Eli pyörä on mallii 20003 oleva cbr600f ja nytten olen huomannu ku muutamia kertoja jo päässyt pöristelee et kuuluu sii 3000 kierroksen kohal jotain ihme räminää mut häviää sii 5000 paikkeil tai sit häviää ajomeluun. Paikallaan ajon jälkeen kuulee myös tuon sirinän tulee jostain päi koneesta. Onko muilla ollut samoja ääniä vai onko joku mallikohtanen vika kenties?
Nokkaketju siellä rallattaa, ei mitään syytä huoleen. Ominaisuuden saa kaupan päälle hondan ostaessa.
ääni lähtee pois nokkaketjun kiristimen vaihtamalla, mutta tulee takasin taas hetken päästä.
1290 Super Duke R
Ok. Kiitos tiedosta et ei muutaku ajoo vaan..
kauan suurin piirtein uusi kestää? jos sais hommattuu uuden ku pyörän syssyllä ostin ni kaupan laskuun.(Juspa @ Huhti. 15 2006,23:50) kirjoitti
Kyllä se mun mielestä kannattaa vaihtaa kun alkaa ääntämään. Itelläni ääni alkoi melko pian kuulostamaan melko pahalta.
Eihän sen pitäisi mitään rikkoa, mutta hauskempihan sillä on ajalla kun se ei rallattale. Orggis-kiristin kesti minulla ja monella muulla n.13thkm. Uudet kiristimet myydään mielestäni eri varaosanumerolla, olisivatko kestävämpiä? Minkä verran sun Ceebralla on ajettu?
Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
9600 km. menee koht rikki.
mulla vanha eli 1995 mallinen cbr600. kiristin vaihdettu noin 20tkm kohdalla ja nyt ruputin mittarissa on vähän alle 40tkm. ei pidä hirveän pahaa ääntä vielä eikä ole suunnitelmissa vaihtaa kiristäjää vielä aikoihin.
yks jos toinenkin asiantuntija on todennu mulle että menee nopeiten se kiristäjä jos kylmänä vinguttaa konetta. ja että paikallaan vinguttaminen ei ole lämpimällekään koneelle hyvästä. tiedä häntä onko kuinka paljon mutua tuossa muakana mutta kylläkait siellä kaikki erilailla helisee ja värähtelee ku ei ole veto päällä.
että tämmöinen kirjoitus tänään.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Cbr 600 F -02...samaa vikaa. Miettinyt kans mitä tehdä kun vituttaa se alhasten kierrosten "räminä".
R1 - D.E.A.D
Oletko tarkastanut katteiden kiinnikkeet, ettei vaan ne pääse rämisemään? Helppo ja nopea toimenpide.
H-D Low Rider S -20
Suzuki SV1000S -03
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -98
Minä ainakin. Katteet oli juuri irti ennen ajokautta, ja kiristetty kyllä. Räminä kyllä lähinnä semmosta "metallista", ei nyt kilinää mutta...vaikee selittää. Suurinpiirtein siinä 3000 kierroksen kohalla. Katoo sitten isommilla kierroksilla...(tks @ Huhti. 20 2006,14:05) kirjoitti
R1 - D.E.A.D
Itselläni oli toissa kesänä samaa ongelmaa,että rämisi ja tärisi 3000 rpm paikkeilla.Oli lähtenyt tankin toiselta puolelta sellainen kuminen härpäke joka pitää tankin niin,että se "kelluu" eli ei pääse kosketuksiin runkoputken kanssa.Tämä voisi olla yksi syy...
joo se alkaa siin kolmen tonnin paikkeilla ja siirtyy pikkuhiljaa, mulla on nyt jossain 5 tonnin paikkeillä h....tillistä räminää ja ajettu about 15tkm. On tossa jaloissa pyörinyt jo vuoden verran uus kiristäjäkin, mut en oo näköjään jaksanu sitä vaihtaa, ja kun tietää et saa ehkä 5tkm ajettua niin se alkaa uusiks.
1290 Super Duke R
Sama tilanne tääläkin... -99 cbr ja just se maaginen 3000 kierrosta ni kuuluu vaimeahko kilinä/räminä/pärätys/jne, mut neljän tonnin yli ni ei kuulu mitään!?! Mistähän ton tietää että koska se on niin voimakas, et nk-kiristin kandee vaihtaa, kun nyt se on vielä todella vaimea... Toisaalta eipä se uus paljoo maksa eikä vaihtokaan oo urakka eikä mitään...![]()
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
Sama vika rahikaisella ja kuuloistais olevan samoilla kierrosluvuillakin. Ajattelin vaihtaa sen sitten viimeistään kun kilinä ja rätinä alkaa rassata korvien väliä. Väittävät, jotta ääni voi olla niinkin kova, että jopa paatuneen ruumiinkääntäjänkään pää ei voi sitä kestää. Mutta mitään ei riko.(HaveNoFear @ Huhti. 21 2006,10:32) kirjoitti
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
Itseläni löytyy -01 cebari ja räminä alkaa kanssa 3000 kierroksen kohilla ja viimeistään 5tonnis loppuu.. On se mahtava "vika" kun kaikilta löytyy..![]()
Kawasaki ZX-10R
Itseäni ketuttaa eniten moottorijarrutusta tehdessä silloin on ääni voimakkain ainakin siltä kuulostaa..
Mulla kilkattaa tyhjäkäynnillä, ääni häviää kun kunnolla kerran antaa runtua, mutta jos käy taas pidempään tyhjää, kilkatus palaaMittarissa 12000km ja vm.03
Don´t tread on me!
Itse vaihdoin tänään kiristimen -95 cebariin kun rupesi ääni rassaamaan, hienosti hiljeni rallatus, uusi kiristin oli halkaisialtaan isompi kun orkkiis, parannettu mallibikeworldista haettu.
Millanen homma oli vaihtaa, nopeesti tossa ohjeita kattelin ni ei vissiin mikään ihmehomma. Siis onko tossa muuta kun vanha pois ja uusi tilalle?
En oo vielä oikein perehtyny et miten se kiristin käytännössä toimii, kertokaahan joku selkokielellä.
...Projekteilla on kumma tapa venyä ikuisuusprojekteiksi...
EI ollu muuta kun ruuvit auki vanha pois tiivisterippeiden puhdistus uusi paikoilleen ja(Koomapotilas @ Touko. 03 2006,21:09) kirjoitti
![]()
CB600F:ssä on varmaan sama ku kerran sama kone on kuin vanhemman mallin CBR:ssä. Omani kun "rahisee" ikävästi kun vedättää isommilla vaihteilla. Mut mites tommonen oikein tuntuva tärinä joka alkaa siinä 6000 kieppeillä ja jatkuu tonne 8000 asti ja sen jälkeen lakkaa?
- Cagiva Freccia C12R -89
- Cagiva Planet -01
- Honda CB 600 F Hornet -00
- KTM 530 EXC-R SM -08
- Yamaha MT-01 -05
Oma PC25 pitää vapaalla paikallaan ollessa juuri huomattavaa "rahinaa" jonka tuntee ihan persauksissaan. Tuo rahina tai kohina tai mitä se nyt onkaan lakkaa kun kytkimen vetää pohjaan. Rahinat kuuluvat lienee ajaessakin mutta ne peittyvät silloin muuhun mökään. Mikähän mahtaa olla homman nimi? Täällä ollaan veikkailtu kytkimen neulalaakeria. Voisiko se olla syyllinen tuollaiseen?
Esa Turunen
Itellä ihan sama juttu. Alkaa sellainen vaimea rahina kun laittaa vapaalle, ja lakkaa kun vetää kytkimen.. Eiköhän se ole ihan vaan ominaisuus (?)(esc0 @ Touko. 04 2006,17:56) kirjoitti
Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
Vaan kun ei ole ihan mitään vaimeata enää tuo. Puolella lisääntyy volyymi ja resonointi ja jos ei satu kuulumaan heti käynnistäessä niin kytkintä rumppaamalla viimeistään.kirjoitti
Esa Turunen
Mulla kans kuuluu sama rahina (PC25) ja on kuulemma ihan normaalia, kuuluu laatikosta. Ainaki näin väitti paikallisessa huollossa. Ite huomasin et ääni lisäänty vielä kun vaihdoin Castrol:n öljyt. Täytyy tänään vaihtaa takas Hondan omaan ja toivoa et hiljenee vähäsen.(hsk @ Touko. 04 2006,18:35) kirjoitti
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93