Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
    Nyt taas vedetään maahantuojia kuin pässiä narussa. Toin tuossa pyörän, ja vein sen katsastukseen, ja tietysti piti tuoda se vastaavuustodistus. Hommasin sen samasta paikasta kuin aikaisemminkin, mutta katsastusmies sanoi että ei kelpaa. Paperi on TUV-HANSAn tekemä. Pitää nyt kuulemma olla esim. TUV-nord...

Katsastusmiehen toimintaa en voi moittia, hän toimii vain ohjeiden mukaan. 1.1.2006 kuulemma tullut uusi ohjeistus.

TUV-hansaa ei löydy tuolta ilmoitetuista tutkimuslaitoksista...
    http://www.ake.fi/AKE....aksynta

Mitäköhän pitäisi tehdä? Tilata uusi ja maksaa taas vajaa 100eur lisää tuosta turhanpäiväsestä lapusta?
    Tämäpä mielenkiintoista...

Ekana tulisi mieleen vaihtaa katsastuskonttoria, jos seuraavalla kävisi parempi säkä?

Mistä hankit ECE-paperin?

Minä hommasin penamoto:lta viimevuoden puolella, kohta pitäisi aloitella tulli/katsastus/verotus -härdelliä. (tosin kun katsoo ikkunasta ulos, ei todellakaan ole kiire..)

Mun paperissa lukee TUV Sud. Toivottavasti kelpaa.

Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mun paperi ei aikoinaan kelvannut, mutta kun faxasin sen TÜVille takaisin ja valittelin ettei kelpaa täällä, niin muutama päivä myöhemmin tuli korjattu versio faxina, eikä rahaa tarvinnut enää siirrellä.

1000
    Varmaan jotain suomalaisten pyöräkauppiaiden lobbauksen tulosta tuokin.
    Lainaa (vtwin @ Huhti. 05 2006,11:22) kirjoitti
    Tämäpä mielenkiintoista...

Ekana tulisi mieleen vaihtaa katsastuskonttoria, jos seuraavalla kävisi parempi säkä?

Mistä hankit ECE-paperin?

Minä hommasin penamoto:lta viimevuoden puolella, kohta pitäisi aloitella tulli/katsastus/verotus -härdelliä. (tosin kun katsoo ikkunasta ulos, ei todellakaan ole kiire..)

Mun paperissa lukee TUV Sud. Toivottavasti kelpaa.
    Tiedän että toinen katsastuskonttori hyväksyy nämä TUV-Hansat. Mutta olen jo maksanut ensimmäiselle konttorille sen rekisteröintikatsastuksen hinnan, joten ei hyödytä vaihtaa konttoria.

Hankin paperin paikalliselta pyöräliikkelleltä, joka itsekkin tuo pyöriä maahan.

http://europa.eu.int/comm....tm

Tuolla ei ainakaan ole TUV-sud.:ia
    Yhdellä tutulla sama ongelma auton kanssa, joutui tilaamaan v.todistuksen Jenkeistä, tiedä sitten mitä maksaa..
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    MUISTAKAA TÄMÄ:

Kun menette katsastamaan maahantuotuja, niin menkää ENSIMMÄISEKSI katsastusmiehen juttusille ja kysykää kelpaavatko pyörän paperit! Jos kelpaa, niin sitten aletaan katsastamaan pyörää!

Jos menette vasta kassan kautta, niin vittuilua ja pilkunnussintaa tulee useimmiten täydeltä laidalta!

Se valitsee joka maksaa!

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    ^ Täytyypä käydä konttorilla... soitin jo kerran sinne, eikä suorilta osannut sanoa, että mitä tarvii tai ei. Ilmeisesti ei ollut oikea ihminen puhelimessa. Jos käy aloittamssa ensin rekisteröintikatsastuksen, saa tullista 3kk ajoluvan helpommin, eli ei enää siellä tarvi näyttää pyörää.
    Lainaa (JIMJAK @ Huhti. 05 2006,18:14) kirjoitti
    Se valitsee joka maksaa!

Nimenomaan, maksajalla rahat ja valta
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    Kävin keväällä 2003 hakemassa pyörän Saksasta ja kaikkien papereiden joukossa oli Dekran katsastusinsinööri allekirjoittama EU vaatimustenmukaisuustodistus.
    Tullissa käydessä sattui yksi kaveri hollille ja sanoi, että Roihuvuoressa ( Helsingissä ) on katsastusasema joka tekee halvalla maahantuontikatsastuksen.

Ei muuta kuin matkaan, maksoin luukulla ja paperit inssille joka pälyili niitä jossain konttorin sopukassa vajaan puoli tuntia ja tuli "pilkunviilauksineen" valittamaan että paperissa oli yksi vanhentunut kohta ja pyörän satulassa pitäisi olla hihna pelkääjää varten.

Totesin: joopa joo, annahan paperit tänne niin haen kassalta rahat pois. *Näin tein ja matkaan Tattarisuolle ( Helsingissä ).
    Varasin ajan ja myöhemmin palasin katsastusasiaan, kaikki paperit kelpasivat ilman moitteita koska vastaavan pyörän Suomeen tuonnin ( maahantuojan ) maahantuontikatsastustiedot löytyivät koneelta ja olivat yhtäpitävät Dekran todistuksen kanssa.

Pyörä katsastettiin ja 100 euroa veloittivat, kummatkin ilman mukinoita.

Se siitä, välttäkää nuorta inssiä koska sitä voi kateuksissaan korveta ja keksiä kaiken näköistä pilkunviilausta.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
    Itse tilasin todistuksen viimekesän tuontipyörälle Penamotolta.
    - Penamoto -
    Homma toimi ERITTÄIN mallikaasti ja nopeasti ja paperina nimenomaan tuo TUV-NORD paperi.

Ei ollu katsastusmiehellä mitään sanomista papereista ja katsastus/rekisteröinti hoitui ongelmitta.

Kannattaa kysellä tuolta.
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
    Lainaa (GhostSpider @ Huhti. 05 2006,20:18) kirjoitti
    Itse tilasin todistuksen viimekesän tuontipyörälle Penamotolta.
    - Penamoto -
    Homma toimi ERITTÄIN mallikaasti ja nopeasti ja paperina nimenomaan tuo TUV-NORD paperi.

Ei ollu katsastusmiehellä mitään sanomista papereista ja katsastus/rekisteröinti hoitui ongelmitta.

Kannattaa kysellä tuolta.
    Mitäs eroa noilla COC59 ja COC98:lla? Eli kumpi pitää tilata?
    Tätä topicia lukiessa alkoi tuskan hiki pukata otsaan. Olen itse uitattanut pyörän syksyllä germaniasta ja tänään kävin tullissa jättämässä veroilmoituksen. Ajattelin että menen katsastuskonttorille siinä vaiheessa kun pyörästä on verot maksettu.

Sitten rupesin kattomaan v-todistusta, jonka pyörän mukana sain. Eipä ollut TUV tai Dekran kirjoittama.

Aken sivuilta ilmeni, että tapauksessani Kawa-Europen todistus on kelpo. Huh huh.
    Moto Guzzi Norge

"Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
    Eikös noita vastaavuustodistuksia saisi paljon halvemmalla, kun pyytäisi ostaessaan suoraan pyörän mukaan tai nappaa itse, jos käy Saksasta hakemassa. Mun mielestä ne maksaa vaan murto-osan suoraan Saksasta hankkiessa, kun taas täältä tilaillessa ne maksaa vaikka mitä.

Ja uudempiin pyöriin sitä ei kai tarvi enää ollenkaan? Tai uusiin ja uusiin, mutta tota 01 mallin SP:tä katsastellessa ei enää ainakaan tarvinnu mitään todistuksia.

ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
    Lainaa (JaVaKa @ Huhti. 05 2006,20:57) kirjoitti
    Ei niissä ole muuta eroa kuin toimitusnopeus ja siitä tuo hinnan ero.
    Lainaa (jasyvara @ Huhti. 05 2006,21:33) kirjoitti
    Ja uudempiin pyöriin sitä ei kai tarvi enää ollenkaan? Tai uusiin ja uusiin, mutta tota 01 mallin SP:tä katsastellessa ei enää ainakaan tarvinnu mitään todistuksia.
    No oikeastihan tuota riivatun paperilappusta ei pitäisi tarvita ollenkaan, oli sitten uusi tahi vanha pyörä, jos pyörä on reksiteröity aikaisemmin johonkin EU-maahan. Suomessa on vaan jälleen kerran käytössä joku poikkeussääntö, että tuo onneton paperiläpyskä vaaditaan.

Itse toin pyörän Virosta Suomeen ja Viron ARK:ssa papereita tehdessä satuin vahingossa asioimaan Viron ARK:n johtajan kanssa. Kun kyseinen kaveri kuuli, että Suomessa vaaditaan tuo paperi, oli kaveri polttaa totaalisesti päreensä Suomen käytäntöön. Ottipa sitten vielä puhelun Suomen ARK:hon ja antoi tulla täydeltä laidalta:" Onko asia toidellakin näin, ettei Suomessa luoteta Viron ARK:n ammattitaitoon ja kuinka on mahdollista, että Suomella on omia käytäntöjä ajoneuvon rekisteröinnissä vaikka ollaankin EU:ssa...jne jne.." Kieltämättä oli ihan hubaa kuunnella tuo keskustelu ja vaikka itse paperista jouduinkin pulittamaan, niin tuntui hyvältä, kun joku "arvovaltainen" heppu antoi asiasta vähän palautetta Suomenkin päähän.

Joskohan nämä Suomen "poikkeustavat" EU:ssa saataisiin joskus ojennukseen...
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
    Lainaa (vtwin @ Huhti. 05 2006,21:42) kirjoitti
    Lainaa (JaVaKa @ Huhti. 05 2006,20:57) kirjoitti
    Ei niissä ole muuta eroa kuin toimitusnopeus ja siitä tuo hinnan ero.
    joo, niinhän tuo nimikin sanoo...
    Lainaa (GhostSpider @ Huhti. 05 2006,21:47) kirjoitti
    Joskohan nämä Suomen "poikkeustavat" EU:ssa saataisiin joskus ojennukseen...
    No siinä lienee vihdoin semmonen asia, jonka toteuminen vie kauemmin ku näitten helevetin lumien sulaminen tänä "keväänä"

Napajäätiköt sulaa jo nopeemmin ku tää meitin lumi *aatana!!!
    Yksi mielenkiintoinen uusi sääntö AKElta on sellainen, että ovat alkaneet kerätä pyörän (ja auton) tuojilta alkuperäiset saksalaiset rekisteriotteet pois. Sehän on käytännössä ainoa läpyskä, jolla pystyt todistamaan saksan omistajahistorian, kun pidät ja annat sen rek.otteen aina pyörän mukana eteenpäin.

PITÄKÄÄ METELIÄ tuosta asiasta ja vaatikaa oikeuttanne pitää asiakirja pyörän paperien mukana, jonne se kuuluu. Eivät ilmeisesti suostu kirjaamaan pyörän omistajahistoriaan saksan omistajia, mutta eivät suostu pyörtämään päätöstään.

Tänään asia meni AKEn lakimiehen tarkasteluun vaatimuksestani...
    Kitka miehen tiellä pitää!
    Kyllä ehdottomasti alkuperäset paperit tulee kulkea pyörän mukana. Jäljennökset luulis riittävän AKElle (ja saa luvan riittää). Mikä ihme siinä on, että aikasemmin on kelvannu jäljennökset ja mukamas nyt ei? Koko ajan tehdään vaikeammaks ja vaikeammaks tota ajoneuvojen tuontia ulkomailata, vaikka EUn mukaan sitä pitäis helpottaa koko ajan.
    Tästä briefin vaatimisesta oli jokin aika sitten juttua s.h.a.maahantuonti -ryhmässä, etsikää säie "Vientikilvet Saksassa ja Brief Suomessa"
    AKE:n säännöt ovatten muutuneet aikaisimmista ajoista, jolloin alkuperäinen "saksalainen" rekisteriote jäi kuluttajalle. Nykyään alkuperäinen jää AKE:lle ja jos haluat itelles jotakin, ni otappa vaikka kymmenen kopiota "firman koneella". On siinä sitte tallissa vaikka yksi mappi lisää..... Näin se vaan on, säännöt muuttuu!
    Lainaa kirjoitti
    Eikös noita vastaavuustodistuksia saisi paljon halvemmalla, kun pyytäisi ostaessaan suoraan pyörän mukaan tai nappaa itse, jos käy Saksasta hakemassa. Mun mielestä ne maksaa vaan murto-osan suoraan Saksasta hankkiessa, kun taas täältä tilaillessa ne maksaa vaikka mitä
    Minä sain ainakin ihan ilmaiseksi, kun kysyin suoraan Aprilian tehtaalta. Tosin ensin oma englanninkielinen kysely sai vain vastauksen, että asiasta on ilmoitettu firman homologisointi osastolle ja toimituksen pitäisi kestää alle viikon. Ei kuitenkaan kuulunut mitään ja alkoi olla kiire, joten italialainen tuttuni otti pyynnöstäni puhelimen kouraan ja soitti suoraan kyseiselle osastolle. Sen jälkeen kesti noin 20 minuuttia ja COC-todistus tuli sähköpostiini pdf-fileenä.

Eli jos tykkäätte haasteista niin saa sen ilmaiseksikin.
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    väittäisin että jos ostaa Eu-tyyppihyväksytyn pyörän ja alkuperäisessä kunnossa tarjoaa sitä konttorilla niin ei tarvitse mitään COC todistusta.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Kävimpä konttorilla ja ei kelvannut paperit (niinkuin aiemmin epäiltiin)

Soitin sitten asiasta Penamotolle (josta paperin olen saanut) ja homma on tiedossa sielläkinpäin. Lupasi hoitaa asiaa eteenpäin. hyvä hyvä!

Jostain syystä tuolla listalla, jota AKE:lla nyt tuijotetaan, ei tätä TUV sud:ia ole. Ja kyllä se sinne kuuluu... on niillä sen verran konttoreita ja auktoriteettia, muuallakin kuin saksassa.

Ketä tässä nyt sitten syyttäisi? Ei voi syyttää konttoria, hehän noudattavat AKEn suosituksia (huom, ei siis _määräyksiä_, ake ei määrää mitään), AKE taas noudattaa jotain EU säädöksiä tjsp. Ehkä EU:ta?

Täytyy huomenna soittaa AKElle ja kysyä.

Pisteet kuitenkin Vesa/Penamotolle, esimerkillistä toimintaa taas.
    Loppuviikosta toivottavasti on lisää infoa asiasta.

Lainaa (Jarge @ Huhti. 06 2006,00:19) kirjoitti
    Yksi mielenkiintoinen uusi sääntö AKElta on sellainen, että ovat alkaneet kerätä pyörän (ja auton) tuojilta alkuperäiset saksalaiset rekisteriotteet pois. Sehän on käytännössä ainoa läpyskä, jolla pystyt todistamaan saksan omistajahistorian, kun pidät ja annat sen rek.otteen aina pyörän mukana eteenpäin.

PITÄKÄÄ METELIÄ tuosta asiasta ja vaatikaa oikeuttanne pitää asiakirja pyörän paperien mukana, jonne se kuuluu. Eivät ilmeisesti suostu kirjaamaan pyörän omistajahistoriaan saksan omistajia, mutta eivät suostu pyörtämään päätöstään.

Sen alkuperäisen saa nyt sitten itselleen, kun niin vaatii, eli ilmeisesti alkuperäistä pyörän rekisteriotetta ei ole oikeutta erottaa pyörästä... Pidetään siis ne otteet tuontipyörien papereiden mukana, niin niistäkin on omistajahistoriat selvitettävissä!
    Kitka miehen tiellä pitää!
    Lainaa (Jarge @ Huhti. 16 2006,23:28) kirjoitti
    Sen alkuperäisen saa nyt sitten itselleen, kun niin vaatii, eli ilmeisesti alkuperäistä pyörän rekisteriotetta ei ole oikeutta erottaa pyörästä... Pidetään siis ne otteet tuontipyörien papereiden mukana, niin niistäkin on omistajahistoriat selvitettävissä!
    Oisko jotain mihin viitata, "Luin intternetistä, että..." tuskin riittää?

Tuo minun yo. paperiasiakin etenee, TÜV-Süd:lta on tuloillaan Penamotolle paperi jossa vakuutetaan ko. konttorin oikeudesta kirjoittaa ECE papereita.
    Lainaa (Jarge @ Huhti. 16 2006,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Jarge @ Huhti. 06 2006,00:19) kirjoitti

No kerrohan Jarge mitä tässä pitää, tänään veivät minulta orkkis saksan rekisteriotteen, ja sanoivat jollen luovuta, rekisteröintiä ei jatketa. Kenelle soitan ja miten setälle sanotaan että saan pyörän mukana tulevan otteen omakseni. On kumma kumma virma tuo AKE, ei sinne kelpaa kopio vaikka kuinka todistelis oikeaksi. Muualle tuntuu kopiot kelpaavan. Ottavat kuulemma orkkis otteen pois, koska epäilevät väärinkäytöksiä !"#¤%&/. Ottaa kuulaan, -kele
    -hanski-

<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Tänäänpä koettiin sekin ihmeellinen tapahtuma, että mopon (Aprilia, vm. 95) rekisteröintikatsastus onnistui täysin ilman tuota vaatimuksenmukaisuustodistusta. Kaikki tarvittava informaatio oli poikkeuksellisesti kirjattuna saksalaiseen rekisteriotteeseen, desibelimäärät ja muut tuon ikäisiltä vaadittavat. Konttorin inssi sanoi vaan että hänen aikanaan on aiemmin tasan yhden ajoneuvon kanssa käynyt näin.

Ja asiaan: Mistä tänäpäivänä saa "edullisesti" tuon kyseisen lapun tilattua? Näkyi Penamotokin nostaneen hintaa roimasti sitten alkuvuoden, ennen pääsi alle kuudellakympillä, jos malttoi sen pari viikkoa odotella lapun saapumista postitse, nyt tuo hitain vaihtoehto maksaa heilläkin jo 79 euroa. Itselläni olisi alkuviikon aikana pakkorako tilata jostakin, joten infoa vain tännepäin jos on tietoa edullisemmista paikoista. Pyöränä Kawa ZX-9R vm.98
    Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
  30.  
    Lainaa (Faitteri @ Kesä. 03 2006,01:38) kirjoitti
    Ja asiaan: Mistä tänäpäivänä saa "edullisesti" tuon kyseisen lapun tilattua?
    Minä sain vaatimuksenmukaisuustodistuksen ihan ilmaiseksi... ei edes postimaksua tarvinnut maksaa. Soitin Saksan Hondan maahantuojalle, että tarvin kys. lapun. Ensin he olisivat tahtoneet siitä 20€ mutta kun sanoin, että kaveri kun toi oman Suzukinsa suomeen niin saksan maahantuojalta sen sai ilmaiseksi. Sen jälkeen emäntä sanoi luurissa, että eiköhän se heiltäkin sitten ilmaiseksi tule. Lappu oli kahden viikon päästä omassa postilaatikossa ilman mitään laskua
    Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen