Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
    Jovvain..

Muistatte varmaan kun ennen oli puimureissa TODELLA kattava työkalulajitelma jolla hemmo kuin hemmo vaihtoi vaikka T-54:n telapyörästön tienpäällä sekä samalla huolti puimurinkin mennen - tullen.
    Puhumattakaan niistä legendaarisista painepulloista (3kpl:tta) paikkausvermeineen & liimoineen !

No nyt ku kun hinta/paino/tilansäästö viedään äärimmilleen ei siellä "tavaratilassa" enää hirveitä ole, kuten kuvassa oleva GS800:sen satsi: ruuvari, kiintoavain, + 1 torx.....

Wanhat hyvät ajat tuskin enää palaa....tosin mitäs noilla roippeilla jos niitä ei kerta tarvita !
    Tossahan on paljon.

K1200 ässässä ei ole kuin torx-avain ja tuo ruuvari.

Ei löydy edes kiintoavainta.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Häh, paikkausvehkeet? Faijan Trumpassa tai IC:ssä oli joku ulosvetäjäkin mukana.

Eilen vedin mutaan kylelleen ja peilin varsi löystyi. Arvatkaa löytyikö satulan alta sopiva lenkkiavain.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    Mulla ne puimurin avaimet on kyllä ollu lähinnä toisten auttamista varten.....
    Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
    Vm. 1996, R1100RS alkuperäiset työkalut todella runsaat, abs anturien rakomittoja myöten, pussin jos varpailleen pudottaa kynnet on mustana, tulppa-avainta tarvinnut useampaan kertaan, 6:siokoloavaimia katteen irroitukseen, säätöjä tehdessä. No kaiken varalta runsaasti, omilla lisätyökaluilla terästettynä.
    Juuri eilen tuli ekaa kertaa Kawasta chekattua tuo satsi ja sanoisinko jotta aika täydellinen pakkaus muuten. Löytyy useampikin kiintoavain, pihdit, ruuvareita, 6-koloja, takajousen esijännityksen säätöavain, jarrujen ilmausavain... Jaa että miksi tuohon tutustuin? No kun piti tulpat vaihtaa ja mokomat olivat 18mm Siis ei se pieni 17 eikä suuri 22 vaan 18. Siinähän sitä hiukka aikaa hylsysatsin vieressä mietittiin jotta jahas, milläs nuo muka vaihdat. Kunnes hokasin että pakkohan fillarissa on työkalut olla ja sieltä sekin avain sitten löyty ja kynttilät uusiin vaihtu
    - Pyörä myyty jo pois -
    K1200S:ssä on se ruuvari semmoinen "vaihda terä toisinkin päin" vehje. Torx avain on kyllä ihan hyvä. Hommasin kuitenkin Piilteemasta sellaisen 10 v takuu setin, josta löytyy kilkkeitä joka lähtöön. Nyt saa leikkiä talvella mopokorjaajaa tallissa.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Trumpassa on kuskin penkin alla kuusiokoloavain, jolla aukeaa takajakkara, jonka alla taas on talttapäinen meisseli.

Tuollaisen voisi vielä ostaa lisäksi niin saisi vaikka koneen avattua tien päällä
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Työkaluja?? HD:ssa ei ole lainkaan työkaluja vakiovarusteena...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Niin se maailma muuttuu

Kölnin messuilla näin uuden Bemarin YHDELLÄ suuntavilkun katkaisijalla.

Miettikääpä sitä..
    Lainaa (ttuttu @ Loka. 16 2008,18:52) kirjoitti
    K1200S:ssä on se ruuvari semmoinen "vaihda terä toisinkin päin" vehje.
    Olen huomannut tämänkin hienon ominaisuuden tässä kattavassa työkalusatsissa.

Ei siinä siltikään paljon työkaluista pysty puhumaan.
    Niin totta, ei noilla työkaluilla kovinkaan kummoista korjausta tienpäällä tehdä... onneksi on avain edes öljykorkkiin, josta voi lisätä öljyä koneeseen!
    Jakkaran allahan on nykyään kattava numerosetti: " Suomi ja ulkomaat", josta saa tilattua hinurin paikalle...
    Jos on rahaa ostaa BMW, niin miksi liata käsiä rahvaan omaiseen ropaukseen!? *
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
    Täh? Eikös huoltoliikkellä sitten ole tarvittavia työkaluja jos ne sinne mukana täytyy kuljettaa? Enhän minä tankkaamaan mennessä bensa-asemalle seteliautomaattia ja bensapumppuakaan mukanani vie !
    1-BMW
    Mitäs pirua niitä työkaluja mukana raahaamaan kun ei niillä nykyihmiset ymmärrä mitään tehdä. Aurinkolasit päässä vaan soitellaan kännykällä hinausapuja paikalle kun on akku päässyt tyhjäksi tai jotain muuta hirveetä.
    Pekka
    Se on kuule niin että nyky"motoristi" osaa just ja just tankata pyöränsä, osa alaan enempi perehtyneistä osaa jopa tarkastaa öljynpinnan mutta muissa tapauksissa mennäänkin jo huoltoliikkeeseen.
    Eli mihinkäs niitä työkaluja muuten tarvitaankaan?
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (BlackCat @ Loka. 17 2008,19:02) kirjoitti
    Se on kuule niin että nyky"motoristi" osaa just ja just tankata pyöränsä, osa alaan enempi perehtyneistä osaa jopa tarkastaa öljynpinnan mutta muissa tapauksissa mennäänkin jo huoltoliikkeeseen.
    Joo, mutuakin suurempaa mutua: 99% renkaan paikkausvermeistä esimerkiksi taitaa jäädä ikuisesti käyttämättä.
    Lainaa (julles @ Loka. 17 2008,19:46) kirjoitti
    Joo, mutuakin suurempaa mutua: 99% renkaan paikkausvermeistä esimerkiksi taitaa jäädä ikuisesti käyttämättä.
    Voipi olla aika lähellä totuutta arvelöemasi luku mutta sille yhdelle prosentille on käyttöä täällä iloisessa Itä-Suomessa kun lähimpään huoltoasemaan on matkaa liki 100 kilometriä, ja lähin asutuskin on kymmenien kilometrien päässä.
    Itteltä on tosin viimeksi mennyt rengas joskus 22 vuotta sitten jossain etelä ranskassa perjantai-iltana.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa (Sami77 @ Loka. 16 2008,19:01) kirjoitti
    Trumpassa on kuskin penkin alla kuusiokoloavain, jolla aukeaa takajakkara, jonka alla taas on talttapäinen meisseli.
    Mun Sinappikone on viallinen, siinä ei oo penkin alla kuusiokoloavainta *

Mut se takajakkaran alta löytyvä meisseli on käännettävä, eli löytyy ristipää kanssa. Siksipä varmaankin manuaalissakin puhutaan työkalusarjasta *
    -nomen est omen-
    Lainaa (Kriisi @ Loka. 17 2008,20:46) kirjoitti
    Lainaa (Sami77 @ Loka. 16 2008,19:01) kirjoitti
    Mun Sinappikone on viallinen, siinä ei oo penkin alla kuusiokoloavainta *

Mut se takajakkaran alta löytyvä meisseli on käännettävä, eli löytyy ristipää kanssa. Siksipä varmaankin manuaalissakin puhutaan työkalusarjasta *
    No hittolainen. Mun työkalut lisääntyivät juuri 50% Toisaalta taisin jättää sen meisselin pois kun vaihdoin takajakkaran tilalle seat cowlin.

Mulle meinas käydä samalla tavalla kuusioavaimen kanssa kun kävin takuuseen hakemassa uuden geelijakkaran kuskin paikalle ja olin unohtaa sen kuusioavaimen vanhaan penkkiin.

Ehkä sellaista reilumpaa työkalusatsia oppii arvostamaan jos pidemmällä reissulla (lue ulkomailla) tapahtuu jotain.

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (Sami77 @ Loka. 17 2008,20:58) kirjoitti
    Mulle meinas käydä samalla tavalla kuusioavaimen kanssa kun kävin takuuseen hakemassa uuden geelijakkaran kuskin paikalle ja olin unohtaa sen kuusioavaimen vanhaan penkkiin.
    Siellähän se kuusiokoloavain olikin, originaali penkissä kiinni *
    Mulle oli laitettu geelipenkki kiinni kaupassa valmiiks ennen kun hain pyörän kotiin, ja eivät näköjään tota olleet muistaneet siirtää. Ihmettelinkin Englantilaista logiikka: tarvitaan työkalu jota ei pyörässä ole, jotta pääsee käsiksi pyörän "työkalusarjaan".
    -nomen est omen-
    Lainaa (Kriisi @ Loka. 17 2008,21:31) kirjoitti
    Lainaa (Sami77 @ Loka. 17 2008,20:58) kirjoitti
    Siellähän se kuusiokoloavain olikin, originaali penkissä kiinni *
    Mulle oli laitettu geelipenkki kiinni kaupassa valmiiks ennen kun hain pyörän kotiin, ja eivät näköjään tota olleet muistaneet siirtää. Ihmettelinkin Englantilaista logiikka: tarvitaan työkalu jota ei pyörässä ole, jotta pääsee käsiksi pyörän "työkalusarjaan".
    Tulikohan tässä nyt paljastettua D675-pyörän vähäistä huollontarvetta vai kuskien kädettömyyttä

Opetetaan toisillemme missä työkalut sijaitsevat

- Turvaton karkulainen -
    Ideahan on siinä, että kun on työkalut ja renkaanpaikkaus-satsi mukana, niin silloin niitä ei koskaan tarvitse.
    Lainaa (hra1150 @ Loka. 17 2008,18:23) kirjoitti
    GSA, -o2

Buellissa (jossa niitä työkaluja hyvin todennäköisesti matkan aikana tarvitaan) ei ole penkin alla edes tilaa moisille. Nettikaupassa jenkkilän diileri kyllä perusvehkeet sisältävää satsia myy, tosin taitavat olla nekin vaan koristeeksi... *
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    Lainaa (Ekku @ Loka. 17 2008,23:04) kirjoitti
    Ideahan on siinä, että kun on työkalut ja renkaanpaikkaus-satsi mukana, niin silloin niitä ei koskaan tarvitse.
    Ja silloin kun niitä tarttis, puuttuu sieltä kuitenkin juuri SE työkalu. Oli Bemari tai muu.

On kyllä noi pyörän kalut jääneet aika koskemattomiksi. Tallin "oikeat työkalut" sen sijaan ovat saaneet kyytiä...
    <p>2002-2014</p>
    Mitä noi putelit tuossa viimeisimmässä kuvassa oikein on?

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Loka. 18 2008,00:06) kirjoitti
    Mitä noi putelit tuossa viimeisimmässä kuvassa oikein on?

Ilmaa renkaaseen, kun se on ensin paikattu noilla BMW tubeless paikoilla.
    Ja matka jatkuu.

Pekka
    Pekka
    ilokaasua niissä on.
    kuinkas se ilokaasu saadaan siirrettyä renkaaseen?
    ei ole semmosta manuaalia, jossa kerrottais. Toivottavasti en koskaan tartte, mutta mukana ne ovat tähän asti kulkeneet.
    Jos pois jätän, niin heti tarvittais?!
    mä vaan ajan....
    myway
  30.  
    Lainaa (myway @ Loka. 26 2008,14:07) kirjoitti
    kuinkas se ilokaasu saadaan siirrettyä renkaaseen?
    ei ole semmosta manuaalia, jossa kerrottais.
    Omalla paineella ne sieltä hönkii, kun väännät venttiiliin kiinni. Älä palelluta sormiasi, vetää pakkasen puole tuubin tyhjentyessään.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen