Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
    Lainaa (ValeRossi @ Huhti. 21 2006,09:44) kirjoitti
    No voi olla että myös suutinsatsi löytyy,minkä uskoisin myös "kotipommilta" löytyvän, mutta en ole ihan varma! Mutta voin kyllä ottaa kuvan käppyrästä kun niille suunnille satun... *
    Niin ja GSX-R-nokat...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 21 2006,13:12) kirjoitti
    Lainaa (ValeRossi @ Huhti. 21 2006,09:37) kirjoitti
    Mutta asia on nyt näin että pyörässä on Akran putki on kiinni ja tehoja koneelta tulee sen 138hv:aa!
    Eikös tuo nyt ole aika yksiselitteisesti ilmaistu konetehona EIKÄ takapyörätehona???
    Onhan se, mutta kaikki eivät vaan ymmärrä lukemaansa.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
    Mielenkiintoista, että moottoripyöräilyn yhteydessä puhutaan valtavasta säästöntavoittelusta. Ostetaan >=10000 euron pyörä ja sitten pohditaan kuinka kaikki mahdolliset tingentangelit voidaan tehdä itse, jotta säästyy rahnaa. Tai ostaa markkinoiden halvin kampe Vielä valmiin putken ostoa halvempaa ja kunnioitettavampaahan se on, jos itse saa tehtyä putken, joka luovuttaa vastaavat tehot kuin alan gurujen usean vuosikymmenen tuotekehityksen tulokset, mutta rohkenen epäillä. Aivan toinen juttu on sitte tosiaan se putken ulkonäkö. Räkäsaumaista käyrää en itse ainakaan ihan heti oisi uuteen pyörään kiinnipulttaamassa...Mutta kuten sanottu, jos osaa itse tehdä tehokkaan ja katseenkestävän huilun niin siitä vaan. Taikka jos "halpisputkista" saa tarpeensa tyydytyksen

Sallittakoon kuitenkin heidän, joilta hitsaaminen ei onnistu tai haluaa merkkiputkeen panostaa, ostaa kaupasta oma Akransa, yms., eikö vain!

Lainaa (arpuuzi @ Huhti. 21 2006,16:34) kirjoitti
    Mielenkiintoista, että moottoripyöräilyn yhteydessä puhutaan valtavasta säästöntavoittelusta. Ostetaan >=10000 euron pyörä ja sitten pohditaan kuinka kaikki mahdolliset tingentangelit voidaan tehdä itse, jotta säästyy rahnaa. Tai ostaa markkinoiden halvin kampe Vielä valmiin putken ostoa halvempaa ja kunnioitettavampaahan se on, jos itse saa tehtyä putken, joka luovuttaa vastaavat tehot kuin alan gurujen usean vuosikymmenen tuotekehityksen tulokset, mutta rohkenen epäillä. Aivan toinen juttu on sitte tosiaan se putken ulkonäkö. Räkäsaumaista käyrää en itse ainakaan ihan heti oisi uuteen pyörään kiinnipulttaamassa...Mutta kuten sanottu, jos osaa itse tehdä tehokkaan ja katseenkestävän huilun niin siitä vaan. Taikka jos "halpisputkista" saa tarpeensa tyydytyksen

Sallittakoon kuitenkin heidän, joilta hitsaaminen ei onnistu tai haluaa merkkiputkeen panostaa, ostaa kaupasta oma Akransa, yms., eikö vain!
    Ei voi kyllä muuta sanoo ku et juuri näin!!
    -=GSX-R 1000 K6=-
    Lainaa (kotipommi @ Huhti. 21 2006,09:01) kirjoitti
    MOI !
    Olen ihmetellyt noita äänen vaihtimen hintoja, itse aikanani hankin Bandit 1200 S vm.1999, streetfigterin putken, on tosi makeet saundit, halpa ja tehot nousivat 118 hevosvoimaan. Ne yasomurat/akrapovit on hinnoiltettu tosi kalliiksi. Kun tuntee metallurgian ja miten rauta käyttäytyy kun sitä vääntää ja lammittää, niin on aivan sama kunhan vain kone hengittää vapaasti minkä putken laittaa. Ja kun olen tutkinut paperiteollisuudessa ilmojen/höyryjen virtausta ja pyörteitä, niin on aika hupijuttu ne akr..................
    Maksakaa halukkaat korkeita hintoja, minä ainakin tyydyn tieto taitoon.
    Se on sitten aivan sama jos teillä on rahaa 1000 Ekee laittaa tollaisiin logoihin ja maksaa jollekin makeat bisse lomat aurinkorannoille siitä että sulla on joku leima putken kyljessä.
    Itsekin törmäsin sellaiseen aisaan että meitä kuluttajia rahastetaan, kun vaihdatin Citroen C5 2.0:n hydrauliikkaöljyt niin Motonetistä samalaisen purkin saa 11Ekella ja Citroenliikkeestä 36 Ekellä/litra ja litroja tarvii 4 (säästö 100 ekee)
    Se on aivan sama juttu näissä putkissakin ja "mopon virityksissä", ottakaa järki käteen siinä että mitä maksatte euroja /teho !!! Kyllä noi bisnesmiehet teitä tiedottomia RYÖSTÄÄ.

Miksi ite ostat citikan missä on hydrauliikka alusta,kun on olemassa autoja,joiden alustat tarvitsevat vähemmän huoltoa ja auton hankinta hintakin on halvempi...?Voisin arvata,että citikka on mukavempi ajaa kuin lada?
    Sama resepti toimii myös tossa äänenvaimennin hommassa on esim. Yoshimuran tri-oval jonkun verran hienompi,kuin joku streetfighterin vaimennin.
    Tosin en oo tutkinu ilmojen,höyryjen tai kusienkaan virtauksia paperiteollisuudessa,enka maaliteollisuudessakaan...
    Lainaa (arpuuzi @ Huhti. 21 2006,16:34) kirjoitti
    Mielenkiintoista, että moottoripyöräilyn yhteydessä puhutaan valtavasta säästöntavoittelusta. Ostetaan >=10000 euron pyörä ja sitten pohditaan kuinka kaikki mahdolliset tingentangelit voidaan tehdä itse, jotta säästyy rahnaa. Tai ostaa markkinoiden halvin kampe

Sinäpä on 87€ pöntöt 10000+€ pyörässä.

Kokonaan itsekin on tullut useampi putki tehtyä ja vieläpä uuteen tai uudehkoon pyörään.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Mä mitään tiedä, mutta niin kauan kuin rahaa riittää niin ostan mitä haluun ja hinnalla millä tahansa. Persaukiset kiertäkööt Lidl´t ja muut halpamarketit jos haluu.

Se on vähän sama kuin toi mun viinan juonti. Muutama pullo skottilaista vuodessa ja siinäkään en silloin pihistele. Alkosta se haetaan makso mitä maksoi. Alle 12-vuotiasta en paljoa juo.

Rahan kierto se on se joka pitää tän yhteiskunta järjestelmän pystyssä. Se että onko tää oikea muoto kapitalismia tai yhteiskuntajärjestelmää, niin se onkin sitten jo toisen topicin juttu.
    Lainaa (mkoo @ Huhti. 21 2006,10:04) kirjoitti
    Acrat ja Yoshimurat jne valmistajat panostaa tuotekehitykseen himpun verran enemmän kun rombot, streetfaitit,hurricit. Eli ei ole tuurista kiinni miten pömpelit toimii siinä pyörässä mihin ne on suunniteltu.
    Hauskaa vaan kun kokeneet säätäjät tuppaa sanomaan että kollektorin jälkeen on melkolailla yks hailee mitä siellä päässä on kunhan on avaraa..

ps. nähnyt esim. dynokäyrän säädön jälkeen rombon vaimentimella seiskapätkästä gixeristä jossa tehoja tuli se muutama heponen samanlailla kun ylihintaisilla akroilla ja arroweilla.
    Kohtuu vanhan aiheen kaivoit esille... Ei oo Akran hinnat ainakaan vielä tippunu, ei oo tainnu boikotti vaikuttaa?
    Mä voisin pulittaa vaikka 110 € (+ provikat Kustille polkemisesta) tarpeeks hienosta putkesta, jos sen vois saada jo tällä viikolla? Mitenkäs palautus, jos ei sittenkään miellytä silmää? Vai voinko sovittaa jossain kodin lähellä? Entä jos poliisi pysäyttää, löytyykö E-merkit ym. turhakkeet? Voinko käyttää sitä veroilmoituksen täyttämiseen? Ulkoiluttaako se koiran puolestani...
    Itse en metallurgiasta tai savun pyörimisestä piipussa juuri mitään ymmärrä, niin jos tosiaan halvalla sais, niin mikäs siinä. Tekis vaan joku jatkuvasti ja halvalla niin ettei vaikka ahneus iskis
    Lainaa kirjoitti
    Mistä mullekki noin edukkaat sliparit??
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    Lainaa (Tuube @ Heinä. 19 2006,08:07) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kaveri tainnut itse vääntää.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    On muuten hauska aihe! Kotipommi on aika selkee ingeniööri. Häneen sopii hyvin vitsi insinöörin ja rautakangen eroista... Rautakanki antaa periksi. *
    Lainaa (Tuube @ Heinä. 19 2006,08:07) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    En tiedä mistä sulle, mutta nämä olivat Pololta. Tarkoitettu Suzuki TL1000 alunperin. Niistä sitten lyhensin, kiillotin, viimeistelin, sorvasin uudet etulaipat jne.

Meinasin ensin vääntää kokonaan itse, mutta sattui tuo poistotarjous 87€/pari silmään ja oli pakko tilata. Merkkihän on se legendaarinen Rombo. Alkuperäistä jäi tosin vain ulkokuori lyhennettynä, takalaipat, kiinnityspannat ja koristepannat.

Tehoa antaa ihan saman kuin kaikki muutkin maailmalla testatut ja vääntökäyrä aakean laakea. Äänet asialliset.

Juu ja noista ingenjöörijutuissa on usein jotain perääkin. Fysiikan lakeja ei ole todistettavasti vielä rikottu montaakaan kertaa ja tiettyjä lainalaisuuksia noudattavat kaikki härpäkkeet pakoputkia myöten.

Esim. se eksoottisen näköinen mutka Micronin Serpent- käyrästössä on jonkin virtausteknisen tutkimuksen tulos. Ei tosin Micronin tekemänä, mutta hyödyntämänä.

Huvittava mainos on esim AllWrongin joku Laser missä on se "vallankumouksellinen kierteinen vaimenninpinta" mikä antaa lisää vääntöä ja saa pakokaasun pyörimään. Pakokaasu ei todellakaan ala pyörimään kierteen nousulla ja jos alkaisi, koko putki menisi tukkoon kaasun keskipakovoiman takia. Syy siihen kierteisen huilun käyttöön on se, että moinen on halvempi valmistaa kuin kunnollinen reikälevy. Virtaa ja vaimentaa vähän huonommin, mutta halvempi.

Lopuksi monet mainostavat, kuinka jokainen vaimennin on optimoitu ja testattu juuri kyseiseen pyörään sopivaksi. Ja paskan marjat. Se on ihan täsmälleen sama standardipönttö, johon on etulaippa tehty pyörän kiinnikkeisiin sopivaksi. Tuollainen "race" slipari on toiminnaltaan ihan sama villalla vuorattu reikäputki, oli merkki kyljessä sitten mikä hyvänsä. Ulkonäkö, paino ja viimeistely vaihtelee ja tietysti hinta. Pakosarjan suunnittelu sitten on oma lukunsa ja sillä voidaan vaikuttaa sitten koneen ominaisuuksiinkin.

BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Maksoi mitä maksoi, reteys on pääasia!
    Thruxton '07
    komeet on!!
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
    Sopii nuo auton vaimentimetkin pyörään.
    Ahdettu 1216
    Lainaa (suiza 1200 @ Heinä. 19 2006,16:58) kirjoitti
    No mutta tuossahan on tyyliä! Eikä varmasti maksa paljoa!
    <span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
    rock, rauha ja rakkaus...
    </span></span>

<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    <span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
    Ovaali änäri ja vielä simons-merkkinen

Edit. Mutta joo, eihän sillä vaimentimella (merkillä) ole merkitystä, jos rakenne on suora huilu. Aivan sama onko se itsetehty tai monen sadan merkkituote. Tuo auton änäri ei kuiteskaan taida olla suora vaan ns. kammiovaimennin...

Huono tie, parempi mieli
    Lainaa (R@gdoll @ Heinä. 19 2006,20:48) kirjoitti
    Ovaali änäri ja vielä simons-merkkinen

Edit. Mutta joo, eihän sillä vaimentimella (merkillä) ole merkitystä, jos rakenne on suora huilu. Aivan sama onko se itsetehty tai monen sadan merkkituote. Tuo auton änäri ei kuiteskaan taida olla suora vaan ns. kammiovaimennin...
    Kokemuksesta voin sanoo et suora on.
    TL1000R
    Saa noista autotarvikeliikkeistä vaimentimia ihan rosteri kuorella ja vielä ihan pyöreitäkin. Ne on niitä tuuninki Terojen vaimentimia ja ovat varmasti ihan suoria.
    Ahdettu 1216
  21.  
    Aivan sairaan kähee Rööri isolla R:llä!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12