Onko kokemuksia missä kannattais käyttää Aprilia Mille rsv -02 pyörä 15 tkm:n huollossa ? Ajattelin tossa eilen vaihtaa tulpat, öljyt ja suodattimet itse mutta varsinkin tulpat aika kinkkisessä paikassa.
Pitäis vielä venttiilit säädättää ja koko pyörä muutenkin pistää säätöihin eli jos antais koko homman jollekin. Voiko muuten talven jälkeen ajaa viime kesäkuussa vaihdetuilla öljyillä, kun n. 1500 km on tohon huoltorajaan vai vaihtaako ne heti ??
Huolto pitäis sijaita lahdesta n.100 km säteellä eli esim. pääkaupunkiseudun huollot kävisi.
Itse käytin viime kesänä oman Futurani Frankilla, http://www.franknyman.com/
Kannattaa ainakin kysyä mitä siellä tuollainen huolto maksaa. Nakkilan pojat ja Frank ovat ainoat Aprilioiden huoltajat mitä tiedän PK-seudulla.
No Nakkilan mopoa kannattais varmaan harkita, ja kysellä samalla siinä lähitienoossa olevia huoltoliikkeitä, josko ne on noita huoltaneet. Eihän tuossa kait nyt mitään niin ihmeellistä ole, etteikö sitä joku muukin osaisi tehdä, ja onhan noita Millejä/Tuonoja sun muita jo jokunen ympäri maata.kirjoitti
Minusta kyllä kannattaa vaihtaa ne talven yli seisseet ja puoli kesää ajetut öljyt hetimmiten ja saman tien uusiin. Ei tee hyvää sen vanhan öljyn seisottaminen ja pyörittäminen siellä koneessa, ja jos niillä on ajettu jo joku 3tkm tai enemmän, tuskin ne enää priimakunnossa on muutenkaan. Samahan se on sitten tehdä tai teettää se 15tkm ohjelman mukaiset huoltotoimet siinä samalla, vaikka tuliskin hiukan ennen km-määrän täyttymistä.
Vie ehdottomasti Jämsään Huolto-Kaksikkoon , tosin taitaa olla n.120km Lahdesta.Mutta varmaan sen arvoista.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
No PKS lienee siinä 100 kilsan säteellä ja onhan sielläkin esim. Helsingin pyörä ja mopo. Niin ja noista Rikumotoreista sun muista Lahden liikkeistä en tiedä, mutta luulis että tuon huolto vois onnata ihan hyvin Two Wheel Centerissäkin, vaikka nyt Ducati-huolto enempi onkin, eihän tuossa huollossa kait nyt mitään niin ihmeellistä oo eikä se Rotaxin kone mitään avaruussukkulan teknikon papereita vaadi. Kannattais varmaan ainakin kysäistä.kirjoitti
Täytyy two wheel centeristä sen verran sanoa että
siellä muutama vuosi sitten CBR sai valohoitoa pari viikkoa,
lupailivat vaikka mitä ja selittelivät ja taas lupailivat,
kyllästyin ja hain pyörän pois ENKÄ kusekaan sinne pajaan
päin enää...
No ei ainakaan Motobox-Sahalaa Kotkasta/Karhulasta kannata käyttää. Erittäin epäluotettava ja huonosti tehtyä huoltoa. Osaavat kyllä laskuttaa. Olen kuullut todella ikäviä asioita, ja omaakin kokemusta kyseisestä liikkeestä on. Huollon jälkeen letkuja irti ja vikavirhevalo loistaa. Helsingit pojat auttoivat tämän jälkeen kiitettävästi. Eli Helsingin pyärä et mopedi, Aprilian merkkikorjaamo.
Oisko heittää linkkiä noihin huoltotaulukoihin 2004 mille -->..kuhan tässä tutustun
En osaa ilmeisesti tarpeeksi hyvin googlettaa
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Katsopa http://www.aprilia.fi/index.p....b2852fe(Jake82 @ Huhti. 28 2006,16:43) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Noni, taas vähän liian helppoa(BlackCat @ Huhti. 28 2006,16:49) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Uusin lisä Aprillin virallisten huoltajien listaan on MJL huolto tsadissa. Suosittelen![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Jos nyt yhtään tulppa-avain ja räikkä pysyy kädessä niin tulppien vaihto ja öljyjen vaihto Milleen ei ole kuin korkeintaan parin tunnin homma (vaikka tekisi sen ensimmäistä kertaa)(HRC @ Huhti. 10 2006,13:11) kirjoitti
Kun sen ilmansuodatinboksin on pariin kertaan irroittanut tekee sen alta tunnin joten jos nyt nuo opettelee tekemään niin säästää yhden rengassatsin hinnan kesässä.
Venttiilinvälykset siinä huollossa katsotaan mutta 99,9% varmuudella ei niitä tarvitse säätää vaan ovat arvoissaan. Jos tarvitsee niin se on isompi homma sitten.
Tuolta löytyy ohjeita perushuoltojen tekemiseen:
http://www.geocities.com/sl_mille/
<br />
Futuran 15 tkm huolto Tampereen Pyörä ja Mopossa 300e. Ei muuta korjattavaa, vain tulppien vaihto ja öljyt ja perus säätämiset. Pikkuisen pirteämmältä tuntuu. Eturengasta pystyy nostattamaan.![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Tuono tullut pihaan on, kertokaapas aprilian huolloista. Erityisesti tietysti Tuono. Eli mitä huollossa tehdaan ja millä kilometrimäärällä. Ite on tarkoitus huoltaa muuten mutta ventiilit jätän amattilaisille.
Vaikka mä elän kuin viimeistä päivää, kiellän sen olevan viimeinen. Kaikki me kuolemme pian. *"Jarkko Martikainen"
Katuajossa(Jäbä @ Elo. 08 2008,22:47) kirjoitti
10tkm
- vaihtoon öljyt + putsari
- tarkistuskohteita on sitten vaikka millä mitalla.
20tkm
- öljyt + putsari
- tulpat vaihtoon
- ilmanputsari vaihtoon
- venttiien tarkistus/säätö
Lataa >> tuolta << käyttöohjekirja jos sinulla ei sitä ole. Sieltä löytyy määräaikaishuoltotaulukko huolloista.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ja jos Tuonos on 03-05 niin huoltoväli samoin toimenpitein 7500 kilsaa.(jens @ Elo. 08 2008,23:05) kirjoitti
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
03-Millelle MJL-huollosta kuultuna "Valmistaja ilmoittanut, että pidennetään huoltoväli tuohon em. 10tkm" Manuskan mukaan 7500. Olisko Tuonolle samoin, kannattanee tarkastaa...(mikkokoo @ Elo. 09 2008,14:40) kirjoitti
V60
Vastaavaa ilmoitettiin mulle Oulu Motormanista eli vanhempiakin malleja (ainakin03) koskee uudet huolto rajat eli 10000km, 20000km jne.
No katoha...Eipä ole vanhempikaan Aprilli siis sokerista tehty...(Kontha @ Elo. 14 2008,18:15) kirjoitti
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Käytin sitten milleä 20000km huollossa. Ikävä kyllä moottori ei ehtinyt jäähtyä tarpeeksi ja venat jäi tarkastamatta
Sitä se teettää kun lähin huolto on yli 200km päässä.
Vaihtoivat sitten sen öljynputsarin kannen pitempää samalla. Tosin mun tietojen mukaan niitä lyhyitä suodattimia pitäisi taas saada. No elämä on
ps. Mukava kun molemmat jarrut on taas tosi napakat![]()