Katso äänestykset tulokset: Ollakseen MOTORISTI  täytyy ajaa min. ? - kauden aikana !

Äänestäjät
252. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 5000 km

    95 37,70%
  • 7500 km

    26 10,32%
  • 10000 km

    83 32,94%
  • 12000 km

    10 3,97%
  • 15000 km

    12 4,76%
  • 20000 km

    26 10,32%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 76:een 76:sta
  1. #61
    Nonniin, tässä teille motoristin määritelmä:

    25 astetta varjossa, pilvetön taivas ja kolme vaihtoehtoa:
    a. Lähdet ajelemaan mutkateitä ja nauttimaan elämästä --> Motoristi *
    b. Lähdet terassille yhdelle tai useammalle huurteiselle nauttimaan elämästä --> Motoristi *
    c. Lähdet ajelemaan mutkateitä jonka jälkeen ajokavereiden kanssa terassille "jälkimutkille" ja nauttimaan elämästä *--> Tosimotoristi *

    Ja täältä, pienestä Orgista, teitä löytyy molempia seuraksi, kumpaa vaan haluatkin tehdä. Ja molempiin menee yhtä paljon aikaa ja rahaa*




    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  2. #62
    Tästä pääsemme ikuisuuskysymykseen: "mitä motoristit teki ennenkuin oli moottoripyöriä"


    Vastaus:

    tynytnys äleiv tullo ie imsirotom
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #63
    *haukotus*

    mutta meiän äitipä tekee teiän äitien ruuat

    ..ei vaan kyl se niin on että.... *haukotus... ei jaksa*
    Honda CBR1100XX
  4. #64
    Tosi on että ei kilometrit ratkase mitään vaan juuri se asenne
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  5. #65
    Lainaa (pena1 @ Huhti. 18 2006,21:45) kirjoitti
    Tosi on että ei kilometrit ratkase mitään vaan juuri se asenne
    Entäs jos ajaa paljon, muttei tunne itseään motoristiksi, onko silloin asennevammainen?
  6. #66
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    - kilometreillä ei väliä (konvertoin patoutumat kilsoiksi viime kesänä:-)
    - aina on ajokeli. (kastuin monta kertaa, myös Ahvenistolle mennessä)
    - radallakin voi siis ajaa, mutta ei ole pakko olla nopein..

    ... kaikkea näistä ja paljon muutakin. en silti tunne olevani vielä mikään tosimotoristi. kokoontumisajotkin on kokematta vielä. Lahden sataman torstaiparkki... no siellä tapaa motoristeja.

    nyt mulla on kuumetta - myös ajokuumetta.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  7. #67
    Lainaa (b1200 @ Huhti. 18 2006,12:39) kirjoitti
    Mutta onko kilometrit edelleenkään oikea mittari tälle.. Supermotolla 50-70 km/h teitä ajellessa
    Niinpä, ei todellakaan ole. Jos joku mittari pitäisi olla, niin se t olisi oikea suure, eli aika. Ja sen yksikkönä tunti. Ongelmaksi näille mittailijoille tulisi vain se, että harva sitä on mitannut. Pyörissä pitäisi olla ajotuntimittarit kuten työkoneissa... Mutta kyllä asenne on vieläkin tärkeämpi seikka kuin tuo.
  8. #68
    Mahtaa teillä olla tylsää kun tämmöisiä puntaroitte.....
    Tosimotoristeja on enää vähän ja joukko harvenee. Suomessa muutamana viime vuonna tästä harrasteesta on tullut "trendilaji" ja sen linjan puuhastelijoille on tärkeätä vaan päästä pullistelemaan sillä että ylipäätänsä omistaa kaksipyöräisen moottorikäyttöisen kulkineen. Katsokaa nyt itsekin kuluneen talven topicceja ! Mikä kumma siinä on että jokainen toimenpide pitää yrittää julkisesti hyväksyttää jollain typerällä forumilla ? Oletko sitä vai oletko tätä .. käytätkö sitä vai ekkö käytä , voinkomä vai eksmävoi... viitsitksäetsäviitsi. Perinteet , kuten esimerkiksi tervehtiminen kyseenalaistetaan , ihan kun se olisi pala omasta pois. Kerho / Klubitoiminta ulkoisine tunnuksineen , kaveriporukoineen tuomitaan ymmärtämättä niitä arvoja mitä pyöräkulttuuriin liittyy. Kuitenkin täällä ollaan vinkumassa kannanottoja ja apuja mitä erilaisempiin ongelmiin , osallistumatta millään lailla yhteisesti asioitten hoitamiseen. Turha se on Smotoakaan kirkua apuun yksilötasolla , jos asenne on vaan minä itte ja joka paikassa ekana.
    "It's Hard to Soar with Eagles When You Ride With Turkeys"
  9. #69
    (poistettu tili)
    Lainaa (Pekko @ Huhti. 19 2006,01:52) kirjoitti
    Mahtaa teillä olla tylsää kun tämmöisiä puntaroitte.....
    Tosimotoristeja on enää vähän ja joukko harvenee. Suomessa muutamana viime vuonna tästä harrasteesta on tullut "trendilaji" ja sen linjan puuhastelijoille on tärkeätä vaan päästä pullistelemaan sillä että ylipäätänsä omistaa kaksipyöräisen moottorikäyttöisen kulkineen. Katsokaa nyt itsekin kuluneen talven topicceja ! Mikä kumma siinä on että jokainen toimenpide pitää yrittää julkisesti hyväksyttää jollain typerällä forumilla ? Oletko sitä vai oletko tätä .. käytätkö sitä vai ekkö käytä , voinkomä vai eksmävoi... viitsitksäetsäviitsi. Perinteet , kuten esimerkiksi tervehtiminen kyseenalaistetaan , ihan kun se olisi pala omasta pois. Kerho / Klubitoiminta ulkoisine tunnuksineen , kaveriporukoineen tuomitaan ymmärtämättä niitä arvoja mitä pyöräkulttuuriin liittyy. Kuitenkin täällä ollaan vinkumassa kannanottoja ja apuja mitä erilaisempiin ongelmiin , osallistumatta millään lailla yhteisesti asioitten hoitamiseen. Turha se on Smotoakaan kirkua apuun yksilötasolla , jos asenne on vaan minä itte ja joka paikassa ekana.
    Olen varmaan trendimotoristi, mutta mua vaan ketuttaa näiden tosimotoristien elvistely.

    Eikä kaikkia kiinnosta kerhotoiminta.

    Miksi pitää olla noin ahdasmielinen?



  10. #70
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 18 2006,14:45) kirjoitti
    Moottoripyörän käyttötarkoitus on ajaminen, ei ropaus. Kaikkea kanssa sitä kuulee, hohhoijaa, jos asenne riittää, niin se tuli halvaksi. Paljonkohan asenteen kasko on?
    Tästä postista ei sitten löydy ahdasmielisyyttä?

    Kyllä moottoripyöräilyyn kuuluu niin monta osa-aluetta, ettei motoristin titteliä voi jakaa pelkkien kilometrien mukaan.
  11. #71
    (poistettu tili)
    Lainaa (mammoth @ Huhti. 19 2006,09:03) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 18 2006,14:45) kirjoitti
    Moottoripyörän käyttötarkoitus on ajaminen, ei ropaus. Kaikkea kanssa sitä kuulee, hohhoijaa, jos asenne riittää, niin se tuli halvaksi. Paljonkohan asenteen kasko on?
    Tästä postista ei sitten löydy ahdasmielisyyttä?

    Kyllä moottoripyöräilyyn kuuluu niin monta osa-aluetta, ettei motoristin titteliä voi jakaa pelkkien kilometrien mukaan.
    Tässä se ero varmaan on; mulle "motoristi" ei tosiaankaan ole mikään titteli tai arvonimi. Onpahan vaan sana jolla kutsutaan moottoripyörällä LIIKKUVIA henkilöitä. Vähän niinkuin maratoonari tai karavaanari.
  12. #72
    Vaikuttaa vahvasti sille, että ”uskontotieteellisellä tutkimuksella bikerkulttuurista” on tilausta. Siitä saa näkökulmaa siihen, että jo tosibiker’illa ja kerhoon kuulumisella, on jo sinänsä ristiriita.

    Ne ”todelliset” perusteet on nimenomaan siihen perustuvia, ettei kukaan muu ole kelvollinen määrittelemään toisen motorismia. Kerho sen sijaan voi sopia keskinäisistä arvoista ja pelisäännöistä, eikä edunvalvonta ole tarkoituksetonta.

    On äärimmäisen huvittavaa, jos ruvetaan määrittelemään vakavissaan”niitä arvoja mitä pyöräkulttuuriin liittyy”. Ne on jokaiselle biker’ille eri arvot ja ehkä se on se keskeinen juttu, että ne arvot on olleet toiset, ku yhteiskunnassa yleisesti vallitsevat. Kapina on ollu yhteistä –siellä jenkkilässä, mutta se, miten se meille jossain leffoissa välittyy, on komiikkaa.

    Kaikki ”määritelmät” johtaa kuitenkin voittopuolisesti komiikkaan. Ajotapahtuma ja sen tuoma nautinto, on yksilöllinen kokemus, jolle kenenkään ei pidä asettaa reunaehtoja.



    ... jotain piti muistaa
  13. #73
    Vaikka 500km, aivan sama.
    Tositarina: ulkomaalaiset, mm. saksalaiset naureskelee suomalaisille. Eka ne tulee ettiin pyörää Saksasta, ja pitäisi olla tooosi vähän ajettu, joku 10v vanha ja 11000km (todellisuudessa 51000 *). Enemmän ajettu on liikaa ajettu. No sitten kun semmoinen on löytynyt, kavereille kehuskellaan että on vain 11000km ajettu.

    okei, syksyllä sitten kilpaillaan sillä kuka on ajanut eniten, määpä ajoinkin 20000km. Tässä vaiheessa se onkin ihan sivuseikka, että pyörällä on ajettu 31000km. Tolla menollahan luulisi että pyörä on muutaman vuoden päästä "loppu". *
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  14. #74
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 19 2006,09:11) kirjoitti
    Lainaa (mammoth @ Huhti. 19 2006,09:03) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Huhti. 18 2006,14:45) kirjoitti
    Moottoripyörän käyttötarkoitus on ajaminen, ei ropaus. Kaikkea kanssa sitä kuulee, hohhoijaa, jos asenne riittää, niin se tuli halvaksi. Paljonkohan asenteen kasko on?
    Tästä postista ei sitten löydy ahdasmielisyyttä?

    Kyllä moottoripyöräilyyn kuuluu niin monta osa-aluetta, ettei motoristin titteliä voi jakaa pelkkien kilometrien mukaan.
    Tässä se ero varmaan on; mulle "motoristi" ei tosiaankaan ole mikään titteli tai arvonimi. Onpahan vaan sana jolla kutsutaan moottoripyörällä LIIKKUVIA henkilöitä. Vähän niinkuin maratoonari tai karavaanari.
    Ei siinä eroa tule kun et ota niin kirjaimellisesti. Minäkään en tee pesäeroa motoristista tai motoristista. Vähimmäisvaatimuksena voisi sanoa, että jonkinlaisen mopon omistaa. Edelleenkään ne kilometrin ei ole mikään itseisarvo.
  15. #75
    Ajokilsat ei sinällään ole itseisarvo. Ainakin meikäläiselle harrastus ja yksi sellainen muutaman muun joukossa.
    Valo(pää)petrooli, pyöriin hurahtanut.
  16.  
  17. #76
    10 000 km, ei enempää, että minäkin mahtuisin joukkoon...
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123