Viimenen viikko ennen kesälomaa alkaa huomenna. Sitten onkin liki 3 viikkoa tien päällä, eripuolella Eurooppaa. Ensin lähetään Müncheniin kattomaan jalkapalloa ( avauspeli Saksa - Costa Rica ) ,lentämällä mennään, kun mopotilla ois vieny pikkasen turhan paljon aikoo. Nyt jo tuli takaiskuja tuon reissun suhteen. Eli liput oli varattu ( Vip sellaiset Arcorin tiloihin ), mutta jouduttiin kuulemma vaihtamaan paikkaa BMW:n vippeihin ( harmi )...
Saksassa menee reilu viikko ja sitten kun sieltä selviän, niin kaksi päivää pyykinpesua ja kamojen pakkausta, jonka jälkeen mopon selkään ja eturengas kohti Tromssaa ( siitä eteenpäin ei tietoa minne mennään ). Toivottavasti muistan pitää matkapäiväkirjaa ko. reissusta. Saattaapa olla että jos hyvin käy, niin matkan varrelta soittelen sitten vaikka ~J:lle joka ehkä pystyisi laittamaan pieniä kuulumisia tänne ??... Eli mitä luultavammin en oo ihan lähimpään kuukauteen ottamassa ossoo noihin ajoihin, Norjan reissun jälkeen en sitten tiedä kuin prs kestää ajella...
Koettakaahan pitää keskustelua yllä ja ajoja hengissä, palailen astialle mahd. pikaiseen.
=9mm - One size, Fits all=
------------------------------------------------------------------------
Viivi: " Mitä ajattelit, kun tapasimme ensimmäisen kerran ?"
Wagner: " Ei kyntömies vakoaan valitse... "
Tuksa, olisi kunnia saada välittää juttujasi tänne, mutten voi luvata osaavani toistaa sanojasi täydessä mittakaavassaan yhtä hyvin. Lupaan yrittää parhaani, ja edelleen, tyytyväisyyden puna poskillani
Ramos,![]()
Tiedän, on hämmentävää lukea näin positiivisia juttuja, kun minäkin olen tottunut lähinnä
![]()
tason juttuihin ihmisiltä yleensä. Siksi olenkin ottanut tämän kaiken avoimin sydämin vastaan, ja uskon myös muiden saaneen tästä paljon hyvää sieluunsa, mitä se sielu sitten lie.
Vähän toppausten ohi menevä juttu, mutta sain viikonloppuna pyssyn, ja täytyyhän mun sillä tässä ylpeillä. Kuvassa oleva taulu oli eka sarja jonka vetäisin. Kuvissa näkyvä sitruunaperhonen oli eksynyt itse lampeen, minä en tapa yhtäkään elävää olentoa turhaan tässä maailmassa. Jos tapan jotakin, niin se on tarkkaan harkittu juttu.
http://www.myrsky.com/gallery/album66
~Jenni Elina
Sitten ainakin tuon ekassa kuvassa puiden takana lymyilevän pienikokoisen mutta pitkäselkäisen hirven olisi syytä olla todella peloissaan. Sinähän tähtäät sitä suoraan turvanpäähän! Juoskaa kaikki Joensuun seudun hirvet! Jenni on saanut uuden ilmakon!(Jenni @ Touko. 29 2006,12:36) kirjoitti
![]()
![]()
ZZR 1200
Remington ilmakivääri, lähtönopeus 304m/s, kiikaritähtäin.
Aika rouheeta! Mutta... jos mie tuolla hirviä posauttelisin, olisi aika moni vihainen hirvi ajamassa mua takaa
Ripleytosiaan, ehkä se pieni hirvi voisi vaikka loukkaantua kuollettavasti, mutta jos tätä lukee pienet hirvet (ihan kuriositeettina, ajatus pienestä hirvestä netin äärellä ja nimenomaan org.-foorumilla tuntuu aika hauskalta
, ehkä se tarkistaa mahdolliset vaaratekijät täältä?) NIIN ei huolta, en ole metsästäjä. Mie ihan huvikseni ammun maalitauluihin vaan.
~Jenni Elina
Tuo hirvieläin on kyllä niin pitkä, että sillä on varmaankin kolmas jalkapari tuossa keskellä, ei vaan tuon männyn takaa näy. Mutta mikä elukka sen hirven edessä on ?
Tosta seisaaltaan pissimisestä kun on nyt niin paljon ollut juttua niin googlettelin pikkasen, kun eihän tuo naisillekaan mahdotonta toimintaa ole.
-> tuolla <- on tuollainen näppärä pippeli, jonka voi näppärästi irrottaa kun hädät on tehty ja ~J hankeen kirjailtu.
Ja onnistuuhan se -> ilman apuvälineitäkin <-.
Ja jollei usko nettijuttuihin, niin -> ihan oikeaa kirjallisuuttakin <- aiheesta löytyy.
Ja -> toisten mielestä <- edes miesten ei pitäisi pissiä seisaaltaan.![]()
niin, on ollut arveluksissa että hirvet harrastaa näin välikausilla soluttautumistoimintaa. Tyyliin: Tunne vihollisesi.
Tässä tapauksessa, org. foorumilla vieraillut viestittää:
- Vaara ohi.
Forget 112, use .357....![]()
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Täälläpä menee keskustelu hm... "mielenkiintoiseksi".(MadMan @ Touko. 29 2006,19:43) kirjoitti
Pohditaan todellakin elämää suurempia asioita.
Kun katsoo tuota Jennin ampumaa kasaa taulussa niin voi vaan todeta, että seuraava Ärkäkiskalla häiriköivä liimanhaistelija yllättyy aika ikävästi.![]()
<br /><br type="_moz" />
marpii, Se on sellainen eläintoteemi. Puusta tehty. Hirvi on tehty betonista.
MadMan, Kiitos noista vinkeistäKaikkea sitä voikaan nykyään löytää
Ehkä peniskateuteni tästä pikkuhiljaa laantuu, kun opin soveltamaan.
Äksjiiärrä, Juups, kävin just kiikarin kanssa ampumassa, ja alkusuhrausten (eli kakkosta ja nelosta neljä kappaletta) jälkeen meni viidestätoista metristä kaikki lähelle kymppiä. Seisten ja ilman tukea ammuin. Aika huippua!
SABER, Mäkin luulen niiden soluttautuneen tänne, sillä pienen hirven on oltava älykkäämpi kuin ison hirven.
~Jenni Elina
Anteeksi tämä itsekeskeisyyteni, mutta jotenkin, "kun me ollaan silleesti niin kuin ystäviä, ja mä tiedän ettette te voi mua niinku koskaan silleesti niinku rakastaa.. niin":
http://www.myrsky.com/gallery/album66/PICT0079i
Ja äskeinen selostus oli lähinnä lainaus eräästä huippuleffasta, kuka lie tietää?
Nyt taidan jättää tämän itseni esittelemisen kun eihän tämä nyt sentään mun blogi ole, vaan piti oleman moottoripyöräilijöiden näkemisen haluamisen ilmoitus.
Älkää siis hermostuko, tajuan jokseenkin omat rajani, innostuin vain tuosta mökistä ja pyssystä ja kajakista.
~Jenni Elina
Noita Jennin albumeita katsellessa tulee senverta ikävä Suomen luontoa, että taidan viettää kesälomani Karjalan korvessa kannon nokassa istuen rupikonnan kanssa maailmaa parantaen. Ja hirvipilli pitänee pistää pipoon, etteivät kävele yli.
Kyllä se "kevät" tulee Jennillekki.(Jenni @ Touko. 29 2006,23:24) kirjoitti
iskee, jos ei muuhun niin pyörään.
![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö
Kaasunalle, tämä Suomen luonto on jotakin, mitä voi vain henkeään haukkoen hämmästellä. Ja tienkin päällä näkee ihmeellisiä asioita:
http://www.myrsky.com/gallery/album2...506_Holopainen
Btw. (Kaksi mun kuvaa on seuraavassa SuomenLuonto-lehdessä)
Topo68, Kevättäpä kevättä, mutta toivoisin sen rakkauden mielummin mopoon kuin nyt mitenkään erityisen varsinaisesti mihinkään muuhun: antaa Jennin sydämen nyt vähän levähtää elämän myrskyistä.
~Jenni Elina
Tjah....sanoisin et leikkaukset on tarpeettomia....(MadMan @ Touko. 29 2006,19:43) kirjoitti
Ei tässä nyt tartte älykkyysosamäärää laskea (ts.muuttua mieheks) (anteeks ripley) Riittää kun ostaa lunkkapöksyt...tai ompelee ajokamppeisiin lunkan sinne takaliston puolelle...jollei satu olemaan tehdasasennuksena...?
