Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 150:sta
    1990 Vifferi:

Bonukset 20% 37v. Espoolainen
    Liikennevakuutus:

Pohjola 543,41€/vuosi
    Tapiola 511€/ 01.04-31.10

Se meni Tapsan eduksi n.30€
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
    Onkos kukaan ottanu huomioon, Tapiolas saa ajaa ympäri vuoden,seisontaa saa vaan kesäl...näin sano mulle tyttö,
    Oi tätä urhojen kalevalaa...
    Lainaa (raato66 @ Huhti. 01 2006,16:33) kirjoitti
    Onkos kukaan ottanu huomioon, Tapiolas saa ajaa ympäri vuoden,seisontaa saa vaan kesäl...näin sano mulle tyttö,
    Niin siis eikös tää nyt oo aika pässinlihaa? Eli ajokausi on 7kk ja loput 5kk on 'seisontaa', jolloin täyskasko ei ole voimassa ja sen maksusta saa hyvitystä. Tuota 5kk voi halutessaan myös pidentää esim. 6 kuukauteen, jolloin tuo täyskaskon hyvitysaika pitenee sen 1 kuukauden lisää.

Vakuutusten pohjaosa ja liikennevakuutus on koko vuoden voimassa ja ajaa siis voi, jos välttämättä vaikka tammikuussa niin haluaa tehdä. Kaitpa tuo Tapiolan vastine ainakin noin äkikseltään ihan toimivalta kompromissilta vaikuttaa näille Suomen leveyksille. TS. ei noissa Pohjolan ja Tapiolan vakuutuksissa kovin suurta käytännön eroa ole.
    Lainaa (canepazzo @ Huhti. 01 2006,16:43) kirjoitti
    Niin siis eikös tää nyt oo aika pässinlihaa? Eli ajokausi on 7kk ja loput 5kk on 'seisontaa', jolloin täyskasko ei ole voimassa ja sen maksusta saa hyvitystä. Tuota 5kk voi halutessaan myös pidentää esim. 6 kuukauteen, jolloin tuo täyskaskon hyvitysaika pitenee sen 1 kuukauden lisää.

Vakuutusten pohjaosa ja liikennevakuutus on koko vuoden voimassa ja ajaa siis voi, jos välttämättä vaikka tammikuussa niin haluaa tehdä. Kaitpa tuo Tapiolan vastine ainakin noin äkikseltään ihan toimivalta kompromissilta vaikuttaa näille Suomen leveyksille. TS. ei noissa Pohjolan ja Tapiolan vakuutuksissa kovin suurta käytännön eroa ole.
    Myös kaskon kolarointiturva on voimassa ympäri vuoden, mutta maksuosuus rakentuu siten, että "kesäkuukausina" voi pyörää pitää seisonnassa, jolloin kolarointiturvasta ei tule maksua. Ihan niin kuin "ennenkin".
    Lainaa (HaveNoFear @ Huhti. 01 2006,13:04) kirjoitti
    Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani, pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen
    HaveNoFear oma on menetyksesi jos et omaa parastasi ymmärrä, mutta jos ymmärrät niin lue juttuni alapuolelta

Soitappa vaikka sinne tapiolaan maanantaina, koska nykyään siellä on olemassa myös uusi moottoripyörän vakuutus jossa ei ole seisonta-aikaa olemassa. Omaan pyörää otin sen ilman seisonta-aikaa olevan vakuutuksen ja se alkoi minulla eilen. Hinta on miltei sama kuin pitäisi 5kk pyörää ajossa ja loput seisottaisi. Siis tämä kaikki on tapiolassa.
    Itse ajoin pahan kolarin pyörällä viime syksynä ja vakuutukseni oli silloinkin tapiolassa. Tähän mennessä minulle on korvattu kaikki todella hyvin. Minulla oli kyllä kaskovakuutus pyörässä.
    Tähan asti korvattuja:
    -pyöräni lunastettiin
    -kaikki vaatteeni sekä ajovarusteeni korvattiin
    -kaikki sairaalasta tulleet kulut (tehohoito, leikkaus, osastolla olo, kontrolli käynnit, yms)
    -tähän astiset kuntoutuskulut (35 kertaa) sekä myös matkakulut julkisella kulkuneuvolla kuntoutukseen
    -olen saanut myös kotihoitotukea
    -olen saanut korvausta ansionmenetystä tällä hetkellä 6kk
    -lääkkeet sekä sidostarvikkeet
    -kivusta sekä särystäkin on korvattu
    -kotisairaanhoito

Mikäli vakuutusyhtiö korvaa kaikki noin hyvin, niin mitä merkitystä on sitten on muutamasta satasessa vakuutuksen hinnassa tinkiä. Jos kerran sattuu pahasti käymään, niin silloin osaa hyvää vakuutusta arvostaa ja pahoittelen jos kolarointini on nostanut vakuutuksien hintoja.

Edit:tämä juttu ei sitten ole mitään aprillipilaa.

Ahdettu 1216
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Lainaa (Elazi @ Huhti. 01 2006,13:08) kirjoitti
    Kehveli, jos haltija on isäni, niin vakuutusmaksu on 7kk ajoajalla 946€. Jos olen minä, niin vakuutusmaksu on 1086€. ei perse, nykynen tapiolan vakuutus on halvempi.
    Mutta jos isäsi nimi on rekisteriotteessa ni vakuutuksenhan voi ottaa hänen nimiinsä.. oli hän haltija tai omistaja..
    Ja mikä sen sinne estää lisäämästä, eihän uusi ote maksa kuitenkaan ku n.10€
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
    Kallis!
    Good to the bone
    ...
    Älytön systeemi! Jos ottaa pyörän käyttöön 15.4 ja seisontaan 15.10, eli ajoaikaa tulee se 6kk, niin Tapiola laskuttaakin 7 kuukaudelta. Vain täydet 30pv hyväksytään seisontaann molemmissa päissä, vaikka pyörä on on ennen ja jälkeen kautta koko talven seisonnassa. Jos oikein ymmärsin.
    Mä kerkesin kans jo riemuitsemaan että firebladeen maksaa liikennevak. 270€/vuosi, kunnes hokasin ton tapiolan aprillia syö silliä jutun (seisonta). loppusumma olikin n. 200€ pohjolaa kalliimpi(pelkästään liikennevak.) joten pysytään edelleen uskollisesti pohjolan asiakkaina, ja mopot ehkä esi viikonloppuna ajoon

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Mulle antoi tiskillä eilen hinnaksi 628€ vuosi, liikenne+kasko.
    Mukana kaikki mahdolliset alennukset ja bonukset, hinta oli 70€ halvempi kuin Pohjolan.
    Jos oikein ymmärsin niin vakuutus on voimassa KOKO vuoden mutta mikäli seisontaa tapahtuu 1.4-31.10 välisenä aikana niin seisonnan ajalta saa hyvityksen kokonaisilta kuukausilta.
    Missään ei mielestäni ole sanottu että vakuutus ei olisi voimassa vaikkapa maaliskuussa, puheeksi tuli virkailijan kanssa etelään suuntautuva ajoreissu ennen ajokauden alkua täällä.
    Parempi tuote minun mielestäni kun Pohjolan, halvempikin minulle ainakin. Ja mopo on 01 tonninen gixu.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Tapiolassa liikennevakuutuksen bonus voi nousta kaudessa 10%, Pohjolassa käsittääkseni 5%.
    Tällä on merkitystä ainakin aloitteleville motoristeille.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Lainaa (Heksa @ Huhti. 01 2006,10:58) kirjoitti
    Tapiolan täti kertoi aikanaan, että tänään, 1.4 heidän sivuilleen ilmestyy uusittu laskuri.

Näin on Tapiolan tädin ennustus käynyt toteen.
    Laskurin löytää vaikkapa tästä

Nyt on hiukan helpompaa tehdä hintavertailua, kun Pohjolassa ja Tapiolassa on samantapaiset laskurit.
    HUOM! LASKURISSA EI OLE MUKANA TAPIOLAN UUTTA MOOTTORIPYÖRÄN VAKUUTUSMUOTOA JOSSA EI OLE SEISONTA AIKAA OLLENKAAN.

Edit:tämä juttu ei sitten ole mitään aprillipilaa.

Ahdettu 1216
    En tiijä mikä laskuri siellä nyt on mutta on siinä ainakin hinta tippunut kun vuoismaksu oli enää vain 630e ja ennen 1600 e...

Vertailin suzuki GSF750F/03

Liikenne(25%)
    Tapiola 433, Pohjola 330e

Osakasko (150e omavastuu)
    Tapiola 90e, pohjola 80e

Täyskasko/isokasko
    Tapiola (bonus 25%) 343e, Pohjola (Bonus 60%) 290e
    Tapiola yht. 776e, Pohjola 620e

Eli tuon perusteella ei Tapiolan vakuutus nyt oikein ole sittenkään onnistunut mutta laitoin tarjouspyynnön varalta vielä Tapiolaan ja Pohjolaan - oletin paljon tiukempaa kisaa sen perusteella mitä puhelimessa viikko sitten mulle annettiin Tapiolasta ymmärtää *

Edit:
    http://www.tapiola.fi/Sivustot/Moott...ukset/Etusivu/

Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Lainaa (HaveNoFear @ Huhti. 01 2006,13:04) kirjoitti
    Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani, pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen
    Lue ohjeet tarkemmin mies hyvä .
    Hieman taukoa
    tapiolan sivut tuntuvat olevan jumissa,taitaa olla muitakin linjoilla.
    pitääköhän laskuriin laittaa painoksi rek.otteessa oleva(215kg) vai valmistajan ilmoittama(185kg)?,ainakin pohjolan laskurissa tulee kevyempi tasan 90 € kalliimmaksi perusbonuksilla(20/50%) ,mopo on sv 1000
    Se nyt vaan on tyhmää ajaa liian hiljaa
    Lainaa (mopoman @ Huhti. 02 2006,14:01) kirjoitti
    tapiolan sivut tuntuvat olevan jumissa,taitaa olla muitakin linjoilla.
    pitääköhän laskuriin laittaa painoksi rek.otteessa oleva(215kg) vai valmistajan ilmoittama(185kg)?,ainakin pohjolan laskurissa tulee kevyempi tasan 90 € kalliimmaksi perusbonuksilla(20/50%) ,mopo on sv 1000
    REKISTERIOTE RATKAISEE
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
    Pohjola halvempi mulla, pari sataa säästää
    Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
    Tapiola halvempi, n. 40 säästää...

Liikennevakuutus (70% bonuksia) ja kasko (70%) yhteensä 300 euroa, ei tosiaan paha. Ajoaika 1.4. - 31.10. eli ihan riittävä.

ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
    Mulla tuli Tapiola halvemmaksi, kun antavat noi lähtöbonukset, mitä Pohjola ei tarjonnut.

Täyskaskollinen+liik Tapiolassa 1100+ euroa ja Pohjolassa 1300-1500 euroa. Mikäköhän laskelma se MP-messuilla tehty Tapiolan oli, kun sieltä saatu tarjoushahmotelma oli alle tonnin...? -No, halvempi toi Tapiolan on joka tapauksessa kuin nykyinen, joka maksaa yli 1400 vuodessa...
    Lainaa (El Tigre @ Huhti. 01 2006,11:45) kirjoitti
    Laskurin ohjeista löytyy seuraavaa:

"...kuinka monta kuukautta moottoripyöräsi seisoo vakioajokaudella 1.4. - 31.10. Talven seisonta-aika on jo huomioitu hinnoissa.."

Eli jos mopo on liikenteessä 6 kk niin laskurin seisonta-ajaksi pitää laittaa 1 kk. Ihan normaalin kalliiltahan tuo rupesi näyttämään..
    Ei kun tossa tapauksessa tulee seisonta-aikaa 2 kuukautta.
    Ainakin mun vanhalla rakkineella raaskii jo ajaa koko kauden: siis 6 kk.
    Lainaa (Pärinä-Pappa @ Huhti. 02 2006,21:44) kirjoitti
    Lainaa (El Tigre @ Huhti. 01 2006,11:45) kirjoitti
    Laskurin ohjeista löytyy seuraavaa:

"...kuinka monta kuukautta moottoripyöräsi seisoo vakioajokaudella 1.4. - 31.10. Talven seisonta-aika on jo huomioitu hinnoissa.."

Eli jos mopo on liikenteessä 6 kk niin laskurin seisonta-ajaksi pitää laittaa 1 kk. Ihan normaalin kalliiltahan tuo rupesi näyttämään..
    Ei kun tossa tapauksessa tulee seisonta-aikaa 2 kuukautta.
    Unohtakaa koko juttu. Laskuvirhe prkl....
    Itsellä pyöränä Yamaha YZF750R 210kg/92kw

Jostain syystä rekisteriotteessa on oikea 92kw, vaikka yleensä näissä ollu se saksassa ollu teho eli 72kw. Noilla main kulkee raja kun Pohjolan, ja Tapiolan laskurin mukaan reilulla satasella laskisi liikenne+kaskon hinta jos olisi vähemmän tehoja rekisterissä.

Olen kysellyt niin perinteinen vakuutus on halvin. Turvassa Liikenne+kasko vähän alle 900e/6kk
    Tapiolan uudella 1052e, noista kahdesta alunperin ajattelinkin valita koska vain 20% bonuksia niin niitä tärkeintä nyt nostaa.

Tää on aika monimutkainen systeemi.
    Tuo 7kk vakuutus on siis voimassa ympäri vuoden. Eli kun maksat 7 kk, saat 5 kaupanpäälle.

Itellä putos ainakin tuon Z750:in vakuutukset aika hyvin. Mulla tosin vaikuttaa tähän myös omistajaalennus, mutta pikkuzetaa ajaa ympärivuoden 656 eurolla (Bonukset 25/50 alkuun, nousee kesken ajokauden) lisäksi saan liikennevakuutuksesta 10% omistaja-alennusta.

Aika helevetin vaikeeta on tehdä vertailua muiden kanssa, mutta itsellä ainakin pitkäaikainen asiakkuus alkaa jo vaikuttamaan siinä määrin, että vaihtamisessa ei taida olla järkeä...
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    Hassu laskuri, ei antanu mun auton vakuutusta laskea ollenkaan, mutta kumppanin kyllä. Ja oli aika kalliin näköistä ainakin auton vakuuttaminen...
    nyt on parhaillaan Tapiolassa noin 444 ekee 7kuukauden ajot+5kk seisokki...30% bonuksin...

uudella laskutavalla Tapiolassa putoaa 411 euroon...kannattaa vaihtaa siihen.

Pohjolalla olisi 409 euroa koko vuosi, en ajele talvella.

Pyörässä on osakasko, Tapiolan osakaskossa on ilkivalta ominaisuus, pohjolalla ei...

Lainaa kirjoitti
    Tapiolassa liikennevakuutuksen bonus voi nousta kaudessa 10%, Pohjolassa käsittääkseni 5%.

Tuollakin on merkitystä minulle...

<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
    Tapiolan laskuri antoi halvemman hinnan kuin konttorirouva puhelimessa. Kertoi laskurissa olevan jotain ongelmia, asiaa tutkitaan. Eli laskuri antaa ilmeisesti vääriä hintoja.
    Laskin tossa huvikseen Tapiolan laskurilla oman mopon vakuutukset kun 1.4-31.10 välisenä aikana ei ole seisontajaksoa.
    Pohjolasta liikennevakuutus+isokasko(autoturva) 485,70€, Tapiolan laskurilla(sama) 642€.
    Eli ei pärjää Tapiola Pohjolalle hinnoittelussa.
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
    Lainaa (jiiässä @ Huhti. 03 2006,14:41) kirjoitti
    nyt on parhaillaan Tapiolassa noin 444 ekee 7kuukauden ajot+5kk seisokki...30% bonuksin...

uudella laskutavalla Tapiolassa putoaa 411 euroon...kannattaa vaihtaa siihen.

Pohjolalla olisi 409 euroa koko vuosi, en ajele talvella.

Pyörässä on osakasko, Tapiolan osakaskossa on ilkivalta ominaisuus, pohjolalla ei...

Lainaa kirjoitti

Ja siis tuo uusi vakuutus on voimassa ympäri vuoden, vaikka maksatkin vain seitsemästä kuukaudesta! Eli on ihan sama vaikka ajaisitkin talvella.
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    Lainaa (jiiässä @ Huhti. 03 2006,14:41) kirjoitti

Lainaa kirjoitti

Vakuutusehdoista katsoin, että ensimmäiseltä vahingottomalta kaudelta nousee liikennevakuutuksen bonus 10 % ja seuraavilta 5 %. Vastaavasti jos mälläät niin laskee 20 %.
  30.  
    Vaikuttaa sille, että jos ajaa noin 6-6,5 kuukautta(mun kohdalla), ni on ihan sama, onko vakuutus myöskin talvella voimassa, vai ei. Mitä helvattia sillä vakuutuksella talvella kuiteskaan tekee, jos ei aja jollakin kurapyörällä? Mulle ei oikein aukee toi "koko vuoden vakuutus"... Mutta laskin laskureilla noi mun kolmen mopon vakuutukset ja Pohjola näyttäis olevan kaikissa tapauksissa halvin, kun ajan noin 6,5 kuukautta, normaalisti pelkällä osakaskolla(Euroopan rundeille otan kuukaudeksi sitten koko kaskon). 750 siirtynee Fenniasta ja 900 Tapiolasta, 1000 mennee uutena tapauksena sekin Pohjolaan. Montako vakuutusta tarttee olla Pohjolassa, et saa jotakin keskittämisetua? Riittääkö 3 mopoa, vai pitääkö
    hommata lisää *

Ps. Fenniassa on 750:sen liikennevakuutus noin tuplaten Pohjolan hintaan nähden kaikkine Fennian keskittämis-, ym alennuksineen.... sillähän ostaa helvatisteen * !!!! ...nin ja OTIN huomioon sen Tapiolan "aprillipilan" siinä laskurissa, josta oli edellä juttua... Elikkä ei laittanut siihen mitään seisonta-aikaa, koska ajokauteni yleensä on huhti-lokakuu. 6 - 7 kuukautta...

Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen