Eli oireilee seuraavasti. Kun lähtee antamaan kaasua ripeästi varsinkin pienillä kierroksilla, niin joskus kone sakkaa/tukehtuu ja pahimmillaan sammuu. Tätä ei tapahdu koko aikaa tosin identtisiä koeolosuhteita on vaikea saada aikaan. Kone on lämmin joten siitä tämä ei johdu. Pyörä on ollut mulla varsin lyhyen aikaa ja se on vakiokuntoinen ainakin päällisin puolin ja kunnolla huollettu.
Omia tositieteellisiä teorioita:
- Roskia tankissa/kaasareissa
- Pyörässä on ollut tehoputki/vaimennin ja se on säädetty liian rikkaalle vakioputkeen nähden
- Ryyppy ei mene kokonaan pois päältä
Osaako kukaan neuvoa ongelman etsimisen suhteen? Mikä voi aiheuttaa ko. käytöstä? Rahtaanko takaisin liikkeeseen?
Jos edellinen omistaja sattuu lukemaan tämän, niin otatko yhteyttä taustatietoja varten. Rekkari BF-176.
Jos todella mahdollista, vie liikkeeseen. Veikkauksesi vaikuttavat fiksuilta, mutta mistä päättelet, että se on hyvin huollettu?
Happihan siltä taitaa loppua, eli missä kunnossa ilmansuodattimet? Se taas ei kertoisi huollosta, eikä se seossuhteen säätökään, jos siinä todella on ollut tehoputki.
Kun en todella tunne tota pyörää, lopetan veikkailun tähän.
... jotain piti muistaa
Mulla taisi viime keväänä kun ajokautta aloittelin tehdä sama pyörä (636 A-malli) vastaavaa. Tämä ilmeni siinä tapuksessa että ajoin jonkun aikaa pikkukaasulla ja sen jälkeen painoin ns. lurtan pohjaan. Sakkasi aluksi, taisi sammuakkin kerran, mutta sitten lähdettiin. Ongelma poistui kuitenkin kevään edetessä, uskon sen johtuvan kylmästä säästä tms.
Joo.. tänään tosiaan sammusi motarille kun olin loppupäähän hidastanut ja sitten jono lähtikin liikkeelle, eli oli hiukka kierroksia ja sitten piti antaa lisää hönkää. "öhhhhh -- töks". Tosi kivaa. Keli tosiaan on kostea ja kylmä. Kun sitten siinä motarin laidalla kierrätin koko alueen pari kertaa läpi niin kulki sitten kiltisti loppumatkan.
Liike ottaa mopottimen ensi viikolla sisään ja nyt sitten ajelen lisää ja koitan hakea säännönmukaista esiintymistä joissain olosuhteissa.
Tuosta huollosta sen verran että huollettu on ajallaan ja liikkeessä, siitä miten sitä on välissä pidetty ei tietenkään voi sanoa, mutta siistin oloinen on muuten..
Omassa zetorissa ilmeni hieman samanlaisia oireita kylmällä ja kostealla. Hörppy masinolia helpotti.(Wen74 @ Huhti. 20 2006,10:10) kirjoitti
olitko turunväylällä siinä 60rajoituksen kohdilla.olin menossa duuniin ja joku siinä kawan kanssa sahaili ja aika mustaa savua tuppas.meinasin pysähtyä jeesailemaan mutta olin jo myöhässä ja vähän oli huono paikka pysähtyy autolla.no onneks pääsit jatkamaan(Wen74 @ Huhti. 20 2006,10:10) kirjoitti
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Heh, minäpä hyvinkin(Salmon @ Huhti. 20 2006,10:48) kirjoitti
Duuniin matkalla. Se musta savu saattoi myös tulla kypärän sisältä.. Sain pyörän käyntiin ilman mitään ropleemia kyllä ja likkeellekin kun ystävällinen kotilokuski antoi tietä. Kiitos siitä hänelle.
Kaasarit jäätyvät? Masinolia tankkiin.(Wen74 @ Huhti. 20 2006,10:10) kirjoitti
Jaa, eivätpäs taidakaan jäätyä. Katselin juuri korjausmanuaalista, että kaasuttimet ovat lämmitetyt. Ei ole vaimon pyörässä ikinä ollut moista vikaa, niin en ollut edes katsonut ovatko ne lämmitetyt vai ei, mutta näkyvätpä olevan...(Turdus merula @ Huhti. 20 2006,11:49) kirjoitti
Vettä tankissa ja pisara suuttimiin silloin tällöin? Siihenkin voi Masinol auttaa. Throttle position sensor kulunut, tai liittimet hapettuneet? Fuel cut-off venttiili jumittaa, liittimet? Imusarjat vuotavat talven jäljiltä? Paskaiset kaasuttimet talvisäilytyksen jäljiltä?