Ööö... Miten ois jos tulisitte vaikka siihen Muonion ärrälle, oon kaverin kanssa sillon liikenteessä kohti pohjosta...
Oli muuten Saksassa hulppeata! "Kylä" nimeltä Weilheim, Münchenin ja alppien puolivälissä omaa sellaisen mutkapätkistön että ei oo järkeä! Olisi ollu kiva puotella niitä teitä mopotilla. Autolla pääsin kokemaan ko. maan liikenteen ja voin sanoa että Joensuun liikenne on aikalailla rektaalista verrattuna esim. Münchenin " Ruuhka-aikaan" ( n. 1 800 0000 asukasta ja varmaan kaikki yhtäaikaa liikenteessä ) mutta silti liikenne on jouhevaa ja keskinopeus ruuhkassa 40 km/h...
Autobahn on sitten aivan toinen maailma. Tuikkasin jostain vanhasta passatista Opel Zafiralla ohitte nopeuden ollessa 150 - 170 km/h ( Bahnilla pitää ajaa VÄHINTÄÄN 130 km/h ) ja silti joku tuikkasi Maseratilla ohitte niin että vilahti...
Itävallan puolellakin käytiin, koko matka meni maisemia tuijotellessa, valitettavasti yksi pyörämällikin nähtiin, oli kaveri laittanut alppitiellä mopon kylelleen ja lyönyt ittensä kaiteeseen, mutta onneksi ei käyny kuskille pahasti, taisi selvitä murtuneella ranteella. Mopo tosin oli aika raatona...
Yritän vielä saada noita kuvia kateltua, että jos vaikka jonnekkin saisi työnnettyä näytille.
=9mm - One size, Fits all=
------------------------------------------------------------------------
Viivi: " Mitä ajattelit, kun tapasimme ensimmäisen kerran ?"
Wagner: " Ei kyntömies vakoaan valitse... "
... ei nyt justiisa taija Muonijoon saakka *(Tuksa @ Kesä. 13 2006,10:29) kirjoitti
Miepäs koitan saaha taas pari kaveria torstaina letkaan mukaan.
Ja hei - tulkaahan mukaan muutkin! Ei tartte yhtään ujostella
Äksjiiärrä, Kyydihhet sie minnuu?
En oikein tuolla polkupyörällä, tällä ilmalla, näissä varusteissa viitsisi polkea 100km/h, että jos mitenkään?
Torstaina kello: 1700 ärrällä.
Tuksalle terveiseni !![]()
~Jenni Elina
Jep kyytiin sopii, jos uskallat?(Jenni @ Kesä. 13 2006,14:58) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
Ja. Runojen rustaamisella onkin syynsä.
Jenni on aikas hyvä. Ja. Todennäköisesti ei edes suutu. Kenestäkään.
Jenni. Sulle sopisi tuo tonninen Virago. Jos pyörän ostat.![]()
![]()
.
kava10En ehkä aivan ymmärtänyt, mutta hyvä mieli tekstistäsi tuli
Eilen julkaistiin ties kuis mones runokirjani. Siinä oli kaksi ihan hyvää runoa omastanikin mielestä: Lintu, ja Herkkyys.
Ja ne ottamani kuvat ja kirjoitukset löytyykin seuraavasta Suomen Luonto-lehdestä, ei edellisestä.
Ne miehet jotka kävi lauantaina, soittivat mulle kioskiin ja pyysivät informaatiota massiivisemman Jenni-ajon tiimoilta. Sieltä on siis tulossa isoilla pyörillä Lahdesta tänne varsin huumorintajuista sakkia. Ei mitään jengiä, vaan sekalainen joukko tämän saman rakkauden omaavia ihmisiä. Jos tämä Jenni-ajo nyt toteutuu elokuussa, tulee sinne varsin legendaarisia ihmisiä - teistä se on kiinni.
Äksjiiärrä, Luotan kykyysi ajaa kuin kukka kämmenellä![]()
~Jenni Elina
Muistakaas nyt sitten ottaa illalla jokunen kahvi/jäätelökolikko mukaan - Ahvenisen kioskilla veloittavat alle vitosen korttiostoista muistaakseni peräti 80 senttiä...
Näemme Ärrällä klo 17 ja sitten **
Sääennusteen mukaan iltapäivällä paistaa jo aurinko
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!
![]()
![]()
Mahottoman ihana ilma oli kruisailla!
Sovimme sitten yhtiökokouksessa, että ajot järjestetään elokuun viimeisenä viikonloppuna. Laitan tänne lähempänä tarkempaa suunnitelmaa, mutta tarkoitus olisi, että jokainen varaa itselleen sen paikan missä haluaa yöpyä, minä voin liittää linkkejä hotelleihin ja vastaaviin. Ajetaan, nautitaan, ehkä saunotaan, syödään ja edelleen nautitaan.
~Jenni Elina
terveppä terve kaikille tasapuolisesti![]()
just oon suunnitellu tulevani niille kulmille elokuun lopulla, sehän käy mahtavasti jos vielä siinä sivussa jenni ajoissa kävis
Jos joku muukin ois täältä päin menossa jojensuuhun päin nii vois vaik porukalla ajella, kummiski se 500 km jotos on ihan reipas matka![]()
mulla olis tankissa vähän hopeeta... ja putkissa kromia. Laitas sumpit tippumaan, päräytän kohta pihaan.
Näillä mennää!
No näinhän tässä taas kävi...
Eli: tarkoitus oli lähteä sinne pohjoiseen pyörimään, mutta sattuneesta syystä sattui lääkärintarkastus maanantaille. Olipa vielä käynyt tarkastuksen määrääjältä käsky, ettei sitä voi siirtää, mutta reissun voipi. Eli nyt näillä näkymin mennäänkin sitten joskus tuonnempana tuonne norjaan. Ei kuitenkaan mikään hukkareissu ollut tuossa viikonloppuna, torstaina lähettiin ajelemaan kohti Oulua ja Sunnuntaina sitten ajeltiin Oulusta pois...
Nyt vielä 2 viikkoa kesälomaa, jona aikana en tee muuta, kun istun mopon selässä.![]()
=9mm - One size, Fits all=
------------------------------------------------------------------------
Viivi: " Mitä ajattelit, kun tapasimme ensimmäisen kerran ?"
Wagner: " Ei kyntömies vakoaan valitse... "
Mites olikos meillä jotain juhannus ajelua torstai iltana/ perjantai aamuna? Vai onko kaikki jo niin kovassa vauhdissa ottamassa taikajuomaa?
<br /><br type="_moz" />
Mulla on töitä koko viikonlopun.
Ajelkaa työ, ja kertokaa sitten tännekin![]()
~Jenni Elina
Ai niin, lähetäänkö huomenna?(Jenni @ Kesä. 20 2006,17:21) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
Voin lähteä vaikka heti mukaan ajelemaan jos vain otatte mukaan !![]()
Juhannusaaton kahvit perjantaina eli juhannusaattona puolen päivän jälkeen Ahvenisen kioskilla. Puolenkymmentä pyörää tulee Juuan ja Kontiolahden rajamailta eli Juuan Rantakylästä päin. Ei kyllä käydä teitä muita kaupungista hakemassa **vaan tavataan siellä kioskilla!
Yritän saada poppoon pyörien selkään vähän ennen puolta päivää, mehän ei sieltä Rantakylästä kauan sinne ajella. Eli nähdään - toivottavasti sää suosii *
...katsotaan montako pyörää saadaan siihen kioskin parkkikselle mahtumaan...saavat mökille menijät vähän katseltavaa...
niin, olikos tänään ketään lähdössä?
Tässä olisi joutava ilta heittää vaikka pitempikin lenkki.
<br /><br type="_moz" />
Panenko jo almanakkaani tän suurtapahtuman?
....ja jotta en unohtaisi, vallan: Kiitokset Suomen, epäilemättä, parhaalle veikkauskoneen käsittelijälle!!
Jennin arpomat numerot ovat jo kahteen kertaan kartuttaneet bensabudjettiani!
Veikkaukset voikin muualla jo unohtaa...![]()
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Huomenna *(-Cat- @ Kesä. 26 2006,11:50) kirjoitti
?
<br /><br type="_moz" />
No kehveli. Pääseekös Jenni? Miepä taas kyselen, lähtiskö sinne muitahii. Kellonaika?
Mulle lähtöajaksi käy mikä tahansa neljän jälkeen.
Jos heti neljältä lähtee ehtisi ajamaan vaikka pidemmänkin lenkin.
<br /><br type="_moz" />
Ne ei taija nuo töissäolijat siihen neljään ihan ehtiä. Pitäskö niitä ootella vaikka viiteen? Ehtiihän sitä kesäiltana sitten vielä.
Mikähän se olis sopiva iltakahvikohde tällä kertaa?
Töissäpä tässä itsekin mutta kyllä se viisi käy lähtöajaksi. Mites tällä kertaa kahvittelupaikaksi esim. Kuutoskuppi Kiteellä tai Liperin satama?
<br /><br type="_moz" />
No nii, mie nyt sitten vähän kyselin tielle lähtijöitä. Kiirettä tuntuu riittävän, ja torstaita ehdoteltiin paremmin sopivaksi ajeluillaksi. Taitaisi tuo paremmin sopia itellekin. Joten mitäs siitä tuumitaan?
Ja näkyy tuo sateitakin illaksi enteilevän...
Kuutoskuppi kuulostaa hyvältä, sehän on nätillä paikalla. Pitäiskö sinne ajella Niittylahden seudun kurvitietä pitkin?
Mutta torstaina siis ilmeisesti mieluummin...
No torstai on kyllä hieno päivä ajella. Itse olen lähdössä puolen päivän jälkeen kohti Alastaroa. Lähden kesälomaa aloittelemaan Nitrokisoihin. *Mutta mihinkäs te minua siellä tarvitsette pitäkää hauskaa ja *![]()
Sitten illalla muutama *![]()
<br /><br type="_moz" />
SABER, Ollos hyvä ! Miellyttävää kuulla, että olen saanut olla avuksi!
kava10, Olisihan tuo hienoa nähdä täällä Pohjois-Karjalan maisemissa
Jos Äksjiiärrä kaikkoaa, niin kuka minnuu kuskaa jos Tuksakin huitoo missä lie?
Ja tämä ei edelleen ole treffihaku, sattuipa meinaan niin, että meni eräskin kihloihin juhannuksena... Niin se taika-aika vie, mielen ja kielen. Hän ei harrasta mopoja, mutta haluaa minun harrastavanNäkee kuinka nautin.
~Jenni Elina
Onnittelut Jennille juhannuksen tapahtumista!
Ja kyllä sulle varmasti torstaiksi kyyti löytyy.
<br /><br type="_moz" />
Äksjiiärrä, Kiitos, vähän huimaahan tämä on kun paasasin mitä paasasin silloin kerran...
Mutta ne vietit, ne vietit...
Vietähän hyvä kesäloma!
~Jenni Elina