Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 58:sta
  1. #1
    Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää? Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
    - Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä -
  2. #2
    Lainaa (pette @ Huhti. 12 2006,19:29) kirjoitti
    Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää? Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
    Tyyppivioista en tiedä. Muistaakseni pieni erä aivan ensimmäisiä 2003-vuotisia kutsuttiin pajalle kehnon johtosarjan vuoksi. Tuskinpa noista silti yhtään Suomeen ehti?

    Orgissa ei niin hirveästi ole ollut CB:stä juttua, mutta haulla löytyy muutama osuma.

    Enemmän tarinaa vaikkapa Honda-forumsista (forums -> cb1300), pyöräoraakkelista tai MSN:n palstalta.
  3. #3
    Meillä perheessä n 40tkm takana cb1300 pyörillä, eikä voi puhua tyyppivioista. Mukavia vehkeitä ajella. toisessa uusittu mittaristoon nappi, toisessa ei mitään. Pyörät mallia -04. Tuo johtosarjaongelma ei kuulemma kerinnyt Suomeen koskaan, eli ihan niinkuin Isojussi kirjoitti.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  4. #4
    500 km takana ,sain pyörän pääsiäiseksi, aivan stanan siisti laite. Ainoat hajatelmat, mitkä tulee mieleen on, että ootteko harventanu välityksiä (minkälaisiksi) ? Vetoa riittäs varmaan.bensankulutus vissiin jotakin 7-8 litraa tasasessa seka-ajossa.
    Ja isoja plussia: Sivistynyt tasaisesti vetävä ja vääntävä mylly ei milläänlailla repivä, alusta ja jarrut erinomaiset, viimeistely ja ulkonäkö kohdallaan sekä penkin alle mahtuu helposti 6 isoa tölkkiä janojuomaa *
    Pakoääni liian hiljainen.... * Kaatosateessa konetiellä siitä pleksistäkin olisi ollut hyötyä.... mutta en asenna.
    Suosittelen !



    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  5. #5
    Lainaa (imppa @ Huhti. 18 2006,14:31) kirjoitti
    penkin alle mahtuu helposti 6 isoa tölkkiä janojuomaa *
    Kannattaa käyttää kompaktimpaa 0,33l pakkausta, niin täyttöaste on vieläkin tehokkaampi

    Vitonen voisi tosiaan olla selkeämpi reissuvaihde. Miksi ei kuudes vaihdekin, vaikka se ehkä tyylirikko olisikin. Ei se vääntö ainakaan kesken loppuisi. Toisaalta, eipä tuolla nyt viitsi kovin montaa kilometriä motarilla vääntää. Ellei ole pakko.
  6. #6
    Kulutukset pyörineet n5,5-7l/100km. Kaupunkiajoa kaikista vähiten, eikä tuo autobaanallakaan kiivenny yli 6,5L keskinopeudella n.130 ja kaikki reissukamat päällä, mukaanlukien painava teltta (en suosittele). Välitykset tosiaan voisi olla hieman pidemmät, mutta en ole vaivautunut vielä tekemään asialle mitään. Eturatasta en vaihda huvin vuoksi, koska koneesta pitää laskea kytkin- ja jäähdytysnesteet ulos, että saa rattaan esille. Ehkä tuonne taakse voisi vaihtaa pienemmän, mutta... Olen tullut toimeen ihan hyvin noilla vakio välityksillä...toistaiseksi.

    Plekseistä en tiedä (ihan v...n rumia), koska en käytä.

    Vaimentaja "korjattiin" heti aluksi, koska alkuperäisessä oli sellainen vika, ettei sieltä kuulunut MITÄÄN!!!

    Penkin alle mahtuu muistaakseni perätä 12kpl0,33 tölkkejä. Täytyy varmistaa jahka pääsen kotio. Tämähän se on luonnollisesti tärkein tieto pyöränvalinnassa.

