Terve LT-miehet !
Onko kokemuksia siivekkeisistä plexeistä ?
Miten kestävyys ja toimivuus käytössä. Ovatko halkeilleet ? Eikös Ponzolla ollut kokemusta tästä.
Kumpi malli käytössä mukavampi euro cut vai tavallinen?
Mitataanko näiden plexien mitta alareunan kaariaukosta vai mistä? *![]()
IsoPoika
R1200GS"ADV" -05
No tere Sami,(IsoPoika @ Touko. 01 2006,22:55) kirjoitti
nyt on puolitoistatuhatta kilsaa ajettu tällä CeeBailey #2, with wings Euro cut -4 -lasilla. (Tarkoittaa siis suomennettuna: Valmistaja Cee Bailey's Aircraft Plastics, Kaliforniassa. Lasi on tyyppiä numero kaksi - toinen lasi on tyyppiä yksi!, with wings tarkoittaa, että lasin sivuilla levitetyt siivekkeet, Euro cut tarkoittaa suoraa lasin yläreunaa -standard cut tarkoittaa kaarevaa, ja tuo -4 tarkoittaa 4 tuumaa lyhyempi kuin BMW:n oma KORKEA pleksi.)
Jos vertaan sitä entiseen CB #2 standard cut -4 ei wingejä -lasiin niin suurimman eron olen huomannut moottoritiellä kavereita morjenstellessa! Vasemman tassun voit nostaa morjenstusasentoon yhtä rennosti kuin nyt tässä naputellessa - ei vie tuuli mukanaan.
No, morjenstelua helpottaakseen ei tuommoista kannata tietenkään ostaa. Kyyditettävällä lienee myös paremmat oltavat, ainakin mamma on tykännyt, mutta ei kyllä osaa/muista sanoa eroa wingittömään lasiin verrattuna.
Joka tapauksessa hakkaa Bemun oman matalan lasin mukavuudessa mennen tullen. Jari P (Pomppe1) osaa kertoa pidemmän ajan kokemuksia tästä wingilasista. Tulee varmaan kohta linjoille...
Eikä nää mihinkään halkeile normaalikäytössä. Oma entiseni tosin on hieman lähtenyt särölle ylemmästä kiinnitysreiästä, mutta epäilen sen olevan omaa syytäni. ( 1: reiät ovat itse poraamiani, koska jouduin lyhentämään lasia heti uutena ja 2: lasi saattui saada kolhun kun kaadoin mopon kotipihan takorautaporttien väliin - nauru seis!)
Tämä mukavuuskysymys eri leikkauksille on varmaan aika lailla makuasia. Teoriassa Euro cut antaa paremman suojan ylänurkista, sillä lasin korkeus määritetään sen keskilinjaa myöten alareunan kaariaukosta lasin yläreunaan. Näin ollen esim Standard cut -4 on yhtä korkea kuin vastaava Euro cut lasin keskeltä, mutta Euro cut jatkuu kulmissa ylemmäksi. Valitettavasti en ole ollut tilaisuudessa tekemään / näkemään tuulitunnelitestejä näiden eroista. Joku voi pitää asiaa ulkonäköjuttuna.
Sitten vielä yksi asia tiedoksi. Nämä tarvikelasit ovat akryyliä kun alkuperäislasit ovat polykarbonaattia. Arvatenkin tästä johtuen nämä CB lasit ovat reilusti paksumpia kuin alkuperäiset. Kaikesta huolimatta on hyvä tietää, että polykarbonaattia pidetään yleisesti turvallisempana kolaritapauksissa kuin akryyliä. Itse en kylläkään ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, että akryylilasi olisi onnettomuustapauksessa ollut aiheuttamassa lisävammoja mutta voipi olla, että jonkin kunnon kiven tai rekanpyörän pinnoituksen riekaleen iskusta se saattaisi hajotakin.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Paljonko teille tuli nuo lasit maksamaan kappaleelta, kun talvella kaiketikin teitte sen kimppatilauksen.
Onko muita mattimyöhäsiä, jos saatais uusi kimppatilaus aikaiseksi usasta, vai muistaakseni niitä oli saatavana myös saksasta, hinta eroa oli kaiketikin jonkin verran.
Onko kukaan tilannut saksasta? Mitkä kokemukset?
Pitää etsiä vielä se viimetalvinen ketju ja perehtyä aiheeseen uudestaan.
Näille tuli kpl-hinnaksi 210 euroa. Laseja tilattiin kuusi kpl + jotain LT:n sisälaukkuja tykö. Alunperin oli oletuksena, että saisivat pakatuksi enemmänkin laseja / paketti, mutta panivat vain max kaksi yhteen + laukkuja.(jowin @ Touko. 02 2006,13:47) kirjoitti
Voipi olla, että syksy tullen koetetaan saada uusi kimppa pystyyn, jos kiinnostuneita ilmaantuu.
Mulla on täällä Hyvinkäällä se edellinen CB # 2 -4 no wings -pleksi joutilaana, jos joku haluaa ohikulkeissaan kokeilla onko siinä mitään taikaa. Vaihtohan vie noin minuutin verran...
Ja selvennyksenä vielä, että tämä ei ole mikään sivuelinkeinoni. Jeesaan itse asiassa mieluumminkin omatoimitilaajia kuin organisoin näitä kimppakivoja...
Jeesaus on siinä mielessä tarpeen, koska CB:n nettivut ovat vähän sekavat / harhaanjohtavat ja sain itsekin ekalla kerralla sieltä väärän korkuisen pleksin.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Mulla on Malli #2 with wings ja pituus -3" (21"), euro cut.
mittasin keskeltä plexin kaariaukon alareunasta yläreunaan, sain pituudeksi 53cm eli 20,9".
Eurocut on kyllä aluksi aika jyrkän oloinen, mutta suojaa kyllä tosi hyvin.
Plexi on siisti ja toimiva.
Tästä osoitteesta löytyy kuvia mun plexistä ja muutama kommenttikin.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=39424
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Kiitos molemmille tiedoista.
Kiinnostaisi kokeilla auttaisiko nuo siivet tuohon niskaan ja hartiaseudulle käyvään vetoon mikä tuntuu ainakin tämän kokoiselle yksin ajaessa. Ei niinkään kyytiläisen kanssa *
AT-plexi teki minulle kyllä minulle 60cm korkean ja jonkun sentin leveämmän kuin alkuperäinen korkeamalli.
Sivulta päin pyörää katsoessa heidän malli on täysin suora ja näin ollen plexi pystyssä ollessa on noin 5cm korkeammalla kuin alkuperäinen korkeamalli.
Mutta apua ei tullu kuin korkeuteen.![]()
IsoPoika
R1200GS"ADV" -05
Oon sitä mieltä, että ei ne siivet tee kesää sen niskavedon suhteen vaan pikemminkin lasin persusprofiili sinällään.(IsoPoika @ Touko. 04 2006,23:31) kirjoitti
Sitä on käsitelty tuossa viestiketjussa viime syksyltä:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=39044
Käy ohikulkiessasi hakemassa se mun "siivetön" CB #2 ja kokeile sitä. Se on tosin sulle ehkä liian lyhyt, mutta tälläkin uskon, että huomaat eron nykyiseesi. Se pelkkä lasin korkeus kun ei sinällään auta...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo