Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Semmosta vaan että on tullu hurahdettua v-2 koneisiin pyöriin (ajelen 650 sv:llä) ja oisin kyselly et onko 1000 telluissa ollu ongelmia ja jos on ollu niin voisitteko kertoo et minkälaisia niin osais varautua?!
  2. #2
    Itse kävin juuri pienen lenkin *S Tellulla heittämässä... *

    Ei ole ongelmia sattunut omalle kohdalle, vaikka oma pyörä on sitä ensimmäistä vuosikertaa -97. Eiköhän tehdas
    aikanaan pahimmat ongelmat korjannut (vuotava tankki, ohjausiskarin lisäys, ruiskun säätö ym. pienet lastentaudit).

    Kytkin saattaa luistaa jos on viisijousinen, riippuen vähän käytetystä öljystä. Tellussa ei kannata käyttää täyssynteettistä, perus 10w40 on ehkä parasta. Lisäksi jäykemmät jouset kytkimeen on helppo vaihtaa. Jos haluaa hifistellä voi vaihtaa r:n kuusijousisen kytkinpakan tilalle.

    Alusta on, no, hivenen huono etenkin radalle. Peruskäytössä kyllä pärjää rotarytyyppisellä vakiotakaiskarilla, on vaan turhan kova. Ja kun iskari lämpenee pakoputken toimesta se muuttuu pehmeäksi. Suosittelen vaihtamaan vaikka Öhlinssin tilalle. Etupää pohjaa turhan helposti, jäykemmät jouset ja hyvät öljyt tekevät sillekin ihmeitä. Säädöt ovat kuitenkin jo vakiona melko monipuoliset, riittävät ihan hyvin katukäyttöön.

    Välitykset on hyvä vaihtaa vähän lyhyemmiksi, ovat vakiona mallia "aavikko". Eteen -1 piikki tai taakse +2 niin hyvä tulee. Tekee myös kolmosella hillittömistä powerkeuloista totta! * Voidaan tietysti myös lukea ongelmaksi... Etupyörä ei tahdo millään pysyä kiinni tiessä!

    Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaani, paluuta rivikoneisiin ei enää ole! Ikinä!

    Lisää tietoa Telluista osoitteesta www.tlzone.net
    ja jos saksan kieli taipuu niin www.tl1000.de
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
  3. #3
    Lainaa (bozo @ Huhti. 10 2006,15:57) kirjoitti
    Lisää tietoa Telluista osoitteesta www.tlzone.net
    ja jos saksan kieli taipuu niin www.tl1000.de
    Ja sit vielä TLPlanet
    TL1000R
  4. #4
    Toinen TL on menossa eikä ongelmia ole ollu.
    Toi on totta että täyssynteettistä ei kannata laittaa, alkaa muuten kytkin luistamaan..ainakin jossain vaiheessa. Ihan perus ölkät on hyvät.
  5. #5
    Suosittelen Tellua. Rivikoneisiin ei oo ekan twinikokeilun jälkeen enää koskettu.

    Mitä vakio välityksiin tulee, niin ne on sieltä. -1eteen ja +2taakse toimii varmasti.

    Yks pätevä laite on nettimotossa myynnin. (Se Ey:n rakentama)
  6. #6
    Kummassahan olis munakkaammat soundit VTR:ssä vai Suskan TL:ssä? Ja muutenkin onko ne suunnalleen kestävyydeltään yhtä varmoja pyöriä?
  7.  
  8. #7
    "Kummassahan olis munakkaammat soundit VTR:ssä vai Suskan TL:ssä? Ja muutenkin onko ne suunnalleen kestävyydeltään yhtä varmoja pyöriä?"

    kyllä VTR on kestävämpi koneeltaan. mutta jos se viritetään TL:n tehoihin, niin tuskin sitten eroja on.

    JakeT.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050