Yhdellä
Kahdella
Kolmella
Neljällä
Mullon kummallinen tapa jarruttaa keskisormella ja nimettömällä. Ne on siis siinä päällä aina, eipä tartte kuin koukistaa. (sama koskee kytkintä) Moottorijarrutus tosin yleensä hoitaa hommat ja siihen lisäksi takajarrua ainakin valon verran. Sen jonkun kerran kun on ollut oikeasti jarrutuksen paikka, niin koko käsi on tarrannut jarrukahvaan.
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Kahdella. Kerran tai pari on tullut vähän kiire jarrutella, silloin ei ehtinyt sormia laskemaan, alle viidellä kuitenkin. *
Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
2
Joissain pyörissä ei kaks tahdo olla tarpeeksi riittävään voiman tuottoon. Ducatissa ei ole tätä ongelmaa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Alkuun tuli käytettyä kaikki sormia. Jossain vaiheessa huomasin isommin asiaa miettimättä siirtyneeni nykyiseen tyyliin eli käyttämään etu- ja keskisormea.
R1 -07
SV 1000 S -03
En tiedä joko joku ehti viisastelemaan, mutta mä jarrutan pääasiassa jarruilla, joskus kengänpohjilla. Sormilla oon joskus jarruttanu ku oon meinannu katolta liukua alas. Siinäki meinaa jo lähtä nahat sormista, joten jos mopoa yrittäs jarruttaa sormilla, niin varmasti tekis kipeetäKahvaa painan tilanteen mukaan 1-4 sormisesti.
Nykyisessä pyörässä on sen verran hyvät jarrut, että keskisormi kahvalla riittää. Radalla lähtee jarruissa tarvittaessa(?) perä irti eli kovempaa puristusta en ole ainakaan vielä keksinyt tarvitsevani.
.
Normiliikenteessä yhdellä, tiukassapaikassa valoihin kahdella ja sitte jos jotai endoja tekee tai pitää oikeesti saada tosinopeesti pysähtymään niin löytyy 3 sormea. Pikkusormi vaa hengailee siellä tyhjänpanttina.
Hirvee ninjapomperi
Joskus motoristisurvivalissa neuvoivat että aina kaikilla neljällä ja se oli mielestäni hyvä opetus, jos tulee pikatilanne niin ei jää voimasta kiinni
Harley-Davidson
Road King Classic
SE120R Engine
Riippuu kovasti mieltymyksistä, ajotyylistä, maastosta ja muistakin olosuhteista. Neljällä sormella jarruttaessa ote tangosta on aikalailla heikko, jolloin saattaa mopo lähtä käsistä mikäli renkaaseen osuu joku kivi tai irronnut auton osa tms. Nykypyörissä riittää 2 sormea perän nostamiseen maasta, joten sanoisin neljän sormen olevan liioitelua, jonka huonot puolet peittoavat hyvät. Hyvänä puolena parempi kontrolli jarruun.(jty @ Heinä. 06 2006,22:22) kirjoitti
Jarruremontin jälkeen riittää taas kaks.
kyllä tulee neljää sormee käytettyä...
CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
http://www.hondariders.fi
Kahdella yleensä. Joskus vain yhdellä ja tarvittaessa neljällä.![]()
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
Kahdella yleensä...paitsi jos on "ups,oho!"-tilanne ni kai sitä useampi taitaa olla käytössä,mutten oo kerenny laskee montako..![]()
CBR 600f -05
Jos siihen ei kuole niin kyllä se ainaki sattuu ihan p*keleesti!
4-lla.
"Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
----------------------------------------------------------------------------------
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
Mietin juuri tuota samaa kun rämmin vastauksia läpi(mchuurre @ Huhti. 20 2006,19:51) kirjoitti
Mutta yleensä yhdellä, jos tulee perä vastaan liian nopeasti niin sitten kolmella. Liikennevaloissa tulee myös töppöset iskettyä maahan jarruksi (ei tosin taida auttaa hirveesti).
- Vain hitailla on kiire -
Neljällä, jostain syystä. Jarrut on hyvät, mutta... kai mä oon tottunu![]()
etu- ja keskisormea käyttämällä ei lukitse sitä etusta nii helposti mut saa silti iha riittävän jallutehon![]()
Juu kahella kans tulee jarruteltua ku kevyemmin tarvii jarruttaa.. Mut kyllä sitte neljä sormee on kaffalla ku äkänen paikka tulee![]()
JEP !(N_Angel @ Syys. 09 2006,19:02) kirjoitti
Kahtahan sitä yleensä käyttelee jarrulla.. mut sillo neljä ku rupee endoa tekee tai tulee sinihaalariset miehet vastaan![]()
Laitoin kolomosen ku jarruttelen välillä kahdella ja välillä neljällä, mut joskus myös kolomella. Yleensä en jarruttele.
![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
JARRUTTAESSA neljä. Hiljentäessä 1-4.![]()
Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita
Kyllä yksi riittää hyvin...ja sitäpaitsi aina kahvalla.
-- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
Riippuu aivan ajokin kahvasta (esim. katkennut tai muuten lyhyt) ja tilanteesta. hidastellessa kahdella (jotka ovat useimmiten ainakahvalla) tai kolmella, mutta kunnon pysäytyksessä kaikilla neljällä. Pelleillessä viidellä.![]()
... paitsi peukulla ...
Kopukka
Apu tulee ylhäältä, mutta onko siitä enää apua ...
Oliko se sama koulutus jossa kerrotaan kuinka moottoripyörällä jarrutetaan tehokkaasti takajarrua hyväksi käyttäen? Jos kahdelle sormella pystyy tarvittaessa jarruttaa takapyörän ilmaan +200 nopeuksista niin tarvitaanko jarruvoiman lisäämiseen lisää sormia? Yhtä tarpeellista varmaan kuin jarrutella ilmassa olevaa takarengasta.(Rodukka @ Touko. 25 2006,16:15) kirjoitti