Juuri sain sakon vaikka olin mielestäni syytön. Olin mielestäni ostanut tiketin, mutta tuuli oli mielestäni vienyt sen katelasista. Kerran aiemmin kaupunki oli oikeudenmukainen ja vastaavassa tapauksessa perui sakkoni.
Jaa...
Näissä maksullissa pysäköintipaikoissa ainakin Helsingin kaupunki ohjeistaa MP-pysäköijiä pistämään sen lipun taskuun tai lompakkoon, juuri esim.ilkivallan vuoksi. Virhemaksun tullessa pitää vain reklamoida niin se kumotaan, jos lippu on kadonnut niin hankala on näyttää toteen.
Parkkikiekon käyttövelvollisuus ei koske prätkiä mutta pysäköintiaikoja pitää tosiaan noudattaa, yksityisten parkkifirmojen alueella laitan kyllä kiekon, en jaksa ruveta Parkki-Patejen kanssa riitelemään.
Ottakaa kuva p.lipusta ja vielä vieruskulkuneuvoista. Jos jotain sattuu (lippu häviää, pärrää kolhitaan tms) niin todisteet löytyy omasta kännykästä.
Se on vaan tuo parkkisakkokin Hki Kaupungilla ns. hallinnollinen maksu ja sen oikaisuvaatimuksesta pitää laittaa rahaa sisään, pantiksi. Jos tuo valituksesi sitten joskus aikanaan menee läpi, niin saat toki panttisi takaisin, muussa tapauksessa se parkkimaksusi juuri kallistui kyseisen panttimaksun verran lisää![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Muistaaksen mp:n kanssa ei tarvi, mutta muuten pitää noudattaa pysäköintiaikoja.. eli pahimmassa tapauksessa mopoo pitää siirtää esim naapuriruutuun![]()
GSR750
ex.Z800
ex.ER6n
Itse myös kerran maksoin vahingossa pysäköinnistä sovelluksella vaikka olikin kiekkopaikka kadunvarressa. Sain vielä kiinni parkkipirkon itse teossa ja näytin sovelluksen että hei kato maksoin tästä ja olen noudattanut aikarajaakin (autolla). Ei kelvannut ja reklamaatiokaan ei mennyt läpi kun kiekkoa pitää käyttää saatana ja järkeä ei saa käyttää.![]()