Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Tutkailin tässä uusia vakuutuskirjoja jotka oli tulleet Ifiltä,ihmeekseni huomasin että henkilökohtainen erikoisalennus oli hävinnyt,soitin konttorille ja siellä konttorin täti sanoi.erikois alennukset poistuivat kun siirryimme tähän uuteen vakuutus systeemiin.Uusi systeemi siis nosti vakuutusmaksuani tai siis vähensi siitä saatavaa etua radikaalisti,eihän etu ollut kuin 10% ,mutta kun se laskettiin noin 2600 eurosta niin kyl se jo vaikuttaa.
    Taitaa tulla vaihto Pohjolaa.Mistään en ole löytänyt tietoa tällaisesta yksipuolisesta vakuutus ehtojen huonontamisesta.Onko täällä kellään tietoa asiasta.
    Minkälaisesta 10% erikoisalennuksesta on kyse?

Pitääpä katsoa omista lapuista mitä niissä on kun pääsee kotiin.
    Honda CBR1100XX
    Mielenkiintoista, minulle ei tullut uusia lappuja koska muutos ei
    vaikuttanut pyöräni vakuutuksiin, mutta nyt alkoi pelottaa omien
    sopimusalennuksieni puolesta...
    Noh, olen jokatapauksessa vaihtamassa Pohjolaan, joten hällä väliä...
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
    Kusetusta , kusetusta : auton vaihdon seurauksena if:ssä
    "hukkui" 8% erikoisalennuksesta ja 10% jäi jäljelle . Kyse oli asiakaskohtaisesta alennuksesta , eikä autokohtaisesta .
    Rosentteja ei mistään löytynyt ja auto, pyörä + vene siirty
    Pohjolaan , muut vakuutukset Tapiolaan . Saavat jatkaa kadonneen rosentin metsästystä .
    Ei muuta kun vakuutukset kilpailuttamaan !
    Mulla halvin tarjous tuli Tapiolasta(pakettina kaikki vakuutukset) !
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Lainaa kirjoitti
    Ei muuta kun vakuutukset kilpailuttamaan
    Aivan, minulle Pohjola teki tarjouksen joka oli vuodessa 1000€ halvempi, ja ajokaudessa 300€ halvempi kuin entinen IFin vakuutus. Kavereille, heidän kalustolle ja ajokauden pituudella Pohjola oli Kalliimpi kuin IF.
    Eli nyt kannattaa Todella vertailla ja kilpailuttaa oman kaluston ja ajokauden pituuden mukaan.
    Vanha vakuutus Tapiolassa, otin ensin tarjouksen Pohjolasta (kun kaveri oli saanut niiltä niin edullisen vakuutuksen) ja se oli melkein puolet halvempi kuin nykyinen. Sitten tarjouspyyntö Tapiolaan ja yllätys yllätys, pistivät vielä paremmaksi: yli puolet halvempi kuin nykyinen, joten firma pysyi samana mutta vakuutus meni uusiksi
    Kattelin tuossa vakuutuskirjojani, uusia sekä vanhoja mutta ei minulla ainakaan ole mitään erikoisalennuksia missään vaiheessa. Ehkä joku keskittämis alennus saattaa puuttua mutta se tais olla jotain 4% luokkaa.

Ainoat alennukset ovat tällä hetkellä:

Bonus -70%
    Ikävähennys -5% (moottoripyörät)
    Järjestöjen alennus -6% (liikennevakuutus)
    Järjestöjen alennus -15% (varkaus,palo ja hirvi)

mutta sitten mulla kun ei ole tuota kaiken kattavaa Kaskoa pyörässä, mutta autossa on, mulla on tuossa auton Kaskossa (törmäys, varkaus, palo, ilkivalta, autopalvelu ja varkaus) 70 bonaria kanssa mutta sen lisäksi ikäalennus (siis vakuutuksen ottajan * ) -24.5%

Onko kellään pyörän Kaskossa tuossa kaiken kattavassa tuollaista ikäalennusta vai onko se vain autoja koskeva?
    Honda CBR1100XX
    Mulla ainakin täyskaskossa -7% ikäalennus. Saisivat antaa kuskin iästä vielä lisää alennusta
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Kaverilla on Ifissä vakuutukset ja uudessa vakuutuskirjassa/laskussa on ainakin henkilökohtainen erikoisalennus edelleen mukana...
    If ei ole minun vakuutusyhtiöni.
    Tässä muutama vuosi sitten paikallisen If:n edustajat pissattivat pientä kiinteistössämme oleva yrittäjää useamman miehen voimin. Ei ollut poijilla tilannesilmää. Korvaustarve olisi ollut korkeintaan 1200...1500 euroa, mutta ei. Kuuntelin kun porukka jäpitti. Kerroin kyllä mielipiteeni. Kyse ei ollut prutkuvakuutuksesta vaan toimistolaitteiden.

Jos joku ottaa tai pitää itsellään kalliimpaa täysarvovakuutusta tai ns "jälleenhankinta-arvovakuutusta", ota selvää mikä se käytännössä on.

"If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Onko if nyt laskenut prätkä vakuutuksien hinnat uusiks? Ootteko kyselly vakuutuksienne hintoja sieltä? Käväsin tossa päivällä ifin konttorissa kyselemässä oman liikennevakuutuksen hintaa eikä mamma osannu sitä mihinkään muuttaa, eli pysyy siinä 1870€-20%-6% sopimusalennus= n.1400€/vuosi.

Pohjolasta sais nettilaskurin mukaan hintaan 535€/vuosi eli 5-6kk ajoajalla tulis halvemmaks. Mietityttää vaan toi seisonta-ajattomuus tommosen vanhan pyörän kohalla, et mitäs jos meneeki vaik yks kesä projektina ni sit maksaa tyhjästä.
    - Gpz 900 R -

- CB 600 F Hornet -
    Lainaa (suzukiähvä @ Huhti. 21 2006,10:29) kirjoitti
    Kusetusta , kusetusta : auton vaihdon seurauksena if:ssä
    "hukkui" 8% erikoisalennuksesta ja 10% jäi jäljelle . Kyse oli asiakaskohtaisesta alennuksesta , eikä autokohtaisesta .
    Rosentteja ei mistään löytynyt ja auto, pyörä + vene siirty
    Pohjolaan , muut vakuutukset Tapiolaan . Saavat jatkaa kadonneen rosentin metsästystä .
    Saman tekivät mulle Pohjolassa. Kun auto vaihtui uuteen, niin 8% erikoisalennus lakkasi olemasta. Onneksi se on vielä pyörässä, mutta vaihdon yhteydessä hävinnee siitäkin.
    Honda VTR 1000F
    Lainaa (Antt1 @ Huhti. 26 2006,18:18) kirjoitti
    Onko if nyt laskenut prätkä vakuutuksien hinnat uusiks? Ootteko kyselly vakuutuksienne hintoja sieltä?
    On lasketettu viimeksi eilen...

Hinta ero oli n. 600 euroa pohjolan hyväksi

Tarkemmin tuolla sticky aiheessa ylempänä..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Mullakin oli suuri ihmetys kun uudet vakuutuskirjat tuli, kaikki speciaali alennukset oli hävinneet. No eipä ole enää vakuutukset IF:ssä. Vaihdoin Pohjolaan, josta sain edullisemman tarjouksen.
    -Ensin mä luulin, sitten mä aattelin, ja olihan siellä muitakin-
    IF=niinku, idiootti
    ... jotain piti muistaa
    Mulla edut senkun lisäänty 70+10+13 kaskossa ennen 70+10+6
    elikä ryhtyvätten kisaan mukaan.Mutta pohjolassa ajat koko
    vuoden samalla rahalla mitä iF:ssä 5 kuukautta.Tämä on tosi,
    jos ei muita vakuutuksia siellä.Liikenne vakuutustahan if ei tänä vuonna smuklaa.
    rr
    Lainaa (seku @ Huhti. 26 2006,19:10) kirjoitti
    IF=niinku, idiootti *
    On se kuitenkin hassua, että halvemmaksi mulle tulee ajokausi iffissä kuin pohjolassa.. Puhumattakaan siitä että if korvaa radalla sattuneet lipsahdukset.. ja kaskossa on lunastusturvakin.. Ihan tyytyväinen asiakas olen.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Vaihdoin IFistä pohjolaan motukan ja kotilon vakuutukset, hinta putosi yhteensä 190€ vuodessa paremmilla ehdoilla...

