Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 150:sta
    tripleen kysyin tänään tapiolan vakuutusta ja hintaa tuli noin 650 eur vuosi liikenteen osalta bonukset 20 ja kasko noin 240 eur vuosi ja bonus maks on 60 mutta sanoivat että laita autoon täyskasko kolmeksi päivää ja siirrä sitten mopoon niin bonus on 70 kolareita ei ole sotkemassa asioita niin saan vielä hyvän kuskin lisää 5 prossaa ja omistaja-alennusta 10 prossaa.Pohjolan liikennevakuutus noin 250 eur halvempi joten liikennevakuutus sieltä ja kasko tapiolasta että tälleen.
    Lainaa (Finnpaso @ Huhti. 03 2006,15:42) kirjoitti
    Montako vakuutusta tarttee olla Pohjolassa, et saa jotakin keskittämisetua? Riittääkö 3 mopoa, vai pitääkö
    hommata lisää
    Keskittämisetuun Pohjolalla riittää esim. seuraavat vakuutukset:
    - Liikenne
    - Kasko
    - Kotivakuutus

Eli kolme eri tyyppistä vakuutusta.
    History: CB600F Hornet / YZF600R Thundercat / GSX1300R Hayabusa
    Niinpä näyttää olevan laskuri heidän kotisivuillaan, justiin kattelin ZZR:lle ( 600 ) vm 2000 hintoja ja vertasin niitä päivällä firman konttorista haettuun kirjalliseen tarjoukseen ja voin todeta, että laskuri jättää jotain huomioimatta. Oli isoja heittoja hinnoissa. Huomenna takaisin samaan konttoriin.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
    Lainaa (Cebari600F @ Huhti. 03 2006,15:27) kirjoitti
    Lainaa (jiiässä @ Huhti. 03 2006,14:41) kirjoitti

Lainaa kirjoitti
    Tapiolassa liikennevakuutuksen bonus voi nousta kaudessa 10%, Pohjolassa käsittääkseni 5%.
    Tällä on merkitystä ainakin aloitteleville motoristeille.

Tuollakin on merkitystä minulle...
    Vakuutusehdoista katsoin, että ensimmäiseltä vahingottomalta kaudelta nousee liikennevakuutuksen bonus 10 % ja seuraavilta 5 %. Vastaavasti jos mälläät niin laskee 20 %.
    Niin, siis Pohjolassa eka vuosi 10 %, sen jälkeen 5%.
    Tapiolassa 10 % vuodessa, jos ajopäiviä vuodessa 140 tai yli.
    Bonuskertymät Tapiolassa
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (suiza 1200 @ Huhti. 01 2006,17:07) kirjoitti
    HaveNoFear oma on menetyksesi jos et omaa parastasi ymmärrä, mutta jos ymmärrät niin lue juttuni alapuolelta

Soitappa vaikka sinne tapiolaan maanantaina, koska nykyään siellä on olemassa myös uusi moottoripyörän vakuutus jossa ei ole seisonta-aikaa olemassa. Omaan pyörää otin sen ilman seisonta-aikaa olevan vakuutuksen ja se alkoi minulla eilen. Hinta on miltei sama kuin pitäisi 5kk pyörää ajossa ja loput seisottaisi. Siis tämä kaikki on tapiolassa.
    Itse ajoin pahan kolarin pyörällä viime syksynä ja vakuutukseni oli silloinkin tapiolassa. Tähän mennessä minulle on korvattu kaikki todella hyvin. Minulla oli kyllä kaskovakuutus pyörässä.
    Tähan asti korvattuja:
    -pyöräni lunastettiin
    -kaikki vaatteeni sekä ajovarusteeni korvattiin
    -kaikki sairaalasta tulleet kulut (tehohoito, leikkaus, osastolla olo, kontrolli käynnit, yms)
    -tähän astiset kuntoutuskulut (35 kertaa) sekä myös matkakulut julkisella kulkuneuvolla kuntoutukseen
    -olen saanut myös kotihoitotukea
    -olen saanut korvausta ansionmenetystä tällä hetkellä 6kk
    -lääkkeet sekä sidostarvikkeet
    -kivusta sekä särystäkin on korvattu
    -kotisairaanhoito

