Eli normi käytössä olleet ketjut + rattaat paljonko kilsoja kestää ?
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Riippuu siitä miten on normikäytössä hoidettu. Mutta veikkaisin siinä 20.000 ja 50.000 km väliin .
Jos on ajettu hiekkateillä niin 20.000 on jo hyvin, ittellä oli aikoinaan kotitienä 5 km pätkä hiekkatietäja tuo 20 tkm oli aika maksikesto, nyt on sitten tie päällystetty ja edellisellä ketjuvetoisella ajoin liki 30 tkm eikä olleet vielä vaihtokunnossa.
Taivas saa odottaa
Purin tossa vanteet alta maalausta varten. Ei se nyt niin pahalta näyttänyt, mutta nyt jos vaihtas niin olis sit sekin tehty 23000km on noilla ajettu - huollosta en tiedä.
Pikkasen "napsu" kun käsin pyörittelin taka nakkia se mun mielestä viittais kulumiseen.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Itse ajoin 17000km alkuperäisillä ketjuille ennenkuin yksi lenkki leikkasi kiinni. Brandtin mukaan normaali määrä kun takuuseen uusia kinusin, omasta mielestä aika vähän. Ja pyörä Hornet 600.
Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
Reilut kakskyt donaa oli eräässä pyörässä mittarissa jolla viime kesänä ajelin ja ketjut matkähti poikki. Kyseessä oli pieni customi, joten tuskin ihan hillittömälle väännölle oli joutunut.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
No nyt kun on purettu niin tilasin uudet ketjut ja rattaat - tuleepahan samalla vaihdettua ja ei tarvi murehtia. Renkaat on kuitenkin vain 1000km ajetut. Toivottavasti menee kerta läjäämisellä ens kesä.
Vi... kun pääsis tästä "lentokone syndroomasta" eli hirmu hinku vaihtaa noita kulutusosia jos hiemankin epäillyttää...
T
Jussi
---
48000t ajettu ja kohta täytyy varmaan vaihtaa. rasvattu n. 500:n kilsan välein ja aina sateen jälkeen. Enkä ole ikinä ketjuja pessyt enkä pese.
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Honda CBR1000 F: kesti siinä 35.000 - 40.000 (paitsi originaalit, jotka kesti käsittämättömät 73.000 km), vähän kuinka tyynin aikoo ajaa. Blacbirdissä samoin, 38.000 meni originaaleilla. Rasvaustaajuus, soratiellä ajo ja sateella ajo ==> noista riippuu paljon ! Itse olen aika ahkera rasvaaja.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Vaimon GS500E:ssä meni ketju/ratas -paketti sököksi yhdessä ajokaudessa ( n. 7000 km ), ei kannata hankkia sitä halvinta vaihtoehtoa... Ketju venyi ihan älyttömästi ja pilasi tietenkin myös rattaat. Laadukkaampi o-rengasketju onkin pyörinyt nyt jo kolme ajokautta ilman kiristystä
Parissa pyörässä olen pidentänyt ketjun käyttöikää uusimalla pelkän eturattaan, sehän kuluu selvästi takaratasta nopeammin.
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Edelliset kesti reilut 30 donaa ja nyt viimeiset reilut 8 donaa... Ihan kiinni siitä onko pienempi eturatas ja ajatko esim radalla jossa tulee ryittyä vaihteita raakana suuremalle päin (täusikaasulla)