Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Pelkästään kaasulla testailin viimevuotista 636 :ta kawaani. Painan "kuivana" 80 kiloo ja ykkösvaiheella kaasulla keula kohoaa että nololle käy köpelösti. Kakkosvaihde seuraavaksi. Kiihdytys rajua ja hesari olis sopinut eturenkaan ja tien väliin. Perseen kun siirsi hieman taaemmaksi keula kohoaa reilusti. Miten kympin kanssa?
    Joka tapauksessa kun ensimmäinen tuhat kilometriä lähenee täyttymistään olen hel*etin tyytyväinen ko. peliin niin mutkapätkillä kun arkiajossa.
    Vi*un kivaa hommaa. Onnitellan itseämme.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Itse tuli myös testattua tämä ominaisuus ihan vahingossa, vähän säväytti kun tajusi että tassu rupeaa nousemaan

Hillitysti pysyin kuitenkin pystyssä (kuitenkin 100 km takana vasta-alkajalla) ja jatkossa ei tule vedätettyä niin tiukasti valoista
    Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä
    Viime kesän kokemukset 600cebarilla ja viime torstaista 10r, voit arvata miten kävi ensimmäisissä kovemmissa kiihdytyksissä Meinas tulla lämmikkeet pöksyyn
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Kommentoin tässä, kun juniorilla ei ole vielä nickiä, että vois itse kommentoida. Toyboy, näytän tän topicin sille. Me kun ollaan sovittu, että sen nyt 130 kilsaa ajettu 05-mallinen titaaninharmaa 6R ajetaan rauhassa sisään eikä vielä keulita. Murjotti kaveri eilenkin tätä kurinalaisuutta . Sanoi, että sen edellinen piikkinen endurojammukin on sen muistoissa enempi mp kuin uusi pyöränsä. Sisäänajossa ekat 800 kilsaa on aika turhauttavaa: ei voi ajaa kuin tommosta 75:ttä, että kierrokset ei ylitä suositusta.

Mitä 10R:ään tulee, ainakin ohjausiskari oli mulla hyvä hankinta.
    On se vaan aika raju peli. Keulii mielellään jo liikennevaloista lähtiessä, jos ei ole tarkkana .
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 17 2006,10:24) kirjoitti
    Me kun ollaan sovittu, että sen nyt 130 kilsaa ajettu 05-mallinen titaaninharmaa 6R ajetaan rauhassa sisään eikä vielä keulita.
    Ite kun ajelin sisään niin ekat 1000km napsin korkeintaan 7tonnin kohalle ja 1000-2000km 10tonnin kohalle. Hyvin on toimii ja rähisee.

Niin ja hyvinhän toi 636ki nostaa tassua kun antaa vaan vähän kahvaa.
    ainahan ne vähän osuu
    Kommentoin tässä, kun juniorilla ei ole vielä nickiä, että vois itse kommentoida. Toyboy, näytän tän topicin sille. Me kun ollaan sovittu, että sen nyt 130 kilsaa ajettu 05-mallinen titaaninharmaa 6R ajetaan rauhassa sisään eikä vielä keulita. Murjotti kaveri eilenkin tätä kurinalaisuutta *. Sanoi, että sen edellinen piikkinen endurojammukin on sen muistoissa enempi mp kuin uusi pyöränsä. Sisäänajossa ekat 800 kilsaa on aika turhauttavaa: ei voi ajaa kuin tommosta 75:ttä, että kierrokset ei ylitä suositusta.

Mitä 10R:ään tulee, ainakin ohjausiskari oli mulla hyvä hankinta.
    On se vaan aika raju peli. Keulii mielellään jo liikennevaloista lähtiessä, jos ei ole tarkkana .
    Anna nyt sen ajaa ihan normaalisti. (Keulia ei kyllä kannata muutenkaan liikenteessä.) Kun vinttiin keräytyy liikaa paineita ja sylintereihin liian vähän, niin sekä kuskin että koneen sisäänajo menee päin peppua.

Konetta pitäisi sisäänajossa heti alusta lähtien kuormittaa reippaasti ja kierrokset vetää ihan normaalisti ylös, jotta männän renkaat hoonautuu kunnolla ja rupeaa pitämään öljyt oikealla puolella. Kuskilla taas päähän ottaminen ei ole kiva juttu...

Mutta siis tuo sisäänajo-ohje on joka ikisessä mopossa tehtaan jäljiltä täysin päin peetä ja ihan vaan siksi, ettei kuskit teloisi itseään heti alussa. Kone kyllä kärsii, jos sitä ei käytä kunnolla ja nimenomaan heti alussa, kun pytyissä hiukan hoonausta on tallella.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Lainaa (Italowestern @ Huhti. 17 2006,11:13) kirjoitti
    Konetta pitäisi sisäänajossa heti alusta lähtien kuormittaa reippaasti ja kierrokset vetää ihan normaalisti ylös, jotta männän renkaat hoonautuu kunnolla ja rupeaa pitämään öljyt oikealla puolella. Kuskilla taas päähän ottaminen ei ole kiva juttu...

Mutta siis tuo sisäänajo-ohje on joka ikisessä mopossa tehtaan jäljiltä täysin päin peetä ja ihan vaan siksi, ettei kuskit teloisi itseään heti alussa. Kone kyllä kärsii, jos sitä ei käytä kunnolla ja nimenomaan heti alussa, kun pytyissä hiukan hoonausta on tallella.
    Sittenhän voin olla ihan tyytyväinen siihen että oma 750 kiksi tuli sisäänajettua Alastaron radalla . Olin oikeesti vähän huolissani kun vein pyörän sinne käytännössä suoraan liikkeestä..
    Mut hyvin on toiminut so far
    pahimmat mokat ovat ne jotka jättää tekemättä...
    www.goexperience.fi

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Mun 10R tuli kyllä oikeesti sisäänajettua Motoparkissa vasta tehtaan pyytämän sisäänajokauden jälkeen, siihen asti "lähes" niillä kierroksilla, mitä ohjekirja sanoi. Ja erinomaisesti on toiminut viimeiset 12.500 kilsaa. Eli. Millään ei ole mitään merkitystä.
    Ai että tehtaan suosittelemat sisäänajo-ohjeet on pelkkää peetä?
    Itsellä menossa tuo eka 800 km ja 80 on max. nopeus 6.vaihteella mitä olen nyt ajanut..sitäkin vain hetkittäin..tympii kun veto vasta alkaa siitä..
    hyvä olla tien tukkona liikenteessä.

No jo mä oon ihmetellytkin että mistä nämä pyörien sisäänajo-ohjeet oikein putoo, tuleeko ne faksilla taivaasta, kun jo vuosimallin 65 Volvo Amazonin käyttöohjekirjassa suositellaan että "totutusajo" tulee tehdä vaihtelevilla kierrosnopeuksilla, moottoria vaihtelevasti kuormittaen, tasaisia kierroksia ja _jatkuvaa_ täyskaasua välttäen.

Sitten tulee Kawattimen käsikirja ja puhuu vain kierrosnopeuksista ja kilometreistä kaikkien konetekniikan oppien vastaisesti...

Ite on hinkannut pyörät sisään samalla menetelmällä kuin kaikki moottorikäyttöiset vehkeet tähän mennessä ja hyvin ovat kestäneet.

Oletteko muuten lukeneet tätä sisäänajo-ohjetta:

Break In Secrets

Links to this article now appear on hundreds of motorsports discussion forums from all over the world. The reason is that over time, large numbers of people have done a direct comparison between my method and the owner's manual method, and the news of their success is spreading rapidly.

The results are always the same... a dramatic increase in power at all RPMs. In addition, many professional mechanics have disassembled engines that have used this method, to find that the condition of the engine is much better than when the owner's manual break-in method has been used.

Artikkelin suositus lyhyesti: Nykyaikaisen moottorin sisäänajon tärkein asia on männänreikaiden sovittuminen sylinteriin. Kaasunpaine sylinterissä menee purstusrenkaan taakse ja painaa sen tiiviisti vasten sylinteriä.

Rengas voi hioutua vai niin kauan kuin sylinterissä on hoonausta jäljellä. Kevyellä kuormalla sylinteri kiillottuu ennen kuin renkaat hioutuvat.

Hepun suositus on että ei kun hanaa ensimmäisen 20 mailin aikana, niin tulee tiivis kone ja hyvä sisäänajo.

Mielenkiintoinen artikkeli..
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Joo, niin todetaan täälläkin (http://mototuneusa.com/)

"Connecting The Dots"
    Nowadays, "Break-in according to the manual" has nothing to do with the engine !!

Think: It's all about avoiding lawsuits from riders who have crashed their new bikes !!
    (The motorcycle manufacturers simply don't trust you to use your own judgment.)

By using the threat of severe engine damage, new riders are scared into riding slower as they get used to their new bike.

Fear is a powerful motivator. More people have their thoughts and actions controlled by fear than by any other source.

Ironically, leaky rings cause combustion blow-by, which is high in acid content. These acids contaminate the oil, and are harmful to all internal engine parts. "The owner's manual break in" actually increases the amount of acid circulating throughout the engine !!

Think: If engines lasted longer there would be fewer sales of parts, service and of course ... new bikes !!

Increasing sales and minimizing lawsuits. It's a business decision. Unfortunately, it has nothing to do with actually breaking in your engine for the best reliability and power.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Ohjausiskaria en ole kaivannut. Moneen kaarteessa olevaan nopeaan töyssyyn olen vetänyt sekä yhdellä kädellä ohjaten eikä mitään holtittomuutta ole ollut ohjauksessa. Kokemuksena edellinen -88 tonninen kymppi jossa ohjaus aiheutti muutaman epämiellyttävän yllätyksen joista selvisin kokemusta rikkaanpana.
    Pyörällä oli ajettu 1800 km kun ostin sen. Tota sisäänajoa myös ajattelin koska pyörä oli liikkeen esittelypyörä joilla kait revitetään heti tai sitten ei kuka tietää. Oma pelittää hyvin ja onhan siinä pari vuotta takuutakin.
    BMW R1200RT
    juu..636 on loistava keulimiseen..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Lainaa (Kawa600 @ Huhti. 17 2006,22:54) kirjoitti
    täytyykö sun ostaa toinen mopo millä voisi
    ajaa normaalisti,jos tuo kelpaa vain keulimiseen
    Mistäs sä sen tiedät? Vai ootko nähny kun vetomiehet tekee niin?
    Lainaa (jarijii @ Huhti. 17 2006,23:11) kirjoitti
    täytyykö sun ostaa toinen mopo millä voisi
    ajaa normaalisti,jos tuo kelpaa vain keulimiseen
    juu,anteeks...siis kaiken muun ohella sopii myös tuohon...sekä ylinopeuksien ajamiseen ja liikennesääntöjen rikkomiseen.. ..menikö yöunet?
    Lainaa (tommipommi @ Huhti. 17 2006,23:45) kirjoitti
    Mistäs sä sen tiedät? Vai ootko nähny kun vetomiehet tekee niin?
    siis enhän minä toki tuosta mitään tiedä.. ..mut oon kuullu ku isot pojat kehuu..
    Lainaa (petrif_74 @ Huhti. 17 2006,16:46) kirjoitti
    Ai että tehtaan suosittelemat sisäänajo-ohjeet on pelkkää peetä?
    Itsellä menossa tuo eka 800 km ja 80 on max. nopeus 6.vaihteella mitä olen nyt ajanut..sitäkin vain hetkittäin..tympii kun veto vasta alkaa siitä..
    hyvä olla tien tukkona liikenteessä.
    Joo, lopeta ihmeessä se köröttely! Pitäis heti alusta asti kuormittaa männänrenkaita kunnolla, ihan alku on kaikista tärkein.

Kovia kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia, eri vaihteilla ja vaihtelevilla kierroksilla. Välttä punarajalle paukuttamista ja liian isolla vaihteella vedättämistä.

Normaalia reipasta ajoa siis, ei siinä mitään tartte veroa. Enemmän siitä varomisesta on haittaa kuin hyötyä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (sam77 @ Huhti. 17 2006,10:13) kirjoitti
    Viime kesän kokemukset 600cebarilla ja viime torstaista 10r, voit arvata miten kävi ensimmäisissä kovemmissa kiihdytyksissä * * Meinas tulla lämmikkeet pöksyyn *
    Huomasin myös ensinmäisessä kiihdytyksessä että kovin herkkä toi uusi 10r on nousemaan takapyörälleen..ehkä liiankin.
    Älkää nyt jumalaut liikaa kehuko kymppiä, alkaa tekeen mieli. *
    BMW R1200RT
    Oisit vaan jo ottanu suoraan sen kympin niin ei tarvis voivotella. :)
    Huonosti keulii kun on pajalla. Muuten kyllä!
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Toyboy. Et saa kyllä mielenrauhaa ennenkuin Sulla on 10R. On se vaan niin uskomattoman .
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 18 2006,18:21) kirjoitti
    Toyboy. Et saa kyllä mielenrauhaa ennenkuin Sulla on 10R. On se vaan niin uskomattoman .
    Noin sata varma että ostankin. Heti kun olen nauttinut tarpeeksi kutosesta. Kaikesta parasta siinä on että kun pysyy värissä niin muija ei huomaa että olen vaihtanut. *
    BMW R1200RT
  25.  
    Osta kymppi ...
    Pääasia, että itse on omaan pyöräänsä tyytyväinen . Ei sitä muiden mielipiteillä ajeta .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.