Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
    Tuli näin sopivasti ennen ajokauden alkua huomattua, että kykimen työsylinteri (siitä eturattaan vieressä) päästää kytkinnestettä hieman pihalle. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa ongelmaa? Saako korjattua muuten kun vaihtamalla koko työsylinterin? Ja jos joku tietää mitä tuollaisen korjaus maksaa?
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
    Riippuu vuosimallista. 2000 asti on kytkimen työsylinteriin saatavilla sisäosia. 2001 työsylinteri muuttui ja siihen ei ole saatavilla erikseen osia.
    Eli kerrankin jotain iloa siitä et on vanha pyörä . Mulla on vuosimallia 2000. Miten vaikea se on vaihtaa, ja tarviiko jotain erikoistyökaluja?
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
    Tuli vaan mieleen että eikös tuohon saa jostain myös erillisiä työsylintereitä, ainakin jossain saksansivustolla olin jonkun performance-osan näkevinäni, siis ei mikään tavallinen tarvikeosa. Hintakaan ei päätä huimannut. Pitänee yrittää etsiä se sivu jostain.
    Palataanpas tähän asiaan.

Mulla siis sama ongelma. Piti talvella laittaa kuntoon, mutta pääsi unohtumaan. Tottuneena Ducatistina kun ajan sen talven alussa talliin, ja otan keväällä ulos eikä tullut mieleenkään mikään huoltotoimenpide (kun eihän nää tarvi kun ajoa). No joo, starttasin koneen sunnuntaina ja lähdin parin sadan metrin koeajolenkille ja tuli heti pihassa mieleen koko juttu.

Mullakin kadottaa nestettä kytkimeltä juuri kiusallisen paljon. Varaosakirjasta jo totesin, että kokonaisena osana uutta tarjotaan. En avannut pakettia (kun ei ole pyörä kotona), joten en osaa sanoa tarkemmin mistä vuotaa. Työsylinteristä kuitenkin, sen huomasin viime vuonna.

Onko kellään perstuntumaa, että saako sitä purettua vai täytyykö alkaa harkitsemaan uutta? Jos uutta, niin ehdotuksia otan mielelläni vastaan.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    äkkiä vaan tuntuis että stefat menny huonoks.
    SS 620i.e
    Lainaa (jjm @ Maalis. 26 2007,22:05) kirjoitti
    Onko kellään perstuntumaa, että saako sitä purettua vai täytyykö alkaa harkitsemaan uutta? Jos uutta, niin ehdotuksia otan mielelläni vastaan.
    Purkamisesta ei kokemusta, mutta mulla on yksi ylimääräinen originaali, toimiva malli, ei ainakaan viimekesänä vuotanut yhtään; vaihdoin tilalle MPL-tuning:in osan.

ota yhteys YV:llä, jos kiinnostaa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Löytyy näköjään korjaussarja.
    Sopivuus ? Kannattaa tiedustella myyjältä.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    Mulla vuoto loppui 900ss:n sylinterissä, kun hioin vesihiomapaperilla naarmuja pienemmiksi. Sinne pääsee hiekka ja sopivasti jyvä väliin jäädessä vetää naarmun sylinteriin. Jos tiiviste on ehjä hionta riittää kyllä.
    750SS,900SS,749,998,S4
    Kiitos tiedoista kaikille! En ole tosiaan edes kunnolla tarkastanut työsylinteriä, ja juuri ajanpuutteen vuoksi täältä ekana kysyinkin.

Lainaa (vtwin @ Maalis. 27 2007,08:46) kirjoitti
    Purkamisesta ei kokemusta, mutta mulla on yksi ylimääräinen originaali, toimiva malli, ei ainakaan viimekesänä vuotanut yhtään; vaihdoin tilalle MPL-tuning:in osan.

ota yhteys YV:llä, jos kiinnostaa.
    No kiinnostaa, laitan myöhemmin viestiä.

Lainaa (IlDuce @ Maalis. 27 2007,11:24) kirjoitti
    Löytyy näköjään korjaussarja.
    Sopivuus ? Kannattaa tiedustella myyjältä.
    Saksaa en osaa kuin todella huonosti, mutta eikös tuo ole nimenomaan siihen vanhempaan, purettavaan malliin?
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Kyselin just korjaussarjaa Hailacilta samaan vikaan. Pari tippaa oli talvella vuotanut ulospäin ja ilmauksen jälkeen taas toimi hyvin.

Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista. Itselläni on -01 mutta silti vanhalla sylinterillä.
    Vanhaan sylinteriin saa kumisarjan. Hintaa en kysynyt.
    Mutta jos on uusi niin se pitää heittää jokeen ja ostaa uusi. Satanen ei kuulemma riitä.
    Lainaa (Arto @ Maalis. 27 2007,23:52) kirjoitti
    *snap*
    Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista. Itselläni on -01 mutta silti vanhalla sylinterillä.
    *snip*
    Jos on -01 malli niin se on silti voinut lähteä aiemmin tehtaalta. Itselläni on loppukesästä -02 ostettu pyörä (eli "-02 malli") ja sarjanumeron mukaan tehty tehtaalla -01.

Tuo vtwinin mainitsema MPL-tuningin osa näytti asialliselta ja sekin voisi olla vaihtoehto.
    -prof. Mark Griffiths
    MPL:n sivuilla taitaa hinta olla reilusti yli satasen, ebay.de:stä säkällä voi saada tosi halvalla.. itse lähestyin muistaakseni ebay:n kautta ja kysyin 'sofort kaufen' hintaa ja se oli jossain 90 euron nurkilla + postikulut. Kannattaa kysyä.
    Lainaa (Arto @ Maalis. 27 2007,23:52) kirjoitti
    Hailacilla neuvo että uuden ja vanhan mallisen kytkimen työsylinterin erottaa siitä, että vanha on tasapaksu mutta uudenpi on leveämpi siitä päästä mikä on kauenpana moottorista.
    Käyhän se tunnistaminen noinkin. Mielestäni selkeämpi ohje on, että mikäli työsylinterin ulkopäässä on 12-koloinen mutteri, niin kyseessä on uusi malli. Mikäli pääty on umpinainen, niin kyseessä on vanhempi malli. Umpinaisessa päädyssä on Ducati-logo paitsi niissä vanhemmissa malleissa, joissa letku menee päätyyn eikä sylinterin päälle.
    ^ ja kuva vielä havainnollistamaan:

tämännäköinen on se uusi, selaa alaspäin.
    http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=18960

/edit: korjasin linkkiä

STM on ainaskin valmistanut nättiä orjasylinteriä, johon kuulemma saa sisuskaluja varaosina.... Ja ON NÄTTI
    Lainaa (Finnpaso @ Maalis. 28 2007,15:13) kirjoitti
    STM on ainaskin valmistanut nättiä orjasylinteriä, johon kuulemma saa sisuskaluja varaosina.... Ja ON NÄTTI *
    STM Orjasylinteri
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
    STM:n sivuilta ei oikein nähnyt kunnolla kuvaa, mutta näytti aika lailla samanlaiselta, mitä Kämnalla on myynnissä.

Vielä varmistuskysymys: Meneekö vanhan- ja uudenmallinen päikseen toistensa tilalle? Luulen siis että menee, mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Täytyy kyllä varmaan ostaa vielä lopulta tuollainen bling-virimalli, ihan vaan kun on niin nätisti koneistettu... (Kasvattiko tämä nyt riittävästi tyypillistä Ducatisti-stereotypiaa?)

edit: On se STM kuva sittenkin ihan hyvä:
    Linkki kuvaan

edit2: Tässä siis se Kämnan ihan nätti malli:
    Kämna

-prof. Mark Griffiths
    Ainakin sen MPL:n mukana tulee semmonen palikka, jolla se saadaan toimimaan vanhoissa. Ilmeisesti kytkinakseli on eripituinen?

Seuraavaksi voitkin sitten alkaa katselemaan koneistettuja jalkatappeja ja kytkin- ja jarrukahvoja, kaiken hiilikuidun lisäksi..
    Juu se kytkin-irrotus-akseli on erimittainen uuden- ja vanhanmallisella sylinterillä.

Eli jos kävi mielessä että laittaa vanhanmallisen korjattavan sylinterin uudenmallisen tilalle pitää se akselikin antipäivittää.

arto
    Akselin pituutta koitinkin jo selvittää varaosakirjasta. Jäi selvittämättä, kun uudemmissa o-renkaat kuuluu akselin mukaan ja vanhemmissa ovat erikseen, joten joka tapauksessa eri numerot.

Mutta hyvä. Olin jo valmistautunut pieneen koneistamiseen kuitenkin. Katotaan miten tässä vielä käy.

Pyörän taidankin ottaa ajoon ennen korjaamista, ei millään malta odotella.
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (jjm @ Maalis. 28 2007,22:05) kirjoitti
    Akselin pituutta koitinkin jo selvittää varaosakirjasta. Jäi selvittämättä, kun uudemmissa o-renkaat kuuluu akselin mukaan ja vanhemmissa ovat erikseen, joten joka tapauksessa eri numerot.

Mutta hyvä. Olin jo valmistautunut pieneen koneistamiseen kuitenkin. Katotaan miten tässä vielä käy.

Pyörän taidankin ottaa ajoon ennen korjaamista, ei millään malta odotella.
    Vanhaan akseliin pitää lisätä jatkopala, jotta esimerkiksi tuollainen STM sopii. STM:n mukana tulee sopiva jatkopala, jolla uudenmallinen sylinteri sopii vanhanmallisen tilalle.

Minulla on tuollainen STM:n musta työsylinteri. En tiedä onko se yhtään alkuperäistä parempi, mutta tosi hienon näköinen se kyllä on .
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 29 2007,09:27) kirjoitti
    Vanhaan akseliin pitää lisätä jatkopala, jotta esimerkiksi tuollainen STM sopii. STM:n mukana tulee sopiva jatkopala, jolla uudenmallinen sylinteri sopii vanhanmallisen tilalle.

Minulla on tuollainen STM:n musta työsylinteri. En tiedä onko se yhtään alkuperäistä parempi, mutta tosi hienon näköinen se kyllä on .
    Eli käänteisesti uuteen pakettiin kun vaihtaa vanhan työsylinterin, niin täytyy koneistaa sopiva laippa työsylinterin ja lohkon väliin... Onneksi on symmetrinen kappale (NOT).

Täytyy katsoa onko töissä mulla vielä krediittejä jäljellä sen verran, että sais kaverin lahjottua tähän(kin) hommaan.

Ja ehdottomasti tuo Jyrinkin perustelu tarvikevirimallille on täydellisen pätevä! Ans kattoo ny...
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (jjm @ Maalis. 29 2007,21:09) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 29 2007,09:27) kirjoitti

Minulla on tuollainen STM:n musta työsylinteri. En tiedä onko se yhtään alkuperäistä parempi, mutta tosi hienon näköinen se kyllä on *.
    Eli käänteisesti uuteen pakettiin kun vaihtaa vanhan työsylinterin, niin täytyy koneistaa sopiva laippa työsylinterin ja lohkon väliin... Onneksi on symmetrinen kappale (NOT). *

Täytyy katsoa onko töissä mulla vielä krediittejä jäljellä sen verran, että sais kaverin lahjottua tähän(kin) hommaan.

Ja ehdottomasti tuo Jyrinkin perustelu tarvikevirimallille on täydellisen pätevä! Ans kattoo ny...
    Jos vain ehdin niin voin napata kuvat tuosta adapterista sekä mitata sen. Viikonloppuun menee moinen homma... saisit jonkinlaista osviittaa minkä paksuisen laipan tarvitset.

Aika yksinkertainen kikkare se laippa on.

Mutta toisaalta MPL myy aika edukkaasti aika-ajoin saksan ebayssa työsylintereitä...

Lainaa (Jyri @ Maalis. 29 2007,22:13) kirjoitti
    Jos vain ehdin niin voin napata kuvat tuosta adapterista sekä mitata sen. Viikonloppuun menee moinen homma... saisit jonkinlaista osviittaa minkä paksuisen laipan tarvitset.

Mutta toisaalta MPL myy aika edukkaasti aika-ajoin saksan ebayssa työsylintereitä...
    Loistavaa! Olisin meinaan tuota juurikin kysynyt seuraavaksi... Olisi todella hyvä, jos paksuuden saisi jo näin etukäteen. Ja sekin voi jollekin olla myöhemmin hyötytieto, kun kirjataan se tänne orggiin.

Kämnalta kysyin jo toimituskuluja ja onko varastossa. Ebayssä näytti nyt olevan toi sama 149,- kin suoraan MPL:lläkin. Tosin Kämna sanoo sen sopivan kuiviin kytkimiin(?), mikä musta on vähän outoa.

Eihän tuosta Kämnan tekeleestä ole vielä kellään mitään kokemusta tai edes mutua? Ja jos kaikki menee OK, niin tilaukseen pääsee tietty mukaan sovittelemaan lähetyskuluja.
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (jjm @ Maalis. 29 2007,22:40) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Maalis. 29 2007,22:13) kirjoitti

Mutta toisaalta MPL myy aika edukkaasti aika-ajoin saksan ebayssa työsylintereitä... *
    Loistavaa! Olisin meinaan tuota juurikin kysynyt seuraavaksi... Olisi todella hyvä, jos paksuuden saisi jo näin etukäteen. Ja sekin voi jollekin olla myöhemmin hyötytieto, kun kirjataan se tänne orggiin.

