Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Mitenkä luistokytkin helpottaa rata-ajoa, vai helpottaako se? Mitä etuja tai haittoja siitä voi olla? Huomaako kytkimen luiston myös maantieajossa? Kuluuko luistokytkin tavallista nopeammin?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  2. #2
    http://en.wikipedia.org/wiki/Slipper_clutch
  3. #3
    Kyllä se ehdottomasti helpottaa radalla, kun pystyy nakkaamaan esim. neloselta/vitoselta kakkoselle tuosta vaan ilman että perä heittää. Se ei oo kovin kiva tunne, kun tekee vastaavan reippaassa vauhdissa ilman luistokytkintä. * Jos ei oo paljon ratakokemusta (eikä luistokytkintä), niin paras ajaa aluksi esim. kahdella vaihteella eikä alkaa urheilee vaihteiden vaihdon kanssa, se on yksi pienimmistä murheista aluksi. Ihan vaan hyväksi havaittuna vinkkinä kaikille amatööreille - joihin minäkin kuulun.



    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  4. #4
    Mites ne supermotot nakataankaan mutkaan sisälle.... Luistavalla takarenkaalla... Noo kyllä siitä hyötyä on sitten kun alkaa vaihdit olemaan kovia. Toisaalta ajaa nuo kisakuskit ilman luistoja melkosen lujaa... Se helpottaa jonkin verran, mutta välikaasu ajaa saman asian. Toisaalta tuo Jennican kommentti on oikea. Esim Kemoraa pystyy kiertämään ympäri ihan hyvin kahdella tai kolmella vaihteella silti ajaen suht nopeasti. Ehkä noissa V2 koneissa se on oleellisempi.
  5. #5
    On se, ja varsinkin jos on vielä noviisi, kuten Jenni sanoi. On nyt tullut kokeiltua samanlaista pyörää sekä-että, ja kyllä se kapeamman kierrosalueen veekakkosiin ihan kiva kampe on, ja pienentää kummasti verenpainetta vaikka noissa nopeissa kaarteissa. Tosin se joka osaa, tulee varmaan toimeen ilmankin. Makuasioita.
  6. #6
    Onhan se tosi loistava. On ajotyyli muuttunut aika paljon sen jälkeen kun sai luitokytkimellä varustetun pyörän. Jarruihin voi mennä 10m myöhemmin kun ei tarvi välittää perän pomppimisesta/heittelystä. Jos sitä perää väkisin haluaa sladiin, se onnistuu hallitummin jarrulla.

    Tonnisiin luistokytkintä ei vaan saa Nordic Superbike sääntöjen mukaan jälkiasennuksena laittaa. Siksi Superbike onkin muuttumassa Suzuki-cupiksi. Sääli sinänsä. Itse kyllä sallisin moisen kapistuksen. Se voi säästää kaatumiselta jos toiseltakin, kun vetää limiitillä.

    Tosin aika monessa SB-Hondassa/Yampissa perä on yllättävän rauhallinen jarruissa...

    STM:n kytkin on tosi loistava. Itse vaihtaisin sellaisen ehdottomasti Suzukiinikin, jos se olisi sallittu. Suitsan luistokytkin on yllättävän Schaisse. Nypyttää ja irrottaa epätasaisesti. Kawassa oli huomattavasti parempi.
    - JAM Racing Team -
  7. #7
    Vielä on uuden R6R:n luistokytkin testaamatta, mutta joitakin laitteita olen radalla testannut missä on luistokytkin.

    Hyötyjä:

    - ei tarvita välikaasua
    - rauhoittaa jarrutuksissa perän käyttäytymistä oleellisesti

    Nyt ei äkkinäiseltään tule mitään muuta mieleen, mutta nuo on jo pirun isoja apuja.

    Haittoina:

    - kytkinlevyt kuluu hiukan nopeammin, ei merkittävästi

    Siinäpä ne oikeastaan.

    Itse suosittelen.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  8. #8
    Lainaa (canepazzo @ Huhti. 12 2006,10:21) kirjoitti
    On se, ja varsinkin jos on vielä noviisi, kuten Jenni sanoi.
    ...Psst, ihan vaan näin meidän kesken: Jenna... *
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  9. #9
    köyhän miehen luistokytkin on säätää tyhjäkäynti tosi suurelle. Moottorijarrutusta ei ole juuri ollenkaan, välikaasua ei tarvi ja takapyörä ei pompi. Tyhjäkäynnin määrällä valitaan sopiva moottorijarrutus.

    lisäksi kaasulle takaisin tulo on huomattavan pehmeä, ei tule ruiskussakaan off/on nykäystä tms.

    Itse olen tyytyväinen hinta laatu suhteeseen.

    JakeT.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
  11. #11
    Nyt on puhuttu lähinnä rata-ajosta ja moottorijarrusta, mutta eikös hyvä luistokytkin paranna oleellisesti myös kiihdytysaikoja? Helpottaa lähtöä?
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  12. #12
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,09:31) kirjoitti
    Nyt on puhuttu lähinnä rata-ajosta ja moottorijarrusta, mutta eikös hyvä luistokytkin paranna oleellisesti myös kiihdytysaikoja? Helpottaa lähtöä?
    Ei toimi niin päin, ja hyvä niin. En haluaisi luistavaa kytkintä lähtöön..

    Moottorijarrussa se vaan yksinkertaisesti tekee niin, että se luistattaa kytkintä siihen asti, kunnes takarenkaan pyörimisnopeus on samassa moottorin pyörimisnopeuden kanssa.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Slipper_clutch



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  13. #13
    Hmm... niin no tietysti niin, ei sentään luistavaa kytkintä lähtöön mutta jossain lehdissä kehuivat uuden (siis K5) susnan luistokytkintä varsin toimivaksi juuri stripillä. Suurinpiirtein niin, että ajat oleellisesti parantuneet luistokytkimen myötä? Varmaan paremmin onnistuu ilman luistoktkintä, jos homman osaa hyvin mutta ehkä helpottaa hivenen niillä, jotka ei osaa???

    Tai eihän se nyt niin voi oikeastaan toimia, kun tuon kuvauksen lukee....



    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  14. #14
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,09:54) kirjoitti
    Hmm... niin no tietysti niin, ei sentään luistavaa kytkintä lähtöön mutta jossain lehdissä kehuivat uuden (siis K5) susnan luistokytkintä varsin toimivaksi juuri stripillä. Suurinpiirtein niin, että ajat oleellisesti parantuneet luistokytkimen myötä? Varmaan paremmin onnistuu ilman luistoktkintä, jos homman osaa hyvin mutta ehkä helpottaa hivenen niillä, jotka ei osaa???

    Tai eihän se nyt niin voi oikeastaan toimia, kun tuon kuvauksen lukee....
    Suurin syy siihen, että K5:llä on parempi kiihdyttää, on matalampi istuinkorkeus kuin edellisissä malleissa. Ei keuli niin herkästi, ero on kohtuu selkeä!

    Lisäksi kytkimessä on parempi tuntuma kuin aikaisemmin (vivusto muutettu), ja kyllä, se on luistokytkin. Mutta kiihdytykseen se kytkimen luisto ei vaikuta mitenkään.

    Kytkin on vaan kehittynyt tuntumaltaan, ehkä niiden sanavalinta on väärä tuossa kiihdytyshommelissa. Ei ne sitä tarkoita, että se kytkin olisi parempi kiihdytykseen luisto-ominaisuuden takia...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Tai sitten ne tarkoittaa, että on nopeempi lähteä kiihdytykseen, kun takapää on mutkiin tullessa vakaa .
  16. #16
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 16 2006,11:14) kirjoitti
    Tai sitten ne tarkoittaa, että on nopeempi lähteä kiihdytykseen, kun takapää on mutkiin tullessa vakaa .
    Aika harvassa on mutkat stripillä
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  17. #17

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (raider @ Huhti. 16 2006,11:24) kirjoitti
    Lainaa (kava10 @ Huhti. 16 2006,11:14) kirjoitti
    Tai sitten ne tarkoittaa, että on nopeempi lähteä kiihdytykseen, kun takapää on mutkiin tullessa vakaa .
    Aika harvassa on mutkat stripillä
    Näitä viimeisiä kommentteja voisi luonnehtia semantiikkahälyisiksi .
  18. #18
    Taisi olla niin, että sanoivat sen luistokytkimen estävän kytkimen haukkaamisen. En tiedä kuinka noitten aikasempien gixxereitten kytkimet on haukannu(?), mutta ainakin toi SP-1:sen kytkin haukkaa välillä turhankin hanakasti. Kaupunkiajossa täytyy aina keväällä pitää oikein mielessä, että sen kytkimen kanssa saa olla tarkkana.
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  19. #19
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,11:47) kirjoitti
    Taisi olla niin, että sanoivat sen luistokytkimen estävän kytkimen haukkaamisen. En tiedä kuinka noitten aikasempien gixxereitten kytkimet on haukannu(?), mutta ainakin toi SP-1:sen kytkin haukkaa välillä turhankin hanakasti. Kaupunkiajossa täytyy aina keväällä pitää oikein mielessä, että sen kytkimen kanssa saa olla tarkkana.
    Joissain yksilöissä kytkin haukkasi.. Mulla ei ollu kyllä K3:ssa sellaista ongelmaa. Syynä oli lähinnä huonosti toteutettu vivusto.

    Se kytkimen luisto-ominaisuus ei kyllä vaikuta siihen. Kytkimen muutkin ominaisuudet vaan ovat kehittyneet samalla, elin sen takia tuo uusi kytkin (jossa on myös luisto-ominaisuus) on parempi kiihdyttelyyn.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    Taisivat olla siis Esson baarissa luettuja lehtiä...
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
  21. #21
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,19:15) kirjoitti
    Taisivat olla siis Esson baarissa luettuja lehtiä...
    Ne on varmaan vaan kirjottanu sen silleen, että siitä saa äkkiä väärän käsityksen..

    Jos siinä lukee jotain tyyliin, että "Suzukin uusi luistokytkin mahdollistaa paremmat lähdöt", niin tottahan se on. Parempi kytkin siinä on ja se on luistokytkin, mutta ei tuo luisto-ominaisuus niitä lähtöjä paranna..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #22
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 16 2006,12:24) kirjoitti
    Joissain yksilöissä kytkin haukkasi.. Mulla ei ollu kyllä K3:ssa sellaista ongelmaa. Syynä oli lähinnä huonosti toteutettu vivusto.
    Vanhempien Suitsien kytkin alkoi haukkailla myös kun kytkinkello kului. Siitä tuli ihan on/off.
    - JAM Racing Team -
  23. #23

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 16 2006,20:34) kirjoitti
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,19:15) kirjoitti
    Taisivat olla siis Esson baarissa luettuja lehtiä...
    Ne on varmaan vaan kirjottanu sen silleen, että siitä saa äkkiä väärän käsityksen..

    Jos siinä lukee jotain tyyliin, että "Suzukin uusi luistokytkin mahdollistaa paremmat lähdöt", niin tottahan se on. Parempi kytkin siinä on ja se on luistokytkin, mutta ei tuo luisto-ominaisuus niitä lähtöjä paranna..
    Tylyttäjä. Sun kerronta, tapa kertoa jutskuista, on tosi kivaa luettavaa. Kaikesta heijastuu läpi tietämys. Mutta myös ääretön empaattisuus. Olet oikeesti suola tällä foorumilla.
  24. #24
    olikos k5:sessa vaijerikytkin. 954rr:ssä vaijerikytkin ja tuntuma on lähdöissä paras, nestekytkimet on hanurista.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    Lainaa (jaket @ Huhti. 19 2006,12:29) kirjoitti
    olikos k5:sessa vaijerikytkin. 954rr:ssä vaijerikytkin ja tuntuma on lähdöissä paras, nestekytkimet on hanurista.

    JT
    On siinä vaijerikytkin.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  26. #26
    Lainaa (jaket @ Huhti. 19 2006,12:29) kirjoitti
    olikos k5:sessa vaijerikytkin. 954rr:ssä vaijerikytkin ja tuntuma on lähdöissä paras, nestekytkimet on hanurista.

    JT
    Joo, minäkään en tykkää nestekytkimien tuntumasta enkä muutenkaan, paljon vaikeampi säätää ja huoltaa jne... Lisäksi se on painavampi.

    En näe mitään syytä miksi prätkässä pitäisi yleensä edes olla nestekytkin?



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  27. #27
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 19 2006,13:02) kirjoitti
    En näe mitään syytä miksi prätkässä pitäisi yleensä edes olla nestekytkin?
    Höyhenkevyille hyttyssarjalaisille.
    ainahan ne vähän osuu
  28. #28
    Lainaa (far @ Huhti. 19 2006,13:14) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 19 2006,13:02) kirjoitti
    En näe mitään syytä miksi prätkässä pitäisi yleensä edes olla nestekytkin?
    Höyhenkevyille hyttyssarjalaisille. *
    Ainakaan ne nestekytkimet mitä mä olen kokeillut, eivät ole olleet yhtään kevyempiä käyttää kuin vaijerikytkimet.. Päinvastoin ennemminkin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  29.  
  30. #29
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 16 2006,20:34) kirjoitti
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 16 2006,19:15) kirjoitti
    Taisivat olla siis Esson baarissa luettuja lehtiä...
    Ne on varmaan vaan kirjottanu sen silleen, että siitä saa äkkiä väärän käsityksen..

    Jos siinä lukee jotain tyyliin, että "Suzukin uusi luistokytkin mahdollistaa paremmat lähdöt", niin tottahan se on. Parempi kytkin siinä on ja se on luistokytkin, mutta ei tuo luisto-ominaisuus niitä lähtöjä paranna..
    Tässähän tämä, tätäkö tarkoitit:

    Suzukin kytkin on päivitetty luistokytkin malliksi. Se ei yksistään tee autuaaksi. Merkittävin parannus on kytkimen alapään käyttömekanismin päivittäminen 2000- luvulle. Edellisessä versiossa ollut surkea peltinen siirtovipu eturattaan kopan sisällä on heitetty romukoppaan. Nyt voimaa siirtää epäkeskotappi, joka siirtää voiman kytkinpakalle asti. Tällä yksinkertaisella muutoksella Suzukin kytkin on vihdoin saatu tunnokkaaksi. Nyt tiukimmatkin lähdöt onnistuvat ilman kytkimen ”haukkaamista”. Pelkästään varttimailin ajoista kytkimen luontevalla toiminnalla on saatu puristettua noin puolisekuntia pois.

    Ei tuosta kyllä pitäisi ymmärtää, että kytkin on parempi kiihdytyksissa luisto-ominaisuuden takia.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***