Katso äänestykset tulokset: Monellako sormella jarrutat? -

Äänestäjät
1100. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Yhdellä

    56 5,09%
  • Kahdella

    573 52,09%
  • Kolmella

    171 15,55%
  • Neljällä

    300 27,27%
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 219:sta
  1. #91
    Mullon kummallinen tapa jarruttaa keskisormella ja nimettömällä. Ne on siis siinä päällä aina, eipä tartte kuin koukistaa. (sama koskee kytkintä) Moottorijarrutus tosin yleensä hoitaa hommat ja siihen lisäksi takajarrua ainakin valon verran. Sen jonkun kerran kun on ollut oikeasti jarrutuksen paikka, niin koko käsi on tarrannut jarrukahvaan.
    --
    " Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
  2. #92
    Kahdella. Kerran tai pari on tullut vähän kiire jarrutella, silloin ei ehtinyt sormia laskemaan, alle viidellä kuitenkin. *



    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  3. #93
    kax sormee riittää
    - Ducati - ainoa oikea jyrskytin
  4. #94
    2

    Joissain pyörissä ei kaks tahdo olla tarpeeksi riittävään voiman tuottoon. Ducatissa ei ole tätä ongelmaa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #95
    Alkuun tuli käytettyä kaikki sormia. Jossain vaiheessa huomasin isommin asiaa miettimättä siirtyneeni nykyiseen tyyliin eli käyttämään etu- ja keskisormea.
    R1 -07
    SV 1000 S -03
  6. #96
    En tiedä joko joku ehti viisastelemaan, mutta mä jarrutan pääasiassa jarruilla, joskus kengänpohjilla. Sormilla oon joskus jarruttanu ku oon meinannu katolta liukua alas. Siinäki meinaa jo lähtä nahat sormista, joten jos mopoa yrittäs jarruttaa sormilla, niin varmasti tekis kipeetä Kahvaa painan tilanteen mukaan 1-4 sormisesti.



  7. #97
    Nykyisessä pyörässä on sen verran hyvät jarrut, että keskisormi kahvalla riittää. Radalla lähtee jarruissa tarvittaessa(?) perä irti eli kovempaa puristusta en ole ainakaan vielä keksinyt tarvitsevani.
    .
  8. #98
    Normiliikenteessä yhdellä, tiukassapaikassa valoihin kahdella ja sitte jos jotai endoja tekee tai pitää oikeesti saada tosinopeesti pysähtymään niin löytyy 3 sormea. Pikkusormi vaa hengailee siellä tyhjänpanttina.
    Hirvee ninjapomperi
  9. #99
    Joskus motoristisurvivalissa neuvoivat että aina kaikilla neljällä ja se oli mielestäni hyvä opetus, jos tulee pikatilanne niin ei jää voimasta kiinni
    Harley-Davidson
    Road King Classic
    SE120R Engine
  10. #100
    Lainaa (jty @ Heinä. 06 2006,22:22) kirjoitti
    Joskus motoristisurvivalissa neuvoivat että aina kaikilla neljällä ja se oli mielestäni hyvä opetus, jos tulee pikatilanne niin ei jää voimasta kiinni
    Riippuu kovasti mieltymyksistä, ajotyylistä, maastosta ja muistakin olosuhteista. Neljällä sormella jarruttaessa ote tangosta on aikalailla heikko, jolloin saattaa mopo lähtä käsistä mikäli renkaaseen osuu joku kivi tai irronnut auton osa tms. Nykypyörissä riittää 2 sormea perän nostamiseen maasta, joten sanoisin neljän sormen olevan liioitelua, jonka huonot puolet peittoavat hyvät. Hyvänä puolena parempi kontrolli jarruun.
  11. #101
    maza
    Jarruremontin jälkeen riittää taas kaks.
  12. #102
    kyllä tulee neljää sormee käytettyä...
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  13. #103
    Kahdella yleensä. Joskus vain yhdellä ja tarvittaessa neljällä.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  14. #104
    Kahdella yleensä...paitsi jos on "ups,oho!"-tilanne ni kai sitä useampi taitaa olla käytössä,mutten oo kerenny laskee montako..
    CBR 600f -05

    Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
  15. #105
    4-lla.
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  16. #106
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 20 2006,19:51) kirjoitti
    ....siis eihän tämmöseen voi mitään äänestää !
    Mietin juuri tuota samaa kun rämmin vastauksia läpi

    Mutta yleensä yhdellä, jos tulee perä vastaan liian nopeasti niin sitten kolmella. Liikennevaloissa tulee myös töppöset iskettyä maahan jarruksi (ei tosin taida auttaa hirveesti) .
    - Vain hitailla on kiire -
  17. #107
    Neljällä, jostain syystä. Jarrut on hyvät, mutta... kai mä oon tottunu
  18. #108
    etu- ja keskisormea käyttämällä ei lukitse sitä etusta nii helposti mut saa silti iha riittävän jallutehon
  19. #109
    2-4 sormella, joten keskiarvoksi 3
    <span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
  20. #110
    Juu kahella kans tulee jarruteltua ku kevyemmin tarvii jarruttaa.. Mut kyllä sitte neljä sormee on kaffalla ku äkänen paikka tulee
  21. #111
    Lainaa (N_Angel @ Syys. 09 2006,19:02) kirjoitti
    Juu kahella kans tulee jarruteltua ku kevyemmin tarvii jarruttaa.. Mut kyllä sitte neljä sormee on kaffalla ku äkänen paikka tulee *
    JEP !
    Indian Scout

    Annen Lasipuoti
  22. #112
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Kahtahan sitä yleensä käyttelee jarrulla.. mut sillo neljä ku rupee endoa tekee tai tulee sinihaalariset miehet vastaan
  23. #113
    Laitoin kolomosen ku jarruttelen välillä kahdella ja välillä neljällä, mut joskus myös kolomella. Yleensä en jarruttele.
    ZZR 1100 Myyty!
    CBR 600 Myyty!

    watch it dude ! ! !
  24. #114
    JARRUTTAESSA neljä. Hiljentäessä 1-4.
    Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita
  25. #115
    Kyllä yksi riittää hyvin...ja sitäpaitsi aina kahvalla.
    -- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
  26. #116
    Riippuu aivan ajokin kahvasta (esim. katkennut tai muuten lyhyt) ja tilanteesta. hidastellessa kahdella (jotka ovat useimmiten ainakahvalla) tai kolmella, mutta kunnon pysäytyksessä kaikilla neljällä. Pelleillessä viidellä.
  27. #117
    ... paitsi peukulla ...
    Kopukka

    Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
  28. #118
    neljällä fingulla
    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
  29. #119
    Lainaa (Rodukka @ Touko. 25 2006,16:15) kirjoitti
    Lainaa (OULA @ Huhti. 20 2006,21:59) kirjoitti
    EAK-koulutuksessa sain kovasti palautetta ko vain kahella sormella jarrutin
    pitäs aina olla koko tumppu kahvalla kuulemma
    mut jos kaarteessakii joutuu jarruttaan niin huterampi olo on mul ainaskii jos *osa sormista eijoo kaasukahvassa kii
    Olin ite vähä aika sitten EAK:ssa ja kahden sormen tekniikasta yritän nyt opetella pois: Kun testattiin tehokkaita jarrutuksia, niin vanhasta tottumuksesta käytin pariin kertaan kahta sormea - kouluttajat sanoi 'hyihyituhmatyhmä' jolloin vaihdoin neljälle (aivojen vääntäessä vastaan) ja kas vain: Jarrutusmatka lyheni kolmasosalla * JÄRKYTTÄVÄ ero!
    Oliko se sama koulutus jossa kerrotaan kuinka moottoripyörällä jarrutetaan tehokkaasti takajarrua hyväksi käyttäen? Jos kahdelle sormella pystyy tarvittaessa jarruttaa takapyörän ilmaan +200 nopeuksista niin tarvitaanko jarruvoiman lisäämiseen lisää sormia? Yhtä tarpeellista varmaan kuin jarrutella ilmassa olevaa takarengasta.
  30.  
  31. #120
Sivu: 4 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen