Tuo keskiseisontatuki löyty ihan alkuperäisosana brandilta.. jos ens viikolla sais alle niin osais sanoa millanen käyttää![]()
Tunnustus:
CB 1300 Hondassa on paras ajoasento mitä moottoripyörässä voi olla.
Niin leppoisa, että siihen voi nukahtaa. No, onneksi tuulen tuiverrus repii niin, että pysyy hereillä. Mutta se ajoasento on ihan kuningas.
Erittäin hyvä kapistus.. Omassa oli jo hankittaessa. Pientä tuskaa ja hampaiden kiristelyä sen käyttö tosin aluksi oli, mutta kun kerran sain nousemaan ja tajusin tekniikan niin sen jälkeen on tullut käytettyä ahkerasti.(koira @ Touko. 24 2006,08:21) kirjoitti
ex: gsxr 750, Busa, fz1n, Bandit1200n, drz400sm, cb1300n, zx10r, 600hornet
TM:n arkistosta pikku palanen testistä.(Bol dor @ Touko. 06 2006,19:50) kirjoitti
<span style='font-family:Comic Sans MS'><span style='colorurple'>Amsterdamin yöt
rock, rauha ja rakkaus...</span></span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha TZR 125.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Honda CB900F Hornet.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
<span style='colorurple'>(¯`•.¸¸.•´¯`•.Yamaha MT-01.•´¯`•.¸¸.•´¯)</span>
Meillä oli Saksanreissulla kulutus n 6,5l/100km ja ajo suoritettiin välillä autobaanalla, joten ei minun mielestä tuo kulutus noussut koskaan niin isoksi, että se olisi ratkaisevasti vaikuttanut toimintasäteeseen, mutta tämä olikin vain oma mielipide. Ei kylläkään ajettu 2-päällä, koska molemmilla omat pyörät. Tavaraa oli paljon, koska harrastukseen kuuluu telttailu, ja omat eväät.(imppa @ Touko. 24 2006,08:10) kirjoitti
Keskiseisonnat on hondan omat ja ne on ainakin hyvät ja helpot.
Tuohon vanhaan sotaratsuuni ei myöskään saanut sopivia välityksiä, niin hain Konaflex:istä raakarattaan, ja sorvautin reiät mallin mukaan. Katselin tuossa noita rattaita, ja tosiaan tilanne on sellainen, ettei saa suurempaa eturatasta (pienmpiä saa) eikä pienempää takaratasta (suurempia saa). Täytyy varmaan käydä taas Konaflexissä ostoksilla, jos alkaa häiritsemään noi välitykset. Konaflex tekee myös mittojen mukaan, mutta saattaa hinta/määrä karata käsistä.
Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
En tiiä oliko alkuperänen vaimennin vai mikä kaverilla Motoparkissa, kun firman kerhon kans kiersimmä ympyrää... oli meinaan CB1300:ssa minun makhun päivän ylivoimasesti kommeimmat saundit ja kuskina semmonen, joka näky tykkäävän antaa kyytiä ko. hopean väriselle komistukselleEttä terveisiä vain 19.5. reissulla olhelle, josko tällä kanavalla myös piipahat. Yes.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Vikaa...(pette @ Huhti. 12 2006,19:29) kirjoitti
Renkaat laahaa maata, kenttingissä reikiä ja penkki päin persettä ;-)
Taitaa olla aika robusti peli..
Elinpä siinä luulossa, ettei orggis keskiseisaria edes saa, no elämä on(Bol dor @ Touko. 26 2006,11:28) kirjoitti
. Pitääpä seurailla noita kulutuksia jos kerran noin suuria eroja - Paras konsti ehkä on heivata eukko pois takapenkiltä ja hommata hänelle oma pyörä
Pitää varmaan itsekin pitää mielessä toi firma jos ei orggis rattaita saa, ihmettelinkin hiukan että "tiuhempia" välityksiä saa, muttei harvempia kai ne sopii jollekkin joka haluaa lähteä liikennevaloista vitosella![]()
Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
Tuo välitystenvaihto onnistuu, kun katsoo missä pyörissä on samalla kiinnityksellä rattaat ja valitsee sitten sopivilla hammastuksilla olevat. Tässä tuli ongelmaksi tämä.(imppa @ Touko. 27 2006,06:37) kirjoitti
Edessä 18 piikkinen. Samalla kiinnityksellä löytyy (vfr800)16 ja (xx)17 piikkisiä, eikä sinne tod.näk edes sovi 19 piikkinen.
Takana 39 piikkinen ja isompia löytyy ainakin 43 piikkiseen asti.
En ole kysynyt maahantuojalta saako pienempää takaratasta, ehkä kannattaisi, vaikkei edellisiin pyöriin saanut.
Ja sillä Hondan keskiseisonnalla on sitten ihan v...llinen listahinta.
Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
Koitin viime syksynä vääntää kauppaa CB 1300 :sesta ja siinä yhteydessä keskiseisontatukea kyselin, liikkeessä sanoivat ettei taida olla olemassa, Hornettiin semmosen saapi, mut ei taida tähän olla. Uskoin tietty kaveria kun kysymyksessä oli oikein maahantuojan liike täällä lounaisessa suomessa.(imppa @ Touko. 27 2006,06:37) kirjoitti
R.M. Heinolta SW-Motechin keskiseisontatuki 129 e, eli täältä. Tai Louisilta sama vähän edullisemmin.(Bol dor @ Touko. 27 2006,08:12) kirjoitti
Köy.
Jos tuo tarvike seisomatuki maksaa 129e(+postikulut?) ja itsellä tuli 165e hintaa asennettuna tuolle Hondan alkuperäiselle.. tiedä sitten kumpi kannattavampi.. Ainakaan minusta tuo hinta ei alkuperäselle kovin v***llinen ole jos 30e enempi puolen tunnin asennustyön kans..(Matteus @ Touko. 27 2006,20:07) kirjoitti
Aika nättihän tuo on asentaa ainut että joutu putkea löysäämään pakosarjalta asti että sai sen tuen tapin työnnettyä paikalleen. Jousetkin meni nätisti paikalleen kun jätti tapin toisesta päästä irti, asensi jouset ja väänsi tapin toisestakin päästä paikoilleen.
Tuolle alkuperäiselle tuelle pyörä nousee kyllä melkeen itsestään. Painoa vaan tuen päälle ja ei pahemmin tarvi edes nostaa. Ainakaan tämmösen 100 kilosen..
Lisätäänpä linkit muihin cb1300 keskusteluihin:
Aihe: Honda CB1300
Aihe: CB 1300F ABS, Uusi malli 2006
Aihe: Cb1300 ja Power Commander
Aihe: Cb1300 rengastus
Minkäslaisia ropelluksia tai säätöjä olette tehneet CB:n alustaan?
Itse olen toistaiseksi ajellut siten, että molempiin päihin pykälän verran lisää esijännitystä (edestä yksi viiva ja takaa yksi askel) ja piirun verran vaimennusta lisää. Tuntuisi toimivan mukavasti 90 kiloisen ukkelin alla vaikka olisi vähän tavaraakin mukana.
Mutta sitten paritellen ajaessa, kyytiläinen noin 60 kiloinen roikale, pyörä menee noilla säädöillä jo hieman takapainoisesti, vaikka ajettava se on edelleen. Tuolloin tulee myös matkavauhteja ajellessa kuskin kypärään sellaisia pyörreosumia, joita ei soolona tule. Pistinpä sitten vielä taakse yhden pykälän lisää esijännitystä (toiseksi kirein asento) ja jopas toimii paremmin, luonnollisesti.
Nyt on sitten muutama lenkki pyörähdetty jäykemmällä asennolla myös yksin ja hitto, sehän tuntuu toimivan myös silloin. Tuntuu melko selvästi ketterämmältä, eikä kuitenkaan näillä vauhdella mitenkään levoton ole koskaan. Toki persjouset ovat nyt "sääntöjen" mukaan liian kireällä, joten kävi mielessä, että mitähän jos tipauttaisi etukolmioita hieman. Ymmärtääkseni tuo on aika suosittu modaus gsx/xjr/zrx-piireissä, joten miksei tässäkin tapauksessa. Onko kukaan testannut ja jos niin kuinka paljon noita kannattaisi testimielessä laskea? 5mm? 10mm?
Alustan säätöihin ei ole paljon tullut koskettua ja onkos kellään kokemusta noista "Leo Vince Oval EVO II E-Hyv." vaimentimista mitä allright kaupittelee? Onko ääntä enempää mitä vakiossakaan?
Edit: Vaihteet näyttää toimivan oikeen joten turhat poistettu.
Otetaanpas tämä keskustelu taas esille.
Ajatuksena on vaihtaa XX moiseen, joten laitelkaapas jälleen hyviä ja huonoja puolia vuoden 2006 CB1300:sta![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Nyt kun näyttää olevan hiljaista tällä rintamalla niin kysytäänpä nyt muutama kyssäri...
Onko tietoa minkälaisia laukkusarjoja(kuvia?) moiseen vempeleeseen on saatavilla? Saako pyörään esim sivulaukut vai olisiko simppelimpää käyttää ns kangaslaukkuja?
Onko kukaan reissannut ko pyörällä pidempiä matkoja 2 päällä? Esim noin 400 kilometrin päivämatkoja. Ja tietysti kulutus asia kiinnostaa reissussa.
XX yllätti nimenomaan pienellä kulutuksella![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Krauserilta ainakin saa 3 laukun sarjaa. Samoin olen jossakin kuvissa nähnyt ceebeen givin telineellä ja kolmella boxilla, mutta tuo lienee joku oma viritelmä? Taisi samassa kuvassa olla persiissä kiinni vielä perskärry, tai paremminkin tynnyri, jos en väärin muista.(Tepe1 @ Elo. 21 2006,08:50) kirjoitti
Toki. Tuollaiset päiväreissut eivät tuota minkäänlaista ahdistusta, ainakaan kotimaan nopeuksilla.kirjoitti
Kulutus nyt on mitä on. Siinä 6-7 litraa yleensä. Pari päällä ajaessa kulutus on ollut jopa alle tai piirun päälle 6:n, sattuneista syistä. Ei se nyt kuitenkaan niin paljon hörppää, että se jotakin pyörän valintaan vaikuttaisi(?)
Itellä on niin sanottu tuppervaare malli, + plussaa vakaa ja mukava pyörä ajaa vääntöä on kivasti alhaalta asti, ABS jarrut, ja puolikate suojaa hyvin... - miinus hieman häiritseviä värinöitä siinä 3000rpm ja 4500rpm, *
<br />
Terve isolohkoveljet, takana n. 4000 km:n Norjan/Suomen/Ruotsin reissu ja kokemuksia tähän asti.
Kaksipäällä ajettiin ja pisin päiväveto oli noin 800km. laukkutelineenä pikairotettava SW motech ja laukkuina kapat. Takatelineelle miinusta, koska sen kiinnityslevy on SW:ssä muovia ja takalaukku hutisee ärsyttävästi ja tulee hiukan liian eteen, joten takalaukku jäi pois, sivulaukkutelineet erittäin hyvät ja tukevat. Jos nyt tekisin uudelleen valinnan, niin jättäisin Motechin takatelineen pois ja hommaisin tilalle Hondan oman tavaratelineen, johon kiinnityslevy ja SW:t sivulaukuille. SW:n kaatumarautoja en myöskään voi suositella koska vasemmanpuoleinen rauta tulee "vaarallisen" lähelle vesipumpun runkoa, jouduin pulttaamaan muuten hienot ja huomaamattomat vehkeet pois ja valittamaan maahantuojalle - asia on viety jonnekkin Saksaan valmistajalle.
Kasaisin nyt siis vehkeen seuraavasti: Sw motech sivulaukku telineet, Alkup. keskiseisarin ja tavaratelineen ja jotkut istuvammat kaatumaraudat. Äänenvaimennin on vielä kaupassa, mutta tota Vinceä meinasin hinnan takia ja saahan siitäkin sen huilun pois ja E -hyväksyntätunnus jää....
Peli on erittäin onnistunut ostos tehoa ja alakierrosvääntöä löytyy todella hyvin helppoihin ohituksiin täydellä kuormalla.
Pyörässä ei edelleenkään tarvi pleksiä, tulpat vaan korviin ja hyvin menee![]()
Minkälaisia rengaspaineita ootte käyttäny, ite sain ton renkaan loppuun jo kaheksassa tonnissa, ilmeisesti liian vähillä paineilla....
Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
Alustasta vielä: kaksipäällä ajettaessa jouduin laittamaan takapään esijännityksen toiseksiviimeisiin koloihin ja paluuvaimennuksen yhtä naksua vaille kiinni, etupäästä kierros esijännitystä ja vaimennukset kanssa naksua vaille kiinni. Takapää on hiukan pehmeä vakiona.
Kulutuksesta: pysyy tosiaan jopa kutosen päällä kun kierrokset alle neljän tonnin (nopeus n. 100) mutta nousee tiheähköstä perävälityksestä johtuen noin 7,5:een nopeammassa ajossa ( voimaa ei synny tyhjästä )
Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
Moi vaan
XX vaihtui viime viikolla uuteen CB1300:seen. Lisänä laitoin pyörään Givin etupleksin(sellainen tumma ja pienehkö), keskijalka on vielä tilauksessa sekä nämä SW-motechin ('http://www.rmheino.fi/imports/sw-motech/')takatelineet sivulaukkuraudoilla. Tarkoititko Imppa, että nämä sivutelineet sopisi Hondan takatelineeseen ja millainen se Hondan teline on? Jos näin on niin saattaisin vielä muuttaa tätä telineajatusta
Je ensimmäinen noin 500 kilometrin "sisäänajo" lenkkikin tuli äskettäin suoritettuaOn se Naantali vaan kaunis paikka
![]()
Mutta asiaan.... Reissu tehtiin 2 päällä ja muutaman laukun kera. Takajousitus juurikin samanmoisesti säädettynä kuten Impallakin. Etupäätä laitoin aavistuksen tiukemmalle. Koneen tehoja ei tullut testattua johtuen tästä sisäänajosta, mutta hyvin pysyttiin jonojen mukana. Ranteet eivät enään väsy ja peppu pysyy ehkä paremmin puutumattomana kuin XX:ssä. Mutta moottoritiellä ajettaessa tuuli käy kyllä reippaammin CB:llä ajettaessa verrattuna XX:ään. Tai ainakin matkustajan mielestäEnsimäisen tankkauksen mukaan keskikulutukseksi tuli 5,17 litraa sadalla kilsalla, mikä oli mielestäni aika yllättävää, mutta hjyvä näin
Pitää tietysti ottaa huomioon, että kiekat eivät nousseet kertaakaan yli 4 tuhannen.
Pyörä tuntuu kaikenkaikkiaan mukavalta, kone käy nätisti ilman sivuääniä ja tuntuuhan tuo vääntävänJa nyt kun sen vielä sain pesastua, niin katseleehan sitä myös mielellään.
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Sw:n sivulaukkutelineet eivät tarvi välttämättä sitä takalaukkutelinettä vaan sen yläkiinnityspisteet tulevat takakahvan kiinnitysruuveihin. Joo sitä en varmaksi tiedä onko alkuperäisessä tavaratelineessä tilaa sille kiinnityspisteelle se tulisi varmistaa kun tietää miten teline tulee kiinni. Alkup tavaratelineen kuva löytyy brandtin sivuilta siinä on sellainen pieni käännettävä vänkärin selkätukikin, aika hyvännäkönen tavaratelineeksi. *SW:n Takalaukkutelineessä tosiaan mua ainakin häiritsi se muovinen kiinnityslevy muuten tukevassa rungossa, joka saa ainakin tollasen 48 litrasen taka säiliön heilumaan ärsyttävästi.(Tepe1 @ Elo. 27 2006,18:30) kirjoitti
Onnea uudelle pyörälle *![]()
Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
Kiitos(imppa @ Elo. 27 2006,20:50) kirjoitti
![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
En lienee ainoa, jolla näytön napit ei toimi; miten korjattavissa?
Viimeksi muokannut: Mitatu64; 25.07.2023 klo 11:44.
MTT
Täältä ajattelin kysyä, jos pidän pyörän vielä pitempään. Mulla oikean puolen nappi rikki, mutta eiköhän ne kannata molemmat vaihtaa jos sille tielle lähtee.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Eihän kenelläkään ole jäänyt CB1300 tankissa olevaa polttoaine anturia ylimääräiseksi? Viallinenkin huomioidaan. Omasta on näköjään karissut kohon varressa olevat vastinpinnat, jotka ottaa kontaktia itse lähettimen kontaktipintaan. Eli se koho varsineen riittäisi. Kohtalaisen heikosti on noita tarjolla ja originaali n. 350€