5000 km
7500 km
10000 km
12000 km
15000 km
20000 km
Niinpä niin.
Kuinka paljon siis mielestäsi tulisi ajaa kauden aikana pyörällä, voidakseen sanoa olevansa motoripyöräilijä.
Mikä on raja joka erottaa oikeat/tosi harrastajat, viikonloppun
kruisailijoista ?
Täh!? Eihän kilsoilla ole asian kanssa mitään tekemistä. Se on asennekysymys.
Tosin taidan olla jäävi asiaa kommentoimaan.. enhän ole tosimotoristi.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Enintään tarvitsee omistaa moottoripyörän, jos sitäkään. Kilometreillä ei ole mitään merkitystä.
All you´ve got is time - living is takin´ it.
Täytyyhän sitä ainakin sen verran ajella että naapurit näkee pari kertaa sun lähtevän tai tulevan etteivät pidä ihan sohvamotoristinä...![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Joo ei kilometreillä ol eniinkään merkitystä, pääasia että varusteet ovat viimetten päälle ja mopo kiiltää! *![]()
Power is nothing without mojo!
Eihän siihen kilometrit vaikuta vaan se, että ajaa oikealla merkillä...
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Vaihtoehtoja liian vähän! Asenteesta se on kiinni...ei kilsoista...
Koen olevani motoristi vaikka Igor ehkä ajossa tänä kautena ööö...500 kilsan verran jos sitäkään
Joskushan elämäntilanne vaatii myymään moottoripyörän pois, mutta ei sitä motoristiutta kukaan voi viedä pois![]()
Yamaha YZF Thunderace 1000R -97
Kawa GPZ500S -91
Dulce et decorum est pro patria mori...
Eli Hondalla...(wekkuli @ Huhti. 17 2006,11:15) kirjoitti
hehehee
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Tosimotoristi on sellainen, että syksyllä, kun panee pärrän talviteloille, tuntee saaneensa tarpeekseen tältä ajokaudelta.
Kiintiö on eri yksilöillä erilainen. Itse ajattelin ajella tänä kesänä 10.000 km, koska jos olen ajanut, kuten kahtena edellisenä kesänä 6.000 km/kesä, on syksyllä tunne, että olispa ehtiny ajamaan enempi. Eli jää jotain saavuttamatta. Absolutistiluonne kun olen. Siis joka asiassa: kaikki tai ei mitään.
Tosi motoristi on sellanen joka tuntee että vaikka tulikin ajettua 15000 niin kausi loppui kesken. Ja kauhee masennus alkaa ja kestää siihen asti kun tulee ensimmäinen vesi noro keväällä. *
Kyllä minusta se on asenteesta kiinni, mutta monesti se heijastuu kilometreihinkin kun jos on motoristi henkeen ja vereen ja ajaa 2000km kesässä niin outo on yhtälö *![]()
Mutta käsi nousee silti joka moottoripyörälle joka vastaan tulee *![]()
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Juuri näin! Itelläkin oli viime kesänä remonttia yms. ja ajot jäi 6000km mittaiseksi. Ja syksyllä oli tunne et liian vähän tuli ajettua. Yritän tänä kesänä korjata tilanteen.(kava10 @ Huhti. 17 2006,13:05) kirjoitti
Sukisukimies
Minun mielestäni jokaisen ollakseen motoristi tulee hankkia moottoripyörä ja ajaa sillä, ei siinä minulle ainakaan ole mitää kilometrirajaa.
Näillä mennää!
Ollakseen motoripyöräilijä täytyy olla kiinnostunut moottoripyöristä ja omistaa sellainen, kilometreistä viis.(fjr cowboy @ Huhti. 17 2006,10:37) kirjoitti
Se on sitten eri asia jos katsotaan kuka on tosi harrastaja ja kuka ei. Oma mielipiteeni on että jollei kolmea pyörää autokatoksessa/tallissa niin ei silloin vielä edes harrasta.![]()
Lähemmäs kymppiä ajoin kaudessa supermotollakin.. vaikkei se tahtonut edes pysyä kasassa. Kerran tai kaksi kesässä eksyin muutaman kilometrin ajaksi moottoritielle.. Tämä tarkoittanee kohtuullisen ahkeraa nakkikioskin ympäri pyörittelyä (?).
Nauratti kun puhuin näistä "vähäisistä kilometreistäni" joskus vehoniemessä ja joku toooosimotoristi alkoi älyttömän luennon hurjista kilometrimääristään... Tuli vain mieleen, että mahtaako tämän tyypin mielestä vain suoran moottoritien ajaminen tehdä ihmisestä sitten sen motoristin.
*** Poliisi on parasta huumetta! ***
[url="http://www.adressit.com/liikenne"]Adressi: Liikennettä tulisi kehittää tielläliikkujat huomioiden[/url]
[url="http://www.tiet.fi/"]-= TIET.FI: Tielläliikkujien Etujärjestö ry =-[/url]
Motoristi on toki vähäisilläkin kilometreillä. Matkamotorismi onkin sitten vähän eri juttu.
... jotain piti muistaa
Voi shviddu mitä höpötystä. Ihan kun ois jostain aatelisarvosta kyse... Motoristi on sellainen ihminen, joka ajaa moottoripyörällä. Eiks olekkin?
Tosimotoristit on sitten asia erikseen. Niitä ei tietääkseni ole muita kuin minä.
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Toiset ovat motoristeja vaikka ajaisivat 10 km kesässä, toisista eu tule motoristeja vaikka ajaisivat 50.000 km vuodessa. Eli asenteesta se on kiinni, ei kilometreistä.
Taivas saa odottaa
Mä en taida enää sitten kuulua koko jaloon porukkaan kun pyöräni myin pois... Ja kilsoja tuskin kovin montaa tänä kesänä tulee...
*kirjoittaa eroanomusta...*
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
= motoristi. Ajetut kilsat = ?
Hulluus on neroutta suurempaa. Neroudella on rajansa, hulluudella ei.
Vessapaperi loppuu aina väärään aikaan. Sen on elämä opettanut.
Tuo taas ompi määritelmä biker'ista(BlackCat @ Huhti. 17 2006,14:15) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Munkaan mielestä kilsat ei vaikuta siihen, onko tosimotoristi vai ei... Ja toisaalta mulle on ihan sama olenko jonkun mielestä motoristi, vain vain tyttö, jolla on moottoripyörä ja joka ajaa sillä 5000km tai vähemmän kesässä...
En mä siksi aja et oisin jonkun silmissä jotain ja voisin käyttää jotain nimikettä, vaan siksi että tykkään ajaa...![]()
Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa! Ja joskus se oivaltaminen on niin pienestä kiinni <3
Motoristi kaipaa ajamista aina silloin kun ei syystä tai toisesta voi sitä tehdä.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
En äänestänyt yhtään vaihtoehtoa, kun asia ei ole kilometreistä kiinni vaan asenteesta.![]()
Täsmälleen samaa mieltä olen ma wekkulin kanssa.(wekkuli @ Huhti. 17 2006,14:13) kirjoitti
Olen aina kunnioittanut ihmisiä jotka aloittavat kautensa helvetin aikaisin ja lopettavat myöhään. Monilla on kymmenen tuhatta kilsaa kasassa jo ennen kesäkuuta... Mutta kyllä mä silti olen yhtä lailla motoristi, vaikka kilsoja tulee yleensä kaudessa 5000-10000.
Jaa mutta niin joo:Eikös sitä sanota, että Harrikat ovat ainoita oikeita moottoripyöriä? Silloinhan HD-kuskit ovat ainoita oikeita motoristeja!![]()
![]()
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
ei kilsat tee motoristia vaan asenne
rento rehellinen tavallinen motoristi
Mahtaakohan kilometreillä olla asian kanssa noin oleellista merkitystä?
Mutta parempi on mitä enemmän ajaa, minun mielestäni
- Pyörä tykkää että sillä ajetaan -
*Suzuki GSX-R 750 K1
Liikuttavan yksimielistä porukkaa. Tosiasia kuitenkin on, että oikea motoristi polkee yli kymppitonnin vuodessa![]()
GSX1300R ’10
ex: CB125 '73, CB750 '72, GPZ500s '89, GSX-R750 '92, R6 '99, GSX1300R '99, ZZR1400 '06, S1000RR '12, H2 '15, K1600GT '14
Tosimotoristin määritelmä on että se ajaa milloin vaan. Ei ole vain moottoripyöräkelejä, on vain ajokelejä. Niitä on nykyään tosi vähän. Asennekysymys.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Olipa harvinaisen turha polli.
Samalla logiikalla voisi kysyä että kuinka monta kertaa pyörä pitää hajottaa atomeiksi ja kasata uudelleen ollakseen tosimotoristi. Minusta tosimotoristi näkee harrastuksensa kokonaisuudessaan; noudattaa liikenne sääntöjä, on suvaitsevainen muita motoristeja kohtaan, auttaa kehittämään harrastuksen puitteita, tukee yhdistystoimintaa, ei saata motoristeja huonoon valoon. Tiedän monta henkilöä jotka ovat niin kiinni omassa mp-kerhotoiminnassa, että se haittaa jopa ajamista. Ei ole kuitenkaan koskaan tullut mieleen, että nämä henkilöt eivät olisi tosimotoristeja.