Jotensakin kummasti sitä on ihan ehtana naisenakin pärjätty vaik maailmalla on paljon kuljettu pissimässä ja väliin on ollu ihan tosihätäki![]()
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Maailman turuilla pyöriessä ja asuessa on tullut huomattua, että Ruotsia lukuunottamatta luonnosta tuppaa aina puuttumaan jotain ja ne on järvet. Kun löytää muuten vallan upeita paikkoja, niin se vesi usein puuttuu ja sekös härmäläistä harmittaa, joki ei aja (ainakaan minulle) samaa asiaa ja merenrantaa ei aina ole tarjolla. Toisaalta, suomalainen luonnonkatastrofi nimeltä ilmasto pitää huolen siitä, ettei minua siellä juurikaan talvella näe. On turhan pitkä näin vaihtolämpöiselle, vaan kesä (niinä vuosina, kun se sinne saapuu) on kyllä ihan omaa luokkaansa.(Jenni @ Touko. 30 2006,10:47) kirjoitti
(ArcticEli @ Touko. 30 2006,13:38) kirjoitti
*Hmm, mitäköhän kummaa tästäkin aiheesta on juteltu... joskus jossain Hailuodon suunnalla, olettaisin... Sillä onhan aivan päivänselvää, että naiset ovat monessa suhteessa miehiä älykkääm... hups, nyt meinasi lipsahtaa. Tarkoitan tietenkin: miehiä kauniimpia, ja eri tavalla älykkäitä. Ainakin sillä tavalla älykkäitä, että osaavat pissiä istuvaltaan ja silloin kun on pissimisen aika eivätkä milloin tahansa. Eikä naisilla ehkä ole yhtä suurta tarvetta merkkailla reviiriään ympäriinsä ja kuopia tassuilla maataan hajujälkiä jättäen. (Myös minulla on tällaisia taipumuksia joskus esiintynyt kun olen koirien kanssa saanut viettää aikaa vaikka, krhm, minulla on sentään verrattain tummat hiukset...)
Tästä on hyvä jatkaa Hankalassa Jussina, ja niin me epäilemättä tulemme jatkamaankin. *
(Pitää muistaa ostaa niitä paprika-TUCeja. Ja oliiveja.)
ZZR 1200
Ja Haaparannan kaljaa ;)
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Voi voi!
Ei ollu Jenni Jennin kioskilla vaikka Savosta Juuan kautta Joensuuhun ja Kuopioon takaisin kurvailin tänään päiväsellä.. Tai oikeastaan se taisi jo olla kyllä alkuiltaa. Eikä siinä kioskilla tietty ollu kyllä mopojakaan parkissa - ei tietenkään kun et Jenni ollut töissä. Mutta kyllä sitä pitää vapaatakin olla, eikös niin? Joko olit Jenni mopokaupoilla koetulevaa ikiomaa? Vaikka et sitä tässä julkisesti tunnustaisikaan
![]()
Makaroonimopo, Harmi, en tosiaan ollut siellä! Olin vapaalla, olin eräretken tulilla koirani kanssa. Kuunneltiin käkeä, katseltiin kuikkia, paistettiin makkaraa ja nautittiin. Tänään ja huomenna menen iltaan, mutta siellä on melko huono ilma, joten en suuremmin odota ketään.
Naiseus ja mieheys: tuossa juuri eilen juttelin Peter Frantzenin kanssa naiseudesta. Onhan hänen vaimonsa todellinen nainen. Kun keskustelimme peniskauteudestani sanoi hän, että älä huijjaa Jenni itseäsi, vaan myönnä se mitä olet ja mitä se merkitsee. Noh, en saanut oikestaan mitään sen selvempää esille, sillä hän sanoi sen niin tähdentävästi että säikähdin, ja jäin vain nyökkäämään, sitten juttelimme muusta. Mitä minä sitten olisin? En tiedä. Mutta jos minulta vain kysytään, ei naiseus ja mieheys ole ollenkaan niin yksioikoinen juttu kun kulttuuri koittaa kontekstualisoida. Ainut opas on ihminen itse itsensä sielunsa aavoilla. Olen pystynyt tekemään joitakin fyysisiä asioita paremmin kuin miehet, ja useissa asioissa ollut huonompi kuin naiset. Vain nöyränä voin tietäni kulkea, ja kummastella tätä kuulumattomuuttani mihinkään. (en ole bi, enkä le) Tiedättehän aikidon? Siellä jokainen on valkoisessa asussa ilman minkään kulttuurin merkkiä matkassaan, kaikki sormukset ja korut tulee jättää tatamin ulkopuolelle. Aikidossa ei ole sukupuolella mitään merkitystä, se ei näy missään: nainen ja mies ovat täsmälleen yhtä hyviä. Ainut mikä aikidossa merkitsee, on oma sisäinen taistelu. Siellä ei ole asemalla eikä millään tittelillä merkitystä. Jos Presidentti Halonen tulisi aikidoon tatamille, ja olisi minun nage, tulisin minä häntä kohden atemilla siinä kuin ketä muuta tahansa. Vain se hetki jännitteineen merkitsee, tilan ulottuvuudet. Näin minä uskon muutenkin, vain hetki ja tilan ulottuvuudet merkitsevät, ei mikään muu.
~Jenni Elina
Tuossa on paljon asiaa. Hetkessä, ja niiden mukaan eläminen olisi hieno asia. Nyky yhteiskunta tosin tekee vaatimuksineen ja paineineen sen lähes mahdottomaksi. Miksi edes yrittää tehdä itselleen suunniteltua elämää 20v eteenpäin, kun jo seuraavan kulman takana voi odottaa jotain, mikä voi muuttaa elämän.
Mihinkään kuulumattomuuden tunnetta olen miettinyt usein. Olisi todella hienoa ilmaista ajatukseni, mutta koska en ole mikään suuri ajattelija, niiden esilletuominen edes hitusenkaan järkevässä muodossa on sula mahdottomuus- VARSINKIN näin avarassa ryhmässä.
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Juhannuksena tulloo Loorti Laululavalle, jonka äärellä teen kioskissa töitä. Käykeehän kahtomassa, ja ajakee ohi, ehkenpä tervehtimässäkin.
Siellä olen siis juhannuksen kiinni. Ilosaarirokin aikaan olen sitten Hesassa Ursan kokouksessa, joten silloin ei kannata käydä katsomassa.
Nyt muuten saattaa olla viimeinen kesä kun olen kioskissa töissä.
SABER, kuten jo sanoin, on sinulla ihan viisaan ihmisen ajatukset kirjaimiesi kantajana. Älä turhaan niitä häpeä, mutta jos et tunne kotoisaksi täällä kirjoittaa, en siitä ollenkaan syytä enkä muuta vaadi. Kunhan vain tiedät, sitten kun jollekin ihmiselle kirjoitat, että ihan kauniisti ne sanat sieltä tulevat, sinulla ei ole mitään syytä huoleen sen suhteen.
Jep, minä taasen, miten tämän nyt sanoisin, sain häädön eräistä melko vaikutusvaltaisista bileistä "häiritsevänä tekijänä". Tunnen oloni verrattain epävarmaksi, joten en tiedä, menikö rohkeuteni sen siliän tien. Annoin ehkä joitakin syitä heille - hehheh - tuota, kännissä ollessani, mutta ei se silti ole omiaan nostamaan itsetuntoani. Ujo ja herkkä kun olen. Mutta aika näyttää, niin kuin kaikissa suhteissa, miten käy, jäänkö minä tänne vai katoanko häpeäni kanssa. Katsellaan, nauttikaa te sillä välin kesästä ja sen semmottiis.
~Jenni Elina
Taas kovaa asiaa Jenniltä. Sukupuoli on vaikea määritellä yksiselitteisesti. Tämä on tilanne varsinkin sielutieteissä, mutta myös biologian puolelta löytyy rajatapauksia, joskin ne ovat (onneksi...) hyvin harvinaisia.(Jenni @ Kesä. 01 2006,11:11) kirjoitti
Aiheesta on kirjoitettu paljon, mm. Risto Ahti, sekä viisaasti että kauniisti. Eräs lempilainauksistani on kuitenkin akateemikko Paavo Haavikolta. En muista sanatarkasti, mutta jotenkin tähän tapaan:
"Mikä on miehen ja naisen ero?"
"Mies on alasti silloin kun hänellä ei ole vaatteita. Nainen on AINA alasti - vaatteidensa SISÄLLÄ!"
*
*
![]()
ZZR 1200
Jos mies tuntee olevansa nainen, saadaanko me "normaalit ihmiset" pilkata häntä? Jos nainen tuntee olevansa mies, saa hän olla vähän vapaammin tuntemuksensa kanssa.
Olen jyrkästi sitä vastaan, että kenellekään nauretaan tässä maailmassa pilkkaavasti. Ehkä joskus tekisi mieli nauraa Nykäselle, mutta toisaalta hänen elämänsä on johdannainen melko ahdistavasta elämästä, jonka me naurajat olemme hänelle lahjoittaneet. Comsii comsaa, what goes around comes around, ympär mennään yhteen tullaan.
Kioskilla käy silloin tällöin parimetrinen mies, joka pukeutuu naiseksi. Hänestä näkyy seksuaalinen geneettinen perimä kyllä, mutta hänen sielunsa on päivänselkeästi naisen, eikä minulla kävisi mielessäkään nauraa tälle; tiedän mitä tuskaa hän joutuu kokemaan kokonsa puolesta muiden ihmisten taholta, mitä rohkeutta vaatii olla itselleen rehellinen. Kuka meistä pystyy siihen? Olemme rehellisiä sen muotin mukaan mitä meille sallitaan, mikä on luvallista. Onko se rehellisyyttä?
Minun mielestä ei. Juttelin tuossa Irinan kanssa vaihteeksi, ja hänestä huokuu Naiseus Mitä se sitten lie, mutta kyllä minä sen tunsin ja sitä kunnioitan.
Ripley, Veljeni, sinä tiedät ja näet enemmän tämän asian tiimoilta kuin minä, minä olen ehkä kivullani itseni sokeuttanut. Salli siis nämä tökeröt sanani, jotka eivät kyenneet vastaamaan sanojasi alkuunkaan.
Korvien lätkettä päivääsi![]()
~Jenni Elina
Niin. Erilaisuus on sen erilaisen kannalta usein hyvin traumaattista. Oli se erilaisuus sitten mitä tahansa. Sulautumalla harmaaseen massaan on yksilö elämänsä varjellut. Kätkemällä ajatuksensa, tunteensa, temperamenttinsa, voi elää tuskissaan rauhassa pilkalta.
Laulamalla massan lauluja, olemalla sofistikoidusti salonkikelpoinen, tulee hyväksytyksi. Näin varjelee itseään häpeältä. Ja ei aiheuta ympäristölleen vaivautuneisuutta.
Ei suomalainen saa olla erilainen. Meillä on lintukoto, joka on hygieeninen. "Kuuluu" elää ja ilmaista itseään jonkun tarkkaan määrittelemien kulloistenkin sääntöjen mukaisesti.
Vain vahvalla itsetunnolla, itsensä hyväksymisellä, pystyy yksilö kohtaamaan tämän yhteiskunnan kurinalaisuuden.
Monissa muissa kulttuureissa erilaisuus on värikästä, kaikissa sateenkaaren sävyissä sallittua. Niissä kulttuureissa yksilön on helppo hengittää.
Mutta vaihtaisinko tämän oman mansikkamaani johonkin toiseen?
En. Mutta sanon: rakkautta kaikki minua kohtaan tässä maassa,
isieni maassa, minua kohtaan osoittavat. Välittävät ja kokevat: olet mikä olet, kyllä Sinussakin jotain on, kun kerran olet.
Jaahah, olisko jo aika herätellä Jenni-ajoja taasen? Mites olis vaikka torstai-iltainen ajo Ahvenisen kioskille **?
Samaiselle kioskille voisi sopia myös juhannusaaton kahvit? Kas kun satun itse olemaan silloin Kontiolahti-Juuka -rajamailla kesäasunnolla, niin siitäpä voisin muutaman pyörän letkan aattokahveille Ahveniselle houkutella. Hyvissä ajoin päivällä toki, sillä iltamissahan sitä pitää sitten jo olla juhannussaunassa lemmentaikoja tekemässä
Jeah!
Lauantaina tuli hävittäjäkoneen lailla joukko harrikoita kioskin eteen. Siellä oli isoja äijiä, jotka tervehti minua iloisesti nimellä. Yksi pyysi minua tyyppäämään "mopoaan" kioskin edessä... jostain syystä yksikään asiakas ei tullut sillä hetkellä kioskille. Karuimman näköinen äijä sanoi, että oli ollut eilen naistentansseissa, kaksi oli tullut hakemaan: portsari ja poliisi. Sitten he jatkoivat matkaa, sydämeni jäi värisemään. Eilen kävin sitten saamassa kunnon kyytiä, vedettiin kaarteissa 140. Mahtava ilma, mahtava keli, mahtavat maisemat, mahtava kyytiUhh, on se hienoa!
Ja kaunista, ajakaa vain ihmiset edelleenkin siitä kioskin ohi hitaasti, se on aina puhdas nautinto!
Cat,![]()
~Jenni Elina
Torstai sopii mainiosti, onkos lähtö taasen siitä Ärrältä ja mihin aikaan illasta? Meikäläinen kärvistelee töissä luultavsti jonnekin neljään asti.
<br /><br type="_moz" />
17:00 käy mulle.(-Cat- @ Kesä. 13 2006,08:07) kirjoitti
<br /><br type="_moz" />
Sovitaan sitten alustavasti klo 17.
Ei muuta kuin mukaan ja matkaan vaan kaikki!