Olipa täällä pohjoisessa kevarikortin hinta noussut. Tyttö sai viime vuonna kortin 589,- + valtion maksut, pojalle sama maksaa tänä kesänä 790,- + 93,- valtiolle.
Lisätunteja on kuulemma tullut lisää, mutta lisätunnit on parempi ratkaisu kuin ikärajan nosto 18 v.
Mitä kevarikortti maksaa muualla?
Tuota luokkaa se on koko maassa tällä hetkellä. Opetusmääriin tuli niin iso lisäys, että se näkyy hinnassakin.
Asiaa aiheesta, lähde Autokoulu Stradan kotisivu
kirjoitti
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Nuorisoasiainkeskuksen moottoripyöräkoulun hinta A1-kortille näyttää olevan edelleen 554 e, tuolla on ajettu ennenkin yli sen määrän mitä nykyään vaaditaan.
1000
Mitähän puhetta se sitten oli, kun eräälle kaverilleni oli tuttu autokoulun mies sanonut, että likemmäs tonnin saa varata korttia varten? Hänellä siis ennestään B-kortti. Kukkuako Keski-Suomessa? Ei kai se niin paljoa vaikuta, että kyseessä ei ole PIIKKIkortti? Vai onko tää mun kaveri niin onneton tapaus...?
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Itellä makso viime kesän alussa joku 700€, kun suoritin ihan normaalisti(en hullunkolmiolla..).
Kohtuuton hinta on jo tuokin minun mielestä, kiskoa 16 kesäseltä jannulta, että pääsee pikkupyörällä rälläämään. Tai no, eihän sitä kortilla ajeta..![]()
Husqvarna SM125s -05 <- Myydään!
Itellä maksoi vuosi sitten kaikkineen 630€. ilman kolmiota... Nythän ne nous aika paljon noitten ajotuntien takia, mutta en tiejä kui pal.
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
"Ison A:n" ajotuntimäärä nousi; 6h>12h maaliskuun alussa. Onneks ehtisin helmikuun puolella teoriatunneille. Hinta nousi myös; 400€> 600€!! Tähän vielä katsastuskonttorimaksut, ajokorttilupahakemus (vai mikä se oli) + lääkärintodistus päälle.
Nämä hinnat kun sinulla siis on jo B-kortti tai enemmän.
Moottoripyöräilyn dilemma.
Aikoinaan kuvittelin, että kun on lapset pieniä, ei ole varaa eikä aikaa hankkia moottoripyörää. Sitten kun lapset kasvoivat ja tulot paranivat, hankin moottoripyörän. Eteen tuli sama onglema (?) - myös lapset haluavat ajaa mootoripyörällä/mopolla, joten taas loppuvat varat.
Nyt on käytössä 3 mp (tosin 1 vielä seisonnassa) ja yksi skootteri, joten kuluja riittää.
![]()
![]()
![]()
Ehkä se taas parin vuoden päästä helpottaa, kun vahimmasta päästä lapset saavat lähteä omilleen.
Mulla makso tasa vuos sitten 360+muut maksut. Onhan noissa vähän nousua tapahtunu.
Yamaha FZ6S -06
Mistä tätä ajetaan!?
Samassa tilanteessa on kaveri ja sai viime viikolla tarjouksia autokouluilta, n. 520 e tuntui olevan ainakin tähän asti vastanneilla.(alsu @ Huhti. 04 2006,21:15) kirjoitti
Maksoin viime vuonna jotain vähän päälle 800e kuluineen A1:sestä. Ihan normaalia ajo-opetusta, ja Helsingissä ajoin. Tuntuu hitusen rahastukselta tuo homma.
Monet kaverit kans valittavat tuon moottoripyörä-kortin kalliudesta. Muuten mulla olis varmaan rutkasti enemmän ajoseuraa.![]()