Mikäli vakuutusyhtiö korvaa kaikki noin hyvin, niin mitä merkitystä on sitten on muutamasta satasessa vakuutuksen hinnassa tinkiä. Jos kerran sattuu pahasti käymään, niin silloin osaa hyvää vakuutusta arvostaa ja pahoittelen jos kolarointini on nostanut vakuutuksien hintoja.

Edit:tämä juttu ei sitten ole mitään aprillipilaa.
    Tottahan toki kannattaa katsoa yhtiöiden mahdollista toimintaa juuri sinullekin sattuneen tapahtuman jälkeen, joka muuten sinänsä on jo todella surullista(Paranemisia).Viestini äänensävy oli tosiaan hieman karkeahko, kuten editissä mainitsinkin.
    Mutta asiaan:

1) Panostaisin kyllä kaikkeni valitsemalla yhtiöni sen mukaan, mitä korvataan ja miten toimitaan, mutta olen opiskelija, eikä ole varaa vielä sellaisiin "hienouksiin", tässäkin saa otsa hiessä rypeä opiskelun ja työn rajamailla...
    2)Tapiolan vakuutus kaskolla pyörääni n.1550e kun omassa kaksikirjaimisessa yhtiössäni 1100e eli erotus on yhden kuukauden valtionpalkan verran...
    3)prkl, en muista enää pointtia numero 3...

Kiitos asiallisesta kommentista kuitenkin ja toivottavasti paranet entistä ehommaksi!!!!
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    Liittyi Oct 2005
    Täällä etelässähän mää
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 02 2006,11:44) kirjoitti
    Lainaa (HaveNoFear @ Huhti. 01 2006,13:04) kirjoitti
    Todella törkeää toimintaa Tapiolalta!!!!

Lähes sama kuin huijaisi ihmistä että on voittanut lotossa... Hehkutin jo vaimolle et KYLLÄ ON NYT HALPAA, mutta ei kun sit piti pilaa koko huvi huomaamalla tuo seisonta-aika AJOKAUDEN AIKANA!!!! PRKL

Mun puolesta saa Tapiolan porukka vetästä kaikki lapaseen, musta ei ainakaan firman asiakasta saa enää ikinä

Kylläpä helpotti...

edit. Tulipas törkeää tekstiä vihanpurkauksessani, pyydän nöyrimmin anteeksi... Ei silti kyllä Tapiolaan en astu pikkuvarpaallanikaan tämän jälkeen
    Lue ohjeet tarkemmin mies hyvä .
    Vedä sinä t*mppuus, Sulla on ihan tyhmä mopokin...
    Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!!!
    tänään soitin pohjolaan ja tapiolaan:

pyörä tupla xx, -01.

- tapiola 1.4-31.10 se uusi "vakioajokausi", liikenne 23% bonus 598e, täyskasko 70% 319e, yhteensä 917e, eli kuukausi noin 130e. ja huomioitavaa että voi laittaa seisontaan milloin vain, ja aina hinta tippuu sen ~130e kuukaudessa. esim 1.5-30.9, hinnasta pois 260e..

- pohjola liikenne 23% bonus 472e, könttäsumma, ei seisontaaika-mahdollisuutta. täyskasko 70% bonus 390e, mahdollisuus katkaista kasko eli laittaa seisontaan.. yhteensä 862e. eli kuukausihinnalla ei ole väliä kun ei voi seisontaan laittaa.. kysyin vielä millä vakuutuksen saa poikki, vastaus: pyörän myymällä tai poistamalla rekisteristä.

eli ero on aika pieni, mutta tapiolassa voi laittaa seisontaan milloin vain, miten vain. ja tapiolankin vakuutus on silti voimassa koko vuoden, hinnoittelu vain painottuu noille kuukausille..

näillä tiedoilla itse päädyn tapiolaan. noihin bonuskertymiin ym en edes perehtynyt. ajattelin lähinnä jos esim lippaa pyörän, ajaa kortin hyllylle, rikkoo ittensä, yms, aika paljon pienemmät riskit tapiolan systeemissä..

mut kysykää itse omakohtainen tarjous, myös muistakin yhtiöistä ja ottakaa sopivin, tämä oli vain tiedoksi, ei myyntipuhe..

Vi.tu, mikä soppa tää jo on !!!! * Kun lukee kaikki läpi, ni ei tuu, kun pää kipeeks! Tuntuu, et vakuutusyhtiöt tekee ihan, mitä haluaa ja mopilija painaa perässä... Miksei täällä perslävessä voi olla henkilökohtaista vakuutusta, kuten kuulemma joissakin Euroopan maissa, että ottaa yhden mopovakuutuksen/itselleen ja voi sitten ajella sillä samalla kaikkia omia mopoja? Kilvet voi ilmeiseti olla jokaisessa pyörässä olla erilaiset, nehän on vaan kilvet! Että vit..taa jälleen tää sarvikuonojen maa.....Heti, kun pääsen/joudun eläkkeelle, lähden täältä pois tonne etelämmäksi...On ajokausikin enemmän, kun puoli vuotta.....
    Tämähän on helppoa kuin heinän teko jos vertaa sähköyhtiöiden kilpailuttamiseen.
    Kiva koittaa laskeskella kun ei tuolta löydy omaa pyörää listoilta. Onhan se kyllä tosi harvinainen malli tuo FZ6 Yamaha, mutta kun löytyy kyllä kaikenmaailman zongzingit ja cunlanit
    -Kankeus on voimaa-
    Once you've seen one woman naked, you... wanna see the rest of 'em naked. -Ron White
    Aika agressiivisen markkinoinnin Pohjola on ottanut. Tapiolasta on siirtymässä Pohjolaan perheen 3 autoa (kahdessa pelkät liikennevakuutukset) ja mp. Säästöä tulee hieman yli 1000€ vuositasolla.

Älkää viitsikö laskureiden kanssa tapella. Ottakaa yhteyttä paikalliseen narikan edustajaan ja pyytäkää tarjous paperilla kotiin. On ainakin jotain mustaa valkoisella.

Tapiolasta on henkilökohtaisesti ihan hyviä kokemuksia, mutta nyt alkaa tulla vakuutustyttösen hymylle liikaa hintaa.

Toinen asia on se että vakuutusyhtiöt tulevat varmasti puuttumaan rekisteriotteen merkintöihin teho/paino-suhteesta.
    Olen keskustellut asiasta Tapiolan ja Pohjolan edustajan kanssa ja kumpikin heistä ilmoitti noudattavansa rekisterioteen arvoja - Näin aluksi.

On selvää että oma laitettu 750 sradini 71kW/230kg luvuilla olisi ns. alivakuutettu, mutta koska AKE ei suostunut lukuja oikaisemaan rekisterikatsastuksessa, mennään sitten niillä.

Pohjolan isokasko ja liikennevakuutus 716,99€/vuosi.

Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
    Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
    Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
    Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
    Onko Tapiola irtisanonut teidän vanhat vakuutukset??
    Minulle ei ainakaan ole tullut mitään tietoa.
    Kakkospyörä olisi tarkoitus pitää Tapiolassa ja ajella sillä pari esim. viikon pätkää (= 5000-10000 km, ulkomaata, rautapersettä yms.) kesällä. Entisellä vakuutuksella olen varautunut maksamaan noin 3 €/pv ilman kaskoa!
    Kakkospyörälle tarvitsisin vanhan tyyppisen vakuutuksen, joten miten muut "kahden tai usemman pyörän taivaassa" olijat olette asian aikoneet ratkaista?
    Tapiolan nettisivutkaan eivät anna vastausta - tai en löydä sitä. Onhan siellä edelleen tuo seisonta-aikailmoitus, mutta kun se on uudessakin versiossa??
    Jos ei muuten selviä, pitänee mennä toimistolle, mutta siinä piilee riski, että joudun vaihtamaan vakuutuksen....
    ^ Eilen soitin tapiolaan, ei mene automaattisesti uudelle vakuutukselle, eli vanha pysyy voimassa (ainakin toistaiseksi) kunnes ilmoitat että haluat vaihtaa.
    Tänään kävin vaihtamassa vakuutusmuotoa ja ei ole Diversionin liikennevakuutus enään paha kun koko vuosi pari euroa vaille 170.
    Lainaa (cossu @ Huhti. 03 2006,21:53) kirjoitti
    tänään soitin pohjolaan ja tapiolaan:

pyörä tupla xx, -01.

- tapiola 1.4-31.10 se uusi "vakioajokausi", liikenne 23% bonus 598e, täyskasko 70% 319e, yhteensä 917e, eli kuukausi noin 130e. ja huomioitavaa että voi laittaa seisontaan milloin vain, ja aina hinta tippuu sen ~130e kuukaudessa. esim 1.5-30.9, hinnasta pois 260e..

- pohjola liikenne 23% bonus 472e, könttäsumma, ei seisontaaika-mahdollisuutta. täyskasko 70% bonus 390e, mahdollisuus katkaista kasko eli laittaa seisontaan.. yhteensä 862e. eli kuukausihinnalla ei ole väliä kun ei voi seisontaan laittaa.. kysyin vielä millä vakuutuksen saa poikki, vastaus: pyörän myymällä tai poistamalla rekisteristä.

eli ero on aika pieni, mutta tapiolassa voi laittaa seisontaan milloin vain, miten vain. ja tapiolankin vakuutus on silti voimassa koko vuoden, hinnoittelu vain painottuu noille kuukausille..

näillä tiedoilla itse päädyn tapiolaan. noihin bonuskertymiin ym en edes perehtynyt. ajattelin lähinnä jos esim lippaa pyörän, ajaa kortin hyllylle, rikkoo ittensä, yms, aika paljon pienemmät riskit tapiolan systeemissä..

mut kysykää itse omakohtainen tarjous, myös muistakin yhtiöistä ja ottakaa sopivin, tämä oli vain tiedoksi, ei myyntipuhe..
    kylläpä muuttuu nopeasti, tänään tuli soitto tapiolasta ja ilmoittivat laskurin toimineen väärin, eli uudet hinnat:

liikenne 23% bonus 523e (eilen 598e)
    täyskasko 70%bonus 274e (eilen 319e)

eli koko vuoden vakuutus XX:ään 797e, ja jokaiselta seisonta kuukaudelta noin 114e vähemmän.. jos ajaa 1.5-30.9 on hinta ~570e

olikohan oikeasti laskurivirhe vai huomasivatko ettei heidän kilpailukykynsä riitä...?
    Lainaa (cossu @ Huhti. 04 2006,13:29) kirjoitti
    olikohan oikeasti laskurivirhe vai huomasivatko ettei heidän kilpailukykynsä riitä...?
    Olin eilen iltapäivällä paikallisessa Tapiolan konttorissa kun heille tuli "Urgent" sähköposti että tuotantojärjestemässä on väärät/vanhat hinnat...
    Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
    Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
    Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
    Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
    Kyllä se on heleppua, menee vaan Tapiolan Porin konttoriin ja istahtaa kauniin tummahiuksisen ja ruskeasilmäisen neitokaisen kanssa hetkiseksi jutustelemaan ja sopii sitten että hän hoitaa hommelin niin että minä oon dytyväenen...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Huhti. 04 2006,14:47) kirjoitti
    Kyllä se on heleppua, menee vaan Tapiolan Porin konttoriin ja istahtaa kauniin tummahiuksisen ja ruskeasilmäisen neitokaisen kanssa hetkiseksi jutustelemaan ja sopii sitten että hän hoitaa hommelin niin että minä oon dytyväenen...
    Ja ihan siinä tiskillä antoi kaunis neiti vastustamattoman tyydytystarjouksen ja homma hoituikin ihan siltä seisomalta?
    TL1000R
    Lainaa (ZR-7herwood @ Huhti. 04 2006,14:52) kirjoitti
    Ja ihan siinä tiskillä antoi kaunis neiti vastustamattoman tyydytystarjouksen ja homma hoituikin ihan siltä seisomalta?
    Tässä taas nähtiin miten XJR-miehillä hommelit hoituu ...
    Power is nothing without mojo!
    Pohjolaan vaihoin minäkin. Tapiolan asiakkaana ollut uskollisesti yli viis vuotta, mutta nyt kun sain prätkän hankittua, oli pakko alkaa miettiin taloudellista tilannetta.

Tapiolan ja Pohjolan vakuutusehdoissa en huomannut oikeastaan mitään eroavaisuuksia, joten vakuutukset pysy samanlaisina, hinta vain putos reilulla 500e vuosi (auto -300e, prätkä -200e). Ja kummassaki yhtiössä pystyy maksamaan vakuutukset 12kk erissä, joten eipä tartte ressata mopokauden alussa rahojen riittämisen kans...
    Todentotta noi hinnat kannattaa vääntää vakuutusmyyjän kanssa eikä netissä tai konttorin tiskillä. Pohjola tarjosi mopoon (yzf-1000) keskittämisillä n. 940€. Tapiolasta ensin tiskiltä kysyttynä n. 1060. Lopputulos on 819€ Tapiola 1, Pohjola 0.

Tapiolan laskureissa netissä on häikkää joten hinnat on rektumista. Tiskille vaan varailemaan aikaa myyjälle.. Saatte samalla säästövakuutukset ja muut
    Korvaako Pohjolassa ajoneuvovakuutus myös ajovarusteet?

Tapiolassa käsittääkseni korvaa...
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
    Lainaa (Nakke @ Huhti. 03 2006,19:55) kirjoitti
    Niinpä näyttää olevan laskuri heidän kotisivuillaan, justiin kattelin ZZR:lle ( 600 ) vm 2000 hintoja ja vertasin niitä päivällä firman konttorista haettuun kirjalliseen tarjoukseen ja voin todeta, että laskuri jättää jotain huomioimatta. Oli isoja heittoja hinnoissa. Huomenna takaisin samaan konttoriin.
    Joutuu lainaamaan omaa juttuaan, Kävin Tapiolan konttorissa 04.04.06 ja uusin itselle uudenmuotoisen vakioajokausi vakuutuksen.
    Tytön kanssa tiskillä keskusteltaessa - ilmeni - että Tapiolassa oli tehty heidän omiin laskureihin vielä tarkistuksia ja kerrottiin ettei kotisivun laskuri ole suoraan vertailukelpoinen.

Omasta zzr:lle otetusta vakuutuksesta kirjoitin aiheen
    " Otettujen uusien mp vakuutusten vertailu "
    laitoin tuonne hinnat millä tein kaupat.

Toivottavasti joku saisi vakuutukset vielä edullisemmin.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
    Lainaa (makemich @ Huhti. 04 2006,15:05) kirjoitti
    Lainaa (ZR-7herwood @ Huhti. 04 2006,14:52) kirjoitti
    Tässä taas nähtiin miten XJR-miehillä hommelit hoituu ...
    Juu, kylä niin täytyy sanoo...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    [/QUOTE]Korvaako Pohjolassa ajoneuvovakuutus myös ajovarusteet?[QUOTE]

Korvaa vain kypärän. Loput sitten mahdollisesta kotivakuutuksesta. Tapiolassa korvataan kaikki.
    Korvaako Pohjolassa ajoneuvovakuutus myös ajovarusteet?
    Lainaa kirjoitti

Korvaa vain kypärän. Loput sitten mahdollisesta kotivakuutuksesta. Tapiolassa korvataan kaikki.
    Kyselin Tapiolasta sähköpostilla mitä korvataan ja sain tämmöstä:

Lainaa kirjoitti
    Kaskovakuutuksen piiriin kuuluvat vakuutuksenottajan omistamat turvavarusteet; yksi kypärä, ajopuku, ajokäsineet ja ajosaappaat. Myös esimerkiksi imukupeilla kiinnitettävä GPS-paikannin kuuluu vakuutuksen piiriin, mutta se on irrotettava jos ajoneuvo jätetään parkkiin. Mp3-soitin ei sisälly kaskoon, vaan se kuuluu koti-irtaimistoon. On huomioitava, ettei elektronisia laitteita saa jättää ajoneuvoon, koska sellaisessa tilanteessa varkausvahinkoa ei korvata. Kaikki korvausasiat *käsitellään tapauskohtaisesti.
    Kysyin myös siitä että miten se vakuutus nyt oikein on voimassa ja sain tämmöstä:
    Lainaa kirjoitti
    Tapiolan uudet moottoripyörien liikenne- ja kaskovakuutukset ovat voimassa ympäri vuoden eli voit ajaa myös 1.11.-31.3. välisellä ajalla ilmoittamatta siitä meille erikseen.
    Tarjousta nyt sitten oottelen vielä...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
    Onks tää nyt sillai et tossa laskurissa on häikkää, ja kunnon tarjoukset saa kun soittaa Tapiolaan? Toivottavasti.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
    Lainaa (Elazi @ Huhti. 04 2006,21:02) kirjoitti
    Onks tää nyt sillai et tossa laskurissa on häikkää, ja kunnon tarjoukset saa kun soittaa Tapiolaan? Toivottavasti.
    Paikanpäällä saat parhaan hinnan. Niillä tuntuu olevan hieman pelivaraa hinnassa. Välttämättä se misu siinä tiskin takana ei hintaa pysty antamaan mutta joku nälkänen myyjän retku on eri juttu
    Lainaa (Elazi @ Huhti. 04 2006,21:02) kirjoitti
    Mulla ainakin Tapiolan nettilaskuri näytti liian hyviä lukemia verrattuna tänään tiskiltä saatuun. Tiskillä hinta oli jotain 100€ kalliimpi kuin nettilaskurilla laskettuna. Bonuksien nostoilla saatiin lasku samalle tasolle. Minkähän ihmeen takia nuo laskurit näyttää noin eri summia?

Vakuutustäti oli laittamassa vakuutusta alkamaan 16.4.2006 alkaen, tuumasin tuohon että pistetäänpäs vaan alkamaan heti. Lopputulos oli että hinta nousi. Ei kyllä oikein käy järkeen koska vakuutuskaudenhan piti olla 1.4-31.10. Huomennahan tuo uhkasi vielä soitella kun ensin ottaa selvää miten nuo seisonta-ajat ym. hässäkät oikein menee. Kovin tuntui olevan sekavaa tämän uuden vakuutusmuodon kanssa. Kovinhan tuo itsekin ihmetteli vakuutuksen kovaa hintaa.

Tiskiltä: 1000 RR '05, (20% / 60%), HKI ~1220€ (mukana myös 5% ale hälystä + 10% asiakkuusale)

Tapiolan nettilaskuri: 1221€ (20% / 50%), 10% asiakkuus, ei hälyä

Mopomessuilla Tapiola laski (20% / 50%) + 10% asiakkuusalella, ei hälyä hinnaksi 1080€, eli aika paljon halvempi kuin mikään näistä nyt saaduista hinnoista.
  30.  
    Voisi kai todeta että HIRVEETÄ säätöä on mopon vakuuttaminen juuri nyt. Kesällä terassilla kaikki on toisin
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen