Tuohon kolmanteen kohtaan, kommentti. Jos lippuautomaatti kyseessä pitää lippu löytyä joka pyörästä, vaikka olisivat samassa ruudussa.(MizoB @ Huhti. 23 2011,10:41) kirjoitti
Tuollainen tolppamittari on sitten eri ja siinä saa olla useampikin samalla rahalla kun aikaa on maksettu.
Tästä käytiin toissakesänä pitkä keskustelu pysäköinninvalvojan kanssa Savonlinnassa. Meillä oli kolme pyörää samassa ruudussa ja jokaisessa pyörässä oli sakko roikkumassa tangossa.
ZX10R -08
S1000RR -11
Aiheettomaksi totesivat virhemaksun.(shyhander @ Touko. 28 2011,11:16) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ja se parkkipirkko varmaan vahtii sun pyörän vieressä että kukaan ei nyysi sitä lipuketta...(raisu 1200 @ Touko. 15 2011,08:26) kirjoitti
Siitä on ihan oikeuden päätös että prätkään ei sitä lipuketta tarvitse jättää just edellä mainitusta syystä.
Ou jees, oli sitten napsahtanut eilen sakko mun pyörän sarveen ja parille muullekkin kanssaihmiselle... Kuulemma ottaneet kovan linjan Jyväskylässä maksullisilla parkkipaikoilla, että kuitti on löydyttävä kun sen sakkolapun kanssa kipittää virastotalolle asiaa selvittämään. Mahtaa siellä olla jonoa jossain vaiheessa, kun laittaavat kaikkiin pyöriin lapun roikkumaan(Kotarikuski @ Huhti. 26 2011,23:12) kirjoitti
![]()
Saisko siitä matkakulut pois kun juoksettavat toimistolla parkkisakkoja perumassa?
Minulla ainakin tulis roihin 150km lenkki, jos iltaisella oli lappu tullut ja joutuis erikseen sinne lähteen.
Sehän lukee laissa, autolla kiekko, ei muilla, ei edes moottorikelkoilla tai traktoreilla. Aiheen nimeksi voisi editoida "Pysäköinti moottoripyörällä".
Enempi mua kiinnostaa että mites jos ottaa rekisterikilven mukaansa kun lähtee asioimaan. Hinataanko pyörä pois, saako tietoja haettua runkonumeron perusteella. Poliisi toki saa mutta entä perus parkkipirkko? Joku kokeillut?
990 SM -08
Parkkipirkko saa tarvitsemansa tiedot jos siihen on tarvetta.(NinjaSamu @ Kesä. 18 2011,10:53) kirjoitti
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Tuossahan tuo. Mittaripaikoille fillarit vieretysten, mut miks ihmeessä pakattaisiin monta pyörään samaan ruutuun jos joka ikinen maksaa täyden vuokran ruudustaan.(karivei @ Huhti. 23 2011,10:58) kirjoitti
Kyllä mä varaan maksulla ainakin oman ruutuni !!
Ei muutakun yhteinen käytäntö joka paikkaan, yhteyden otto eduskunnan MP-kerhoon, ajakoot siellä asian läpi![]()
"Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home."
Tallissa tällä hetkellä:
zx 12 R
zx 10 ?
ktm 520 exc
Aivan, ei tartte pyörään kiekkoo, ja tietty jos on aika maksu tolpat nii sit pitää kolikkoo sinne laittaa.(demonos @ Touko. 05 2006,11:34) kirjoitti
suzuki rm 125, honda cr 125 , yamaha dt, ktm 250, gsxr600, nykyinen yamaha yzf1000r thunderace
Kon on semmosia kaupunkeja jokka ei oo Pori, ni, siellä ei ole niinko yhtään ylimääräistä parkkipaikkaa vapaana. On niinko kotiinpäin jos joku on laittanu prätkän niin että a) siihen ei mahdu toinen auto ja b) siihen mahtuu toinen prätkä.(jarasan @ Kesä. 18 2011,11:32) kirjoitti
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Heitämpä kyssän tänne kun en viitti uutta lankaa avata.
Saako moottoripyörän pysäköidä poikittain parkkiruutuun?![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Niillä on kuminauhoja mukana. Se, että meneeko maksulappu rullalle oikeaan vai vasempaan stonganpuolikkaaseen, on sitten tuurista kiinni...(Epra @ Touko. 06 2006,11:16) kirjoitti
nimim. 'Ai Tälleen...!'
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Laita vaikka pyörät kohti kuuta,kunhan on viivojen sisäpuolella.(JeTi @ Kesä. 21 2011,15:50) kirjoitti
Hesassa ainakin autolla olen saanut parkkisakot, tai vitun virhemaksun, kun parkkeerasin hienosti ruutuun, mutta vastaantulijoiden kaistalle, kuten sivistyneissä maissa on yleisesti tapana. Joku emätintä umpeen kurovasta hiivatulehduksesta kärsivä nutturapää oli nähnyt siinä jotain väärää. Sama hiivavittu antaa kirvelyn määrästä riippuen parkkisakon, tai vitun virhemaksun, samalla logiikalla myös väärään suuntaan parkkeeratusta moposta.
Dixi et animam levavi
Itse sain taannoin paikalliselta pysäköinninvalvojalta seuraavanlaisia ohjeita:
1. Lippupaikoilla mopoon jätetään se pienempi muistutus lappu, vaikka tankin korkin väliin, varsinainen lippu omaan taskuun.
2. Kiekkopaikalle voi jättää ilman kiekkoa, mielummin kuitenkaan ei, autoilijat kun hermostuu. Pyörän voi tällöin jättää vaikka polkupyöräparkin jatkoksi kunhan ei blokkaa telinettä!(?)
Noh, eipä tuohon pyörätelineitten välissä lappuja ole ilmaantunu joten kai tuo Sukisuki on riittävän lähellä polkupyörää *![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Pitääkö parkkiaikoja noudattaa, vaikka kiekkoa ei tarvitse laittaa moottoripyörään.![]()
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Kyllä pitää. (Ks. ketjun ensimmäiset viestit)(Juusokki @ Kesä. 22 2011,10:07) kirjoitti
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Antaa autoilijoiden hermostua, kun siellä polkupyörä telineen vieressä prätkä on sakko paikalla. Vain mopon voi pysäköidä sinne.
Itse aina laitan prätkän vinoon keskellä ruutua, koska koko ruudusta olen maksanut ja lisäksi siihen ei mahdu autoa rinnalle...
Eilen roikkui Helsingin Vaasankadulla lähes jokaisen kaksipyöräisen ohjaustangossa joku ruskea lappunen. Muistaakseni kadun keskivaiheilla on ilmainen mp-pysäköinti, mutta jäi mielikuva, että näissäkin pyörissä olisi ollut samanlainen lappu.
Ei ollut aikaa pysähtyä ja tarkistaa tilannetta. Mistähän lienee ollut kyse?
-Ö-
Tulipa tuosta mieleen, että itse ainakin joutunut joskus pysäköimään mpn ruutuun väärään suuntaan, koska ruutu oli mäessä, enkä viitsinyt jättää pyörää alamäen suuntaisesti.(ek@ @ Kesä. 21 2011,20:18) kirjoitti
Paikalle ilmeisesti ei ollu osunut nutturapäätä, tai armo oli käynyt oikeudessa, kun ei maksulappua ollut ilmestynyt.
<p>FZ1-N -08</p><p><strike>Z750 -05</strike></p>
Samaa mieltä itsekkin olisin tuosta fillaritelineen jatkoksi pysäköinnistä. Vaan minkäs teet kun moisen ohjeistuksen on antanut ihan kunnan oma parkkipirkko ja sielä pyörätelineen jatkona on tuo konepyöräkin saanut olla rauhassa. Näin tällä kylällä sitten siis *(Kontha @ Kesä. 22 2011,11:29) kirjoitti
![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Jos pikavoitto ilmestyy niin ainahan voi yrittää pyytää saman kadun lähteviltä autoilijoilta josko antaisivat ilmaiseksi tai pikku korvausta vastaan validin parkkitiketin jonka voi lähettää pysäköinninvalvontaan. ;)
Honda Magna VF750C vm.1997
Aka PowerCustom eli pirteä kromivasama
Ei kiekkopaikalla mitään tikettejä tarvita.(pakoistinen @ Heinä. 16 2011,23:58) kirjoitti
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Koskaan en ole sakkoja saanut.
Olen pysäköinyt autopaikoille, ja lippuja ei ole tullut.![]()
Kirkkonummen Ciacomo
"Vauhti korjaa virheet"
Jeps. Lahdessa prätkän saa pysäköidä käytännössä minne vaan kunhan ei ole kenenkään tiellä.(Hammurab @ Kesä. 22 2011,22:48) kirjoitti
Kerrankin voi ylpeillä jossain asiassa kotikylän päättäjiä.
Käytännössä tästä syntyy sellainen absurdi tilanne että jos ajat maksulliselle paikalle niin saat mahdollisesti sakot, mutta jos jätät puun alle siihen saman ruudun viereen niin et saa.
~SV1000N~
Tänään oli taas samaisia oransseja lappuja ilmestynyt pyörien tankoihin. Oli pakko pysähtyä tarkistamaan ja näyttivät olevan Bike of Helsingin mainoksia. Ei sen kummempaa.(Örmötin @ Kesä. 22 2011,11:50) kirjoitti
Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
Moottoripyörässä ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa piste. Mutta tulee huolehtia siitä ajasta, mitä se on parkissa. Näin minulle opetettiin kk sitten autokoulussa 29v iässä, mitä en edes tiennyt autoilijana.
Ducati 750
Oikein.Parkkikiekkosääntö koskee ainoastaan autoja.(theim @ Syys. 06 2011,19:46) kirjoitti
Pysäköintisäänöt sensijaan ajoneuvoja.
Aihetta sivuten (tässä ketjussa on jo riittävän monta kertaa todettu että ei tarvitse käyttää parkkikiekkoa parkkikiekkoalueella pyörässä)... sain toissa kesänä pysäköintivirhemaksun Joensuussa kun parkkeerasin pyörän mopoparkkiin torin lähellä. Muutama muukin motoristi oli saanut, mutta 125 cm3 Derbi oli käynyt moposta parkkipirkolle (no joo, onhan se mopo mut silti).
En tiennyt että Joensuussa on mp-parkkejakin mikä olisi ollut oikea paikka. Silti yllätyin kun 20 vee on tullut parkkeerattua pyöriä maksullisten paikkojen jatkoksi, jalkakäytävälle, talojen seinustalle, pyörätelineiden viereen Suomessa ja välillä ulkomaillakin. Joensuussa napsahti ekan kerran sitten.
Heritage Softail -97 + S&S 124" (2030 CC)
Mitenkäs on pysäköintimaksulapun laita? Voidaanko samaa sääntöä soveltaa tuonkin kanssa?(theim @ Syys. 06 2011,19:46) kirjoitti
Huomasin eilen, kun kävin kaupungilla kääntymässä, että viereisessä ruudussa oli 2 blackbirdiä, joiden pleksin sisäpuolelle oli asennettu sellainen muovinen "tasku", johon tuon lapun voi sujauttaa näkyville. Autoissa näitä nähnyt enemmän.
Triumph T-bird 900 Sport -03