    Ei ole hetkeäkään kaduttanut tuon pyörän hankkiminen.
    Jos haluaa ajaa pää tai jalat edellä (tai molemmat) niin kannattaa harkita jotain muuta vekotinta. Hinta tuossa CB:ssä taitaa olla korkeampi kuin kilpailijoilla, mutta hyvä ja halpa onkin kaksi eri tuotetta.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  7. #7
    Eipä ole vikoja ollut vaan ei kyllä hirveitä ole mittariin kertyny (n. 6 000km) ja 12 tölkkiähän sinne menee keveästi... Tilaakin vielä jää.

    kuva



  8. #8
    Lainaa (koira @ Huhti. 19 2006,08:35) kirjoitti
    Eipä ole vikoja ollut vaan ei kyllä hirveitä ole mittariin kertyny (n. 10 000km) ja 12 tölkkiähän sinne menee keveästi... Tilaakin vielä jää.

    kuva
    Muistelin nähneeni tuon kuvan jossain aikaisemmin. Tuo kannattaisi laittaa myyntiesitteeseen.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  9. #9
    Nyt mä tajuan miksi noita sanotaan ISOJEN poikien pyöräksi. Jos mun kaltainen pikkupoika vetäisi ton määrän keikua ajelun lomassa "janoonsa" niin eipä tarvitsisi vähän aikaan kotiin ajella.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  10. #10
    Sen verran vähän taitaa olla cb-kuskeja eetterissä, että en viitsi uutta topikkia aloittaa.

    Elippä, kevään kestosuosikkikysymys lyhyesti ja ytimekkäästi: mitkä renkaat alle? Ensiasennusrinkula, dunlopin 220, meni naulaan, tilalle tuli saman firman 208, joka onkin toiminut mielestäni kohtuullisen mukavasti. Mitä nyt kuluu melkoista vauhtia, mutta minkäs teet. Nyt voisi sitten testata jotain muuta.

    Ajot on sitä perinteistä huvia ja reissua, ei mitään äärikaahotusta. Mielessä on käynyt paljon esim paljon kehuttu Diablo. Onkohan kenelläkään noista kokemuksia ko. fillarissa? Tai ehkäpä reissumpi vaihtoehto, strada tai z6?
  11. #11
    Lainaa (Bol dor @ Huhti. 18 2006,13:19) kirjoitti
    toisessa uusittu mittaristoon nappi, toisessa ei mitään.
    Oliko sieltä mittariston napista pudonnut sellainen pieni valkoinen palikka? Mulla on nimittäin nyt tippunut 600rr:stä molemmat napit vuorotellen ja yritän jälkimmäistä saada vielä takuuseen vaikka takuuaika on mennyt jo umpeen.
  12. #12
    Kertokaas kokemuksia minkälainen pyörä on ajossa? Itsellä oli joskus CB900 boldor ja aina jäänyt mieleen, että joku vastaava jättinaku pitäs saada.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #13
    Lainaa (jaket @ Huhti. 26 2006,10:31) kirjoitti
    Kertokaas kokemuksia minkälainen pyörä on ajossa? Itsellä oli joskus CB900 boldor ja aina jäänyt mieleen, että joku vastaava jättinaku pitäs saada.
    Koeajoreportaasit nettimotolta ja motopalstalta.

    Enpä ole juurikaan kritisoitavaa löytänyt. Apukuskin palli on korkealla ja polvikulma silti melko tiukka, joten jos sellaisella on merkitystä, niin siitä sitten miinus. Tosin kansallinen auto- ja kodinkonelehti oli uusimmassa numerossaan tuostakin eri mieltä.

    Koeajolle vaan.



  14. #14
    Itselläni ei ole kokemusta CB1300:sta, mutta teknisten tietojen perusteella näyttää vääntöä ja tehoa riittävän mukavasti, joten kyyti lienee nakuksi parasta A-ryhmää. Toisaalta CBF1000- mallin tarkoitus on minulle jäänyt täydeksi mysteeriksi. Bladesta n. 70 hv detuunattu kone on ilmeisesti tarkoitettu kermaperseille?
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  15. #15
    Lainaa (Bomber @ Huhti. 26 2006,17:05) kirjoitti
    Toisaalta CBF1000- mallin tarkoitus on minulle jäänyt täydeksi mysteeriksi.
    Joo huomattu on monessa muussakin asiassa, ettet juuri ymmärrä oman navan ulkopuolisia asioita.

    Mutta älä huoli, ota asia positiivisesti. Ethän voi olla täydellinen fossiili, jos kykenet kumminkin ihmettelemään/pohtimaan/oppimaan sinulle uusia ja outoja asioita Siis jos...
  16. #16
    Lainaa (isojussi @ Huhti. 25 2006,13:42) kirjoitti
    Sen verran vähän taitaa olla cb-kuskeja eetterissä, että en viitsi uutta topikkia aloittaa.

    Elippä, kevään kestosuosikkikysymys lyhyesti ja ytimekkäästi: mitkä renkaat alle? Ensiasennusrinkula, dunlopin 220, meni naulaan, tilalle tuli saman firman 208, joka onkin toiminut mielestäni kohtuullisen mukavasti. Mitä nyt kuluu melkoista vauhtia, mutta minkäs teet. Nyt voisi sitten testata jotain muuta.

    Ajot on sitä perinteistä huvia ja reissua, ei mitään äärikaahotusta. Mielessä on käynyt paljon esim paljon kehuttu Diablo. Onkohan kenelläkään noista kokemuksia ko. fillarissa? Tai ehkäpä reissumpi vaihtoehto, strada tai z6?
    Ensiasennusrengas Misukan x-100
    Ihan v...n liukas, mutta kestäääääää. Emännän pyörässä takana 14tkm ja pintaa riittää vieläkin. Hänen mielestä oikien hyvin toimiva rengas, eli jos malttaa mielensä, tai tykkää sladitella, niin miksei. Ei kuitenkaan tunnu tekevän mitään yllättäen (tuo on mielestäni erittäin positiivista). En laittaisi itselleni.

    Ensiasennusrengas Dunlopin st220k
    Pitoa on. Kuluu pian pois N8tkm takana ja 15tkm edessä. Suosittelen.

    Bridge bt020
    Takana n8tkm Jotenkin outo (tuntumaan saattoi vaikuttaa myös puoliksi ajettu dunlopin eturengas) Mielestäni pito karkaili renkaasta yllättäen, jos keli oli vähänkään viileämpi tai sateinen. Huomioiden käyttöikä, niin ostan mielummin Dunlopin. En silti pidä rengasta huonona. Kaverilla samanlainen pyörä, ja haukkui minulle tuon bt:n eli hän ei laita moista ikinä alle.

    Mez o4 kokemukset alussa???

    Ajotyyli ratkaisee erittäin paljon siitä mistä pitää ja mistä ei. Itse kuuntelen kyllä kokemuksia, mutta en ota kovin vakavasti ja suosittelen että suhtaudut näihin minunkin kirjoittamiin ihan samanlaisella varauksella.

    Olen myös harkinnut noita Diabloa ja Stradaa. Olisi kiva kuulla kommentteja. Ajotyyli samaan tapaan. Reissua/kruisailua/mutkittelua...ei rr:ää
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  17. #17
    Lainaa (Spede1 @ Huhti. 25 2006,22:40) kirjoitti
    Lainaa (Bol dor @ Huhti. 18 2006,13:19) kirjoitti
    toisessa uusittu mittaristoon nappi, toisessa ei mitään.
    Oliko sieltä mittariston napista pudonnut sellainen pieni valkoinen palikka? Mulla on nimittäin nyt tippunut 600rr:stä molemmat napit vuorotellen ja yritän jälkimmäistä saada vielä takuuseen vaikka takuuaika on mennyt jo umpeen.
    Kertoivat huollossa tuosta ongelmasta, mutta ei ole sama vika. Ilmeisesti on juuri tuo kohta muutettu. Tämä oli kuulemma yksittäinen tapaus
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  18. #18
    Tulipa hankittua CB 1300 SA ns.(tuppervaare malli), ihan mukava peli , mutta kysyisin semmosta CB:n omistajilta että esintyykö teidän pyörissä resonanssia siinä 2500rpm-3700rpm alueella?,tuntuu tankissa ja *katteen pleksi värisee äänekkäästi,pyörällä ajettu 650km.



    <br />
  19. #19
    Lainaa (lämmittäjä @ Huhti. 30 2006,09:58) kirjoitti
    Tulipa hankittua CB 1300 SA ns.(tuppervaare malli), ihan mukava peli , mutta kysyisin semmosta CB:n omistajilta että esintyykö teidän pyörissä resonanssia siinä 2500rpm-3700rpm alueella?,tuntuu tankissa ja katteen pleksi värisee äänekkäästi,pyörällä ajettu 650km.
    Ainakaan oma naku ei resonoi ja tuskin katetunkaan kuuluisi.
  20. #20
    *Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan *



    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  21. #21
    Lainaa (imppa @ Touko. 02 2006,18:23) kirjoitti
    Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
    Ei olla vielä,mutta huomenna sahataan se jatke pois.Mä voin sahata jos et itse raaski.
  22. #22
    Lainaa (vn800 @ Touko. 02 2006,21:56) kirjoitti
    Lainaa (imppa @ Touko. 02 2006,18:23) kirjoitti
    *Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan *
    Ei olla vielä,mutta huomenna sahataan se jatke pois.Mä voin sahata jos et itse raaski. *
    Herra Vn sahaa vaan itse xx:stään katteet pois, niin se näyttää prätkältä
    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  23. #23
    Lainaa (imppa @ Touko. 02 2006,18:23) kirjoitti
    Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
    Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

    Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 3mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

    Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.



    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  24. #24
    Lainaa (Bol dor @ Touko. 03 2006,22:19) kirjoitti
    Lainaa (imppa @ Touko. 02 2006,18:23) kirjoitti
    *Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan *
    Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

    Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 2,5mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

    Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
    Onhan se orggisperäsin melkoinen räystäs.

    Olisikos sulla Bol dor valmiista kapineesta kuvia jossakin. Ja tietenkin, jos tuo cad-tiedosto olisi freewarea, niin sehän olisi enemmän kuin mukavaa
  25. #25
    Lainaa (isojussi @ Touko. 04 2006,13:58) kirjoitti
    Lainaa (Bol dor @ Touko. 03 2006,22:19) kirjoitti
    Lainaa (imppa @ Touko. 02 2006,18:23) kirjoitti
    Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
    Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

    Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 2,5mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

    Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
    Onhan se orggisperäsin melkoinen räystäs.

    Olisikos sulla Bol dor valmiista kapineesta kuvia jossakin. Ja tietenkin, jos tuo cad-tiedosto olisi freewarea, niin sehän olisi enemmän kuin mukavaa
    En pidä näitä omia tekeleitä salaisuuksina, joten kyllä se pitäisi onnistua tuon cad-kuvan lähettäminen. Katsotaan tuo tilanne saisinko jotenkin otettua valokuvaa tuosta perästä.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  26. #26
    Lainaa (Bol dor @ Touko. 03 2006,22:19) kirjoitti
    Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
    Jesh, voidaan nähdä. Katotaan sopiva aika/paikka.
    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
  27. #27
    Lainaa (pette @ Huhti. 12 2006,19:29) kirjoitti
    Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää? Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
    Tekniikanmaailman edellinen numero (8/2006) sisälsi vertailun peruspyöristä, mihin ei kuitenkaan eksynyt suzukín kilpailija mukaan. No riippumatta siitä, Honda cb1300 voitti. Jokainen voi kuitenkin halutessaan tutustua vertailuun, ja muodostaa omat pistekertoimensa ja myöskin voittajan. Tämä lienee viimeisin juttu missä tuo Honda on mukana.
    Silti...koeajo kannattaa aina.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  28. #28
    Lainaa (Bol dor @ Touko. 04 2006,17:43) kirjoitti
    En pidä näitä omia tekeleitä salaisuuksina, joten kyllä se pitäisi onnistua tuon cad-kuvan lähettäminen. Katsotaan tuo tilanne saisinko jotenkin otettua valokuvaa tuosta perästä.
    Kuvia Bol dorin kilpitelineestä:Kuva 1, kuva 2, kuva 3, kuva 4
    Ahdettu 1216
  29. #29
    Tuli sitten laitettua keskiseisontatuki tilaukseen ja n. 160 euroa hintaa semmosella.
  30.  
  31. #30
    Tuli heitettyä eka n. tuhannen kilometrin matkalenkki ja moottoritieajossa huomaa kyllä, että kone käy ehkä voimiinsa nähden turhan kierroksilla - bensaa palaa n.7 - 8 l sadalla kaksi päällä yhdellä takalaukulla, mutta muuten kun kierrokset alle neljän tonnin niin kulutus tippuu radikaalisti. Ehkä lyhyehkö moottoritietoimintasäde haittaisi jos lähtee lataamaan jonnekkin autobaanaosastolle. Muuten edelleen vakaa kuin juna ja laite on stressitön vetää kun vääntöä piisaa ja mukavaa kyytiä
    Onko jossain myynnissä pienempää takaratasta ja isompaa eturatasta ? En netistä löytäny. Laskeskelin, että jos laittaisi eteen yhden piikin isomman ja taakse kaksi pienemmän, niin kierrokset olisivat matkamotariajossa sopivat (n.4000) - Ei varmaan kiihtyvyys lopu kesken .
    Itellä SW motechin keskiseisari se on hiukan hankala käyttää ja vaatii voimaa ehkä ei ihan optimaalisesti suunniteltu, mutta pelaa "huoltoständinä".
    Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen