En ole petrokemisti minäkään mutta minulle on kerrottu öljyn ylikuumenemisen olevan erityisen haitallista öljyn viskositeetille ja sitä yllä pitäville lisäaineille.Eikös pikemminkin 10W-45 - aka perusöljy on ominaisuuksiltaan 10W ja sitten ne kuuman pään viskositeetin nostavat lisäaineet silppuuntuvat käytössä ? Juu, en mä näistä mitään oikeasti tiedä.
-- Brake later and open the gas earlier --
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Kannattaa kaataa 10w30 öljyä isomukiseen yksipyttyiseen moottoriin ja ajaa muutakin kun pintakaasulla korttelin ympäri. Kertokaa sen jälkeen kokemuksia miten hyvin öljyt toimi suomen olosuhteissa.
Kylätason kurapyöräilijä.
2005 Speed Triplessä oli öljynvaihtoväli 10000km ja Bobberissa jo 16000. Ainakin autojen vertailutesteissä saa penaltia käyttökustannuksissa, jos tiheä huoltoväli. Sen tavallaan ymmärtääkin, sillä ei taida alle 200€ vaihtua öljy marmorilla mihinkään vehkeeseen ehkä työnnettävää ruohonleikkuria lukuunottamatta.
Omassa autossakin on öljyä jotain 3,5L ja vaihtoväli 30000km. 690 Kotarissa öljyä 1,7L ja vaihtoväli 10000km. PoS tuossa jo kommentoikin Kotarin vaihtovälejä. Itse olen ajanut 3000km suunnilleen.
Viimeksi muokannut: B12; 24.08.2021 klo 11:03.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
kuinkakohan nopeesti ulkolämpötilan +20 asteessa se öljy lämpenee startista ja onko ilma ja vesijäähdytteisissä kuinka iso ero . Männän koolla en usko olevan sen ihmeellisempää vaikutusta öljyn lämpöihin mutta korkeempi puristus suhde varmaankin nostaa öljyn lämpöjäja ja lyhyt isku.![]()