja jotka periaatteessa kilpailevat keskenään, eikä pelkästään kilpailevan merkin edustajien kanssa.
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  22. #22
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,09:30) kirjoitti
    Sen takia pitää hankkia niin tehokas prätkä, että vaikka tehoja löytyisi mittauksessa 10 % vähemmän, se silti pieksee kulkevuudessa ja radalla XJR:t, CB:t ja ZRX:t sekä kaikenlaiset matkalehmät mennen tullen. *
    Puberteettia pukkaa..?
  23. #23
    Lainaa (Birgitta @ Huhti. 21 2006,11:20) kirjoitti
    Ootko mitannu onko itselläsi kaikki tehot tallella, meinaan lanttua.

    http://www.mensa.fi/index.php/alytestit

    Käy koeponnistamassa
    Jep, on käyty ja tulos ei ollut paskempi, 179,5 hv kampuralta dynossa. Montako hevosvoimaa siitä sinun XJR:stäsi irtosikaan? Ei lanttu vielä mitään, mutta oletko jo Birgitta mitannut rambutanistasi tehot?

    - Catholic Girls, with a tiny little mustache...
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  24. #24
    Lainaa (yammubamse @ Huhti. 21 2006,11:30) kirjoitti
    No eihän tämä nyt varsinaisesti liittynyt MoPyöräilyyn, mutta kertoo oman esimerkkinsä siitä ettei aina ole edullisinta kaupankäynnin kannalta ilmoittaa oikeata tehoa ja uskoisin että tämä pätee myös pyöriin, varsinkin suuriin valmistajiin, koska heillä on malleja jotka periaatteessa kilpailevat keskenään, eikä pelkästään kilpailevan merkin edustajien kanssa.
    Audin tapauksessa logiikka oli sen verran selvä, että rahan päälle ymmärtämätönkin hoksaa pointin.

    Mutta juuri tällaisten pyörien tapauksessa ei tule mieleen mitään järkevää syytä tuollaiselle. En oikein löydä niille näitä oman tallin sisäisiä kilpailijoita. Mutta kuten sanottu, markkinamies varmasti tietää mitä tekee, mutta minä en ymmärrä miksi XJR, ZRX tai CB myisi vähemmän/enemmän vaikka varamarginaali olisikin kireämpi.

    Ja tuosta varman päälle pelaamisesta sen verran, että jostain syystä on takataskuun jäänyt sellainen käsitys, että samojen valmistajien ne pyörät, joissa se teho on myyntikriteeri, penkittävät testeissä usein vähemmän mitä valmistaja ilmoittaa. Jopa kieppimittarin skaalaa on tänä vuonna rukattu mainospuheisiin paremmin sopiviksi. Oikaiskaa ihmeessä, jos olen umpiväärässä. Antaisiko esim se uusin zetori ne luvatut 200 järjettömältä kuulostavaa hepoa viaberin penkissä pakasta vedettynä? Tuskin ainakaan 10% enempää.

    Noh, paljon on asioita, joita tämä pää ei ymmärrä ja tämä on niistä varmasti turhimpia
  25. #25
    Teho/paino suhteisten vakuutusten kannalta parempi, mitä vähemmän ilmoittavat tehoja. Tuollaisessa XJR:ssa voisi painonkin ilmoittaa helposti +20kg yläkanttiin. Toista se on sitten rr -härveleissä, joissa ilmoitetaan toinen asia yläkanttiin ja toinen alakanttiin.
    Honda VTR 1000F
  26. #26
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 21 2006,11:37) kirjoitti
    Ei lanttu vielä mitään...
    Tämä on tosiaan havaittu ominaisuus kaikilla bombereilla. *

    Tietysti jos ei omasta jalkovälistä löydy tehoa sitä täytyy kompensoida raudalla...
    Power is nothing without mojo!
  27. #27
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 21 2006,12:15) kirjoitti
    Lainaa (yammubamse @ Huhti. 21 2006,11:30) kirjoitti
    No eihän tämä nyt varsinaisesti liittynyt MoPyöräilyyn, mutta kertoo oman esimerkkinsä siitä ettei aina ole edullisinta kaupankäynnin kannalta ilmoittaa oikeata tehoa ja uskoisin että tämä pätee myös pyöriin, varsinkin suuriin valmistajiin, koska heillä on malleja jotka periaatteessa kilpailevat keskenään, eikä pelkästään kilpailevan merkin edustajien kanssa.
    Audin tapauksessa logiikka oli sen verran selvä, että rahan päälle ymmärtämätönkin hoksaa pointin.

    Mutta juuri tällaisten pyörien tapauksessa ei tule mieleen mitään järkevää syytä tuollaiselle. En oikein löydä niille näitä oman tallin sisäisiä kilpailijoita. Mutta kuten sanottu, markkinamies varmasti tietää mitä tekee, mutta minä en ymmärrä miksi XJR, ZRX tai CB myisi vähemmän/enemmän vaikka varamarginaali olisikin kireämpi.

    Ja tuosta varman päälle pelaamisesta sen verran, että jostain syystä on takataskuun jäänyt sellainen käsitys, että samojen valmistajien ne pyörät, joissa se teho on myyntikriteeri, penkittävät testeissä usein vähemmän mitä valmistaja ilmoittaa. Jopa kieppimittarin skaalaa on tänä vuonna rukattu mainospuheisiin paremmin sopiviksi. Oikaiskaa ihmeessä, jos olen umpiväärässä. Antaisiko esim se uusin zetori ne luvatut 200 järjettömältä kuulostavaa hepoa viaberin penkissä pakasta vedettynä? Tuskin ainakaan 10% enempää.

    Noh, paljon on asioita, joita tämä pää ei ymmärrä ja tämä on niistä varmasti turhimpia
    Kyykkyjen tehot ovat yleensä olleet kohtuu lähellä ilmoitettuja. Yksilökohtaisia eroja tietysti on, ja tietyissä malleissa on joskus ilmoitettu hiukan liikaa.

    Omat kyykyt ovat aina antaneet penkissä hyvinkin sen mitä luvataan.

    Kiekkamittaritkin ovat todella usein näyttäneet liikaa, todella yleistä. Uudessa R6:ssa ehkä prosentuaalisesti vielä hiukan enemmän, mutta ero on pieni.

    200hp ram-airilla Zetorista ei ole mikään ihme. 1400 kuutiota, eli viritysaste on melko lievä moniin muihin verrattuna.

    Omasta tonnisesta (999cc) lähtee myös pikkumuutoksilla se 200hp ram-airilla. 190hp on mitattu nyt kampuralta ilman ram-airia. Ram-airilla tulee testien mukaan n. 10hp lisää, eli se on nyt siinä, 200hp ram-airilla, eli sama kuin 400cc isommasta zetorista vakiona. Muutokset; täysputki, powercommander ja vapaavirtausfiltteri.

    Mun mielestä näissä ei ole ollut mitään ihmeellistä? hommat selviää, kun käy mittaamassa ne tehot * *Sitten kun on tarpeeks sitä hommaa tehnyt eri pyörillä ja tarpeeks monessa paikassa, niin pystyy aika hyvin hahmottamaan mistä on kyse. Kyllä nuo TM:n testaajat on erittäin hyvin perillä asioista..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #28
    Turhaa kinastelua. Siinähän nähtiin, että nakut ovat suunnilleen samantehoisia? Bemu omilla luvuillaan. Kukaan täällä kirjoittava ei ajossa tunnista onko alla olevassa Hondassa 91,2 vai 94kW.

    Tehomittauksella on enemmän merkitystä jos koneeseen tehdään muutoksia. Ajo vakiona...ajo suuttimilla tai ohjainyksiköllä A... suuttimilla B...noin esim. ja sitten katsotaan tulos ja muutoksen vaikutus.

    Tehopenkki saadaan ennen ajoa tehtävällä kalibroinnilla näyttämään enemmän tai vähemmän jopa kymmeniä prosentteja lopputuloksesta. Jokainen asiantuntija sen tietää.

    TM:n testit noin kolmen vuoden ajalta on tehty samoilla mittalaitteilla ja voisi uskoa tehomittaustulosten olevan vertailukelpoisia? Suoritusarvot taas eivät enää ole vertailukelpoisia koska esim. nopeat matkapyörät ajettiin Suomen kesässä ja nyt raskaat ratsut Espanjan vuorilla.

  29. #29
    Tuossa olisi vertailukohdaksi Korpiahon penkistä ex-XJR:ni käppyrät. Ja kyseessä takarengasteho. Täysin vakiot antaa tuossa penkissä muistaakseni n. 97 hp _takarenkaalta_. Se ei liene kovinkaan kaukana ilmoitetusta 106 hp kampiakselitehosta?
    http://www.mp-foorumi.com/gallery....742.jpg
  30.  
  31. #30
    Lainaa (domus @ Huhti. 21 2006,12:32) kirjoitti
    Teho/paino suhteisten vakuutusten kannalta parempi, mitä vähemmän ilmoittavat tehoja. Tuollaisessa XJR:ssa voisi painonkin ilmoittaa helposti +20kg yläkanttiin. Toista se on sitten rr -härveleissä, joissa ilmoitetaan toinen asia yläkanttiin ja toinen alakanttiin.
    Niinno, laskinpa huvikseni kuinka paljon lisää maksuja tulisi tuolla 10hv:n extralla vakuutuksiin: reilu 30 euroa vuodessa. Ei jäisi pyörä vielä sen vuoksi ostamatta, mutta isommilla markkina-alueilla voi tietenkin olla systeemit, jossa tämä on merkittävämpi tekijä(?)

    Tuo painon liioittelu muuten piti ainakin oman lehmän kohdalla kutinsa. Rekisteriotteessa 252 kiloa ja TM:n kehäpunnituksessa tankattuna 260 kiloa. Tuo ei tosin vaikuttanut mitään näillä nurkilla vakuutusten hintaan (Pohjolan).
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen