On alkanut mietityttämään tuon kuussatasen seepran vaihtaminen tuollaiseen tämän vuosituhannen alun bleidiin. En ole kuitenkaan pituudella pilattu (165 cm), joten pystynköhän tuollaisella ajamaan? Kantapäiden ny ei tarvii maahan osua, mutta puikkoihin (ja erityisesti kaasukahvaan) olis kiva yltää. Onkohan kellään kokemuksia, millainen Fireblade on lyhyelle kuskille?
PS Oheen pitäisi sitten saada emännälle joku pyörä (bleidi on vissiin enemmän A-luokan reissuille). Hänellä ei ole pituutta kuin 155 cm, mutta halut ajamaan olisi kovat. Mikähän HONDA olisi hyvä? Emäntä ei ole muuten edes mopolla ikinä ajanut.
Harrikka
Kokeumusta ei ole, mutta allekirjoittaneen VFR:n penkki lähtee paikalliseen auto- ja huonekaluverhoomoon modifioitavaksi pääsiäisen jälkeen. Hintaa verhoilija pyytää 50 euroa, mikäli joutuu vaihtamaan päällisen.
Kuski on 169 ("epävirallisesti" 170) senttinen persjalkainen, normaaliselkäinen mies.
Eli kuskin osalta penkki kapenee etuosastaan hieman ja madaltuu ehkä sentin. Tällaista olen suunnitellut. Sillä pitäisi saada muutakin kuin päkiät maahan.
Eli penkin modauksella saa helposti hieman lisämadallusta pyörään. Eikä maksa maltaita.
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Itsekin suht persjalkaisen ajellut kyseiselle pelillä vailla ongelmia.(jannu @ Huhti. 13 2006,12:39) kirjoitti
Kommenttini uskottavuuden vien tällä
Kakspäällä ei kannata hirveästi yli 90 kiloisia matkustajia suosia, mutta hiukan pienempien matskustajien kanssa menee ongelmitta.
Itse olen 162 ja mitään ongelmia ei -99 bladen käsittelyssä ole ollut. Peruuttelemaan en pyörällä ala, koska menee niin jalkaterillä sipsutteluksi että.
Aikaisemmin alla oli vm. 2001 750gsx-f ja mittään eroa en satulakorkeudessa havainnut. Myös muita pyöriä on tullut testattua ja aika vakio satulakorkeus noissa tuntuu olevan. Tosin esim K5 suska tuntuu matalammalta, koska pyörä on penkin kohdalta todella kapea, joten jalat yltää paremmin maahan.
Powerslave
Mulla pituutta nipinnapin 170cm ja -04 kilobleidistä yltää kummatkin päkiät yhtäaikaa maahan, joten ei ongelmia. Hondasta en osaa sanoa, mutta pikkuzetorit on ainakin matalia..![]()
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Kiitokset vastauksista. Kuulostaa lupaavalta. Kannattanee kuitenkin käydä koeajamassa vekotin ja nyt on vähän enemmän uskallusta lähteä katselemaan sopivaa. Sitten ei kun rahoja haalimaan.... Tuo pleidi on vissiin kuitenkin aika kelpo peli?
Tuo penkin madallus kuulostaa ihan viksulta, jos on kuitenkin sitten tarpeen. Emännälle sitä voi ainakin harkita pyörään kuin pyörään.
Mikä on pikkuzetori?
Harrikka
Juu... hyvin sopii "kääpiöillekkin" toi fillari *
Itsellä pituutta hurjat 170cm eikä tällä 60kg elopainolla jouset suuremmin painu... Rouvalla pituutta 156cm ja se pitäis saada kesällä kyytiinja pyöränä siis -04 blade *
![]()
-HD FXD -07
Vanhoja...
-Z750 -04
-CBR 1000 RR -04
-YZF R1 -08
Kannattaa vetää sitten kunnon pohje/jalkatreenit ennen ajokautta. Ettei mopo pääse kellahtaa, jos kallistuu liikaa.![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Juu ymmärrän kyllä tuon kommentin. Taitaa olla ainut pyörä mitä oli jo todella vattumainen käsitellä. Satulakorkeus varmaan jotain 75 Cm luokkaakirjoitti
![]()
Powerslave
Nonni, ny on kusiainen vaihtunut keltaiseen -01 bleidiin. Hyvin pystyy ajamaan (pohjetreenit on kyllä tehty talvella). Mahtavaa menoa ja todellista ajamisen iloa!
Tuli kuitenkin tällainen probleemi vastaan: Ei ole tuota elopainoakaan hirveästi kertynyt. Edellinen omistaja oli siis huomattavasti painavampi. Jousituksen säätöjä pitäisi vissiin siis vähän rukata. Vaan miten? Esimerkkinä nykyisellään voimakkaassa jarrutuksessa hidastuksen alussa keula on ihan rauhallinen, mutta heti kun keula sukeltaa, etupää alkaa täristä ja lyö käsille. Jarrulevyt ovat käsittääkseni suorat, sillä hitaissa jarrutuksissa ei tunnu mitään. Rengaspaineet ovat kanssa ohjekirjan mukaiset, ja renkaassa ei ole poikittaista kuviointia (jotkut tällaiset renkaat ymmärtääkseni kuluvat siten, että joka toinen pala jää matalammaksi). Voisiko siis johtua esim. paluuvaimennuksen säädöstä?
Harrikka
Itselläni on tasan sama probleema. Manuaalia luettuani tuntuu, että helpommalla pääsee kun aloittaa kunnon kaurapuurokuurin.