IFissä motukka 680€/5kk liikenne ja täyskasko 400€:n omavastuulla, kun taas pohjolassa 690€/12kk liikenne ja täyskasko 150€:n omavastuulla. Pyörä on cbr 1000f -90 ja kuski -66

kotilon liikenne ja täyskasko 200€ halvempi vuodessa...
    Pyysin ifistä piruuttani tarjouksen vakuutuksesta(mulla siis on jo vakuutukset siellä).Vastaus tuli kolmen päivän päästä..Teillä on jo mp vakuutukset meillä,muutoksia liikenne vakuutukseen on tulossa 1,1,07 niista informoimme myöhemmin,että semmonen vakuutus tarjous.Yhtiö vaihtuu.
    Ei ne asiakaskohtaiset % minnekkään häviä. Omat if:ssä on 20%.
    Tämän vuoksi kasko on itselleni edullisempi vanhalla systeemillä laskien kuin uudella. Tämä koskien mp:tä.
    Aikuisikään ehtineenä on muitakin vakuutuksia ja kokonaispaketin hinta vuositasolla if.ssä jäi edullisimmaksi.
    Kawan zzr600 liikenne+kasko maksaa ajokaudella 90€/kk, 150€ omavastuulla.
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
    Lainaa (Boxeri @ Huhti. 26 2006,22:50) kirjoitti
    Ei ne asiakaskohtaiset % minnekkään häviä. Omat if:ssä on 20%.
    Tämän vuoksi kasko on itselleni edullisempi vanhalla systeemillä laskien kuin uudella. Tämä koskien mp:tä.
    Aikuisikään ehtineenä on muitakin vakuutuksia ja kokonaispaketin hinta vuositasolla if.ssä jäi edullisimmaksi.
    Kawan zzr600 liikenne+kasko maksaa ajokaudella 90€/kk, 150€ omavastuulla.
    Jos vilkaiset minun vietiä tuolta stikystä vakuutuspuolelta niin Pohjolassa "jouduin" ottamaan 3,94 euron/v vakuutuksen saadakseni keskitys alennuksia.

Itseasiassa auton vaihto pohjolaan ei olisi riittänyt vaikka uusi auto isolla kaskolla vaan vaati "toisen" kategorian vakuutuksen.

Eli ilmeisesti myyvät minulle sitten ennemmin tuollaisen neljän euron vakuutuksen kuin että laittaisin auton sinne.

Koska talon vakuutuksissa eivät pärjänneet..
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Earthend @ Huhti. 26 2006,21:49) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Huhti. 26 2006,19:10) kirjoitti
    IF=niinku, idiootti *
    On se kuitenkin hassua, että halvemmaksi mulle tulee ajokausi iffissä kuin pohjolassa.. Puhumattakaan siitä että if korvaa radalla sattuneet lipsahdukset.. ja kaskossa on lunastusturvakin.. Ihan tyytyväinen asiakas olen.
    Minkälaisilla ehdoilla If korvaa ratalipat? Millä pyörällä tulee halvemmaksi ja millä ajoajalla? Ite Vaihdoin vuosi sitten IF:stä TURVAan kun sain halvemmalla. Eikä nyt tarvi ainakaan Pohjolaan olla vaihtamassa, kun Turvassakin hinta näyttäis laskevan.
    Kaveri soitti Ifille ja hänelle sanottiin, että uuden systeemin takia erikoisalennus ei näy enää moottoripyörän kaskossa erikseen, mutta se on laskettu mukaan hintaan. Kaveri kysyi vielä hintoja erikseen ja kyllä se maksu olisi suurempi ilman erikoisalennusta.
    Esim. ennen alennuksella 700, nyt uudella systeemillä ja alennuksella 500, uudella systeemillä ilman alennusta 550.

Eli soitapa vielä konttoriin tai valtakunnalliseen palveluun ja kysy uudelleen.
  25.  
    Mää soittelin kanssa tänään ja kyselin noista hinnoista. Liikennevakuutushan muuttuu siihen tehopaino systeemiin If:ssä vasta 2007 mutta autovakuutus on muuttunut nyt jo, eli se jossa on palo, varkaus jne.... ja sen täti langan päässä sanoi minulla olevan maksujen tänä vuonna -35% verrattuna viime vuotiseen *

Honda CBR1100XX