Tää on varmaan ollu aikaisemminkin jossain, mut en löytäny sitä mistään, joten kysynkin teiltä, että mitä kaikkea kuuluu thundercatin tai yleensäkin moottoripyörän 20tkm huoltoon. Mulla olis jotakin tarvikkeita valmiina, eli öljyt, öljynsuodatin ja sytytystulpat. Mitä muuta? Jarrunesteitä ei kai pidä vielä vaihtaa, vai? Eikä ketjuja eikä rattaita, ne on ihan hyvässä kunnossa. Vinkkejä kiitos.
Moni asia riippuu siitä, tiedätkö pyörän aiemmasta huoltohistoriasta mitään. Jos ei tietoa ole, niin on aika paljon asioita, jotka kannattaa tsekata. Jos sulla on öljyt, suodatin ja tulpat, niin vaihda nyt ainakin ne ja loppuja voi sitten pikkuhiljaa kevään/kesän mittaan hoidella kuntoon, mikäli itse haluaa pyörän kanssa puuhastella. Rahaa noihin juttuihin ei mene juuri mitään, sillä jäähdtysnesteet, etupään öljyt tai ilmansuodattimen öljyt ei maksa juuri mitään...
Tässä jotain mieleen juolahtanutta:
- Öljyt + suodatin
- Jarrunesteen vaihto, itse vaihdan ainakin joka toinen vuosi.
- ilmansuodattimen puhdistaminen ja öljyäminen
- Tulppien kunto
- Ohjauslaakerin kireys (rasvaus suositellaan 24tkm tai 24kk välein)
- Jäähdytysnesteet (vaihtosuositus 24tkm tai 24kk välein)
- Etuhaarukan öljyjen vaihto. Mikäli ei ole koskaan vaihdettu, niin kannattaa ehdottomasti tehdä.
- Takaripustuksen nivelet (rasvaus 24tkm tai 24kk välein).
- Yleistä tarkastelua, että kaikki ruuvit on kireällä, vaijerit öljytty jne.
Honda VTR 1000F
Ja jos pyörän historiasta ei tosiaan ole mitään tietoa niin sellainenkin pikkuasia kuin venttilinvälykset olis varmaan kiva tsekata ja kuuluukin monen mopon 20tkm ohjelmaan...
Power is nothing without mojo!
Aika monessa Yamahassa säätöväli on 42tkm. Ja niin se on myös Thundercatissa. Jos kilometrit pitävät paikkansa, niin venoja ei tarvitse säätää vielä pitkään aikaan.(makemich @ Huhti. 18 2006,18:31) kirjoitti
Honda VTR 1000F
Jos pyörän historiasta ei ole mitään tietoa mistä tietää että kilometrit pitävät kutinsa? Ei mistään mikä olikin tässä siis pointtina. *(domus @ Huhti. 18 2006,19:40) kirjoitti
Saksan maalla on kaupat "täynnä" pyöriä joilla ei ole ajettu kuin hädin tuskin 1tkm vuodessa...not.
Power is nothing without mojo!