Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Siis,onko ruiskukoneelle tyypillistä nykiminen tossa 3000-3500 kiepin kohdalla kun ajelee tasakaasulla ja sama ilmenee moottorijarrutuksessa kun kiekat tippuu tuonne 3000.Fz6:lla ajettu tosin 230km voi olla uutuuden jäykkyyttäkin,mutkun ei oo ollu ruiskua niin ei teidä,sanokaas te kokemusta omaavat
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  2. #2
    Mun mielestä ruisku voi nykiä, mutta syy on enemmän säädöissä kuin tekniikassa. Päästöjen takia seos on tehtaalla asennettu laihaksi, joten kevyellä kaasulla ajettaessa tuntee kun lambda-tunnistin pätkii polttoaineen syöttöä. Itse rukkasin TDM:ää pari pykälää rikkaammalle, säätötempun pääsi tekemään "ajotietokoneen" napeilla. Toinen nykimistä aiheuttava piirre on ruiskun jyrkkä päälle/pois-kytkeytyminen kaasua avattaessa. Mukulakivillä on vaikea ajaa hiljaa, kun kaasukäsi tärisee, eikä kaarteissa passaa kääntää kaasua aivan pois. Tosin sopivan kaasun käsittelyn oppii melko pian.
  3. #3
    Joo ei se mitään pahaa nykimistä oo,ihan pientä,sen verran että just huomaa ja sit just tolla kierrosalueella 3000-3500!tarvii tarkistuttaa seokset kun heitän noi devilit kiinni sisäänajon jälkeen
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  4. #4
    Koitapa ajaa veturilla 2500rpm kieppeillä.. tiedät mitä se nykiminen todella on
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Lainaa (lasse849 @ Touko. 07 2006,12:39) kirjoitti
    Toinen nykimistä aiheuttava piirre on ruiskun jyrkkä päälle/pois-kytkeytyminen kaasua avattaessa.
    + 1 tälle.

    FZ6:ssa on on/off-tyylinen kaasun päällekytkeytyminen. Ilmiötä parantaa kaasukäden kontrollin treenaus ja ketjun (asianmukainen) kireys.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  6. #6
    Onks ruiskulle ominaista toi moottorijarrutuksessa tykyttäminen,siis kun kiekat laskee 3,500 tonniin ja alle,tuosta ylöspäin jarrutus on tasaista,ettenkö sanois nautinnollista ja joku täällä sano laittaneensa devilit fz6:seen ja seokset on ollut ehkä hivenen rikkaallakin mittauksessa,joten en usko pienen nykimisen johtuvan liian laihasta seoksesta VAKIOPUTKILLA!



    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  7. #7
    Lainaa (Earthend @ Touko. 07 2006,14:06) kirjoitti
    Koitapa ajaa veturilla 2500rpm kieppeillä.. tiedät mitä se nykiminen todella on
    Tai vaikkapa varaderolla
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  8. #8
    Onko FZ6ässa nykyään jopa lambda vakiona?

    Eikös noissa ole ilmamassa anturit yleensä?
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  9. #9
    Lainaa (koris66 @ Touko. 08 2006,01:50) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Touko. 07 2006,20:19) kirjoitti
    Onko FZ6ässa nykyään jopa lambda vakiona?

    Eikös noissa ole ilmamassa anturit yleensä?
    No on, on. Itse asiassa kaikissa prätkissä toi lambda on vakiona. Joissakin se on vain ehkä hieman vähemmän optimaalinen kuin toisissa, mutta 100 % prätkissä se on vakiona.

    TDM-kuski varmaan tarkoitti omassa prätkässään olevan ilmamassamittarin.
    TDM900:ssä - kuten muissakin uusissa Yammuissa (?) - on lambdatunnistin (O2-sensori), mutta ei ilmamäärämittaria. ECU laskee kuormituksen käyntinopeuden ja imusarjan paineen mittauksen perusteella. Tällainen systeemi on herkkä kaikenlaisille moottorin hengitykseen vaikuttaville muutoksille. TDM:ssä on vielä ilman sisäänotossa alipainetta säätävä läppä - samanlainen on muuten joissakin Hondissa - jota ECU ohjaa mm. lambdatiedon avulla. Tämä läppä voisi olla juuri se toimielin, joka eniten "ruiskun nykimistä" aiheuttaa. Eräillä ulkomaisilla nettisivuilla annetaankin neuvoja, miten läppä saadaan toimimattomaksi ja siten käynti vakaammaksi. Keino tuntuu epäilyttävältä, ei kait alkuperäinen suunnittelu ole voinut olla vallan pielessä. Itse säätelin mittariston namikoista läpihengitystä eli kummankin sylinterin CO:n asetusarvoja ja MUTU-tuntuu, että hyvään suuntaan mentiin ja vähemmän nykii. Ja kaikkeen tottuu.
  10. #10
    Lainaa (koris66 @ Touko. 08 2006,01:50) kirjoitti
    Itse asiassa kaikissa prätkissä toi lambda on vakiona. Joissakin se on vain ehkä hieman vähemmän optimaalinen kuin toisissa, mutta 100 % prätkissä se on vakiona.
    Tarkoitat varmaan että aivan uusimmissa ruisku-mopoissa alkaa olemaan lambda-anturi vakiona.. Ei kuitenkaan taida olla ihan 100%
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  11. #11
    Lainaa (Earthend @ Touko. 08 2006,11:00) kirjoitti
    Lainaa (koris66 @ Touko. 08 2006,01:50) kirjoitti
    Itse asiassa kaikissa prätkissä toi lambda on vakiona. Joissakin se on vain ehkä hieman vähemmän optimaalinen kuin toisissa, mutta 100 % prätkissä se on vakiona.
    Tarkoitat varmaan että aivan uusimmissa ruisku-mopoissa alkaa olemaan lambda-anturi vakiona.. Ei kuitenkaan taida olla ihan 100%
    Näin juuri. Ei lambda anturit olleet vakiokamaa männävuosina ollenkaan.

    Buelleissahan on ollut jo jotain 7-8 vuotta lambdat.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  12. #12
    Minulla oli Blackbird ja nyt Pan. Molemmissa sama ruisku ja molemmat oli aikamoisia On-Off vehkeitä. Jenkeistä löytyi kuitenkin Paniin lääke eli tilasin hieman isommalle säädetyn Fuel Pressure Regulatorin. Käy pienillä kierroksilla tasaisemmin ja moottorijarrutus lähtee paljon rauhallisemmin eli On-Off on pois. Päästömääräysten vuoksi seokset laihalla alunperin.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Joo kyllä se moottorijarrutuksen tykytys alkaa vasta 2500 kiekan alta,joten aika normaalia kai!Sain noista jutuista sen käsityksen että fz6:en seoksia pystyy säädättämään ilman voimakomentajaakin vai.
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  14. #14
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 09 2006,08:52) kirjoitti
    Joo kyllä se moottorijarrutuksen tykytys alkaa vasta 2500 kiekan alta,joten aika normaalia kai!Sain noista jutuista sen käsityksen että fz6:en seoksia pystyy säädättämään ilman voimakomentajaakin vai.
    FZ6:sta pystyy jollain lailla säätään mittaristosta. Ohjeet löytyy siitä service manuaalista. Itellä kyllä kovasti kiinnostais, mitä ne kaksi arvoa todellisuudessa säätää, ja että minkälainen niiden vaikutus seoksiin todellisuudessa on. Säätö arvoja siis on kaksi, toinen säätää 1&4 sylintereitä ja toinen 2&3 sylintereitä. Kokeilkaa nyt joku noita säätöjä seosmittarin kanssa.
    Voi veljet!
  15. #15
    Lainaa (JTTT @ Touko. 11 2006,18:26) kirjoitti
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 09 2006,08:52) kirjoitti
    Joo kyllä se moottorijarrutuksen tykytys alkaa vasta 2500 kiekan alta,joten aika normaalia kai!Sain noista jutuista sen käsityksen että fz6:en seoksia pystyy säädättämään ilman voimakomentajaakin vai.
    FZ6:sta pystyy jollain lailla säätään mittaristosta. Ohjeet löytyy siitä service manuaalista. Itellä kyllä kovasti kiinnostais, mitä ne kaksi arvoa todellisuudessa säätää, ja että minkälainen niiden vaikutus seoksiin todellisuudessa on. Säätö arvoja siis on kaksi, toinen säätää 1&4 sylintereitä ja toinen 2&3 sylintereitä. Kokeilkaa nyt joku noita säätöjä seosmittarin kanssa.
    R6 messagenetissähän tuosta aiheesta on rapiat 30 sivua keskusteltu, siis täällä. Tuon linkistä aukeavan sivun puolivälissä nimimerkki yamazuki aika uskottavasti kertoo kuinka säätö toimii ja mitä ilmeisimmin jampalla on tietoa firman sisältä. Summasummarum: tarkempi säätö vaatisi race-ECUn ja mittariston säätö korjaa vaan koko kartan tasoa. Tokihan kaikkea mitä Intternetistä lukee ei kannata uskoa, mutta meikäläinen on tuohon uskoon nyt taipuvainen

    Niinkin paljon, että PCn osto tässä on ihan liipasimella. Saisipahan Koriskin sitten ne paljon halutut dynotulokset
    Köy.
  16. #16
    Voisihan näitä säätöarvoja tietysti vertailun vuoksi listata. Meikäläisellä:
    C1 -8
    C2 10
    Köy.
  17. #17
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 09 2006,08:52) kirjoitti
    Joo kyllä se moottorijarrutuksen tykytys alkaa vasta 2500 kiekan alta,joten aika normaalia kai!Sain noista jutuista sen käsityksen että fz6:en seoksia pystyy säädättämään ilman voimakomentajaakin vai.
    Haluan täten olla mitään kyseenalaistamatta. Itse valitin FZ6S:n ruiskua siitä, että ”se tekee koko ajan jotain”, jarruttaa tai vetää –ei ”ei mitään” aluetta. Ku sit ajoin fillarilla 6000, ni hävis ongelma. Ruiskuttoman kauden jälkeen, opin sen ruiskun. Ihan hyvä mulle oli sellaisenaan. Ny ei oo taas ruiskuu. Sitä on ikävä…



    ... jotain piti muistaa
  18. #18
    Mitä mittaristosta pitää painaa että pääsee katsomaan arvot ja millä napilla muutetaan
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  19. #19
    Lainaa (yamaristi @ Touko. 11 2006,20:46) kirjoitti
    Mitä mittaristosta pitää painaa että pääsee katsomaan arvot ja millä napilla muutetaan
    Service Manual:

    ADJUSTING THE EXHAUST GAS VOLUME
    Be sure to set the carbon monoxide density to
    standard, and then adjust the exhaust gas.
    1. Turn the main switch to “OFF” and engine
    stop switch “ON”.
    2. While keeping the “SELECT” and “RESET”
    buttons pressed simultaneously, turn “ON”
    the main switch (keep them pressed for 8 seconds
    or more).
     All indications on the meter disappear except
    the clock and trip indications.
     Letters “dIAG” appear on the odo meter LCD.
    3. Using the “SELECT” button, select either the
    Co adjustment mode (which appears as
    “Co”) or the diagnosis mode (which appears
    as “dIAG”)
    4. After “Co” appears as a result of pressing the
    “SELECT” button, simultaneously press the
    “SELECT” and “RESET” buttons for 2 seconds
    or more to excute the selection.
    5. Press the “SELECT” or “RESET” buttons to
    select the “C1” or “C2”.
    C1=“#1” and “#4”
    C2=“#2” and “#3”
     The adjustment cylinder appears on the odometer
    LCD.
    “RESET” button = decrement
    “SELECT” button = increment
    6. Execute the selection of the cylinder by simultaneously
    pressing the “SELECT” and
    “RESET” buttons for approximately 2 seconds.
    7. After selecting the adjustment cylinder,
    change the “Co” adjustment volume by
    pressing the “SELECT” and “RESET” buttons.
    The Co adjustment volume appears on the
    odo meter LCD.
    “RESET” button = decrement
    “SELECT” button = increment
    8. The selection is executed upon releasing the
    finger from the switch.
    9. Simultaneously press the “SELECT” and
    “RESET” buttons to return to the cylinder
    selection. (step 5)
    10. Cancel the mode by turning “OFF” the main
    switch.

    Tuo Service Manual kannattaa ladata. Ja näitä arvoja ei kannata muutella, jos ei tiedä mitä tekee. Mä en ainakaan tiedä, enkä aio koskea noihin.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  20. #20
    Luulisi ettei pyörää ruiskun takia nykytä moottorijarrutuksessa koska kun kaasu on kiinni niin eihän se saa mitään seosta.
  21. #21
    Lainaa (attes @ Touko. 11 2006,21:13) kirjoitti
    Luulisi ettei pyörää ruiskun takia nykytä moottorijarrutuksessa koska kun kaasu on kiinni niin eihän se saa mitään seosta.
    Varmasti totta.

    Silloin kun kysessä on tasakaasulla ajaminen, niin FZ6 opettaa kaasukättä: on On/Off-tyylinen ruisku.




    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  22. #22
    Juu olen ajanut FZ6:lla ja mitä minä tiedän nykimisiä niin se on off ilmiö on ainoa kun ajelet siinä kaasun alarajoilla. Kun kaasarista tulee heti seosta kun on läpät auki voi ´ruiskulla tulla nykimistä koska seosta tulee vasta kun tietokone niin päättää, tässä voi tulla viivettä. Näin oli autoissakin joskus kultaisella 90 luvulla kun ruiskut yleistyi mutta eipä ne autot enää sen takia nyi?
  23. #23
    Lainaa (attes @ Touko. 11 2006,21:23) kirjoitti
    Näin oli autoissakin joskus kultaisella 90 luvulla kun ruiskut yleistyi mutta eipä ne autot enää sen takia nyi?
    Tässä on varmasti prätkissä vielä kehittämistä. Tosin koeajoselostusten perusteella monissa uusissa malleissa ruiskut ovat vähintään yhtä "pehmeitä" kuin paraskin kaasarimalli. Eli kehitystä tapahtuu...

    Prätkissähän tuon prosessin (kaasun päälle kytkeytyminen) on sikäli hieman vaikeampi hallita, että ajoneuvon massa on huomattavasti pienempi ja kaasuunvastaavuuden tavoitetuntuma on ärhäkämpi kuin jossain käyttöpeltilehmässä.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  24. #24
    Sinäkö koris vai kuka sitä tässä taannoin mainitsi siitä ihmeäänestä(nakutus,sipsutus)jotain tollasta kuuluu kun kahvaa kääntää reilummin,oliks joku anturi vai?
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  25. #25
    Tai oikeestaan ääni kuuluu kun vääntää reilummin kaasua ja sit höllätessä kuuluu napsutus
    yamaha tzr125>yamaha fzs600>yamaha fz6s>joskus R1
  26.  
  27. #26
    Löytyykö nykimiseen sittenkin "lopullinen ratkaisu"? Kun Yammun tehdasasetuksilla kaasukahva ei ohjaa konetta ilman epäjatkuvuuskohtia, toisikohan niiden väliin asennettettava tietokone - PowerCommander - apua? Rahaa menisi muutama satanen. Ainakin ERÄS italialainen TDM-kuski kehuu PC:a vallan uskomattoman hyväksi. Hieman epäilyttää TDM:n penkityksen tarkkuus. TDM:ssä kummallakin sylintereillä on omat asetusarvonsa 270 ast sytytysvaiheesta johtuen (toinen pytty kävisi muuten kuumenpana) ja pakoputket molemmilla sivuilla. Olen nähnyt penkeissä on käytettävän vain yhtä pakokaasuanturia. Onkohan kellään PC:sta kokemuksia ruiskun nykimisen eliminoinissa tai kaksimukisen penkityksestä?