Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Mikä on luotettavin ostos, kun haluat ison matkapyörän kohtuubudjetilla? Mikä peli vastaa matkamotoristin toiveisiin vaikka 100 km ajettuna?
  2. #2
    Mikä lienee tuon ikäluokan pyörille kohtuuhinta? Jos matkapyörän kriteeriksi laittaa vaikkapa kardaanivedon, vähenevät vaihtoehdot melkoisesti: Hondan Paneuropean, isot K- ja R-sarjan Bemarit, Kawan GTR, Yamaha 900 Diversion esim. Osa näistä on paljon ajettunakin selvästi yli 10000 euron, jota itse pitäisin hintarajana. Jos ei suunnitelmissa ole säännöllisiä Euroopan -kierroksia, löytyy monikäyttöisempiä vaihtoehtoja jo paljon enemmän: Honda CBR1000, Yamaha FJ1200/1300, Kawa ZZR1100 esim.
    Lähes kaikki pyörämallit, joihin löytyy kunnon laukkusarja, käyvät matkapyörästä. Jos ajoihin kuuluu myös nurkkapyöritystä, kaupunkiajoa tai vaikkapa joskus radalla ajelu, ei lähes 300 kg:n painoiset järkäleet ole niitä monikäyttöisimpiä hankintoja.
    Vanhat Panit ja Bemut ovat markkinoilla aika älyttömän hintaisia, lienevät siis myös suosittuja käytettynä tai pyyntihintaan sisältyy normaalia enemmän tunnearvoa ja matkamuistoja...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  3. #3
    no hups, siis ei 100km vaan 100 tkm piti sanoa. Varmuuden vuoksi korjasin.
    CBR 1000 F vm 1990
    KTM EXC 250 Racing 2005 (myytävänä)
    KTM EXC 530 vm 2008
  4. #4
    Missä voi äänestää? Jammun XJ900 ja FJ1100/1200 ovat varteenotettavia vaihtoehtoja. Molemmilla ikiliikkujan maine.
  5. #5
    Laittaisin kyllä äänen CBR 1000 f koriin. toimii kuin junan vessa
    ainoa korjattava on nokkaketjunkiristin jos ei jatsa kuunnella rallatusta
    The Difference Between Men and Boys is the Price of the Toys !
  6. #6
    Siinäpä noi jo olikin.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  7. #7
    Taitaa jammu ja honda vetää pisimmät korret 90luvun alussa.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  8. #8
    Mielestäni paras vaihtoehto olisi Honda vfr 750f
    Ahdettu 1216
  9. #9
    Allekirjoittanut ajoi CBR 1000 F:llä 170.000, malli -89. Nokkaketjun kiristin ja takapyörän laakerit meni. Muut oli normaaleja kuluvia osia eli ketjuja, rattaita, jarrupaloja jne. Tämä oli tietysti minun ajolla, toiset saa koneen kun koneen remonttikuntoon alle 50 tkm. On kyllä koneestaan todella luotettava. Ei mitään nykyajan sähköhärpäkkeitä, jotka laukeaa odottamattomissa paikoissa. Vaihdoin itse Blackbirdiin, joka on tietysti uudempaa tekniikkaa mutta ei matka-ajossa niin kovion paljon parempi.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  10. #10
    BMW K-sarjan pyöriin ainakin voi luottaa vaikka ois yli 100tkm ajettu. esim K100RT ja LT on hyvällä katteella varustettuja matkapyöriä.
    Yleensäkkin kardaanivetoiset matkapyörät on luotettavia. Yamaha XJ900, Honda European ja Kawasaki GTR1000.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  11. #11
    1 ääni lisää cbr 1000f:lle.
  12. #12
    Ääni CBR 1000F mallille myös...varmaa tekniikkaa kun huoltaa hyvin...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  13. #13
    Tässä lista.

    1. BMW R -mallit
    2. BMW K -mallit
    3. Yamaha XJ 900F
    4. Yamaha XJ 900S

    ja huom. kaikki keppivetoisia. FJ1200:sen olisin kelpuuttanut muuten mukaan mutta siinä on ketjut.
    Ja sitten vaan päivästä toiseen
  14. #14
    Guzzitkin kestää 100tkm aika vaivattomasti, konstailematonta tekniikkaa, ilmajäähy, tönärikone, kardaani jne..