Kämnalta kysyin jo toimituskuluja ja onko varastossa. Ebayssä näytti nyt olevan toi sama 149,- kin suoraan MPL:lläkin. Tosin Kämna sanoo sen sopivan kuiviin kytkimiin(?), mikä musta on vähän outoa.

Eihän tuosta Kämnan tekeleestä ole vielä kellään mitään kokemusta tai edes mutua? Ja jos kaikki menee OK, niin tilaukseen pääsee tietty mukaan sovittelemaan lähetyskuluja.
    Kaverin kilpurissa oli Kaemnalta tilattu sininen työsylinteri. Kyllä se ihan pelittää... 748R. Sopi sekä 00- että 01-moottoreihin jotka olivat käytössä.

Oliskohan se ollut RCM:n valmistama?
    No niin. Nyt on high tech sovitus tehty. Hommahan meni näin:

Vaihe 1:
    Alumiinistä työstetään CNC-jyrsimellä komea laippa.

Vaihe 2:
    Sorvaan sopivan pituiset holkit alumiinista tai nylonista.

Toteutus:
    Riittävä pino prikkoja...

Laitoin siis ihan perstuntumalta DIN125 M6 prikkoja 5 kappaletta peräkkäin korotuspalaksi. Tuo määrä on 7,6mm. Pikatestissä (ei vielä ajossa) sekä pitää että irrottaa ja tuntuu normaalilta. On niin ruma viritys että on hieno.

Ja mitä opin operaatiosta: Yläpään banjoon pystyy jäämään yllättävän paljon ilmaa. Jos on laiska eikä irrota kahvaa (Sportissa yhdysrakenteinen säiliö, joka on kiinni ryyppyvivussa -> irrottaminen kyynärää), yläpään ilmaaminen banjoa löystämällä toimii.
    -prof. Mark Griffiths
    Lainaa (jjm @ Maalis. 28 2007,16:46) kirjoitti
    STM:n sivuilta ei oikein nähnyt kunnolla kuvaa, mutta näytti aika lailla samanlaiselta, mitä Kämnalla on myynnissä.

Vielä varmistuskysymys: Meneekö vanhan- ja uudenmallinen päikseen toistensa tilalle? Luulen siis että menee, mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Täytyy kyllä varmaan ostaa vielä lopulta tuollainen bling-virimalli, ihan vaan kun on niin nätisti koneistettu... (Kasvattiko tämä nyt riittävästi tyypillistä Ducatisti-stereotypiaa?)

edit: On se STM kuva sittenkin ihan hyvä:
    Linkki kuvaan

edit2: Tässä siis se Kämnan ihan nätti malli:
    Kämna
    Ei auennut ainakaan mulla toi STM:n linkki, mutta varmaan ne oli samanlaisia ku nää:
    STM värilliset

Limited Edition kytkinsetti
    Lainaa (canepazzo @ Huhti. 12 2007,20:18) kirjoitti
    Ei auennut ainakaan mulla toi STM:n linkki, mutta varmaan ne oli samanlaisia ku nää:
    STM värilliset

Limited Edition kytkinsetti
    Juu, tuo ylempi kuva on täsmälleen sama, STM:n sivuilta on vaan vähän parempi resoluutio (ja linkki toimii mulla kyllä edelleen).

Nyt muuten on kone ajossa ja juuri tulin tallilta kotiin. Kokonaista noin 10 km. Ja kytkin tuntuu pitävän ainakin ihan normaalia kiihdyttämistä. Eli taisi olla onnistunut temppu siinä mielessä.

...mutta en tiedä onko kaikki muuten kunnossa, kun edelleen kuuluu sellainen epämiellyttävä skruits-täällä-on-ilmaa-jossain aivan kytkimen alkuliikkeen aikana. Sama ääni kuului jo vanhalla (siis tässä tapauksessa uudenmallisella) sylinterillä. Täytyy tarkkailla, jos nesteet pysyisi paremmin kuitenkin sisällä.

-prof. Mark Griffiths
  30.  
    btw, hieman sivuun:

miten pystyy nestekytkintä säätämään kun irrottaa niin ylhäällä? ei yhtään välystä, tuntuu että vähä kantas
    SS 620i.e
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen