Pyörän vaihto on ollut mielessä ja erityisesti kiinnostaa 2000-2002 vuosien VFR:t. Nykyinen pärrä on ZZR600 -95, joka on kaikin puolin omaan käyttöön sopiva kapine: mukava ja helppo ajaa, riittävän rento ajoasento, sopii mutkäpätkille ja matkailuun myös 2-päällä. Ulkonäkökin on ikäisekseen oikein tyylikäs. Vääntöä siinä saisi olla hiukan lisää, sekä uudempaa tekniikkaa (esim. 2002 VFR:ään saisi ABS:t, jotka kyllä kiinnostais).
VFR:ää on usein kehuttu samoilla argumenteilla, mutta löytyykö porukalta kokemuksia tuollaisesta pienemmästä ZZR:stä VFR:ään (tai toisinpäin!) vaihtamisesta? Mitkä asiat muuttui parempaan, entä muuttuiko jotkut ominaisuudet huonompaan suuntaan?
"What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
Itellä ollut 3 VFR:ää. -92, -90 ja -95.
Ton 90 -mallisen myydessäni sain vaihdossa hiukan harvinaisemman ZZR 500 -pyörän, joka on muuten mitoiltaan ja ulkoasultaan samanlainen kun toi 600, mut kone pienempi.
Kyllä kun lähti Vihverön jälkeen sahailee Kawalla kotiin, niin VFR;n vääntöö kaipas todella paljon. Vfr on tilavampi ajella sekä yksin että kaksin. Ajoasento suunnilleen sama.
Jos/ kun vaihdat VFR:n, niin et taatusti tule pettymään.
-98 -01 mallit vielä "vanhempaa Fi mallia ja -02 eteenpäin uutta V-teciä. Ite tykkään enemmän vanhemmasta mallista, mut makuasioita!
Veikkaan, että syy tuohon edellisestä mallista tykkäämiseen lähtee usein siitä, että uudempi malli menee paljon tiukemmista päästönormeista läpi, uudempi käy laihemmalla. Asia korjaantuu commanderilla ja säädöllä.
1000