Ajan nyt kolmatta kesää -92 FJ1200:lla. Takarenkaat näkyy kestävän mun matka-ajossa 15-17 tkm. Alkaa vaan valikoima olemaan melko niukka tuolla 16 tuuman sektorilla, tahtoo olla pelkkää Customin regasta jossa ei nopeusluokka riitä millään.
Eli siis tietääkö joku saako FJ1200 "heittämällä" sopivaa 17" takavannetta ?
Tällöin rengasvalikoima laajenee kattamaan kaikki nykyrenkaat.
(-92:ssahan eturengas on jo 17")
FJR -17
Pikainen vilkaisu Reifenversandiin kertoi valikoimaa olevan edelleenkin aikas runsaasti H-, V-luokissa ja ZR:ääkin löytyy. Mites, siis ihan oikeasti, eikö tuo H:kin käytännösä riitä. Kaverin FJ:hin laitoimma ME 880:t se kun käyttää sitä matkalaitteena. Se, että FJ oli aikanaan, siis 20 vuotta sitten, Superbike-kilpuri, saattaa harhauttaa luulemaan, että ko. pyörä ehdottomasti vaatisi viimeisen päälle sporttirenkaat. Mutta eikös tosiasiallinen käyttätarkoitus ratkaise. Aikanaan FJ:n tavallisin rengastus oli muistaakseni ME 33 edessä ja 99 takana ja luokitus taisi olla V.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Mä ajelen 60 % mun ajoista Euroopassa ja vaikka Saksa alkaakin olla Stauland niin jotenkin semmonen H-rengas tuntuu vähän nahkeelta. Mulla oli siinä alunperin Pirellin Match MT08 & MT09 joka on ns. puolivyörengas ja sille toi kai on aikanaan suunniteltu. Vielä viimeksi sain holattua näitä Matchin renkaita yhdet sarjat. Siksi jotenkin toivois ettei tartteis mennä rättirenkaaseen vaan mielummin vyörenkaaseen.
FJR -17
Micheliniltä näytti saavan M100X -gummia ZR:nä ja jos tuo Misukka on kuten M90 on ollut niin se kai olisi ihan ok tarpeeseesi. Miten lie uudempi verssio eli Pilot Road, niin se malli taisi olla. FJ:n rengaskoko on hieman harvinainen mutta sama kuin GTR:ssä, johon tosin riittää H vaikka kuinka painaisi.
17-tuumaisen vanteen rakentaminen varmasti onnistuu kun löytää vain riittävän lähellä olevan aihion. Rengaskoko voisi olla vaikka 160/70 tai vastaava niin kehä olisi suunnilleen sama.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
terves itelläni on samallainen fj 1200 v-92 laitoin just uudet micelin 100 x madacamit siihen alle et kyl niit vielä saapi mp-saloselta hommasin kyseiset kummit saksassa on kyseiseen pyörään laajempi valikoima ja huomattavasti halvemmalla , et eipä hätiä mitiä kyllä niit kummeja vielä saapi.kyseinen rengas on vyörengas ja muistaakseni nopeus luokaltaan v tai h.
minä itse
Ja jos välttämättä haluat vaihtaa sen vanteen, niin tuolta on hyvä aloittaa
Tärkeintä ei ole se, miltä se näyttää, vaan se että se liikkuu.
...ja muistakaa, Drag racing on parasta pyörän päällä..
Minun Fj:ssä on Pirellin Sport Demoni takana ja ihan hyvinhän tuo on pelittänyt. Tuntuu vain että se kuluu aika nopsaan ;)
moi misukalla on sopiva kierros ostin itse saman vuotiseen madagam 100 misukat pitää ku tauti ja ei kulu hävyttömästi kuitenkaan![]()
minä itse