    Malleja tuolta aikakaudelta ainakin California, Le Mans, SP noin esimerkiksi.

    Lisätietoa merkkikerholta.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  15. #15
    Lainaa (suiza 1200 @ Huhti. 17 2006,20:31) kirjoitti
    Mielestäni paras vaihtoehto olisi Honda vfr 750f
    Kone on kyllä kestävä, mutta yritäppäs vaihtaa tulpat / huoltaa VFR:rää- jotta saat tulpat vaihdettu joudut purkamaan syylärin... Muutenkin se toispuoleinen haarukka aiheuttaa laakereiden kulumista...

    Kallistuisin itse Bemarin (jos haluaa kestävän ja tylsähkön pyörän) tai Yammun XJ/FJ sarjaan...
    <br />
  16. #16
    Yksi ääni lisää VFR:lle. Ei tartte ees vaihtaa sitä nokkaketjun kiristintä... Ikinä.

    K.
  17. #17
    Lainaa (Velho @ Huhti. 18 2006,09:25) kirjoitti
    Kone on kyllä kestävä, mutta yritäppäs vaihtaa tulpat / huoltaa VFR:rää- jotta saat tulpat vaihdettu joudut purkamaan syylärin...
    Syylaria voi taivuttaa eteenpäin (Kolot sopivasti katteessa), ei tarvitse purkaa. Tulpat saa koloistaan pois puutarhaletkun pätkällä.

    Takaswingin laakerin kuluneisuuteen en ota kantaa, itselläni ei ole ollut ongelmia.

    K.
  18. #18
    Pitää nyt Suzukinkin mainetta yrittää pitää yllä: GSX1100F lienee myös varteenotettava vaihtoehto. Konehan on kestävä, ja pyörä varustettu ok katteella säädettävin plexein... tilaakin on kahdelle mainiosti.

    Mutta pisteitä alentaa tälläkin nuo ketjut, itse päätyisin vapaalla valinnalla Penan listan kannalle, eli Bemukka on varmasti hyvä vaihtoehto, vaikkakin joistain malleista kardaanin ristikot saatavatkin paukahdella.

    90-luvun alun 100tkm ajettuja GSX:iä on markkinoilla sitten ihan reippaasti, joten hinnathan ovat noita Bemuja huomattavasti "kilpailukykyisemmät"...
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  19. #19
    Lainaa (KooMHooN @ Huhti. 18 2006,10:01) kirjoitti
    Pitää nyt Suzukinkin mainetta yrittää pitää yllä...
    No niin ja kohta joku tietenkin kehuu kawankin...
  20. #20
    Tallissa odottaa BMW K100LT rautaperse- ym. pitkiä ajoja. Todellinen matkapyörä - hintaluokka 5000 €.
    + kestävä tekniikka
    + hyvä kate, pleksi varauksin (modifioitava)
    + hyvät tilat kahdelle
    + tehot + aerodynamiikka riittää => 170 km/h.
    - org. takalaukku vaihdettava, jos aikoo reissuun lähteä teltan kanssa.
    - moottorissa ei "luonnetta"
    ps. Metzlerin Marathon renkaat kestävät tässä parhaiten (15-30 tkm) eikä eturengas pykällä.
    Ajossa R1150GS Adv., jolla voi ajella myös sorapätkiä - hintaluokka 15000 €. (ps. 2000-luvulta)
  21. #21
    Lainaa kirjoitti
    No niin ja kohta joku tietenkin kehuu kawankin...
    RAjansa kaikella, pitää kuitenkin ottaa huomioon, että kysyjä tivasi luotettavuutta...
    Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
  22. #22
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (vtwin @ Huhti. 18 2006,09:08) kirjoitti
    Guzzitkin kestää 100tkm aika vaivattomasti, konstailematonta tekniikkaa, ilmajäähy, tönärikone, kardaani jne..

    Malleja tuolta aikakaudelta ainakin California, Le Mans, SP noin esimerkiksi.

    Lisätietoa merkkikerholta.
    Ollut myynnissä Blocketissa täällä "hurrimaassa" SP II -85
    220 000km pyynti 20 000Sek. Alkuperäisellä avaamattomalla koneella. Ilmoitus oli esillä vielä viime marraskuussa. Kai sillekin uusi omistaja löytyi?
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  23. #23
    Lainaa (MagnaMan @ Huhti. 18 2006,10:17) kirjoitti
    No niin ja kohta joku tietenkin kehuu kawankin... *
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, mitäs noissa gtr1000:ssa on sitten ollut vikana, tai ylipäätään mitä vikoja kawoissa on yleensä kun yleensäkin joka suusta kuulee että kawa on vikaherkin japanilainen? Muistan kaverin isällä joskus 80-luvulla olleen möhkökawan joka oli hänellä yli 10 vuotta enkä muista ainakaan sen olleen mikään p***ka.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  24. #24
    Tee näin:

    - mene motopalstalle eli www.motopalsta.fi
    - valitse vaihtopyörät
    - laita laatikkoihin: touring, alle 5500 €, ennen 1995 ja yli 1000 ccm
    - 35 osumaa, eikä hullumpia noista mitkään
    - itse kyttäisin myös XJ 900 jammua ja RF 900 Suzukia (näyttäisi löytyvän joitakin tosi siistejä 5-7 k€)

    olen kerran mittauttanut about 70 tkm ajetun K75C Beemerin, oli uuden toleransseissa.
  25. #25
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 17 2008,21:12) kirjoitti
    olen kerran mittauttanut about 70 tkm ajetun K75C Beemerin, oli uuden toleransseissa.
    Se oli vissiin just remontoitu.

    Sori, oli pakko.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  26. #26
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Velho @ Huhti. 18 2006,09:25) kirjoitti
    Lainaa (suiza 1200 @ Huhti. 17 2006,20:31) kirjoitti
    Mielestäni paras vaihtoehto olisi Honda vfr 750f
    Kone on kyllä kestävä, mutta yritäppäs vaihtaa tulpat / huoltaa VFR:rää- jotta saat tulpat vaihdettu joudut purkamaan syylärin... Muutenkin se toispuoleinen haarukka aiheuttaa laakereiden kulumista...

    Kallistuisin itse Bemarin (jos haluaa kestävän ja tylsähkön pyörän) tai Yammun XJ/FJ sarjaan...
    Ei tartte.
    Löysää kiinnikkeet ja paina eteen. Oikean mukin tulppa menee nätisti kun ensin työntää sen väärin päin flektin sisään ja sieltä kieräyttää. Ja laakeroinnit on kaikissa kuluvia osia, ikävä kyllä.

    Mutta joo, ei tartte RC36:issa miettiä jakopäätä, kuuntelee vaan nättiä ja tunnelmaa tuovaa vihellystä rattaista
    Dirty Nasty Furriner
  27. #27
    ääni cbr100f:älle
  28. #28
  29. #29
    Lainaa (KKa @ Huhti. 18 2006,09:33) kirjoitti
    Lainaa (Velho @ Huhti. 18 2006,09:25) kirjoitti
    Kone on kyllä kestävä, mutta yritäppäs vaihtaa tulpat / huoltaa VFR:rää- jotta saat tulpat vaihdettu joudut purkamaan syylärin...
    Syylaria voi taivuttaa eteenpäin (Kolot sopivasti katteessa), ei tarvitse purkaa. Tulpat saa koloistaan pois puutarhaletkun pätkällä.
    Isommista Hondista en mitään ymmärrä mutta sen verran on sivistystä saatu, että vaihdoin kaverin VF:ään aikanaan tulpat ja pyörän omissa työkaluissa oli mukana sellainen nivelellä varustettu tulppa-avain tuohon ahtaaseen paikkaan. Meni muuten hetki, että hoksasin syylarin kiinnikkeessa mahdollisuuden löysätä sitä ja kääntää eteenpäin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  30.  
  31. #30
    VFR:ää ei kai varsinaisesti voi kehua "isoksi" matkapyöräksi, vaikka itsekin sellaisen omistan (RC36). Hyviä ominaisuuksia siitä sen sijaan löytyy kyllä runsaasti, eikä mopedi lainkaan vierasta radalla kurvailuakaan.

    Kaksi päällä Alpeilla täydessä kuormassa voipi kaivata pariakymmentä lisäpollea

    Kaverilla on tulossa myyntiin musta VFR vm. 89 (muistaakseni!), aika pyöreät 100tkm ajettu. Ei liene hinnan kiroissa, laita privaa jos haluat lisätietoja niin välitän kaverille.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen